Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 555 din 11 octombrie 2005 pentru modificarea si completarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 254/2004 privind publicitatea, sponsorizarea si teleshoppingul
EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 926 din 17 octombrie 2005
Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului de garant al interesului public şi de unicã autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,
în temeiul <>art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptã urmãtoarea decizie:
ARTICOL UNIC
<>Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 254/2004 privind publicitatea, sponsorizarea şi teleshoppingul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 26 iulie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Orice informaţie sau avertizare difuzatã sub formã de videotext va fi prezentatã static, lizibil şi pe o duratã suficientã, astfel încât sã fie clar perceputã de telespectatori."
2. La articolul 11 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Este interzisã difuzarea anunţurilor de interes public şi a apelurilor în scopuri caritabile în care se promoveazã produse sau servicii."
3. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Publicitatea pentru produsele medicamentoase trebuie sã susţinã folosirea raţionalã a acestora, sã le prezinte în mod obiectiv, fãrã a le exagera calitãţile terapeutice."
4. La articolul 48 se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Promovarea în serviciile de programe audiovizuale a suplimentelor alimentare, suplimentelor nutritive, vitaminelor şi nutrienţilor va include în mod obligatoriu avertizarea «Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul.»
(3) Avertizarea menţionatã la alin. (2) se va difuza în urmãtoarele condiţii:
a) în cazul spotului principal, textul va fi prezentat la sfârşitul spotului publicitar, sonor şi vizual pe posturile de televiziune, timp de minimum 3 secunde;
b) în cazul reminderului, textul va fi prezentat pe parcursul difuzãrii spotului publicitar, în condiţii care sã asigure o percepţie clarã a mesajului."
5. Alineatul (2) al articolului 56 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul nerespectãrii dispoziţiilor art. 54 alin. (2) şi ale art. 55 alin. (2) Consiliul Naţional al Audiovizualului va sesiza Uniunea Naţionalã a Barourilor din România sau Colegiul Medicilor din România, solicitându-le sã analizeze în ce mãsurã au fost respectate principiile deontologice stabilite de acestea şi sã sancţioneze conduitele necorespunzãtoare, în conformitate cu prevederile statutare."
Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului,
Ralu Filip
Bucureşti, 11 octombrie 2005.
Nr. 555.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: