Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 34 din 27 august 1999  pentru aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 34 din 27 august 1999 pentru aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 19 octombrie 1999
Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
în temeiul prevederilor art. 5 lit. e) şi ale <>art. 6 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, ale art. 69 alin. (2) lit. f) şi ale <>art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica,

emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se aproba Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie intra în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Departamentul licenţe, autorizaţii, reglementãri tehnice din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean Constantinescu

ANEXA 1

STANDARDUL DE PERFORMANTA
pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate

1. Scop
1.1. Prezentul standard de performanta reglementeazã indicatorii de performanta în asigurarea serviciului de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate.
1.2. Prezentul standard de performanta a fost emis în conformitate cu prevederile art. 69 alin. (2) lit. f), ale <>art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica şi ale <>art. 6 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, denumita în continuare ANRE.

2. Domeniu de aplicare
2.1. Prin standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice se stabilesc indicatori şi niveluri de performanta privind:
a) racordarea consumatorilor la reţea;
b) contractarea puterii şi a energiei electrice;
c) mãsurarea, facturarea şi încasarea contravalorii energiei electrice vândute;
d) îndeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea energiei electrice livrate: frecventa, amplitudinea tensiunii, forma curbei de tensiune, nesimetrie a tensiunilor pe cele trei faze;
e) asigurarea continuitãţii în alimentare în conformitate cu prevederile contractuale;
f) asigurarea unor relaţii transparente între furnizor şi consumator, care sa conducã la rezolvarea eficienta şi obiectivã a problemelor, cu respectarea drepturilor şi a obligaţiilor fiecãrei pãrţi;
g) soluţionarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de furnizare;
h) prestarea de servicii conexe serviciului de furnizare (informare, consultanţa, finanţare, executare de lucrãri la consumatori etc.).
2.2. Standardul se aplica în relaţiile dintre furnizori şi consumatorii care:
a) au instalaţii de tensiune alternativa la frecventa de 50 Hz;
b) achiziţioneazã energie electrica la tensiunea de 400/230 V, 6 kV, 10 kV, 20 kV, 110 kV şi 220 kV;
c) prin regimul lor de funcţionare nu introduc perturbatii în alimentarea altor consumatori din zona;
d) se încadreazã în puterea maxima prevãzutã în avizul de racordare şi în regimul de consum prevãzut în contract.
2.3. În vederea urmãririi respectãrii standardului de performanta furnizorul trebuie sa asigure:
a) gestiunea energiei electrice furnizate conform prevederilor contractuale;
b) gestiunea (evidenta) consumatorilor;
c) înregistrarea activitãţilor privind citirea, facturarea/decontarea şi încasarea contravalorii energiei electrice vândute;
d) înregistrarea activitãţilor de verificare şi etalonare a contoarelor;
e) înregistrarea, investigarea şi soluţionarea reclamatiilor şi a sesizarilor consumatorilor.
2.4. Efectele standardului nu se aplica în urmãtoarele situaţii:
a) forta majorã;
b) condiţii meteorologice deosebite (inundatii, inzapeziri, alunecãri de teren, viscole majore);
c) defecte create de terţi;
d) nepermiterea accesului la locul de furnizare.

3. Terminologie
3.1. Acces la reţea - dreptul agenţilor economici de a produce şi de a furniza energie electrica, precum şi al consumatorilor de energie electrica de a se racorda şi de a folosi în condiţiile legii serviciile reţelelor de transport şi de distribuţie.
3.2. Caracteristici tehnice - totalitatea datelor şi elementelor de natura tehnica, caracteristice unui obiectiv energetic.
3.3. Consumator (final) de energie electrica şi/sau termica - persoana fizica sau juridicã, romana sau strãinã, care cumpara sau consuma energie electrica şi/sau termica pentru uzul propriu şi, eventual, pentru un alt consumator racordat la instalaţiile sale.
3.4. Indicatori de performanta generali - parametri ai serviciului de furnizare pentru care se stabilesc niveluri minime de calitate, urmãrite la nivel de furnizor, şi pentru care nu sunt prevãzute penalizãri în licenta sau în contractele de furnizare, în cazul nerealizarii lor.
3.5. Indicatori de performanta garantaţi - parametri ai serviciului de furnizare, ale cãror niveluri minime de calitate sunt garantate, pentru nerealizarea lor fiind prevãzute penalizãri în licenta sau în contractele de furnizare.
3.6. Furnizor de energie electrica - persoana juridicã, titulara a unei licenţe de furnizare, care asigura alimentarea cu energie electrica a unui consumator, pe baza unui contract de furnizare.
3.7. Operator de distribuţie - entitate operationala care deţine, exploateazã, întreţine, modernizeazã şi dezvolta reţeaua electrica de distribuţie.
3.8. Operator de transport - entitate operationala a Companiei Naţionale de Electricitate - S.A., care deţine, exploateazã, întreţine, modernizeazã şi dezvolta reţeaua electrica de transport.
3.9. Oferta de racordare - documentaţie tehnico-economicã ce cuprinde descrierea cel puţin a unei soluţii tehnice de racordare a unui consumator şi estimarea costurilor necesare pentru realizarea racordarii. Oferta se elaboreazã de regula de cãtre operatorul de distribuţie/transport, la cererea furnizorului, iar în cazul în care nu este elaborata de operatorul de distribuţie/transport, trebuie sa cuprindã şi acordul acestuia.
3.10. Standard de performanta - reglementãri care stabilesc indicatori (cantitativi) şi niveluri calitative pentru fiecare activitate inclusã în serviciile de furnizare a energiei electrice.

4. Indicatori de performanta generali pentru activitatea de furnizare a energiei electrice
4.1. Racordarea consumatorilor
4.1.1. Furnizorul este obligat sa facã, contra cost, o oferta de racordare, la solicitarea scrisã a oricãrui consumator existent sau potenţial (neracordat la reţea), aflat pe teritoriul pentru care furnizorul deţine licenta de furnizare.
4.1.2. Termenul standard pentru prezentarea ofertei este de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii cererii.
4.1.3. Tensiunea de alimentare se stabileşte cu acordul ambelor pãrţi, la propunerea consumatorului sau a furnizorului şi în condiţiile acceptate de operatorul de distribuţie/transport.
4.1.4. Furnizorul rãspunde de alimentarea cu energie electrica a consumatorilor pana la punctul de delimitare a instalaţiilor între pãrţi, specificat în contractul de furnizare. Locul şi numãrul punctelor de delimitare se propun de cãtre furnizor şi se stabilesc de comun acord cu consumatorul.
4.1.5. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de solicitãri ale consumatorilor pentru racordarea la reţea, diferenţiat pe niveluri de tensiune şi pe tipuri de consumatori;
b) numãrul de solicitãri la care intervalul de timp dintre momentul înregistrãrii cererii de racordare din partea consumatorului pana la primirea de cãtre acesta a ofertei de racordare este mai mic de 15/30/60 de zile calendaristice.
4.2. Contractarea energiei electrice
4.2.1. Contractarea energiei electrice cuprinde activitãţi privind:
a) analiza tehnica şi economicã a documentaţiilor depuse de cãtre consumatori în vederea emiterii de cãtre furnizor a acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor conform reglementãrilor în vigoare;
b) avizarea racordarilor consumatorilor;
c) analiza compatibilitatii consumatorului cu reţeaua electrica de alimentare existenta;
d) alegerea de cãtre consumator a tipului de tarif, în funcţie de nivelul tensiunii de alimentare în punctul de delimitare, dintre cele practicate de furnizor pentru categoria respectiva de consumatori;
e) stabilirea corespunzãtoare a garanţiilor (dacã este cazul);
f) întocmirea documentaţiilor necesare pentru concilierea divergentelor precontractuale (dacã este cazul);
g) încheierea contractelor de furnizare a energiei electrice cu consumatorii, cu respectarea prevederilor legale.
Prevederile lit. a)-c) nu se aplica consumatorilor racordati la reţea.
4.2.2. Termenul standard pentru încheierea contractului este de 15 zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei complete.
4.2.3. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de solicitãri de contracte de furnizare, pe niveluri de tensiune şi pe categorii de consumatori;
b) numãrul de contracte prevãzute la lit. a), rezolvate în termen de 15 zile calendaristice.
4.3. Mãsurarea şi gestiunea energiei electrice
4.3.1. Furnizorul este obligat sa asigure:
a) mãsurarea energiei electrice vândute în conformitate cu tipul de tarif ales de consumator (acest tarif trebuie sa se regaseasca printre tipurile practicate de furnizor pentru nivelul de tensiune şi categoria respectiva de consumatori);
b) gestiunea grupurilor de mãsurare la MT sau IT şi a contoarelor de joasa tensiune;
c) instalarea, verificarea, întreţinerea, repararea şi înlocuirea grupurilor de mãsurare, respectiv a contoarelor de joasa tensiune.
4.3.2. La orice cerere scrisã cu privire la sistemele de mãsurare (înlocuire de contoare, schimbarea amplasamentului contoarelor, remedieri etc.) se va da rãspuns în termen de 10 zile lucrãtoare. Rãspunsul va cuprinde soluţia (soluţiile) propusã, estimarea costurilor şi termenul de realizare.
4.3.3. (1) Reclamaţiile scrise privind exactitatea functionarii grupurilor de mãsurare/contoarelor vor fi soluţionate în termen de 10 zile lucrãtoare prin:
a) efectuarea unei vizite la consumator şi verificarea/remedierea celor semnalate;
b) prezentarea unei explicaţii care sa conţinã şi eventualele soluţii de remediere, dacã vizita nu este necesarã (evenimentul semnalat de consumator are alte cauze cunoscute).
(2) În cazul în care este necesarã verificarea de cãtre Biroul Roman de Metrologie Legalã a grupurilor de mãsurare/contoarelor, rezultatul verificãrii va fi adus la cunostinta consumatorului în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei.
4.3.4. În cazul în care se constata defecte ale grupului de mãsurare (contoare de joasa tensiune), se aplica prevederile privind recalcularea consumului din contractul de furnizare.
4.3.5. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de solicitãri ale consumatorilor privind modificarea tipului de tarif, pe categorii de consumatori (casnici/mici industriali/mari industriali sau similari);
b) numãrul de solicitãri prevãzute la lit. a) care au fost rezolvate în mai puţin de:
- 10/15 zile lucrãtoare în cazul consumatorilor casnici;
- 10 zile lucrãtoare în cazul consumatorilor industriali şi similari;
c) numãrul anual de reclamaţii privind precizia grupurilor de mãsurare (contoarelor de joasa tensiune), pe niveluri de tensiune şi pe categorii de consumatori;
