Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 6 din 22 noiembrie 2000*)  privind modificarea Protocolului D referitor la definirea conceptului de Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 6 din 22 noiembrie 2000*) privind modificarea Protocolului D referitor la definirea conceptului de "produse originare" si metodele de cooperare administrativa

EMITENT: COMITETUL MIXT ROMANIA-TURCIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 29 martie 2001
--------------
*) Traducere.

Comitetul mixt,
având în vedere Protocolul D la Acordul de comerţ liber dintre România şi Republica Turcia, semnat la 29 aprilie 1997, denumit în continuare acord, referitor la definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã, amendat prin deciziile nr. 2/1999 şi nr. 3/1999 ale Comitetului mixt România-Turcia,
având în vedere Declaraţia comuna la Protocolul D şi Declaraţia Turciei la Protocolul D,
considerând ca în lista prelucrarilor şi transformãrilor care sunt necesare pentru ca materialele neoriginare sa dobândeascã caracterul de produs originar trebuie facuta o corectie care sa ţinã seama de lipsa producerii unui anumit material,
considerând ca lista operaţiunilor de prelucrare şi transformare insuficiente trebuie sa fie amendata pentru a se asigura o interpretare corespunzãtoare şi a se tine seama de nevoia includerii unor operaţiuni necuprinse anterior în aceasta lista,
ţinând seama ca prevederile referitoare la folosirea temporarã a taxelor forfetare în cazul în care drawbackul este interzis sau sunt acordate exceptari de la plata taxelor vamale trebuie sa fie prelungite pana la data de 31 decembrie 2001,
ţinând seama de necesitatea de a se introduce un sistem de separare contabila pentru materialele originare şi neoriginare, supus autorizãrii de cãtre autoritãţile vamale,
ţinând seama ca prevederile referitoare la sumele exprimate în euro trebuie sa fie revizuite în scopul clarificarii procedurii şi al asigurãrii unei mai mari stabilitati a nivelului sumelor exprimate în monedele naţionale,
având în vedere dispoziţiile art. 39 din Protocolul D la acord, care împuterniceşte Comitetul mixt sa amendeze prevederile protocolului,
a decis dupã cum urmeazã:

ART. 1
Protocolul D privind definirea conceptului de "produse originare" şi metodele de cooperare administrativã se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) <<valoarea adãugatã>> va fi consideratã preţul de uzina al produsului din care se scade valoarea în vama a fiecãruia dintre materialele încorporate care sunt originare din alta ţara la care se face referire în art. 3 şi 4 sau, în cazul în care valoarea în vama nu este cunoscutã sau nu poate fi determinata, primul preţ verificabil plãtit pentru materiale în România sau în Turcia;"
2. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Articolul 7
Operaţiuni de prelucrare sau transformare insuficiente
1. Fãrã a prejudicia paragraful 2, urmãtoarele operaţiuni sunt considerate ca prelucrari sau transformãri insuficiente pentru a conferi statutul de produse originare, indiferent dacã cerinţele art. 6 sunt îndeplinite:
a) operaţiuni pentru asigurarea pãstrãrii în bune condiţii a produselor în timpul transportului şi al depozitarii;
b) desfacerea şi asamblarea pachetelor;
c) spalare, curatare, îndepãrtarea prafului, a oxidului, a uleiului, a vopselelor sau a altor acoperitori;
d) cãlcarea sau presarea textilelor;
e) simpla vopsire şi operaţiuni de lustruire;
f) cojirea, albirea parţialã sau totalã, lustruirea şi glazurarea cerealelor şi orezului;
g) operaţiuni de colorare a zahãrului sau de formare a bucatilor de zahãr;
h) înlãturarea pielitei, scoaterea samburilor şi cojirea fructelor, nucilor şi legumelor;
i) ascutirea, simpla macinare sau simpla tãiere;
j) cernerea, trierea, sortarea, clasificarea, încadrarea, imbinarea (inclusiv alcãtuirea seturilor de articole);
k) simpla imbuteliere în sticle, flacoane, introducerea în cutii de conserve, ambalarea în saci, cutii, lãzi, fixarea pe plansete sau panouri şi orice alte operaţiuni simple de ambalare;
l) aplicarea sau imprimarea pe produse sau pe ambalajele lor de mãrci, etichete, embleme şi alte semne distinctive similare;
m) simplul amestec de produse, chiar din categorii diferite;
n) simpla asamblare a pãrţilor de articole pentru a constitui un articol complet sau dezasamblarea produselor în pãrţi;
o) cumulul a doua sau mai multe operaţiuni dintre cele specificate în subparagrafele a)-n);
p) sacrificarea animalelor.
2. Toate operaţiunile realizate, fie în România, fie în Turcia, asupra unui anumit produs vor fi considerate împreunã atunci când se determina dacã prelucrarea sau transformarea suferitã de acel produs urmeazã sa fie consideratã ca insuficienta în sensul paragrafului 1."
3. La articolul 15 paragraful 6 ultimul alineat, data "31 decembrie 2000" va fi înlocuitã cu data "31 decembrie 2001".
4. Dupã articolul 20 se introduce articolul 20a) cu urmãtorul cuprins:
"Articolul 20a)
Separarea contabila
1. În cazul în care apar costuri considerabile sau dificultãţi materiale în timpul operaţiunilor de pãstrare a stocurilor separate de materiale originare şi neoriginare, care sunt identice şi interschimbabile, autoritãţile vamale, la cererea scrisã a celor în cauza, pot sa autorizeze asa-numita <<separare contabila>>, metoda utilizata pentru administrarea acestor stocuri.
2. Aceasta metoda trebuie sa fie apta sa asigure ca, pentru o perioada de referinta specifica, numãrul produselor obţinute care pot fi considerate <<originare>> este acelaşi cu cel al produselor care ar fi putut fi obţinute în cazul în care ar fi existat o separare fizica a stocurilor.
3. Autoritãţile vamale pot acorda o astfel de autorizaţie, supusã oricãror condiţii considerate corespunzãtoare.
4. Aceasta metoda este înregistratã şi se aplica pe baza principiilor generale contabile aplicabile în ţara în care produsul a fost fabricat.
5. Beneficiarul acestei facilitãţi poate emite sau solicita dovada de origine, dupã caz, pentru cantitatea de produse care pot fi considerate ca <<originare>>. La solicitarea autoritãţilor vamale beneficiarul va furniza o declaraţie referitoare la modul în care au fost administrate cantitãţile.
6. Autoritãţile vamale vor monitoriza utilizarea autorizaţiei, pe care o vor putea retrage oricând în cazul în care beneficiarul nu o utilizeazã corespunzãtor sau nu îndeplineşte oricare dintre celelalte condiţii menţionate în acest protocol."
5. În articolul 22 paragraful 1 prima propozitie, dupã cuvântul "exportator" se vor introduce cuvintele "la care se face referire în continuare ca <<exportator autorizat>>".
6. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Articolul 30
Sumele exprimate în euro
1. În scopul aplicãrii prevederilor art. 21.1b) şi 26.3, în cazurile în care produsele sunt facturate în alta moneda decât euro, sumele exprimate în monedele naţionale ale ţãrilor la care se face referire în art. 3 şi 4, echivalente cu sumele exprimate în euro, vor fi fixate anual de fiecare ţara în cauza.
2. Un transport va beneficia de prevederile art. 21.1b) sau 26.3 cu referire la moneda în care este emisã factura, în conformitate cu suma fixatã de ţara în cauza.
3. Sumele ce vor fi utilizate, în orice moneda nationala data, vor reprezenta echivalentul în acea moneda al sumelor exprimate în euro din prima zi lucrãtoare a lunii octombrie şi se vor aplica începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor. Pãrţile îşi vor notifica reciproc sumele respective.
4. O parte poate rotunji, în plus sau în minus, suma rezultatã în urma conversiei în moneda nationala a unei sume exprimate în euro. Suma rotunjita însã nu trebuie sa difere de suma rezultatã în urma conversiei cu mai mult de 5%. O parte poate menţine neschimbata o suma în moneda nationala, echivalenta unei sume exprimate în euro, dacã la momentul corectãrii anuale prevãzute la paragraful 3 conversia acestei sume, înaintea oricãrei rotunjiri, conduce la o creştere mai mica de 15% a sumei respective exprimate în echivalentul monedei naţionale. Echivalentul în moneda nationala poate rãmâne neschimbat dacã conversia va rezulta într-o descrestere a acelei valori echivalente.
5. Sumele exprimate în euro vor fi revazute de Comitetul mixt la cererea României sau a Turciei. La realizarea acestei revizuiri Comitetul mixt va avea în vedere menţinerea efectelor limitelor respective în termeni reali. În acest scop se poate hotãrî modificarea sumelor exprimate în euro."
7. Anexa nr. II va fi amendata dupã cum urmeazã:
a) regula de la poziţia 5309 la 5311 va fi înlocuitã cu:


"5309 la 5311 Tesaturi din alte
fibre vegetale;
tesaturi din fire
de hârtie:
- care conţin fire Fabricate din fire simple*1)
de cauciuc Fabricate din*1)
- altele - fire de nuca de cocos,
- fire de iuta,
- fibre naturale,
- fibre sintetice sau artificiale
discontinue necardate,
nepieptanate sau altfel
prelucrate pentru filare,
- materiale chimice sau paste
textile, sau
- hârtie
sau
Imprimarea este însoţitã de cel
puţin doua operaţiuni de pregãtire
sau de finisare (cum ar fi:
spalare, albire, mercerizare,
termofixare, scamosare,
calandrare, contractie, finisare
permanenta, remaiere, impregnare
şi curatare de noduri), cu condiţia
ca valoarea tesaturilor neimpregnate
sa nu depãşeascã 47,5% din preţul
de uzina al produsului
b) regula de la poziţia 5602 va fi
înlocuitã cu:

"5602 Pasla, imprimata sau
nu, invelita, acoperitã
sau laminata;
- Pasla tesuta cu ace Fabricate din*1):
- fibre naturale,
- substanţe chimice sau paste
textile
Totuşi:
- firele din filamente de
polipropilena de la poziţia
nr. 5402,
- fibrele de polipropilena de la
poziţiile nr. 5503 sau 5506 sau
- cablurile de filamente de
polipropilena de la poziţia
nr. 5501,
al cãror titru este, pentru fiecare
fibra sau filament constitutiv, în
toate cazurile, de mai puţin de 9
decitex, pot fi utilizate cu
condiţia ca valoarea lor sa nu
depãşeascã 40% din preţul de uzina
al produsului
- Altele Fabricate din*1):
- fibre naturale,
- fibre sintetice sau artificiale
discontinue obţinute din caseina,
sau
- substanţe chimice sau paste
textile

c) regula pentru capitolul 57 va
fi înlocuitã cu:

Capitolul 57 Covoare şi alte
acoperitoare de podea
din materiale textile:
- din pasla tesuta Fabricate din*1):
la rãzboi - fibre naturale sau,
- substanţe chimice sau paste
textile
Totuşi:
- firele de filamente de
polipropilena de la poziţia
nr. 5402, sau
- fibrele de polipropilena de la
poziţiile nr. 5503 sau 5506, sau
- cablurile de filamente de
polipropilena de la poziţia
nr. 5501,
al cãror titru este, pentru fiecare
fibra sau filament constitutiv, în
toate cazurile, de mai puţin de 9
decitex, pot fi utilizate cu
condiţia ca valoarea lor sa nu
depãşeascã 40% din preţul de uzina
al produsului
Tesatura de iuta poate fi folositã
drept captuseala
- din alte pasle Fabricate din*1):
- fibre naturale necardate,
nepieptanate sau altfel prelucrate
pentru filatura, sau
- substanţe chimice sau paste
textile
- din alte materiale Fabricate din*1):
textile - fire de nuca de cocos sau de
iuta,
- fire de filamente sintetice sau
artificiale,
- fibre naturale; sau
- fibre sintetice sau artificiale
discontinue, necardate sau
nepieptanate sau altfel
prelucrate pentru filatura
Tesatura de iuta poate fi folositã
drept captuseala


--------------
*1) Condiţiile speciale aplicabile produselor dintr-un amestec de produse textile sunt prezentate în Nota introductivã nr. 5."
ART. 2
Aceasta decizie va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2001.
Întocmitã la Bucureşti la 23 noiembrie 2000, în doua exemplare originale, ambele în limba engleza.
----------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016