Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 609 din 16 iunie 2023  privind aprobarea, la cerere, a suspendării activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj SAFEWAYS INTERNATIONAL BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 609 din 16 iunie 2023 privind aprobarea, la cerere, a suspendării activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj SAFEWAYS INTERNATIONAL BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 586 din 28 iunie 2023
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130 (denumită în continuare A.S.F.), cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a) şi ale art. 6 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) şi (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Legea nr. 236/2018), coroborate cu prevederile art. 30 alin. (1), art. 49 alin. (1) şi alin. (2) lit. d) şi ale art. 52 alin. (8) din Norma A.S.F. nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 22/2021),
    în baza Notei Direcţiei generale - Sectorul Asigurări-Reasigurări nr. SA-DG 5.191 din 24.05.2023 privind aprobarea suspendării, la cerere, a activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj SAFEWAYS INTERNATIONAL BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.,
    ca urmare a hotărârii Consiliului A.S.F. adoptate în şedinţa din data de 7.06.2023 în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. SA-DG 5.191 din 24.05.2023 privind aprobarea suspendării, la cerere, a activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj SAFEWAYS INTERNATIONAL BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., denumită în continuare „compania de brokeraj“, cu sediul social în municipiul Bucureşti, piaţa Pache Protopopescu nr. 10, sectorul 2, cod unic de înregistrare 13736239, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/2132/28.02.2001, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-056/10.04.2003, reprezentată de doamna Atofani Oana Christianna şi de doamna Baciu Georgiana Mirela, în calitate de asociaţi,
    a constatat următoarele:
    Prin Cererea nr. 498 din 27.12.2022, înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-346 din 9.01.2023, compania de brokeraj a solicitat „suspendarea activităţii de distribuţie din data de 1 ianuarie 2023 până la aprobarea de către A.S.F. a unui nou administrator şi a unui nou conducător executiv, dar nu mai mult de 3 ani de la data înscrierii în registrul comerţului, potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare“.
    În susţinerea cererii transmise, compania de brokeraj a transmis Hotărârea Adunării generale a asociaţilor nr. 4 din 27.12.2022, prin care doamna Atofani Oana Christianna şi doamna Baciu Georgiana Mirela, în calitate de asociaţi, au decis „suspendarea activităţii de distribuţie din data de 1 ianuarie 2023 până la aprobarea de către A.S.F. a unui nou administrator şi a unui conducător executiv, dar nu mai mult de 3 ani de la data înscrierii în registrul comerţului, potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare“.

    Anterior transmiterii solicitării de către compania de brokeraj, doamna Ala Creţu, având calitatea de director general/administrator, prin Adresa nr. RG 36.235 din 24.11.2022, a informat A.S.F., în conformitate cu prevederile legale, cu privire la cererea de demisie începând cu data de 19.12.2022.
    Faţă de cele mai sus menţionate, în vederea aprobării cererii de suspendare a activităţii de distribuţie, Serviciul supraveghere, control intermediari şi canale alternative de distribuţie a solicitat companiei de brokeraj, prin Adresa nr. SA-DG 672 din 26.01.2023, transmiterea documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 30 alin. (1) lit. b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, respectiv:
    - situaţia notificării clienţilor cu privire la încetarea activităţii;
    – situaţia decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoştinţă de intenţia companiei de brokeraj;
    – situaţia radierii persoanelor din conducerea executivă şi a angajaţilor implicaţi în activitatea de distribuţie, a asistenţilor şi asistenţilor auxiliari, din registrele proprii şi din registrul administrat de A.S.F., conform prevederilorart. 4 alin. (12) din norma mai sus menţionată;
    – situaţia la zi a veniturilor din activitatea de distribuţie şi achitarea taxei de funcţionare, calculată conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F.

    În urma verificării documentelor transmise de compania de brokeraj s-au constatat următoarele:
    - clienţii (persoane fizice şi juridice) au fost notificaţi prin adrese transmise prin e-mail, în luna noiembrie 2022, de către reprezentantul legal şi cei 3 reprezentanţi ai asistenţilor în brokeraj persoane juridice, cu care compania de brokeraj mai avea relaţii de colaborare. Potrivit documentelor transmise, toţi clienţii au fost notificaţi cu privire la intenţia companiei de brokeraj de suspendare a activităţii de intermediere în asigurări şi transferul portofoliului de poliţe de asigurare către Oxygen Express Broker de Asigurare-Reasigurare - S.R.L.;
    – asigurătorii cu care compania de brokeraj a desfăşurat activitate de intermediere/distribuţie au fost notificaţi, prin adrese transmise în perioada noiembrie-decembrie 2022, cu privire la încetarea contractelor de brokeraj ca urmare a hotărârii acesteia de suspendare a activităţii ca broker de asigurare, începând cu data de 1.01.2023. Totodată, prin aceste adrese au fost solicitate: încetarea şi rezilierea contractelor de intermediere, situaţia decontărilor, situaţia documentelor cu regim special, situaţia litigiilor;
    – potrivit evidenţelor din Registrul intermediarilor secundari (RIS), compania de brokeraj nu are înregistraţi colaboratori (asistenţi în brokeraj persoane juridice şi/sau persoane fizice) şi nici angajaţi proprii;
    – conform evidenţelor A.S.F., precum şi din balanţele de verificare analitice transmise la autoritate de către compania de brokeraj rezultă că aceasta a constituit şi a virat corect taxa de funcţionare, pentru perioada 1.01.2018-31.12.2022;
    – compania de brokeraj nu figurează cu debite către A.S.F., în contul taxei de funcţionare.

    În urma verificării documentelor transmise de compania de brokeraj, precum şi din evidenţele A.S.F. s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale prevăzute de art. 30 alin. (1) lit. a) şi lit. b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021.
    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    Se aprobă, la cerere, suspendarea activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj SAFEWAYS INTERNATIONAL BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în municipiul Bucureşti, piaţa Pache Protopopescu nr. 10, sectorul 2, cod unic de înregistrare 13736239, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/2132/28.02.2001, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-056/10.04.2003, până la aprobarea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară a unui nou administrator şi a unui conducător executiv, dar nu mai mult de 3 ani de la data înscrierii la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a menţiunii referitoare la suspendarea activităţii.

    ART. 2
    (1) De la data suspendării activităţii, companiei de brokeraj i se interzice desfăşurarea activităţii de distribuţie de asigurări, aşa cum este definită în Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea duratei de suspendare, compania de brokeraj este obligată să comunice Autorităţii de Supraveghere Financiară hotărârea prin care se aprobă reluarea/încetarea activităţii de distribuţie.
    (3) Reluarea activităţii companiei de brokeraj se va dispune prin decizie motivată a Autorităţii de Supraveghere Financiară.

    ART. 3
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 16 iunie 2023.
    Nr. 609.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016