Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 678 din 17 iulie 2025 privind aprobarea, la cerere, a suspendării activităţii Societăţii EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 689 din 23 iulie 2025
Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130 (denumită în continuare A.S.F.), cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare O.U.G. nr. 93/2012),
în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a) şi ale art. 6 alin. (1) şi (3) din O.U.G. nr. 93/2012,
în baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 30 alin. (1), art. 49 alin. (1) şi alin. (2) lit. d) şi ale art. 52 alin. (8) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 22/2021),
ca urmare a Cererii formulate de către Societatea EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-25132 din 6.09.2024, însoţită de completările ulterioare,
în baza Notei Direcţiei generale - sectorul asigurări-reasigurări, înregistrată cu nr. SA-DG 1065.16 din 27.06.2025, privind propunerea de aprobare, la cerere, a suspendării activităţii Societăţii EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.,
în baza hotărârii Consiliului A.S.F., adoptată în şedinţa din data de 9.07.2025,
a constatat următoarele:
Prin Adresa înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-25132 din 6.09.2024, Societatea EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. (denumită în continuare Societatea) a solicitat suspendarea temporară a activităţii pe o perioadă de 3 ani, începând cu data de 5.10.2024. În acest sens s-a transmis Decizia de suspendare nr. 93 din 5.10.2024, semnată de domnul Beale Eduard-Sebastian, în calitate de administrator al Societăţii, privind suspendarea temporară a activităţii acesteia pe o perioadă de 3 ani, începând cu data de 5.10.2024. Ulterior, Societatea a transmis Hotărârea asociaţilor nr. 1 din 26.11.2024, înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-34584 din 17.12.2024, şi Hotărârea asociaţilor nr. 2 din 19.03.2025, de modificare şi completare a Hotărârii asociaţilor nr. 1 din 26.11.2024, înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-14782 din 19.05.2025, prin care s-a hotărât, printre altele, „suspendarea temporară a activităţii Societăţii pe o perioadă de 3 ani, începând cu data de 5.10.2024 (5.10.2024-4.10.2027)“.
În vederea soluţionării adresei menţionate mai sus, A.S.F. a purtat corespondenţă cu Societatea, ultima adresă fiind transmisă în data de 25.06.2025 şi fiind înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-18175 din 25.06.2025.
Faţă de cele menţionate mai sus, în vederea aprobării cererii privind suspendarea temporară a activităţii pe o perioadă de 3 (trei) ani, începând cu data de 5.10.2024, Societatea a transmis, prin adresele înregistrate cu nr. RG-25132 din 6.09.2024, nr. RG-32124 din 18.11.2024, nr. RG-32707 din 25.11.2024, nr. RG-34584 din 17.12.2024, nr. RG-35378 din 30.12.2024, nr. RG-5140 din 24.02.2025, nr. RG-7229 din 17.03.2025, nr. RG-7546 din 19.03.2025, nr. RG-14782 din 19.05.2025 şi nr. RG-18175 din 25.06.2025, documentele care atestă îndeplinirea prevederilor art. 30 alin. (1) lit. b) pct. (i) - (iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, respectiv:
- situaţia notificării clienţilor cu privire la suspendarea activităţii Societăţii;
– situaţia decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoştinţă de intenţia Societăţii;
– situaţia radierii persoanelor din conducerea executivă şi a angajaţilor implicaţi în activitatea de distribuţie, a asistenţilor şi asistenţilor auxiliari, din registrele proprii şi din registrul administrat de A.S.F., conform prevederilor legale;
– situaţia la zi a veniturilor din activitatea de distribuţie şi achitarea taxei de funcţionare, calculată conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F.
În urma verificării documentelor transmise de către Societate au rezultat următoarele:
- referitor la situaţia notificării clienţilor:
• au fost transmise adresele de informare către asistenţii în brokeraj rămaşi în Societate până la data de 5.10.2024, cu privire la decizia de suspendare temporară a activităţii Societăţii începând cu data de 5.10.2024, pe o perioadă de 3 ani, şi la obligaţia fiecărui asistent în brokeraj de a comunica clienţilor suspendarea activităţii Societăţii la care au avut poliţe încheiate şi transferarea lor la noua societate;
• au fost transmise acordurile voluntare de preluare a clienţilor proprii, primite de la asistenţii în brokeraj rămaşi în Societate până la data de 5.10.2024;
• a fost transmisă declaraţia pe propria răspundere a directorului executiv Beale Doina-Dorina, în care declară că: „au fost respectate şi îndeplinite dispoziţiile legale ale Normei A.S.F. nr. 22/2021 art. 30 alin. (1) lit. b) pct. (i) «notificarea clienţilor cu privire la suspendarea/încetarea activităţii», prin faptul că au fost notificaţi toţi clienţii prin asistenţii în brokeraj rămaşi în cadrul societăţii până la data de 5.10.2024, cu acordul voluntar al acestora.“;
– referitor la situaţia decontărilor cu asigurătorii:
• au fost transmise adresele de informare către societăţile de asigurare cu care Societatea a avut încheiate contracte de intermediere/brokeraj, cu privire la decizia de suspendare temporară a activităţii Societăţii începând cu data de 5.10.2024, pe o perioadă de 3 ani;
• au fost transmise răspunsurile primite de la societăţile de asigurare, conform cărora Societatea nu are debite către acestea;
– referitor la situaţia radierii persoanelor din conducerea executivă şi a angajaţilor implicaţi în activitatea de distribuţie, a asistenţilor în brokeraj:
• potrivit evidenţelor din Registrul intermediarilor secundari (RIS), Societatea nu are înregistraţi colaboratori (asistenţi în brokeraj persoane juridice şi/sau persoane fizice) şi nici angajaţi proprii;
• a fost transmisă o adresă de informare, în care directorul executiv Beale Doina-Dorina a menţionat faptul că: „persoanele de conducere, asistenţii în brokeraj persoane fizice, persoane juridice au fost radiaţi din Registrul administrat de A.S.F. începând cu data de 1.10.2024.“;
– referitor la situaţia la zi a veniturilor din activitatea de distribuţie şi achitarea taxei de funcţionare, conform evidenţelor A.S.F., precum şi din balanţele de verificare analitice transmise la A.S.F. de către Societate rezultă că aceasta a constituit şi a virat corect taxa de funcţionare aferentă trimestrului III 2019-trimestrului IV 2024 şi nu figurează cu debite către A.S.F., în contul taxei de funcţionare.
În urma verificării documentelor transmise de către Societate, precum şi din evidenţele A.S.F. rezultă îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale prevăzute de art. 30 alin. (1) lit. a) şi lit. b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, în vederea aprobării cererii privind suspendarea activităţii Societăţii, până la data de 4.10.2027.
Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
ART. 1
Se aprobă, la cerere, suspendarea activităţii de distribuţie, până la data de 4.10.2027, a Societăţii EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în localitatea Suceava, str. Mihai Viteazu nr. 16, bl. 16, ap. 2, parter, judeţul Suceava, cod unic de înregistrare 29160174/29.09.2011, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J33/887/28.09.2011, înscrisă în Registrul intermediarilor principali al Autorităţii de Supraveghere Financiară cu nr. RBK-704/12.12.2011, reprezentată de doamna Beale Doina-Dorina, în calitate de director executiv.
ART. 2
(1) De la data suspendării activităţii, Societăţii EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. i se interzice desfăşurarea activităţii de distribuţie de asigurări, aşa cum este definită în Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea duratei de suspendare, Societatea EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. are obligaţia să comunice Autorităţii de Supraveghere Financiară hotărârea prin care se aprobă reluarea/încetarea activităţii de distribuţie.
(3) Reluarea activităţii Societăţii EDEN PMB BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Autorităţii de Supraveghere Financiară.
ART. 3
Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.
Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Alexandru Petrescu
Bucureşti, 17 iulie 2025.
Nr. 678.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: