Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 524 din 21 noiembrie 2025  privind atribuţiile, funcţionarea şi componenţa nominală ale Grupului  de lucru interinstituţional pentru accesarea şi implementarea instrumentului de finanţare SAFE    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 524 din 21 noiembrie 2025 privind atribuţiile, funcţionarea şi componenţa nominală ale Grupului de lucru interinstituţional pentru accesarea şi implementarea instrumentului de finanţare SAFE

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1074 din 21 noiembrie 2025
    Având în vedere prevederile art. 2 alin. (3)-(6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2025 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2025/1.106 al Consiliului din 27 mai 2025 de instituire a Instrumentului „Acţiunea pentru securitatea Europei“ (SAFE) prin consolidarea industriei europene de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
    în temeiul art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    (1) Grupul de lucru interinstituţional pentru accesarea şi implementarea instrumentului de finanţare SAFE, organism fără personalitate juridică, denumit în continuare Grupul de lucru, constituit în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2025 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2025/1.106 al Consiliului din 27 mai 2025 de instituire a Instrumentului „Acţiunea pentru securitatea Europei“ (SAFE) prin consolidarea industriei europene de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, este format din membri permanenţi, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta decizie, precum şi din membri cu statut de invitaţi, la solicitarea preşedintelui Grupului de lucru.
    (2) Grupul de lucru este condus de şeful Cancelariei Prim-Ministrului, în calitate de preşedinte.
    (3) Membrii permanenţi ai Grupului de lucru pot desemna un reprezentant care să îi înlocuiască în cadrul şedinţelor, prin notificare transmisă secretariatului tehnic al Grupului de lucru.
    (4) La iniţiativa şefului Cancelariei Prim-Ministrului, pot participa în calitate de membri cu statut de invitaţi ai Grupului de lucru reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Serviciului de Protecţie şi Pază, precum şi ai altor autorităţi publice, după caz.

    ART. 2
    Grupul de lucru are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte planul de investiţii pentru industria europeană de apărare şi îl înaintează Cancelariei Prim-Ministrului pentru a fi propus spre aprobare Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;
    b) centralizează cerinţele operaţionale sau similare transmise pentru fiecare proiect de către autorităţile participante la instrumentul de finanţare SAFE;
    c) centralizează cerinţele de cooperare propuse pentru fiecare proiect de către Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului;
    d) centralizează orice alte informaţii puse la dispoziţie de către autorităţile contractante sau de către potenţialii furnizori pentru fiecare proiect;
    e) analizează documentaţia şi informaţiile puse la dispoziţie de către autorităţile contractante şi de către potenţialii furnizori;
    f) întocmeşte, pe baza cerinţelor operaţionale transmise de către autorităţile contractante şi pe baza cerinţelor de cooperare transmise de către Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, pentru fiecare proiect, un document de analiză ce urmează a fi transmis prim-ministrului, spre avizare, şi Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, spre aprobare;
    g) realizează orice alte activităţi prevăzute de legislaţia în vigoare sau necesare pentru implementarea instrumentului de finanţare SAFE.


    ART. 3
    Secretariatul tehnic al Grupului de lucru este asigurat de Cancelaria Prim-Ministrului.

    ART. 4
    (1) Grupul de lucru se reuneşte în şedinţă ori de câte ori este necesar, la solicitarea şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
    (2) Şedinţele Grupului de lucru se pot desfăşura în format fizic sau în sistem online şi sunt conduse de către şeful Cancelariei Prim-Ministrului sau de către o persoană desemnată de către acesta.
    (3) La şedinţele Grupului de lucru membrii acestuia pot fi însoţiţi de personal din cadrul instituţiilor pe care le reprezintă.
    (4) Şedinţele Grupului de lucru se desfăşoară legal în prezenţa a cel puţin 1/2 din numărul total al membrilor acestuia. Dacă nu este întrunită această condiţie, şedinţa se reprogramează pentru un moment ulterior, inclusiv în aceeaşi zi calendaristică, ce va fi comunicat de către secretariatul tehnic. Şedinţele reprogramate se vor desfăşura indiferent dacă este îndeplinită sau nu condiţia de cvorum.
    (5) Reuniunile şi discuţiile Grupului de lucru, precum şi documentele sau informaţiile utilizate în cadrul acestuia nu au caracter public.
    (6) Grupul de lucru ia decizii prin consens. În lipsa consensului, decizia aparţine şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
    (7) Procesele-verbale ale şedinţelor Grupului de lucru sunt întocmite de către persoane desemnate din cadrul secretariatului tehnic şi diseminate, după aprobare de către şeful Cancelariei Prim-Ministrului, către membrii Grupului de lucru.
    (8) Grupul de lucru asigură informarea permanentă a prim-ministrului cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor.
    (9) Comunicarea interinstituţională sau publică în numele Grupului de lucru este realizată exclusiv de către şeful Cancelariei Prim-Ministrului sau de către persoanele desemnate în mod expres de către acesta.



                    PRIM-MINISTRU
                    ILIE-GAVRIL BOLOJAN
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Ştefan-Radu Oprea

    Bucureşti, 21 noiembrie 2025.
    Nr. 524.
    ANEXA 1

    Membrii permanenţi ai Grupului de lucru interinstituţional pentru
    accesarea şi implementarea instrumentului de finanţare SAFE
    1. Cancelaria Prim-Ministrului:
    - domnul Mihai Jurca - şeful Cancelariei Prim-Ministrului, preşedinte al Grupului de lucru;
    – domnul Mihnea-Claudiu Drumea - secretar de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului;
    – domnul Andrei-Răzvan Lupu - consilier de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului;

    2. Administraţia Prezidenţială:
    - domnul Radu Burnete - consilier prezidenţial;

    3. Ministerul Apărării Naţionale:
    - domnul Liviu-Ionuţ Moşteanu - viceprim-ministru, ministrul apărării naţionale;
    – domnul Cornel-Ion Pleşa - şeful Direcţiei Generale pentru Armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale;

    4. Ministerul Afacerilor Interne:
    - domnul Cătălin-Marian Predoiu - viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne;
    – domnul Raed Arafat - secretar de stat;
    – domnul Marius-Haientz Patriche - director adjunct, Direcţia Generală de Protecţie Internă;

    5. Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului:
    - domnul Radu-Dinel Miruţă - ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului şi turismului;
    – domnul Remus Cotuţ - consilier al ministrului;

    6. Ministerul Afacerilor Externe:
    - doamna Oana-Silvia Ţoiu - ministrul afacerilor externe;

    7. Ministerul Finanţelor:
    - domnul Alexandru Nazare - ministrul finanţelor;

    8. Serviciul Român de Informaţii:
    - domnul Răzvan Ionescu, director interimar al Serviciului Român de Informaţii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016