Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 4 din 3 iulie 2012  privind convocarea Senatului in sesiune extraordinara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 4 din 3 iulie 2012 privind convocarea Senatului in sesiune extraordinara

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 442 din 3 iulie 2012

    Având în vedere cererea Biroului permanent al Senatului,
    în temeiul prevederilor art. 63 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 81 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotãrârea Senatului nr. 28/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    se convoacã Senatul în sesiune extraordinarã, în data de 3 iulie 2012, ora 17,00, cu urmãtoarea ordine de zi, pentru motivele arãtate în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie:
    1. revocarea preşedintelui Senatului;
    2. alegerea noului preşedinte al Senatului.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 3 iulie 2012.
    Nr. 4.


    ANEXĂ

                                     CERERE
             privind convocarea unei sesiuni extraordinare în data
               de 3 iulie 2012, ora 17,00, formulatã de membri ai
                               Biroului permanent

    În conformitate cu jurisprudenţa sa constantã din 1992 şi pânã în prezent, Curtea Constituţionalã a statuat cã preşedintele Senatului, în exercitarea funcţiei, trebuie sã fie neutru din punct de vedere politic, întrucât acesta nu poate reprezenta poziţia politicã şi interesele unui partid politic, ci reprezintã Senatul în integralitatea sa (Decizia Curţii Constituţionale nr. 45/1994 şi nr. 46/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 27 mai 1994; Decizia Curţii Constituţionale nr. 62/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 28 februarie 2005; Decizia Curţii Constituţionale nr. 601/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.022 din 17 noiembrie 2005, şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 602/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.027 din 18 noiembrie 2005).
    De asemenea, prin aceeaşi jurisprudenţã, Curtea Constituţionalã considerã cã statutul preşedintelui Senatului, distinct de statutul celorlalţi membri ai Biroului permanent, implicã un plus de exigenţã în ceea ce priveşte actele care privesc acest statut, iar posibilitatea unui partid politic de a dispune în mod exclusiv şi în orice condiţii cu privire la aceastã instituţie, pe tot parcursul mandatului unei Camere a Parlamentului, nu este compatibilã cu aceastã exigenţã, impusã de dispoziţiile art. 64 din Constituţie interpretat în corelaţie şi în concordanţã cu principiile statului de drept, prevãzute de art. 1 din Legea fundamentalã (Decizia Curţii Constituţionale nr. 601/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 28 februarie 2005).
    Faţã de aceste considerente, majoritatea senatorilor opineazã cã, datoritã contextului actual, preşedintele Senatului, domnul senator Vasile Blaga, a abdicat de la acest rol constituţional, utilizând instituţia preşedintelui Senatului în scopul realizãrii exclusive a obiectivelor impuse de partidul politic din care face parte. Lipsa susţinerii de cãtre o majoritate în Senat a determinat o acţiune discreţionarã din partea acestuia. În acest context, considerãm cã încetarea exercitãrii funcţiei de preşedinte al Senatului de cãtre domnul senator Vasile Blaga este o consecinţã juridicã a unor negocieri politice, compuneri şi recompuneri de forţe politice.
    Astfel, având în vedere cã anumite atribuţii pe care preşedintele Senatului are obligaţia sã le îndeplineascã - potrivit prevederilor art. 39 din Regulamentul Senatului, invocate şi în jurisprudenţa Curţii Constituţionale - actualul preşedinte al Senatului nu le mai poate exercita în deplinã imparţialitate, considerãm cã este necesarã revocarea acestuia şi, pe cale de consecinţã, alegerea unui nou preşedinte al Senatului.

                                --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016