Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 460 din 24 martie 1999  pentru aprobarea Normelor tehnice de aplicare a amendamentelor aduse Conventiei vamale relative la transportul international al marfurilor sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR), intocmita la Geneva la 14 noiembrie 1975, la care Romania a aderat prin   Decretul nr. 420 din 5 decembrie 1979 , publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 98 din 10 decembrie 1979    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 460 din 24 martie 1999 pentru aprobarea Normelor tehnice de aplicare a amendamentelor aduse Conventiei vamale relative la transportul international al marfurilor sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR), intocmita la Geneva la 14 noiembrie 1975, la care Romania a aderat prin Decretul nr. 420 din 5 decembrie 1979 , publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 98 din 10 decembrie 1979

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 234 din 26 mai 1999

Directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor,
având în vedere Decizia Comitetului de gestiune al Convenţiei TIR/26-27 iunie 1997 privind implementarea fazei a II-a de amendare a Convenţiei TIR, în temeiul prevederilor art. 59 şi 60 din aceasta,
pe baza informãrii transmise de Oficiul juridic al Organizaţiei Naţiunilor Unite din New York Comitetului de gestiune al Convenţiei TIR,
ţinând seama de prevederile art. 59 din Convenţia TIR şi de faptul ca nici o obiectie la propunerile de amendare nu a fost adusã, iar amendamentele au intrat în vigoare la data de 17 februarie 1999,
în temeiul prevederilor <>art. 100 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 din 1 august 1997, şi al prevederilor art. 394 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 bis din 9 octombrie 1997,
emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se aproba Normele tehnice pentru aplicarea amendamentelor aduse Convenţiei vamale relative la transportul internaţional al mãrfurilor sub acoperirea carnetelor TIR (Convenţia TIR), prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie se publica în Monitorul Oficial al României, în conformitate cu prevederile art. 394 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1997 .

Directorul general al Direcţiei
Generale a Vamilor,
Nini Sapunaru

ANEXA 1


NORME TEHNICE

de aplicare a amendamentelor aduse Convenţiei vamale relative la transportul internaţional al mãrfurilor sub acoperirea carnetelor TIR (Convenţia TIR)

1. Articolul 6 din Convenţia TIR se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:

"ARTICOLUL 6
1. Atâta timp cat condiţiile şi cerinţele minimale prevãzute în anexa nr. 9, partea I, sunt îndeplinite, fiecare parte contractantã poate autoriza asociaţii sa elibereze carnete TIR fie direct, fie prin intermediul unor asociaţii corespondente, care sa se constituie ca asociaţii garante. Autorizarea va fi revocatã, dacã condiţiile şi cerinţele minimale prevãzute în anexa nr. 9, partea I, vor inceta sa mai fie respectate.
2. O asociaţie nu va putea fi agreatã într-o ţara decât dacã garanţia sa se extinde în acelaşi timp şi asupra responsabilitãţilor la care se expune în aceasta ţara, cu ocazia efectuãrii de operaţiuni sub acoperirea carnetului TIR eliberat de cãtre asociaţiile strãine afiliate la organizaţia internationala la care ea însãşi este afiliatã.
3. O asociaţie va elibera carnete TIR numai persoanelor al cãror acces la procedura TIR nu a fost refuzat de cãtre autoritãţile competente ale pãrţilor contractante pe al cãror teritoriu persoana în cauza este stabilitã sau domiciliata.
4. Autorizarea accesului la procedura TIR va fi acordatã numai persoanelor care îndeplinesc condiţiile şi cerinţele minimale prevãzute în anexa nr. 9, partea a II-a, la aceasta convenţie. Sub rezerva dispoziţiilor cuprinse la art. 38 autorizarea va fi revocatã dacã îndeplinirea acestor criterii nu mai este asigurata.
5. Autorizarea accesului la regimul TIR va fi acordatã conform procedurii prevãzute în anexa nr. 9, partea a II-a, la aceasta convenţie."
2. Articolul 38 din Convenţia TIR se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 38
1. Fiecare parte contractantã va avea dreptul sa excludã, temporar sau cu titlu definitiv, de la beneficiul prezentei convenţii orice persoana vinovata de abateri grave de la legile sau reglementãrile vamale aplicabile transporturilor internaţionale de mãrfuri.
2. Aceasta excludere va fi notificatã în termen de o saptamana autoritãţilor competente ale partii contractante pe al carei teritoriu persoana în cauza este stabilitã sau domiciliata, asociaţiei sau asociaţiilor garante ale tarii ori teritoriului vamal unde încãlcarea a fost comisã şi Comitetului executiv TIR."
3. Dupã articolul 42 se introduce articolul 42 bis cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 42 BIS
Autoritãţile competente, în strânsã cooperare cu asociaţiile garante, vor lua toate mãsurile necesare pentru a asigura utilizarea corecta a carnetelor TIR. În acest scop ele vor lua mãsuri de control adecvate, naţionale şi internaţionale. Mãsurile naţionale de control luate în acest context de cãtre autoritãţile competente vor fi comunicate imediat Comitetului executiv TIR, care va examina conformitatea acestora cu prevederile convenţiei. Mãsurile internaţionale de control vor fi adoptate de Comitetul de gestiune."
4. Dupã articolul 58 se introduce articolul 58 bis cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 58 BIS
Va fi înfiinţat un comitet de gestiune format din toate pãrţile contractante. Componenta acestuia, funcţiile şi regulamentul interior sunt cele stabilite în anexa nr. 8."
5. Dupã articolul 58 bis se introduce articolul 58 ter cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 58 TER
Comitetul de gestiune va infiinta un comitet executiv TIR, ca organ subsidiar care, în numele sau, va îndeplini sarcinile ce îi sunt încredinţate prin aplicarea convenţiei şi de cãtre comitet. Componenta sa, funcţiile şi regulamentul interior sunt stabilite în anexa nr. 8."
6. Articolul 59 din Convenţia TIR se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 59
1. Prezenta convenţie, inclusiv anexele sale, vor putea fi modificate la propunerea unei pãrţi contractante, urmând procedura prevãzutã în prezentul capitol.
2. Orice amendament propus la prezenta convenţie va fi examinat de Comitetul de gestiune. Orice amendament de aceasta natura, examinat sau elaborat în cursul reuniunii Comitetului de gestiune şi adoptat de acesta cu o majoritate de doua treimi din numãrul membrilor prezenţi şi votanti, va fi comunicat de secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pãrţilor contractante, pentru acceptare.
3. Sub rezerva dispoziţiilor art. 60, orice amendament propus, comunicat în aplicarea dispoziţiilor paragrafului precedent, va intra în vigoare pentru toate pãrţile contractante la trei luni de la data la care comunicarea a fost facuta, dacã în aceasta perioada nici o obiectie la amendamentul propus nu a fost notificatã secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite de cãtre un stat care nu este parte contractantã.
4. Dacã o obiectie la amendamentul propus a fost notificatã conform dispoziţiilor paragrafului 3 al prezentului articol, amendamentul va fi considerat neacceptat şi nu va produce efecte."
7. Articolul 60 din Convenţia TIR se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 60
1. Orice amendament propus la anexele nr. 1-9, examinat conform dispoziţiilor paragrafelor 1 şi 2 ale art. 59, va intra în vigoare la o data care va fi fixatã de Comitetul de gestiune în momentul adoptãrii sale, cu condiţia ca, la o data anterioarã pe care Comitetul de gestiune o va stabili în acelaşi timp cu adoptarea amendamentului, o cincime din numãrul statelor care sunt pãrţi contractante sau cinci state care sunt pãrţi contractante, dacã aceasta cifra este inferioarã, sa nu fi notificat secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite ca ridica obiecţii la amendament.
Datele menţionate în prezentul paragraf se stabilesc de Comitetul de gestiune, cu majoritatea de doua treimi din numãrul membrilor prezenţi şi votanti.
2. La intrarea în vigoare a unui amendament adoptat conform procedurii prevãzute la paragraful 1 de mai sus, acesta va înlocui, pentru toate pãrţile contractante, orice dispoziţie precedenta la care se referã."
8. Articolul 38 paragraful 2 din anexa nr. 6 la Convenţia TIR se elimina.
9. La anexa nr. 8, articolul 13 paragraful 1, se adauga o noua nota explicativa cu urmãtorul cuprins:
"8.13.1-1. Dupã o perioada iniţialã de 2 ani, pãrţile contractante la convenţie preconizeaza ca activitatea Comitetului executiv TIR şi a Secretariatului TIR sa fie finanţatã prin intermediul bugetului obişnuit al Organizaţiei Naţiunilor Unite. Aceasta nu exclude o prelungire a aranjamentelor financiare iniţiale în cazul în care ar lipsi finanţarea din partea Organizaţiei Naţiunilor Unite sau din surse alternative.
8.13.1-2. Funcţionarea Comitetului executiv TIR:
Activitatea membrilor Comitetului executiv TIR va fi finanţatã de cãtre guvernele proprii."
10. La noua anexa nr. 9, partea I paragraful a), se adauga o noua nota explicativa cu urmãtorul cuprins:
"9.I.1. a) Prevederile cuprinse în anexa nr. 9, partea I paragraful 1 a), se referã la organizaţiile implicate în comerţul internaţional de mãrfuri, inclusiv camerele de comerţ."
11. La noua anexa nr. 9, partea a II-a paragraful 3, se adauga o noua nota explicativa cu urmãtorul cuprins:
"9.II.3. Se recomanda înfiinţarea unor comitete naţionale de autorizare, cuprinzând reprezentanţi ai autoritãţilor competente, ai asociaţiilor garante naţionale şi ai altor organizaţii implicate."
12. Anexa nr. 8 la Convenţia TIR se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:

"ANEXA 8

COMPONENTA, FUNCŢIILE ŞI REGULAMENTELE INTERIOARE ALE COMITETULUI DE GESTIUNE ŞI ALE COMITETULUI EXECUTIV TIR

Componenta, funcţiile şi regulamentul interior ale Comitetului de gestiune

ARTICOLUL 1
(i) Pãrţile contractante sunt membre ale Comitetului de gestiune.
(ii) Comitetul de gestiune poate decide ca administraţiile competente ale statelor menţionate la paragraful 1 al art. 52 din prezenta convenţie, care nu sunt pãrţi contractante, precum şi reprezentanţii organizaţiilor internaţionale pot, pentru problemele care prezintã interes, sa asiste la sesiuni în calitate de observator.
ARTICOLUL 1 BIS
1. Comitetul va analiza orice propunere de amendament la convenţie, în conformitate cu art. 59 paragrafele 1 şi 2.
2. Comitetul va urmãri aplicarea convenţiei şi va examina orice mãsura luatã de cãtre pãrţile contractante, asociaţiile şi organizaţiile internaţionale implicate în funcţionarea convenţiei şi în respectarea acesteia.
3. Comitetul, prin intermediul Comitetului executiv TIR, supervizeaza şi sprijinã aplicarea convenţiei la nivel naţional şi internaţional.
ARTICOLUL 2
Secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite furnizeazã comitetului serviciile de secretariat.
ARTICOLUL 3
Comitetul procedeazã, în prima sa sesiune din fiecare an, la alegerea preşedintelui şi a vicepreşedintelui.
ARTICOLUL 4
Sub auspiciile Comisiei Economice pentru Europa, secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite convoacã în fiecare an Comitetul de gestiune, precum şi la cererea administraţiilor competente a cel puţin cinci state care sunt pãrţi contractante.
ARTICOLUL 5
Propunerile sunt supuse votarii. Fiecare parte contractantã reprezentatã la sesiune dispune de un vot. Propunerile, altele decât amendamentele la prezenta convenţie, sunt adoptate de Comitetul de gestiune cu o majoritate de voturi exprimate de membrii prezenţi şi votanti.
ARTICOLUL 6
Pentru luarea deciziilor este necesar votul a cel puţin jumãtate din numãrul statelor care sunt pãrţi contractante.
ARTICOLUL 7
Comitetul de gestiune adopta raportul sau înaintea încheierii sesiunii.
ARTICOLUL 8
În lipsa dispoziţiilor corespunzãtoare din prezenta anexa, Regulamentul interior al Comisiei Economice pentru Europa este aplicabil, cu excepţia cazului în care Comitetul de gestiune decide altfel.

Componenta, funcţiile şi regulamentul interior ale Comitetului executiv TIR

ARTICOLUL 9
1. Comitetul executiv TIR, înfiinţat de cãtre Comitetul de gestiune în conformitate cu art. 58 terţ, este format din 9 membri, fiecare aparţinând unei alte pãrţi contractante la convenţie. Secretarul Convenţiei TIR va participa la sesiunile Comitetului executiv TIR.
2. Membrii Comitetului executiv TIR sunt aleşi de Comitetul de gestiune cu majoritatea numãrului membrilor prezenţi şi votanti. Mandatul fiecãrui membru al Comitetului executiv TIR este de 2 ani. Membrii Comitetului executiv TIR pot fi realeşi. Mandatul Comitetului executiv TIR va fi stabilit de cãtre Comitetul de gestiune.
ARTICOLUL 10
Comitetul executiv TIR:
a) supervizeaza modul de aplicare a convenţiei, inclusiv modul de funcţionare a sistemului de garanţii, şi îndeplineşte în totalitate sarcinile încredinţate de Comitetul de gestiune, în special cele specificate la: art. 38 paragraful 2; art. 42 bis din anexa nr. 8; anexa nr. 9, partea I paragraful 1 e); anexa nr. 9, partea I paragraful f) (v) şi la anexa nr. 9, partea a II-a paragrafele 4 şi 5;
b) supervizeaza tipãrirea şi distribuirea centralizata cãtre asociaţii a carnetelor TIR care pot fi realizate de o organizaţie internationala agreatã, la care se face referire la art. 6 din convenţie;
c) coordoneazã şi încurajeazã schimbul de informaţii confidenţiale şi alte tipuri de comunicãri între autoritãţile competente ale pãrţilor contractante;
d) coordoneazã şi încurajeazã schimbul de informaţii între autoritãţile competente ale pãrţilor contractante, asociaţiile garante şi organizaţiile internaţionale;
e) faciliteazã reglementarea diferendelor dintre pãrţile contractante, asociaţiile garante, companiile de asigurãri şi organizaţiile internaţionale, sub rezerva prevederilor contrare ale art. 57 din convenţie, privind reglementarea diferendelor;
f) sprijinã pregãtirea profesionalã a personalului autoritãţilor vamale şi a celorlalte pãrţi implicate în funcţionarea regimului TIR;
g) gestioneazã un registru central în vederea distribuirii cãtre pãrţile contractante a informaţiilor privind toate regulile şi procedurile privind eliberarea carnetelor TIR de cãtre asociaţii, provenite de la organizaţiile internaţionale menţionate la art. 6 din convenţie, în mãsura în care se referã la condiţiile şi la cerinţele minimale menţionate în anexa nr. 9 la convenţie;
h) supravegheazã preţul carnetelor TIR.
ARTICOLUL 11
1. O sesiune a Comitetului executiv TIR poate fi convocatã de secretarul Convenţiei TIR la cererea comitetului de gestiune sau a cel puţin trei membri ai Comitetului executiv TIR.
2. Comitetul executiv TIR va depune toate eforturile pentru luarea deciziilor prin consens. Dacã nici un consens nu poate fi atins, deciziile trebuie supuse la vot şi trebuie sa întruneascã majoritatea celor prezenţi şi votanti. Un cvorum de cinci membri este necesar pentru luarea deciziilor. Secretarul Convenţiei TIR nu are drept de vot.
3. Comitetul executiv TIR va alege un preşedinte şi va adopta orice alt regulament interior suplimentar.
4. Comitetul executiv TIR va raporta Comitetului de gestiune despre activitãţile sale, inclusiv despre conturile verificate, cel puţin o data pe an sau la cererea Comitetului de gestiune. Comitetul executiv TIR va fi reprezentat în Comitetul de gestiune de cãtre preşedintele sau.
5. Comitetul executiv TIR va examina orice informaţie şi orice problema, transmise lui de cãtre Comitetul de gestiune, de pãrţile contractante, de cãtre secretarul Convenţiei TIR, de asociaţiile garante naţionale şi de cãtre organizaţiile internaţionale menţionate la art. 6 din convenţie. Aceste organizaţii internaţionale vor avea dreptul sa ia parte la sesiunile Comitetului executiv TIR ca observatori, în cazul în care preşedintele nu hotãrãşte altfel. Dacã este necesar, orice alta organizaţie poate lua parte la sesiunile Comitetului executiv TIR, în calitate de observator, la invitaţia preşedintelui.
ARTICOLUL 12
Secretarul Convenţiei TIR va fi membru al Secretariatului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi va aduce la îndeplinire deciziile Comitetului executiv TIR, în limita mandatului Comitetului executiv TIR. Secretarul Convenţiei TIR va fi asistat de un secretariat TIR, a cãrui mãrime este stabilitã de cãtre Comitetul de gestiune.
ARTICOLUL 13
1. Activitãţile Comitetului executiv TIR şi ale Secretariatului TIR vor fi finanţate, pana la obţinerea unei surse alternative de finanţare, printr-o taxa aplicatã fiecãrui carnet TIR distribuit de cãtre organizaţia internationala menţionatã la art. 6 din convenţie.
2. Mãrimea acestei taxe şi procedura de colectare a ei sunt stabilite de Comitetul de gestiune pe baza consultãrilor cu organizaţia internationala menţionatã la art. 6 din convenţie. Orice propunere de schimbare a taxei trebuie autorizata de Comitetul de gestiune."
13. La Convenţia TIR se introduce o noua anexa nr. 9 cu urmãtorul cuprins:

"ANEXA 9

ACCESUL LA REGIMUL TIR

Partea I

Autorizarea asociaţiilor garante de a elibera carnete TIR

Condiţii şi cerinţe minimale
1. Condiţiile şi cerinţele minimale, care trebuie îndeplinite de cãtre asociaţii pentru a fi autorizate de cãtre pãrţile contractante sa elibereze carnete TIR şi sa activeze ca garant în concordanta cu art. 6 din convenţie, sunt:
a) sa probeze faptul ca cel puţin în ultimul an a funcţionat ca o asociaţie reprezentanta a intereselor sectorului de transporturi;
b) sa demonstreze ca bonitatea financiarã şi existenta mijloacelor logistice îi permit îndeplinirea obligaţiilor instituite prin convenţie;
c) sa demonstreze cunoaşterea de cãtre personalul propriu a modului de aplicare corecta a convenţiei;
d) lipsa unor abateri şi încãlcãri grave sau repetate ale legislaţiei vamale ori fiscale;
e) întocmirea în scris a unui acord sau a oricãrui alt instrument juridic între asociaţie şi autoritãţile competente ale partii contractante pe teritoriul cãreia este înfiinţatã. O copie legalizatã de pe acordul scris sau de pe orice alt instrument juridic, împreunã, dacã este necesar, cu traducerea legalizatã în limba engleza, franceza sau rusa, trebuie depusa la Comitetul executiv TIR.
Orice modificare adusã acordului scris sau oricãrui alt instrument juridic trebuie imediat adusã la cunostinta Comitetului executiv TIR;
f) un angajament în acordul scris sau orice alt instrument legal întocmit conform prevederilor lit. e), prin care asociaţia:
(i) va respecta obligaţiile precizate la art. 8 din convenţie;
(ii) va accepta suma maxima aferentã fiecãrui carnet TIR, stabilitã de cãtre partea contractantã, care poate fi pretinsa asociaţiei garante în conformitate cu art. 8 paragraful 3 din convenţie;
(iii) va verifica în mod continuu şi, în special, înainte de a solicita autorizarea pentru accesul persoanelor la regimul TIR, îndeplinirea în totalitate a condiţiilor şi cerinţelor minimale de cãtre aceste persoane, asa cum este prevãzut în partea a II-a a acestei anexe;
(iv) va pune la dispoziţie propria garanţie pentru toate responsabilitãţile din ţara în care este stabilitã, referitoare la operaţiunile de transport sub acoperirea carnetelor TIR eliberate de ea şi de cãtre asociaţiile strãine afiliate la aceeaşi organizaţie internationala la care ea însãşi este afiliatã;
(v) se angajeazã sa acopere propriile responsabilitãţi, astfel încât sa satisfacã cerinţele autoritãţilor competente ale partii contractante în care este stabilitã împreunã cu societatea de asigurare, asociaţia de asiguratori sau cu instituţia financiarã. Contractul/contractele de asigurare sau de garanţie financiarã va/vor acoperi totalitatea propriilor responsabilitãţi în legatura cu operaţiunile efectuate sub acoperirea carnetelor TIR emise de ea şi de asociaţiile strãine afiliate la aceeaşi organizaţie internationala la care ea însãşi este afiliatã.
Termenul de aducere la cunostinta a încetãrii contractului/contractelor de asigurare sau de garanţie financiarã nu va fi mai mic decât termenul necesar notificãrii prin care se aduce la cunostinta încetarea acordului scris sau a altui instrument juridic instituit prin prevederile lit. e). O copie legalizatã de pe contractul/contractele de asigurare sau de garanţie financiarã, precum şi de pe toate modificãrile ulterioare, inclusiv o traducere legalizatã în limba engleza, franceza sau rusa, dupã caz, trebuie depuse la Comitetul executiv TIR;
(vi) va permite autoritãţilor competente verificarea tuturor documentelor şi evidentelor contabile referitoare la administrarea regimului TIR;
(vii) va accepta o procedura eficienta de soluţionare a diferendelor generate de utilizarea necorespunzãtoare sau frauduloasã a carnetelor TIR;
(viii) va fi de acord ca orice nerespectare grava sau repetatã a prezentelor condiţii şi cerinţe minimale sa conducã la revocarea autorizãrii de a elibera carnete TIR;
(ix) va respecta strict deciziile autoritãţilor competente ale partii contractante unde este înfiinţatã, privitor la excluderea persoanelor, asa cum se prevede la art. 38 din convenţie şi în partea a II-a a acestei anexe;
(x) va accepta sa aplice întocmai toate deciziile adoptate de Comitetul de gestiune şi de Comitetul executiv TIR, în mãsura în care autoritãţile competente ale partii contractante în care asociaţia a fost înfiinţatã le-au acceptat.
2. Pãrţile contractante în care asociaţia este înfiinţatã vor revoca autorizarea de eliberare a carnetelor TIR în cazul nerespectãrii grave sau repetate a condiţiilor şi cerinţelor minimale.
3. Autorizarea unei asociaţii în condiţiile stabilite mai sus nu va prejudicia responsabilitãţile şi angajamentele care revin acestei asociaţii în aplicarea convenţiei.
4. Condiţiile şi cerinţele minimale precizate mai sus nu afecteazã condiţiile şi cerinţele suplimentare pe care pãrţile contractante intenţioneazã, eventual, sa le prescrie.

Partea a II-a
Autorizarea persoanelor fizice şi juridice de a utiliza carnete TIR

Condiţii şi cerinţe minimale
1. Condiţiile şi cerinţele minimale, care trebuie îndeplinite de persoanele care solicita accesul la regimul TIR, sunt:
a) sa facã dovada experienţei sau, cel puţin, a capacitãţii de a efectua cu regularitate transporturi internaţionale (deţinãtorul unei licenţe de transport internaţional etc.);
b) bonitate financiarã;
c) sa facã dovada cunoaşterii modului în care se aplica Convenţia TIR;
d) lipsa unor abateri grave sau repetate de la legislaţia vamalã sau fiscalã;
e) un angajament asumat printr-o declaraţie scrisã cãtre asociaţia garanta, prin care persoana:
(i) va îndeplini toate formalitãţile vamale instituite prin convenţie la birourile vamale de plecare, de trecere şi de destinaţie;
(ii) va plati sumele datorate, menţionate la art. 8 paragrafele 1 şi 2 din convenţie, dacã acest lucru i se solicita de cãtre autoritãţile competente în conformitate cu prevederile art. 8 paragraful 7 din convenţie;
(iii) va permite asociaţiilor garante sa verifice veridicitatea informaţiilor privind condiţiile şi cerinţele minimale cerute, atâta timp cat legislaţia nationala permite.
2. Condiţii şi cerinţe suplimentare şi mai restrictive privind accesul la regimul TIR pot fi introduse de autoritãţile competente ale pãrţilor contractante şi chiar de asociaţiile garante insesi, atâta timp cat autoritãţile competente nu hotãrãsc altfel.

Procedura

3. Pãrţile contractante vor decide, în conformitate cu legislaţia nationala, procedurile care trebuie urmate pentru accesul la regimul TIR, pe baza condiţiilor şi a cerinţelor minimale stabilite la paragrafele 1 şi 2.
4. Autoritãţile competente vor transmite Comitetului executiv TIR, în termen de o saptamana de la data autorizãrii sau retragerii autorizãrii de a folosi carnete TIR, precizãri privind fiecare persoana.
5. Asociaţia va transmite anual o lista actualizatã la data de 31 decembrie cuprinzând toate persoanele autorizate, precum şi persoanele cãrora le-a fost retrasã autorizaţia. Aceasta lista va fi transmisã la o saptamana dupã data de 31 decembrie autoritãţilor competente. Autoritãţile competente vor inainta o copie de pe aceasta Comitetului executiv TIR.
6. Autorizarea de acces la regimul TIR nu constituie un drept în sine de a obţine carnete TIR de la asociaţiile garante.
7. Autorizarea unei persoane de a folosi carnete TIR, conform condiţiilor şi cerinţelor minimale stabilite anterior, nu va prejudicia responsabilitãţile şi obligaţiile acestei persoane, rezultând din aplicarea convenţiei."
-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016