Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 6 din 10 octombrie 2011  privind finantarea, prin ISPA, a proiectelor de reabilitare si constructie a infrastructurilor de apa potabila, canalizare si epurare in 29 de orase din Romania    Twitter Facebook
Cautare document

DECIZIE nr. 6 din 10 octombrie 2011 privind finantarea, prin ISPA, a proiectelor de reabilitare si constructie a infrastructurilor de apa potabila, canalizare si epurare in 29 de orase din Romania

EMITENT: COMISIA CENTRALA FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 725 din 14 octombrie 2011

    Pentru sectorul de protecţie a mediului, Uniunea Europeanã finanţeazã, prin ISPA, în baza memorandumurilor de finanţare, proiecte de reabilitare şi construcţie a infrastructurilor de apã potabilã, canalizare şi epurare în 29 de oraşe din România. La data finalizãrii, investiţiile respective, finanţate din fonduri ex-ISPA, fonduri aferente contribuţiei publice locale şi alte fonduri publice, care se deruleazã prin operatorii de apã, sunt înregistrate în proprietatea publicã a U.A.T. (unitãţi administrativ-teritoriale definite conform legii).

    (1) În situaţia în care, în vederea realizãrii de investiţii în beneficiul U.A.T., finanţate din fonduri ex-ISPA, fonduri aferente contribuţiei publice locale şi alte fonduri publice, operatorii de apã au acţionat ca un antreprenor, respectiv au primit facturi pe numele lor pentru achiziţii de bunuri şi/sau servicii de la contractori, emise cu TVA şi pentru care s-a dedus TVA de cãtre operatorii de apã sau emise fãrã TVA ca urmare a aplicãrii scutirii de TVA de cãtre contractori în baza certificatelor eliberate în acest scop conform prevederilor legale în vigoare la data respectivã, se considerã cã serviciile efectuate în scopul realizãrii investiţiei sunt prestate de cãtre operatorii de apã cãtre U.A.T. şi, în consecinţã, intervine faptul generator al TVA, în conformitate cu prevederile art. 134^1 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atunci când situaţia de lucrãri aferentã investiţiei în integralitatea sa este acceptatã de cãtre U.A.T., respectiv la data semnãrii procesuluiverbal de recepţie prin care investiţia definitã prin Memorandumul de finanţare ex-ISPA este predatã de cãtre operatorii de apã cãtre U.A.T., dar nu mai târziu de 120 de zile lucrãtoare de la:
    a) data transmiterii cererii finale de platã pentru proiecte ex-ISPA aprobate înainte de noiembrie 2003, cu lucrãri finalizate la 30 iunie 2011 şi cerere finalã de platã transmisã la Comisia Europeanã pânã la 30 iunie 2011;
    b) data procesului-verbal încheiat între operatorul de apã şi contractori, care dovedeşte finalizarea lucrãrilor pânã la 31 decembrie 2011, pentru proiecte ex-ISPA aprobate înainte de 2003, cu cereri finale de platã transmise la Comisia Europeanã pânã la 30 iunie 2011, dar cu lucrãri în curs de finalizare pânã la 31 decembrie 2011;
    c) data transmiterii cererii finale de platã pentru proiectele ex-ISPA aprobate dupã noiembrie 2003, cu lucrãri finalizate la 31 decembrie 2011 şi cu cerere finalã de platã transmisã la Comisia Europeanã pânã la 30 iunie 2012.
    Termenele prevãzute pentru finalizarea proiectelor ex-ISPA menţionate la alin. (1) lit. a), b) şi c) sunt conforme cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.164/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu prevederile Ghidului Comitetului de Coordonare al Fondurilor Europene constituit la nivelul Comisiei Europene nr. SEC(2008) 415 din 4 aprilie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Baza impozabilã a lucrãrilor de investiţii care se factureazã de cãtre operatorii de apã cãtre U.A.T. cuprinde contravaloarea tuturor achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii finanţate din fonduri ex-ISPA, fonduri aferente contribuţiei publice locale şi alte fonduri publice, necesare realizãrii investiţiei, facturate cu TVA şi pentru care s-a dedus TVA de cãtre operatorii de apã sau facturate fãrã TVA ca urmare a aplicãrii scutirii de TVA de cãtre contractori în baza certificatelor emise în acest scop, conform prevederilor legale în vigoare la data respectivã. Cota aplicabilã este cea în vigoare la data faptului generator de taxã, în conformitate cu prevederile art. 140 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Sumele achitate contractorilor, direct de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice nu sunt avansuri încasate de companiile de apã pentru serviciile efectuate în scopul realizãrii investiţiei în beneficiul U.A.T. şi, în consecinţã, nu determinã exigibilitatea taxei pe valoarea adãugatã, conform art. 134^2 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

                                   ---------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice