Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 472 din 3 octombrie 2025 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru consolidarea capacităţii administrative a instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale
EMITENT: Prim-Ministrul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 914 din 3 octombrie 2025
Având în vedere propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale formulată prin Adresa nr. 6.212/DGPPAS din 19 septembrie 2025, înregistrată la Secretariatul General al Guvernului cu nr. 20/29.912 din 26 septembrie 2025, şi Nota referitoare la necesitatea activării Comitetului interministerial pentru consolidarea capacităţii administrative a instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale nr. 5.519/DGPPAS din 22 august 2025,
în temeiul art. 29 şi art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2025 privind unele măsuri din domeniul social şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
ART. 1
(1) Se înfiinţează Comitetul interministerial pentru consolidarea capacităţii administrative a instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale, denumit în continuare Comitetul, organism fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
(2) Comitetul este condus de ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale, care are calitatea de preşedinte, sau, în lipsa acestuia, de către secretarul de stat desemnat în acest sens.
(3) Reprezentarea ministerelor la activităţile Comitetului se asigură, pentru membru titular, la nivel de demnitar sau înalt funcţionar public şi, pentru membru supleant, la nivel de funcţionar public de conducere.
(4) La lucrările Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice, precum şi reprezentanţi ai Parlamentului, ai societăţii civile, organizaţiilor internaţionale, ai organizaţiilor şi federaţiilor care activează în domeniul asistenţei sociale, pe baza solicitării formulate de către preşedintele Comitetului.
ART. 2
Comitetul are ca obiectiv principal evaluarea situaţiei din domeniul asistenţei sociale, pe baza analizelor şi informaţiilor furnizate de către oricare dintre instituţiile prevăzute la art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2025 privind unele măsuri din domeniul social şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi de către alte instituţii publice care, potrivit legislaţiei specifice, au atribuţii în legătură cu funcţionarea serviciilor sociale.
ART. 3
Comitetul are următoarele atribuţii principale:
a) asigură cooperarea dintre instituţiile ai căror reprezentanţi îl compun, în vederea realizării politicii publice naţionale în domeniul asistenţei sociale şi a Programului de guvernare;
b) coordonează punerea în aplicare şi corelare a politicilor şi strategiilor sectoriale din domeniul asistenţei sociale;
c) identifică şi stabileşte priorităţi strategice în domeniul asistenţei sociale;
d) analizează şi propune măsuri pentru armonizarea politicilor şi strategiilor sectoriale din domeniul asistenţei sociale cu cele din domenii conexe;
e) formulează propuneri privind îmbunătăţirea cadrului normativ în domeniul asistenţei sociale;
f) formulează propuneri privind îmbunătăţirea şi consolidarea relaţiilor interinstituţionale dintre autorităţile administraţiei publice centrale implicate în domeniul asistenţei sociale;
g) participă, dup caz, la elaborarea proiectelor de acte normative comune şi la fundamentarea acestora;
h) poate solicita date şi informaţii din partea autorităţilor şi instituţiilor publice cu activităţi relevante în domeniu.
ART. 4
(1) Comitetul se reuneşte semestrial sau ori de câte ori este necesar, la propunerea preşedintelui, prin grija secretariatului Comitetului.
(2) Comitetul prezintă prim-ministrului informări semestriale sau, ori de câte ori este cazul, cu referire la îndeplinirea obiectivului prevăzut la art. 2.
(3) Secretariatul Comitetului este asigurat de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale.
(4) Şedinţele Comitetului se pot desfăşura în format fizic, online sau hibrid.
(5) Agenda fiecărei şedinţe a Comitetului se întocmeşte de către secretariatul acestuia, pe baza propunerilor formulate şi înaintate de membrii săi şi aprobate de preşedintele Comitetului.
ART. 5
Comitetul îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, pe care îl aprobă în prima şedinţă de lucru.
PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Ştefan-Radu Oprea
Bucureşti, 3 octombrie 2025.
Nr. 472.
ANEXA 1
COMPONENŢA
Comitetului interministerial pentru consolidarea capacităţii
administrative a instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale
1. Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale
2. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
3. Ministerul Sănătăţii
4. Ministerul Afacerilor Interne
5. Ministerul Finanţelor
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: