Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 46 din 20 septembrie 1999  privind acordarea Licentei pentru furnizarea de energie electrica Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 46 din 20 septembrie 1999 privind acordarea Licentei pentru furnizarea de energie electrica Societatii Comerciale "Electrica" - S.A.

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 24 noiembrie 1999

Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
în temeiul <>art. 5 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, al <>art. 70 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica, al <>Hotãrârii Guvernului nr. 567/1999 privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice şi termice, ca urmare a solicitãrii Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. înregistrate sub nr. 282 din 13 august 1999,
având în vedere Raportul prezentat de Departamentul licenţe, autorizari şi reglementãri tehnice în şedinţa Consiliului de reglementare al ANRE din data de 23 august 1999,
emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se acorda Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. Licenta pentru furnizarea de energie electrica nr. 1 din 20 septembrie 1999.
ART. 2
Departamentul licenţe, autorizari şi reglementãri tehnice va asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei decizii şi va urmãri respectarea de cãtre titular a condiţiilor din licenta.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale de
Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean Constantinescu


ANEXA 1
-------
la Licenta nr. 1 din 20 septembrie 1999
---------------------------------------

AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE
ÎN DOMENIUL ENERGIEI


CONDIŢIILE
Licenţei pentru furnizarea de energie electrica


Condiţii generale
1. Prezentul document precizeazã condiţiile în care este valabilã Licenta de furnizare a energiei electrice nr. 1, denumita în continuare licenta, emisã de autoritatea competenta Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A., denumita în continuare titularul licenţei, şi constituie, împreunã cu anexele A şi B, parte integrantã din aceasta.
2. Termenii evidentiati prin caractere italice în textul condiţiilor licenţei sunt explicitati în anexa A.
3. Licenta se acorda în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (2) din lege şi cu cerinţele regulamentului.

Obiectul şi valabilitatea licenţei
4. Licenta are ca obiect autorizarea de a desfasura furnizarea energiei electrice la tarife reglementate consumatorilor (finali) de energie electrica, amplasati în zona definitã în anexa B.
5. Licenta este emisã şi intra în vigoare la 20 septembrie 1999 şi este valabilã pentru o perioada de 8 ani, dacã nu se hotãrãşte retragerea ei pentru vreuna dintre cauzele prevãzute la capitolul "Suspendarea/retragerea licenţei".
La expirarea ei licenta nu poate fi confirmatã pentru o noua perioada de valabilitate şi nici prelungitã. În eventualitatea ca titularul licenţei doreşte continuarea activitãţii, acesta va acţiona în sensul obţinerii unei noi licenţe. Autoritatea competenta poate emite sau refuza solicitantului o noua licenta, ţinând seama de situaţia pieţei de energie electrica în acel moment şi de performanţele anterioare, înregistrate de titularul licenţei.
7. Activitãţile titularului licenţei privind informarea generalã, consultanţa, finanţarea şi executarea unor anumite lucrãri la consumatori nu fac obiectul licenţei şi se vor desfasura în conformitate cu condiţiile convenite prin alte contracte decât cel de furnizare a energiei electrice.

Drepturi ale titularului licenţei
8. Titularul licenţei are dreptul, pe durata de valabilitate a licenţei, sa intermedieze furnizarea energiei electrice, scop în care poate efectua operaţiuni pe piata angro a energiei electrice, şi anume:
a) cumpãrare de energie electrica în scopul vânzãrii, prin:
- încheierea de contracte reglementate sau negociate de vânzare-cumpãrare de pe piata cu producãtori de energie electrica, inclusiv cu producãtori independenţi şi cu autoproducatori;
- tranzacţii pe piata spot şi/sau
b) vânzare de energie electrica cãtre consumatorii (finali) de energie electrica.
Asigurarea alimentarii cu energie electrica a consumatorilor (finali) de energie electrica atrage, pe lângã drepturile conferite de condiţiile 8 a) şi 8 b), şi dreptul de a încheia contracte de transport al energiei electrice cu operatorul de transport şi/sau contracte de distribuţie a energiei electrice cu operatorul de distribuţie, dupã caz.
9. Titularul licenţei poate cesiona, în întregime sau în parte, unei alte persoane juridice drepturile şi obligaţiile ce îi revin conform licenţei, cu respectarea prevederilor art. 30 din regulament şi ale condiţiei 29 din licenta.
10. Titularul licenţei poate ataca în justiţie în conformitate cu dispoziţiile legale orice act sau acţiune a autoritãţii competente, în mãsura în care considera ca vreuna dintre acestea este inechitabila, afecteazã sau ar putea afecta negativ activitatea de furnizor a titularului licenţei.

Obligaţii ale titularului licenţei
11. Obligaţia de contractare
11.1. Titularul licenţei are obligaţia sa asigure consumatorilor care solicita furnizarea energiei accesul la reţeaua electrica de distribuţie sau, dupã caz, la reţeaua electrica de transport. Condiţia 11 a licenţei precizeazã, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. j) din regulament, sarcinile titularului licenţei în realizarea acestei obligaţii.
11.2. În afarã cazurilor descrise la pct. 11.5, la primirea unei cereri scrise din partea unui consumator, titularul licenţei este obligat sa facã o oferta de racordare a consumatorului la reţeaua electrica de distribuţie sau la reţeaua electrica de transport, dupã caz. Oferta facuta trebuie sa aibã, în funcţie de reţeaua la care urmeazã sa se facã racordarea, un acord din partea operatorului de distribuţie sau a operatorului de transport, cu privire la soluţiile propuse.
11.3. În cazul în care un consumator este situat în apropierea limitei de demarcatie dintre zona descrisã în anexa B şi zonele în care îşi desfãşoarã activitatea de furnizare alţi titulari de licenta, autoritatea competenta poate, la cererea acestui consumator, sa solicite fiecãrui titular de licenta sa elaboreze oferte de racordare. Autoritatea competenta va putea autoriza, în aceste cazuri, ca furnizarea energiei electrice sa fie facuta de titularul care prezintã soluţia de racordare cu cele mai mici costuri, chiar dacã consumatorul nu este situat în zona în care acel titular este autorizat sa opereze.
11.4. Oferta de racordare a consumatorului trebuie sa conţinã prevederi detaliate referitoare la:
a) executarea lucrãrilor, când este cazul, de realizare sau de modificare a punctului de racord la reţeaua electrica de transport sau la reţeaua electrica de distribuţie şi a punctului (punctelor) de intrare în reţeaua proprie a consumatorului, precum şi la obţinerea acordurilor necesare;
b) executarea lucrãrilor, când este cazul, de extindere sau de creştere a capacitãţii reţelei electrice de distribuţie, în zona destinatã racordarii şi/sau utilizãrii acesteia de cãtre consumator, precum şi la obţinerea acordurilor necesare;
c) instalarea unor echipamente de mãsura corespunzãtoare, necesare pentru mãsurarea cantitãţii de energie electrica furnizate consumatorului la punctul (punctele) de intrare, conform tipului de tarif ales de consumator;
d) data finalizarii lucrãrilor (inclusiv a celor de extindere sau de creştere a capacitãţii) în urma cãrora consumatorul sa aibã acces la reţeaua electrica de distribuţie sau la reţeaua electrica de transport, dupã caz;
e) preţul lucrãrilor pe care consumatorul trebuie sa îl plãteascã, precum şi condiţiile de plata pentru instalaţiile electrice şi lucrãrile prevãzute la pct. 11.4 lit. a)-c).
11.5. Titularul licenţei nu va fi obligat sa aca o oferta de racordare a unui consumator la reţeaua electrica de distribuţie sau la reţeaua electrica de transport, dacã:
a) cererea consumatorului, adãugatã la nivelul existent al consumului, depãşeşte substanţial capacitatea existenta a reţelelor, iar termenele solicitate nu permit angajarea unor lucrãri de anvergura;
b) satisfacerea cererii ar conduce la încãlcarea condiţiei 26 a licenţei şi, în particular, a codurilor reţelelor;
c) consumatorul care a solicitat furnizarea energiei electrice nu accepta aprioric sa respecte prevederile ce îi sunt aplicabile din codurile reţelelor. Titularul licenţei se va asigura ca aceste prevederi sunt aduse la cunostinta consumatorului înainte de a întocmi oferta;
d) consumatorul face parte din categoria consumatorilor casnici. În acest caz se va proceda în conformitate cu prevederile pct. 11.7.
11.6. La primirea unei cereri scrise din partea unui subconsumator care solicita furnizarea neintermediata a energiei electrice, direct din reţeaua electrica de distribuţie, titularul licenţei este obligat sa facã o analiza şi propuneri rezonabile de soluţionare, în condiţiile legii. În propunere titularul licenţei va lua în considerare reţeaua existenta pe amplasamentul subconsumatorului şi care nu aparţine operatorului de distribuţie. Prevederile pct. 11.3, cu referire la consumatori, se aplica şi în cazul subconsumatorilor.
11.7. Titularul licenţei este obligat sa ofere consumatorului (respectiv subconsumatorului pentru cazurile de la pct. 11.6.) care a solicitat furnizarea de energie electrica încheierea unui contract de furnizare a energiei electrice, în condiţiile legii. Contractele încheiate vor respecta contractele-cadru aprobate prin decizii ale autoritãţii competente şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. Realizarea unui acord de racordare, ca urmare a ofertei fãcute conform pct. 11.2, constituie condiţia prealabilã pentru elaborarea propunerii de contract de cãtre titularul licenţei.
11.8. Titularul licenţei va utiliza în contractele de furnizare încheiate cu consumatorii numai tarifele reglementate prin decizii ale autoritãţii competente, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
11.9. Titularul licenţei va încheia cu operatorul de distribuţie (în cazul în care acesta este o societate comercialã distinctã de titularul licenţei) şi/sau, dupã caz, cu operatorul de transport contracte de distribuţie/transport.
Tarifele de distribuţie/transport, vor fi cele reglementate prin decizie a autoritãţii competente.
11.10. Neînţelegerile precontractuale în care este angajat titularul licenţei se soluţioneazã de cãtre autoritatea competenta în condiţiile legii.
11.11. Titularul licenţei nu va face propuneri şi nici nu va încheia contracte cu vreun consumator, care sa conţinã prevederi neconforme cu obligaţiile din licenta.
12. Asigurarea energiei electrice în regim de completare
12.1. La primirea unei cereri scrise din partea unui producãtor independent, unui autoproducator sau a unui consumator (final) de energie electrica, titularul licenţei este obligat sa facã o oferta de furnizare a energiei electrice în regim de completare, pentru a acoperi, dupã caz:
a) un supliment de energie electrica ce trebuie furnizat în regim continuu, pe perioade determinate de timp, pentru acoperirea integrala a unei cantitãţi de energie electrica contractate de solicitant cu un terţ sau a necesarului serviciilor proprii ale solicitantului;
b) intreaga cantitatea de energie electrica contractatã de solicitant cu un terţ, pe care acesta nu o poate asigura din cauza nefunctionarii instalaţiilor sale.
12.2. Titularul licenţei poate fi absolvit de aceasta obligaţie dacã satisfacerea cererii ar conduce la încãlcarea condiţiei 26 a licenţei şi, în particular, a codurilor reţelelor sau dacã solicitantul nu accepta aprioric sa respecte prevederile ce îi sunt aplicabile din codurile reţelelor.
12.3. Acceptarea ofertei fãcute atrage dupã sine obligaţia titularului licenţei de a propune încheierea unui contract pentru asigurarea energiei electrice în regim de completare.
12.4. Titularul licenţei va stabili metodologia de calcul al tarifelor pentru asigurarea energiei în regim de completare şi o va supune autoritãţii competente spre aprobare.
12.5. Titularul licenţei nu va face discriminãri în satisfacerea cererilor privind asigurarea energiei electrice în regim de completare şi nici între tarifele aplicate diferiţilor solicitanti pentru acest serviciu.
13. Respectarea standardului de performanta (calitate a serviciilor)
13.1. În desfãşurarea activitãţilor ce fac obiectul licenţei, titularul licenţei va respecta cerinţele şi indicatorii de performanta din Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice, denumit în continuare standard de performanta, aprobat prin decizie a autoritãţii competente. Condiţia 13 a licenţei precizeazã, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. l) din regulament, sarcinile titularului licenţei în realizarea acestei obligaţii.
13.2. Titularul licenţei va urmãri şi va inregistra, prin compartimente specializate, modul de încadrare în parametrii prescrisi în standardul de performanta şi va elabora proceduri de raportare cãtre autoritatea competenta. Aceste proceduri vor fi în concordanta cu indicaţiile cuprinse în standardul de performanta şi/sau în ghidurile de raportare emise de autoritatea competenta. Anual titularul licenţei va contracta cu un auditor independent verificarea faptului ca procedurile elaborate au incorporat corect cerinţele privind modul de raportare şi ca procedurile sunt respectate.
13.3. La cererea scrisã a autoritãţii competente titularul licenţei trebuie sa participe, în condiţiile specificate în cerere, la revizuirea standardului de performanta.
14. Asigurarea masurarii cantitãţii de energie electrica furnizate consumatorilor
14.1. Titularul licenţei nu va furniza unui nou consumator energie electrica fãrã sa prevadã la locul de consum un echipament de mãsurare realizat în conformitate cu prevederile legilor şi normelor în vigoare şi adecvat tipului de tarif ales de consumator.
14.2. În urma solicitãrii fãcute de consumator pentru modificarea tipului de tarif, titularul licenţei este obligat sa înlocuiascã instalatia de mãsurare existenta cu un alt echipament corespunzãtor, dacã acest lucru este necesar.
14.3. Echipamentele de mãsurare se afla, de regula, în proprietatea titularului licenţei. Dacã unele dintre aceste echipamente sunt puse la dispoziţie de consumator ele trebuie preluate de titularul licenţei, valoarea lor fiind scãzutã din preţul serviciului de furnizare.
14.4. Titularul licenţei va sigila toate elementele echipamentului de mãsurare a energiei electrice prin care se poate influenta mãsurarea corecta a puterii şi a energiei electrice consumate.
14.5. Titularul licenţei va verifica şi va întreţine periodic echipamentele de mãsurare, la termenele stabilite prin reglementãrile metrologice în vigoare sau ori de câte ori este necesar. Titularul licenţei va suporta toate cheltuielile de înlocuire, în afarã situaţiilor în care deteriorarea constatatã se datoreazã consumatorului.
14.6. La sesizarea scrisã a consumatorului cu privire la un echipament de mãsura defect sau suspect de înregistrãri eronate, titularul licenţei va asigura verificarea acestuia prin intermediul unui laborator de metrologie autorizat sau, cu acceptul şi în prezenta consumatorului, va face verificarea la locul de instalare. Titularul licenţei este obligat sa înlocuiascã pe cheltuiala sa echipamentul de mãsura gãsit defect, în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data înregistrãrii sesizãrii fãcute de consumator.
15. Colectarea, prelucrarea şi transmiterea înregistrãrilor privind consumul de energie electrica
15.1. Titularul licenţei va transmite lunar operatorului de distribuţie şi/sau operatorului de transport, conform reglementãrilor, date privind mãrimea consumului de energie electrica.
Datele transmise vor proveni din:
a) citirea (sau, când este necesar, estimarea), procesarea (inclusiv agregarea pe nodurile reţelei) şi validarea înregistrãrilor indecsilor contoarelor instalate la consumatori;
sau
b) formarea, procesarea (inclusiv agregarea pe nodurile reţelei) şi validarea mãrimii consumului în cazul consumatorilor la care nu sunt instalate contoare la data emiterii licenţei.
15.2. Titularul licenţei va transmite operatorului comercial, la intervale, în modul şi forma stabilite prin Regulamentul de programare şi dispecerizare a sistemului electroenergetic naţional, datele privind consumul de energie electrica realizat şi prognozat.
16. Facturarea corecta a energiei electrice vândute consumatorilor
16.1. Factura emisã consumatorului de cãtre titularul licenţei, în vederea încasãrii contravalorii energiei electrice furnizate, va conţine suficiente date pentru identificarea locului de consum şi pentru justificarea valorii totale, respectând orice instrucţiune/cerinta aplicabilã, emisã de autoritãţile competente.
16.2. În mod obligatoriu, factura emisã de titularul licenţei unui consumator, în vederea încasãrii energiei electrice furnizate, va evidenţia separat sumele corespunzãtoare elementelor tarifului utilizat.
17. Informarea consumatorilor
17.1. Titularul licenţei va institui şi va aplica un sistem de comunicare cu consumatorii cu privire la reglementãrile noi ce privesc piata energiei electrice şi modificãrile survenite la actele normative din domeniu, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (9) lit. b) din regulament. În termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data acordãrii licenţei, titularul licenţei va prezenta autoritãţii competente modul de organizare a acestui sistem. La cererea autoritãţii competente titularul licenţei va obţine şi acordul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor cu privire la sistemul propus.
17.2. Sistemul instituit conform pct. 17.1 va stabili structura organizatoricã, adresa şi dotarea necesarã prin care sa aibã loc comunicarea şi care sa permitã titularului licenţei:
a) sa aducã la cunostinta consumatorilor obligaţiile sale ce decurg din licenta, standardul de performanta şi sa le punã la dispoziţie informaţii complete cu privire la tarifele oferite;
b) sa notifice în scris oricãrui consumator apariţia unor modificãri cu privire la drepturile, obligaţiile sau alte sarcini din contractul de furnizare, determinate de noi reglementãri. Notificarea va conţine datele necesare cu privire la modificãri şi va fi transmisã cel mai târziu o data cu prima factura emisã dupã data luãrii deciziei de modificare;
c) sa informeze imediat consumatorul cu privire la eventualele defectiuni constatate într-o instalatie de mãsurare a cantitãţii de energie electrica furnizate, care nu se afla montata în instalatia consumatorului, şi sa recalculeze consumul de energie în cauza;
d) sa ofere sau sa primeascã informaţii cu privire la orice probleme sau incidente apãrute şi care afecteazã sau pot afecta siguranta, disponibilitatea şi calitatea serviciilor de furnizare/distribuţie.
18. Raspunsuri la reclamaţiile adresate titularului licenţei
18.1. Titularul licenţei trebuie sa instituie un sistem de înregistrare, investigare, soluţionare şi raportare privind reclamaţiile fãcute la adresa sa de consumatori în legatura cu calitatea serviciilor, calcularea şi/sau facturarea consumului, conform prevederilor art. 12 alin. (9) lit. b) din regulament. Acest sistem va fi supus spre aprobare autoritãţii competente nu mai târziu de 45 de zile lucrãtoare de la data acordãrii licenţei.
18.2. Sistemul de colectare a reclamatiilor de la consumatori va prelua şi orice reclamaţie la adresa titularului licenţei, facuta de orice agent economic sau persoana fizica lezata de practicile titularului licenţei în sectorul energiei electrice.
18.3. Titularul licenţei se va intalni cu reprezentanţii principalelor asociaţii/organizaţii ale consumatorilor la datele la care este convocat de cãtre autoritatea competenta sau, dacã este cazul, de cãtre un comitet reprezentativ al acestora. Numãrul de convocãri nu poate fi mai mare de 6 în fiecare an. În lipsa unor astfel de convocãri titularul licenţei va organiza o intalnire cu reprezentanţii principalelor asociaţii/organizaţii ale consumatorilor, cel puţin o data pe an. La cel puţin una dintre intalniri titularul licenţei va fi reprezentat de unul sau de mai mulţi directori ai sãi.
19. Constatarea şi prevenirea furturilor, deteriorarilor şi interventiilor la echipamentele de mãsura
19.1. Titularul licenţei este obligat sa întreprindã, într-o mãsura raţional posibila, acţiuni pentru prevenirea şi detectarea:
a) furtului de energie electrica la consumatorii pe care îi alimenteazã;
b) deteriorarilor la instalaţiile electrice sau la echipamentele de mãsura folosite la furnizarea energiei electrice consumatorilor;
c) interventiilor la echipamentele ce mãsoarã energia electrica furnizatã consumatorilor.
19.2. În cel mult 24 de ore de la constatare titularul licenţei va informa operatorul de distribuţie afectat despre orice incident care, în opinia sa, a putut produce o stricãciune la instalaţiile electrice.
19.3. Dacã, în opinia sa, un incident a fost cauzat cu intenţie de cãtre orice persoana sau dacã constata executarea ori folosirea de instalaţii clandestine în scopul racordarii la reţea, titularul licenţei va furniza operatorului de distribuţie informaţiile deţinute pentru a permite investigarea incidentului şi rezolvarea problemelor de securitate legate de acesta.
19.4. Titularul licenţei va informa operatorul de distribuţie despre programul/acţiunile sale privind prevenirea infracţiunilor menţionate la pct. 19.3 şi va preciza circumstanţele în care îi poate cere întreruperea alimentarii consumatorilor gasiti vinovaţi.
20. Asigurarea mediului concurential normal şi a egalitãţii de tratament a consumatorilor
20.1. Pentru asigurarea unui mediu concurential normal, evitarea dezechilibrelor pe piata şi a practicilor anticoncurentiale, titularul licenţei va respecta cerinţele condiţiei 20 a licenţei, stabilite în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. g) şi h) din regulament.
20.2. Titularul licenţei nu poate deţine simultan mai mult de o licenta de furnizare a energiei electrice.
20.3. Titularul licenţei nu se va angaja în nici un fel de practici abuzive pe piata energiei electrice şi nu va impiedica sau nu va incerca sa împiedice, în mod ilicit, alţi titulari de licenţe sau potenţiali competitori sa se angajeze în activitatea de furnizare a energiei electrice.
20.4. Titularul licenţei nu va face discriminãri atunci când furnizeazã energia electrica sau când face oferte de racordare/furnizare consumatorilor.
21. Separarea evidentelor financiar-contabile
21.1. Pentru activitãţile ce fac obiectul licenţei titularul licenţei va tine o evidenta contabila separatã de cea asociata altor activitãţi comerciale din obiectul sau de activitate. Condiţia 21 a licenţei precizeazã, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. m) din regulament, sarcinile titularului licenţei în realizarea acestei obligaţii.
21.2. Contabilitatea activitãţilor ce fac obiectul licenţei va fi ţinuta de titularul licenţei folosind registre, înregistrãri şi conturi aflate în concordanta cu procedeele contabile stabilite prin lege. Titularul licenţei va respecta, de asemenea, orice alte cerinţe emise de autoritatea competenta cu privire la practicile contabile şi la raportarile necesare, menite sa îi permitã acesteia exercitarea atribuţiilor conform legii.
21.3. În cazul în care exista cheltuieli comune între activitãţile ce fac obiectul licenţei şi alte activitãţi ale titularului licenţei, acesta va prezenta, la cererea autoritãţii competente, documentele ce stabilesc baza lor de repartizare şi rezultatele obţinute dupã aceasta repartizare.
22. Menţinerea activelor
22.1. Fãrã avizul conform al autoritãţii competente, titularul licenţei nu va efectua şi nici nu va consimţi sa se efectueze operaţiuni în urma cãrora:
a) prin vânzare, asociere sau prin orice alt mod (de exemplu: donaţie, închiriere, împrumut, retragere, ipotecare, dare în gaj), cãtre sau cu persoane fizice ori juridice, se dispune de activele alocate de societatea comercialã pentru îndeplinirea activitãţilor ce fac obiectul licenţei;
b) un terţ devine acţionar majoritar în cadrul societãţii comerciale;
c) valoarea capitalului social existent se reduce într-o transa sau pe ansamblu cu 25% ori mai mult.
În cadrul licenţei, prin capital social existent se înţelege:
. capitalul social iniţial al titularului licenţei la data emiterii licenţei; sau
. capitalul existent la un moment dat, obţinut prin cresteri sau scaderi ale capitalului iniţial, în concordanta cu prevederile acestui paragraf, ulterioare emiterii licenţei.
22.2. La primirea unei notificãri privind intenţia de efectuare a unei tranzacţii din categoria celor enumerate la pct. 22.1, autoritatea competenta va analiza dacã în urma efectuãrii modificãrii cerute titularul licenţei are în continuare posibilitatea sa îşi îndeplineascã obligaţiile şi va comunica în scris titularului licenţei, în termen de 30 de zile calendaristice, acordul sau motivele refuzului.
22.3. Menţinerea activelor constituie o condiţie esenţialã a licenţei, iar efectuarea operaţiunilor menţionate la pct. 22.1 fãrã acordul scris al autoritãţii competente poate conduce la suspendarea sau la retragerea licenţei.
23. Eliminarea subvenţiilor incrucisate
23.1. Titularul licenţei se va asigura ca nu se dau la şi nici nu se primesc de la societãţi comerciale la care el este proprietar sau deţine acţiuni/pãrţi sociale subvenţii incrucisate.
24. Limitarea activitãţilor de producere/distribuţie a energiei electrice
Desfãşurarea activitãţii de furnizare în zona definitã în anexa B nu exclude posibilitatea titularului licenţei de a desfasura şi activitãţi de distribuţie sau de producere în aceasta zona, cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) nu va putea desfasura activitãţi de distribuţie a energiei electrice care sa necesite acordarea unei licenţe de distribuţie a energiei electrice, dacã deţine şi o licenta de producere a energiei electrice. În aceste cazuri autoritatea competenta va preciza în cadrul licenţei de producere a energiei electrice acele activitãţi de distribuţie pe care titularul licenţei este autorizat sa le defasoare;
b) nu va putea desfasura activitãţi de producere a energiei electrice care sa necesite acordarea unei licenţe de producere a energiei electrice, dacã deţine şi o licenta de distribuţie a energiei electrice. În aceste cazuri autoritatea competenta va preciza în cadrul licenţei de distribuţie a energiei electrice acele activitãţi de producere pe care titularul licenţei este autorizat sa le desfãşoare;
c) va ceda, într-un interval de 12 luni de la data acordãrii licenţei, unei alte societãţi comerciale la care nu deţine nici un fel de participare, dupã caz, toate capacitatile de producere care nu se incadre în prevederile licenţei de distribuţie a energiei electrice sau toate capacitatile de distribuţie care nu se încadreazã în prevederile licenţei de producere a energiei electrice.
25. Constituirea şi menţinerea garanţiilor financiare
25.1. Conform cerinţelor art. 13 alin. (1) din regulament, titularul licenţei va constitui, în interval de 2 ani de la data emiterii licenţei, o garanţie financiarã prin care sa asigure desfãşurarea continua a activitãţii pentru cel puţin 30 de zile calendaristice şi sa acopere plata eventualelor daune solicitate de consumatori, conform prevederilor contractuale.
25.2. Garanţia financiarã poate fi disponibilã în urmãtoarele forme:
a) polita/poliţe de asigurare contra daunelor produse unor terţi, emisã/emise de o societate de asigurãri autorizata;
b) un fond de rezerva constituit de titularul licenţei, singur sau prin asociere cu alţi titulari de licenta;
c) orice alta forma.
25.3. Autoritatea competenta poate sa solicite titularului licenţei revederea formei şi valorii garanţiilor financiare, dacã se modifica condiţiile avute în vedere la emiterea licenţei.
25.4. Menţinerea garanţiei financiare prevãzute la pct. 25.1 constituie o condiţie esenţialã a licenţei, iar încãlcarea acestei prevederi poate conduce la suspendarea sau la retragerea licenţei.
26. Respectarea legilor şi a reglementãrilor
26.1. Pe toatã durata de valabilitate a licenţei, titularul licenţei va respecta în totalitate prevederile:
a) licenţei;
b) legii şi modificãrilor aduse ulterior acesteia;
c) tuturor legilor aplicabile;
d) tuturor reglementãrilor aplicabile, emise de autoritatea competenta şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I: Codul comercial al pieţei angro de energie electrica, codurile reţelelor, metodologiile de tarifare şi tarifele reglementate, Regulamentul de mãsurare a cantitãţilor de energie electrica tranzacţionate pe piata angro, standardul de performanta, contractele-cadru de furnizare a energiei electrice etc.
26.2. Respectarea de cãtre titularul licenţei a legilor şi a celorlalte prevederi menţionate la pct. 26.1 constituie o condiţie esenţialã a licenţei şi încãlcarea ei indreptateste autoritatea competenta sa aplice sancţiuni mergand pana la suspendarea sau retragerea licenţei.
27. Furnizarea de informaţii autoritãţii competente
27.1. Titularul licenţei va furniza autoritãţii competente datele şi informaţiile care îi sunt necesare în exercitarea atribuţiilor sale. Condiţia 27 a licenţei precizeazã, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. m), n) şi l) din regulament, sarcinile titularului licenţei în realizarea acestei obligaţii.
27.2. Titularul licenţei va supune autoritãţii competente o situaţie financiarã anuala în care va evidenţia distinct activitãţile autorizate prin licenta. În absenta unor precizãri prealabile ale autoritãţii competente, formatul şi conţinutul situaţiei vor fi în concordanta cu regulile contabile legale.
27.3. Titularul licenţei va întocmi şi va supune autoritãţii competente un raport anual cu privire la activitãţile desfãşurate în anul precedent, care va include:
a) un rezumat şi o analiza a:
. activitãţilor de furnizare a energiei electrice, din care nu va lipsi precizarea cantitãţii totale de energie electrica vândutã şi a numãrului de consumatori deserviti;
. respectãrii standardului de performanta şi a mãsurilor luate pentru îmbunãtãţirea calitãţii energiei electrice vândute;
. plangerilor ce i-au fost adresate şi care nu au fost soluţionate la nivelul sau;
. modificãrilor survenite în activele societãţii;
. modificãrilor survenite în structura pe specialitãţi a personalului;
b) o prognoza a consumului pe termen mediu (3 ani) şi pe anul curent, cu detalii privind intentiile de furnizare a energiei electrice cãtre noi consumatori, de transferare parţialã, totalã sau de încetare a activitãţii.
27.4. Documentele întocmite conform cerinţelor pct. 27.2 şi 27.3 se transmit autoritãţii competente pana la o data ce nu va fi ulterioara datei încheierii bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi şi trebuie sa cumuleze datele provenind din activitatea de furnizare desfasurata de titularul licenţei cu cele provenind din activitatea de furnizare desfasurata de orice alta societate comercialã aflatã în una dintre situaţiile precizate la pct. 27.8 lit. a), b) sau c).
27.5. Informaţiile conţinute în documentele menţionate la pct. 27.2 şi 27.3 sunt considerate publice în temeiul art. 27 din regulament şi, la cererea autoritãţii competente, titularul licenţei va trebui sa le publice. Fac excepţie informaţiile care, printr-o decizie a autoritãţii competente, sunt încadrate în prevederile art. 28 din regulament şi care nu vor fi fãcute publice.
27.6. Titularul licenţei este obligat sa informeze autoritatea competenta despre orice încãlcare a condiţiilor licenţei în termen de 7 zile lucrãtoare de la depistarea acesteia de cãtre titularul licenţei.
27.7. Titularul licenţei va informa autoritatea competenta în termen de 10 zile lucrãtoare despre schimbarea:
a) sediului/sediilor secundar/secundare;
b) statutului juridic;
c) structurii capitalului social;
d) conducatorului societãţii comerciale.
27.8. Cu minimum 90 de zile calendaristice înainte de începerea procedurii legale de constituire titularul licenţei este obligat sa informeze autoritatea competenta despre intenţia de înfiinţare a unei noi societãţi comerciale/sucursale având ca obiect desfãşurarea de activitãţi în cadrul sectorului energiei electrice:
a) care aparţine în totalitate titularului licenţei;
b) la care titularul licenţei deţine acţiuni sau pãrţi sociale;
c) care aparţine în parte sau în totalitate unei alte societãţi comerciale al carei asociat este titularul licenţei.
Obligaţia revine şi în situaţia în care, prin modificarea obiectului de activitate, o societate comercialã al carei asociat este titularul licenţei urmeazã sa desfãşoare activitãţi în sectorul energiei electrice.
Dacã în urma analizei autoritatea competenta considera ca prin înfiinţarea acestei societãţi comerciale pot fi afectate interesele consumatorilor sau se creeazã premise ce pot conduce la obţinerea unei poziţii dominante pe piata, titularul licenţei se va putea angaja în aceasta acţiune numai în urma unei permisiuni scrise, emisã de autoritatea competenta în termen de 90 de zile calendaristice de la primirea informãrii.
27.9. Pentru a se asigura de îndeplinirea condiţiilor licenţei şi a tuturor legilor aplicabile, autoritatea competenta poate sa ceara, sa examineze şi sa copieze orice informaţii, înregistrãri şi documente ale titularului licenţei pe care le considera legate în vreun fel de afacerile şi de activitãţile acestuia în sectorul energiei electrice. Informaţiile solicitate pot conţine secrete de stat, de serviciu sau de afaceri.
Autoritatea competenta va utiliza aceste informaţii numai în scopul pentru care au fost furnizate şi nu va dezvalui nici unei alte persoane neautorizate conţinutul acestora.
28. Asigurarea confidenţialitãţii
28.1. Titularul licenţei se va asigura ca datele confidenţiale obţinute de el în cursul operaţiunilor comerciale nu pot fi transmise unor persoane neautorizate sa primeascã astfel de informaţii, fapta constituind contravenţie conform art. 79 alin. (1) lit. p) din lege.
Fac excepţie cazurile în care:
a) se dispune de consimţãmântul scris al persoanei ale carei interese pot fi afectate de diseminarea informatiei;
b) informaţia este deja publica;
c) titularul licenţei este obligat sau are permisiunea de a divulga informaţia în scopul respectãrii condiţiilor licenţei, a unui ordin al autoritãţii competente sau a unei legi în vigoare;
d) informaţia trebuie transmisã în cursul îndeplinirii normale a activitãţilor autorizate prin licenta.
28.2. Prevederile pct. 28.1 se aplica şi în raport cu societãţile comerciale care aparţin titularului licenţei, în parte sau în totalitate, şi care ar putea dobândi, prin utilizarea acestor informaţii, avantaje nejustificate pe piata energiei electrice sau care ar putea crea avantaje comerciale nejustificate unor terţi prin divulgarea informaţiilor cãtre aceştia.
29. Respectarea condiţiilor de transferare a licenţei
29.1. Transferul (cesiunea) drepturilor titularului licenţei de furnizare a energiei electrice se poate face numai prin contract, cu respectarea condiţiilor legale şi cu aprobarea scrisã, prealabilã, a autoritãţii competente.
29.2. În contractul de cesiune titularul licenţei va preciza şi obligaţiile pe care le preia cesionarul; dintre acestea nu va lipsi obligaţia stipulatã la condiţia 26. Titularul licenţei rãspunde solidar cu cesionarul pentru obligaţiile ce decurg din licenta.
29.3. Orice transfer realizat fãrã aprobarea autoritãţii competente este considerat nul, constituie o încãlcare a unei condiţii a licenţei şi se sancţioneazã contraventional.
30. Asigurarea calitãţii
Titularul licenţei va întocmi, va aplica şi va actualiza, în funcţie de rezultate, un plan de conducere a calitãţii serviciilor de furnizare ce fac obiectul licenţei. Planul se va transmite autoritãţii competente în termen de 90 de zile de la data emiterii licenţei şi va preciza, fãrã a se limita însã la, urmãtoarele:
a) obiectivele propuse în domeniul calitãţii serviciului de furnizare;
b) activitãţile incluse în cadrul serviciului de furnizare, stabilite în concordanta cu cerinţele licenţei;
c) alocarea responsabilitãţilor şi a autoritãţii de decizie în desfãşurarea activitãţilor;
d) metoda de urmãrire a realizãrii obiectivelor calitãţii şi de actualizare a planului de conducere a calitãţii.
31. Asigurarea personalului calificat
31.1. Titularul licenţei se va asigura ca dispune de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea tuturor activitãţilor legate de furnizarea energiei electrice, în conformitate cu cerinţele licenţei.
31.2. Titularul licenţei se va asigura ca dispune de personal pentru activitãţi de montaj, întreţinere, reparaţii, înlocuire, citire, efectuate la instalaţiile de mãsurare; cerinta se referã la instalaţiile de mãsurare amplasate la consumatori şi, dupã caz, la cele amplasate în instalaţiile aflate în proprietatea/administrarea operatorului de distribuţie.
Controlul executãrii activitãţilor ce fac obiectul licenţei
32. Autoritatea competenta va urmãri îndeplinirea condiţiilor din licenta de cãtre titularul licenţei. În acest scop:
a) va analiza rapoartele/situaţiile remise de titularul licenţei;
b) va putea inspecta în orice moment documentele contabile ale titularului licenţei şi/sau va putea solicita efectuarea unui audit contabil al activitãţii acestuia;
c) va investiga, la solicitarea argumentata a unei terţe persoane sau din proprie initiativa, practicile titularului licenţei pe piata energiei electrice care fac obiectul licenţei.
33. În exercitarea atribuţiilor de control reprezentanţii autorizaţi ai autoritãţii competente au, în temeiul art. 81 alin. (1) din lege, dreptul de acces pe teritoriul şi la documentele titularului licenţei. Titularul licenţei va acorda autoritãţii competente orice asistenta necesarã pe parcursul efectuãrii inspecţiei în cauza.

Sancţiuni
34. Dacã în urma investigatiilor fãcute de autoritatea competenta se stabileşte ca titularul licenţei nu a respectat una sau mai multe dintre condiţiile licenţei sau ale legii, autoritatea competenta poate aplica, în temeiul art. 79 alin. (4) din lege amenzi contravenţionale.
Aplicarea şi/sau plata oricãrei amenzi contravenţionale nu limiteazã în nici un fel dreptul autoritãţii competente de a suspenda/a retrage licenta în cazul încãlcãrii repetate a prevederilor legii sau condiţiilor licenţei.

Suspendarea/retragerea licenţei
35. La cererea scrisã a titularului licenţei autoritatea competenta poate retrage licenta, luând în considerare siguranta şi continuitatea alimentarii consumatorilor.
36. În cazurile în care titularul licenţei:
a) nu îşi poate îndeplini obligaţiile prevãzute în lege sau în alte legi în vigoare;
b) nu respecta o condiţie identificata ca fiind esenţialã în cadrul licenţei;
c) incalca în mod repetat una sau mai multe condiţii ale licenţei, prin decizie a autoritãţii competente se va suspenda/ se va retrage licenta, procedând conform art. 20 alin. (1) din regulament.
37. Autoritatea competenta va comunica în scris titularului licenţei, cu cel puţin 30 de zile înainte, data la care urmeazã sa suspende/sa retragã licenta. Comunicarea scrisã din partea autoritãţii competente nu este necesarã, dacã suspendarea/retragerea licenţei se face ca urmare a începerii procedurii de reorganizare judiciarã sau de faliment, respectiv în cazul dizolvãrii titularului licenţei.
38. În perioada procedurii de reorganizare judiciarã sau de faliment, pana la finalizarea acesteia, titularul licenţei sau un alt titular de licenta, numit prin decizie de autoritatea competenta, va îndeplini fãrã întrerupere obligaţiile ce decurg din licenta, precum şi celelalte activitãţi economice ale titularului licenţei.
39. Dacã, în situaţiile descrise în cadrul condiţiei 36 sau 38, autoritatea competenta numeşte un alt titular de licenta, titularul licenţei va fi obligat, în urma unei decizii emise de autoritatea competenta, sa punã la dispoziţie noului titular de licenta toate registrele, înregistrãrile, informaţiile şi activele aflate în posesia sa, necesare îndeplinirii neîntrerupte a obligaţiilor din licenta şi a celorlalte activitãţi economice specifice.
Drepturile şi obligaţiile titularului licenţei din contractele de furnizare a energiei electrice, suspendate ca urmare a situaţiilor menţionate la condiţia 36 sau 38, vor fi preluate de noul titular de licenta de la data la care intra în vigoare decizia de numire emisã de autoritatea competenta.
40. Titularul licenţei va respecta dispoziţia autoritãţii competente privind preluarea consumatorilor de la un alt titular de licenta cãruia i s-a retras licenta sau se afla în procedura de reorganizare judiciarã sau de faliment şi va informa consumatorii despre aceasta schimbare.

Modificarea licenţei
41. La cererea scrisã a titularului licenţei, în cazurile care se încadreazã în prevederile art. 56 din lege, autoritatea competenta poate modifica licenta, procedând conform art. 19 alin. (3) din regulament.
42. Modificãrile licenţei, iniţiate de autoritatea competenta ca urmare a schimbãrii circumstanţelor existente la data acordãrii licenţei (cadrul legislativ şi de reglementare, hotãrâri ale instanţelor judecãtoreşti) sau a unor evenimente ce afecteazã substanţial piata energiei, se comunica în scris titularului licenţei cu 30 de zile calendaristice înainte de intrarea lor în vigoare. Titularul licenţei va confirma posibilitatea de respectare a noilor condiţii, caz în care va primi o noua licenta cu conţinut modificat, sau va solicita retragerea licenţei.
43. În cazul în care nu survin schimbãri ale circumstanţelor existente la data acordãrii licenţei, reglementãrile adoptate sau modificate de autoritatea competenta ulterior acestei date nu pot aduce schimbãri ale condiţiilor licenţei, care sa afecteze negativ drepturile titularului licenţei.
44. Pe parcursul primului an de la data acordãrii licenţei, autoritatea competenta şi titularul licenţei pot conveni modificãri ale condiţiilor licenţei, în cazuri justificate de practica aplicãrii acestora.
45. Schimbarea sediului nu constituie motiv de modificare a licenţei.

Cai de comunicare
46. Orice comunicare, accept, confirmare, aprobare sau alta informaţie cerutã sau a carei transmitere este permisã în condiţiile licenţei se va face în scris şi se va putea transmite prin telefax cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul sa se depunã, prin curier sau serviciile poştale, la urmãtoarele adrese:
- pentru autoritatea competenta:
. str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 3, Bucureşti;
- pentru titularul licenţei:
. str. Grigore Alexandrescu nr. 9, bl. H2, sectorul 1, Bucureşti.

Tarife şi contribuţii
47. Pe toatã durata de valabilitate a licenţei titularul licenţei va plati anual autoritãţii competente o contribuţie pentru emiterea reglementãrilor, altele decât licentele şi autorizaţiile. Valoarea contribuţiei se stabileşte în fiecare an, conform prevederilor cuprinse în anexa nr. 2 la regulament, prin decizie a autoritãţii competente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
48. Pe toatã durata de valabilitate a licenţei titularul licenţei va plati anual autoritãţii competente un tarif aferent costurilor asociate controlului executãrii activitãţilor ce fac obiectul licenţei, modificãrii licenţei sau altor activitãţi legate de menţinerea licenţei. Tariful aplicat de autoritatea competenta se calculeazã:
a) pe baza tarifului unitar pentru furnizarea energiei electrice, precizat în tabelul nr. 1 din anexa nr. 2 la regulament, actualizat anual prin decizie a autoritãţii competente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I;
b) considerând puterea maxima de contract pe anul anterior, comunicatã autoritãţii competente de cãtre titularul licenţei pana la 15 ianuarie a anului de plata, calculatã prin însumarea puterilor maxime precizate în contractele de furnizare a energiei electrice pe care titularul licenţei le-a încheiat cu consumatorii.
49. Neplata contribuţiilor/tarifelor anuale, pana la termenele stabilite prin regulament, poate atrage suspendarea licenţei.

Cai de apel
50. Deciziile autoritãţii competente cu privire la modificarea, suspendarea sau retragerea licenţei, precum şi cele cu privire la aplicarea amenzilor contravenţionale, generate de încãlcarea prevederilor licenţei sau ale legii pot fi atacate de titularul licenţei la instanta judecãtoreascã competenta, în virtutea dreptului menţionat la condiţia 10 din licenta.


ANEXA A
---------

GLOSAR DE TERMENI

Termenii marcati cu litere italice în textul condiţiilor licenţei se definesc dupã cum urmeazã:
- Autoproducator de energie electrica - agent economic care, în afarã activitãţilor sale de baza, îşi produce (1) singur sau, (2) cu un alt producãtor din apropiere, în întregime sau în parte, energia electrica necesarã consumului sau. În cazul (2), agentul economic consumator deţine o cota de minim 10% din capitalul social al agentului economic producãtor şi trebuie sa consume cel puţin 50% din producţia anuala de energie electrica a agentului economic producãtor. Autoproducatorul poate sa livreze surplusul de energie electrica în reţelele publice de transport/distribuţie şi sa primeascã energie electrica în cazuri de necesitate.
- Autoritatea competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE sau orice succesor al acesteia având autoritate asupra titularului licenţei.
- Codul comercial al pieţei angro de energie electrica - colectie de reglementãri referitoare la relaţiile comerciale pe piata angro a energiei electrice (definirea participanţilor şi a regulilor pieţei: înregistrare, ofertare, efectuare de plati, încheiere de tranzacţii, constituire de garanţii, regularizari, penalitãţi financiare etc.).
- Codurile reţelelor - colectie de reglementãri cu caracter tehnic, prin care se stabilesc reguli şi proceduri obligatorii pentru agenţii economici din sectorul energiei electrice pentru exploatarea, administrarea şi întreţinerea reţelelor de transport şi distribuţie.
- Consumator (final) de energie electrica - persoana fizica sau juridicã romana sau strãinã care cumpara şi consuma energie electrica pentru uzul propriu şi eventual pentru un alt consumator (denumit "subconsumator").
- Furnizor - persoana juridicã, titular al unei licenţei de furnizare, care asigura alimentarea cu energie electrica a unuia sau mai multor consumatori, pe baza unui contract de furnizare.
- Furnizare - activitatea de comercializare a energiei electrice şi serviciile de mãsurare a energiei electrice vândute.
- Lege - <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica.
- Loc de consum - amplasamentul instalaţiilor de utilizare ale unui consumator, inclusiv subconsumatorii sãi, unde se consuma energie electrica furnizatã prin una sau mai multe instalaţii de alimentare. Un consumator poate avea mai multe locuri de consum.
- Operator comercial - entitate operationala a Companiei Naţionale de Electricitate - S.A., care asigura (mijloceste), pe piata energiei, încheierea aranjamentelor comerciale cu energie electrica, referitoare la cantitãţile tranzacţionate şi la preţ.
- Operator de transport - entitate operationala a Companiei Naţionale de Electricitate - S.A. care deţine, exploateazã, întreţine, modernizeazã şi dezvolta reţeaua electrica de transport.
- Operator de distribuţie - entitate operationala care deţine, exploateazã, întreţine, modernizeazã şi dezvolta reţeaua electrica de distribuţie.
- Piata angro a energiei electrice - piata pe care se tranzactioneaza energie electrica în scopul revinderii în detaliu cãtre consumatorii (finali) de energie electrica.
- Piata de detaliu a energiei electrice - piata prin care se asigura alimentarea cu energie electrica a consumatori- lor (finali) de energie electrica, de regula prin reţeaua de distribuţie.
- Piata energiei electrice - piata pe care se tranzactioneaza angro şi în detaliu energie electrica.
- Piata spot - componenta a pieţei concurentiale pe care energia electrica este tranzactionata prin licitaţie.
- Producãtor de energie electrica - persoana juridicã, titular al unei licenţe de producere a energiei electrice, având ca specific activitatea de producere a energiei electrice în scopul vânzãrii.
- Producãtor independent de energie electrica - producãtor de energie electrica, care participa, în nume propriu, distinct de alţi producãtori preexistenti, la acoperirea consumului de energie electrica.
- Racord "adanc" de transport - orice linii electrice, instalaţii electrice sau de mãsura care deservesc unul sau mai mulţi consumatori, aflate în administrarea operatorului de transport şi care:
a) sunt integrate funcţional în reţeaua electrica de distribuţie şi,
b) prin acord între operatorul de transport şi operatorul de distribuţie sunt exploatate de cãtre operatorul de distribuţie.
- Regulament de mãsurare a cantitãţilor de energie electrica tranzacţionate pe piata angro - document normativ care stabileşte modul în care se realizeazã mãsurarea cantitãţilor de energie electrica activa şi reactiva tranzacţionate angro între agenţii economici din sectorul energiei electrice.
- Regulament - Regulament pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice şi termice, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 567/1999 prin care se stabileşte modul în care se acorda autorizaţiile şi licentele operatorilor din sectorul energiei electrice şi termice.
- Reţea electrica de distribuţie - reţea electrica prin care energia electrica se transporta în zonele de consum, distribuind-o la consumatori.

NOTA:
Reţeaua include linii electrice cu tensiunea de cel mult 110 kV, instalaţii electrice şi de mãsurare şi:
1. este detinuta sau exploatatã de un titular de licenta din sectorul energiei electrice;
2. poate fi racordata la reţeaua electrica de transport, la producãtori de energie electrica, sau la alte reţele de distribuţie şi la reţelele consumatorilor;
3. poate include racorduri "adânci" de transport, exploatate de un operator de distribuţie, dar nu şi alte pãrţi din reţeaua electrica de transport.
- Reţea electrica de transport - reţea electrica buclata de inalta tensiune de 220 kV şi mai mult, prin care se transporta la distanta puteri electrice importante.

NOTA:
1. Reţeaua este compusa din linii electrice aflate în administrarea operatorului de transport.
2. Reţeaua include orice instalaţii electrice şi de mãsurare aflate în administrarea sau exploatarea operatorului de transport, cu excepţia racordurilor "adânci" de transport.
- Sectorul energiei electrice - ansamblul agenţilor economici şi activitãţilor de planificare, dezvoltare, construire, exploatare şi de întreţinere a instalaţiilor de producere, transport, distribuţie şi de furnizare a energiei electrice, inclusiv importul şi exportul energiei electrice, precum şi schimburile de energie electrica cu sistemele electroenergetice ale ţãrilor vecine.
- Standard de performanta - Standard de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice, prin care se reglementeazã indicatorii de performanta în asigurarea serviciului de furnizare a energiei electrice.
- Subconsumator - consumatorul de energie electrica alimentat de la un consumator (final) de energie electrica, aflat în apropierea sa.
- Titularul licenţei - Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., cu sediul în Bucureşti, str. Grigore Alexandrescu nr. 9, bloc H2, sectorul 1, înmatriculatã în registrul comerţului cu nr. J 40/7541/1998 din 30 iulie 1998, cod SIRUES 40/6100709.


ANEXA B
--------
ZONA
în care Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica consumatorilor finali la tarife reglementate Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica la tarife reglementate, în condiţiile licenţei, consumatorilor care au locuri de consum amplasate oriunde pe teritoriul României, cu excepţia consumatorilor cãrora li se furnizeazã energie electrica:
a) direct din barele centralelor sau direct din serviciile interne ale acestora, de cãtre producãtorii (independenţi sau aparţinând filialelor Companiei Naţionale de Electricitate), autoproducatorii de energie electrica enumerati în anexa B1;
b) de cãtre furnizorii enumerati în anexa B2, care deţin licenta de furnizare la tarife reglementate.
2. Lista furnizorilor din anexa B2 se stabileşte de cãtre autoritatea competenta, pe mãsura acordãrii de licenţe de furnizare la tarife reglementate, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
3. La cererea oricãrui consumator dintre cei incluşi în anexa B1, Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. va trebui sa facã o oferta de racordare şi, în cazul realizãrii unui acord, sa îi furnizeze acestuia energie electrica în regim continuu, solicitând autoritãţii competente modificarea anexei B1.
4. Dreptul de a furniza energie electrica la tarife reglementate, în zona definitã în aceasta anexa, este acordat în exclusivitate Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
5. Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. poate furniza energie electrica şi consumatorilor cuprinşi în anexele B1 şi B2, în regim de completare, cu respectarea condiţiei 12.

ANEXA B1
---------
LISTA
curpinzand producãtorii/autoproducatorii care furnizeazã energie electrica consumatorilor finali excluşi din zona în care Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica la tarife reglementate

Consumatorii la care furnizarea energiei electrice în regim continuu se face de cãtre producãtorii (independenţi sau aparţinând filialelor Companiei Naţionale de Electricitate - S.A.), autoproducatorii de energie electrica enumerati mai jos, direct din barele centralelor sau direct din serviciile interne ale acestora, sunt excluşi din zona în care Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica la tarife reglementate.
Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., prin sucursalele sale precizate mai jos, furnizeazã energie electrica acestor producãtori/autoproducatori numai în regim de completare.


Producãtor/autoproducator Sucursala de distribuţie



. Societatea Comercialã "Upsom" - S.A. Ocna-Mures Alba-Iulia
. Societatea Comercialã "Stratusmob" - S.A. Blaj
. Societatea Comercialã "Turnu" - S.A. Turnu Magurele Alexandria
. Societatea Comercialã "Sofert" - S.A. Bacau Bacau
. Societatea Comercialã "Rafinaria Darmanesti" - S.A.
. Societatea Comercialã "Hidroelectrica" - S.A. -
Sucursala Hidrocentrale Bistrita - Piatra-Neamt
. Compania Nationala "Apele Romane" S.A. - CHE Baia Mare
STRAMTORI Firiza
. Societatea Comercialã "Elerex" - S.A. Maieru
(MHC Aries) Bistrita
. CET Botosani Botosani
. Societatea Comercialã "Siretul" - S.A. Bucecea
. RAAN - Filiala Iaşi (MHC Stanca)
. Societatea Comercialã "CET" - S.A. Brãila Brãila
. Societatea Comercialã "Colorom" - S.A. Codlea Braşov
. Societatea Comercialã "Nitramonia" - S.A. Fagaras
. Societatea Comercialã "Viromet" - S.A. Victoria
. Societatea Comercialã "Celohart" - S.A. Zarnesti
. Societatea Comercialã "Fabrica de zahãr" - S.A. Bod
. Societatea Comercialã "Hidral Invest - Carpatex"
. Societatea Comercialã "Hidral Invest" - Tohan
. Societatea Comercialã "Griro" - S.A. Bucureşti Bucureşti
. Societatea Comercialã "Pipera" - S.A. Bucureşti
. Societatea Comercialã "Vest Energo" - S.A. Bucureşti
. Societatea Comercialã "Danubiana" - S.A. Bucureşti
. Universitatea "Politehnica" Bucureşti
. Societatea Comercialã "Zahãrul" - S.A. Buzau Buzau
. CET Buzau
. Societatea Comercialã "Siderca" - S.A. Calarasi Calarasi
. Societatea Comercialã "Comceh" - S.A. Calarasi
. Societatea Comercialã "Clujana" - S.A.
Cluj-Napoca Cluj-Napoca
. Societatea Comercialã "Sortilemn" - S.A. Gherla
. Societatea Comercialã "Somes" - S.A. Dej
. Societatea Comercialã "Cesom" - S.A. Dej
. Societatea Comercialã "Colonia Cluj-Napoca
Energie" - S.R.L.
. CET Midia Constanta
. CHE Agigea
. Societatea Comercialã "Reloc" - S.A. Craiova
. Societatea Comercialã "Termoelectrica" - S.A. -
Sucursala Electrocentrale Isalnita
. RAAN - CET Romag Termo Drobeta-Turnu
Severin
. Societatea Comercialã "Hidroelectrica" - S.A. -
Sucursala Hidrocentrale Porţile de Fier
(Hidrocentrala Porţile de Fier II)
. Societatea Comercialã "Enet" - S.A. Focsani Focsani
. Societatea Comercialã "Sidex" - S.A. Galaţi Galaţi
. Societatea Comercialã "Recet" - S.A. Galaţi
. Societatea Comercialã "Nuclearmontaj" - S.A.
. Societatea Comercialã "Valceana" - S.A. -
Reparaţii-Construcţii Galaţi
. Societatea Comercialã "Energomontaj" - S.A. Galaţi
. Societatea Comercialã "Termoelectrica" - S.A. -
Sucursala Electrocentrale Oradea - CET I Oradea
. Societatea Comercialã "Fibrex" - S.A. Savinesti Piatra-Neamt
. Societatea Comercialã "Azochim" - S.A. Piatra-Neamt
. Societatea Comercialã "Petrocart" - S.A. Piatra-Neamt
. Societatea Comercialã "Danubiana" - S.A. Roman
. Societatea Comercialã "Hidroelectrica" - S.A. - Pitesti
Sucursala Hidrocentrale Curtea de Arges
(CHE Pitesti, CHE Bascov, CHE Budeasa, CHE Valcele,
CHE Golesti)
. Societatea Comercialã "Marc Favre" - S.R.L. Ploiesti
. Societatea Comercialã "Steaua Romana" - S.A.
. Societatea Comercialã "Petrotel Lukoil" - S.A.
. Societatea Comercialã "Hârtie Busteni" - S.A.
. Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. (MHC Voila)
. FE Ploiesti
. CET Govora Ramnicu Valcea
. Societatea Comercialã "Combinatul siderurgic
Resita" -S.A. Resita
. Societatea Comercialã "Semag" - S.A. Toplet
. Societatea Comercialã "Gavazzi Steel" - S.A.
Otelu Roşu
. Societatea Comercialã "Nuonsib" - S.R.L. Sibiu Sibiu
. Societatea Comercialã "Zahãr" - S.A. Corabia Slatina
. Societatea Comercialã ""Amonil - S.A. Slobozia Slobozia
. Societatea Comercialã "Cristal" - S.A. Urziceni
. Societatea Comercialã "Ambro" - S.A. Suceava Suceava
. Direcţia apelor Siret - Bacau (Pompe SGA
Mihoveni)
. Societatea Comercialã "Azomures" - S.A. Targu Mures Targu Mures
. Societatea Comercialã "Bicapa" - S.A. Tarnaveni
. Societatea Comercialã "Zamur" - S.A. Targu Mures
. Societatea Comercialã "Zahãrul" - S.A. Ludus
. Societatea Comercialã "Hidral Invest" - S.A. Braşov Timişoara
. CHEMP Topolovat
. B.B.G. ALUM - S.A. Tulcea Tulcea


ANEXA B2
-------
LISTA
cuprinzând furnizorii care furnizeazã energie electrica consumatorilor finali excluşi din zona în care Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica la tarife reglementate

Consumatorii la care furnizarea energiei electrice în regim continuu se face de cãtre furnizorii enumerati mai jos sunt excluşi din zona în care Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie
electrica la tarife reglementate. Furnizorii de energie electrica enumerati deţin licenta de furnizare la tarife reglementate.
Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., prin sucursalele sale precizate mai jos, furnizeazã energie electrica acestor consumatori, numai în regim de completare.

Furnizor, Sucursala de distribuţie
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016