d) numãrul de solicitãri prevãzute la lit. c) care au fost rezolvate în mai puţin de:
- 10/15 zile lucrãtoare în cazul consumatorilor casnici;
- 10 zile lucrãtoare în cazul consumatorilor industriali şi similari.
4.4. Citirea, facturarea şi încasarea contravalorii energiei electrice furnizate
4.4.1. Furnizorul este obligat sa asigure:
a) stabilirea la contractare, de comun acord cu consumatorul, a modului de citire a contoarelor (prin cititori-constatatori, autocitiri, personal tehnic, contoare cu preplata, telemasurare sau prin alte modalitãţi);
b) respectarea intervalului la care se emit facturile;
c) respectarea sistemului şi a modului de stabilire a valorii facturilor (valori prestabilite, telemasurare, citire localã a contoarelor etc.);
d) încasarea contravalorii serviciilor prestate, pe baza facturilor emise, prin: cont bancar, cont C.E.C., posta, casierii, cititori-incasatori;
e) evidenta penalitatilor, a consumatorilor decuplati/recuplati. Informaţiile referitoare la fiecare consumator din aceasta evidenta se pun la dispoziţie acestuia, la cerere, în maximum 10 zile lucrãtoare.
4.4.2. În cazul unor reclamaţii privind factura emisã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data depunerii reclamaţiei, furnizorul:
- va verifica corectitudinea facturii emise;
- va asigura corectarea inexactitatilor la urmãtoarea facturare;
- va informa consumatorul cu privire la rezultatul verificãrii şi la modul de rezolvare a reclamaţiei.
4.4.3. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de reclamaţii privind facturarea pe categorii de consumatori;
b) numãrul de reclamaţii prevãzute la lit. a) rezolvate în termenul de 10 zile lucrãtoare;
c) numãrul de reclamaţii prevãzute la lit. a) ce s-au dovedit a fi justificate;
d) numãrul de consumatori decuplati/recuplati pentru neplata facturilor (pe categorii de consumatori).
4.5. Întreruperi în furnizarea energiei electrice
4.5.1. Întreruperi accidentale
4.5.1.1. Furnizorul trebuie sa urmãreascã realimentarea, în cel mai scurt timp posibil, de cãtre operatorul de distribuţie/transport a consumatorilor afectaţi de incidentele care au ca efect întreruperea alimentarii. În acest scop furnizorul asigura existenta unor centre de preluare a reclamatiilor telefonice şi de legatura cu distribuitorul.
4.5.1.2. Fiecare reclamaţie se va inregistra, iar reclamantul va fi informat despre numãrul de înregistrare. Orice reclamaţie ulterioara se va referi la numãrul de înregistrare.
4.5.1.3. Personalul va indica pe cat posibil reclamantului durata aproximativã pana la restabilirea alimentarii. Pentru aceasta personalul din centrele de preluare a reclamatiilor va trebui sa se informeze permanent despre mersul lucrãrilor de remediere.
4.5.1.4. Furnizorul asigura existenta nonstop a unor echipe de intervenţie care sa elimine incidentele într-un timp minim posibil (de regula, prin contractarea acestui serviciu).
4.5.1.5. (1) Pentru mediul urban durata limita pentru sosirea echipei de intervenţie din momentul anunţãrii este de o ora în marile oraşe şi de 3 ore în restul oraşelor.
(2) Pentru mediul rural durata limita pentru sosirea echipei de intervenţie este de 24 de ore din momentul anunţãrii.
4.5.1.6. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de întreruperi cauzate de incidente, pe niveluri de tensiune;
b) numãrul de consumatori afectaţi de aceste întreruperi, pe categorii de consumatori;
c) numãrul de consumatori reconectati într-un interval mai mic de 4 ore, pe categorii de consumatori;
d) numãrul de consumatori reconectati într-un interval mai mic de 24 de ore, pe categorii de consumatori;
e) valoarea despãgubirilor plãtite ca urmare a intreruperilor în alimentare, pe categorii de consumatori;
f) valoarea pagubelor produse consumatorilor de aceste întreruperi.
4.5.2. Întreruperi programate
4.5.2.1. Orice întrerupere a furnizarii energiei electrice pe o durata mai mare decât cea minima prevãzutã în contract, necesarã pentru lucrãri planificate, va fi anunţatã cu minimum 24 de ore înainte, indicandu-se intervalul de întrerupere. Anunţarea se va face în funcţie de mãrimea zonei afectate, prin afişare la imobile, prin mass-media.
4.5.2.2. Întreruperile programate, neanuntate în prealabil, vor putea fi reclamate de consumator, iar furnizorul va plati daunele corespunzatoarele conform contractului de furnizare.
4.5.2.3. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de întreruperi programate, pe niveluri de tensiune;
b) durata totalã a acestor întreruperi, pe niveluri de tensiune;
c) numãrul de consumatori afectaţi de aceste întreruperi, pe niveluri de tensiune şi pe categorii de consumatori.
4.5.3. Întreruperi neprogramate convenite cu consumatorul
4.5.3.1. Întreruperea consumatorilor industriali şi similari prin automatizãri de sistem sau în situaţii limita va fi facuta cu acordul acestora, care va fi cuprins în contractul de furnizare.
4.5.4. Regimul de limitãri şi restrictii în Sistemul electroenergetic naţional (SEN)
4.5.4.1. În situaţiile în care exista un deficit de putere şi/sau de energie în SEN, furnizorul poate aplica consumatorilor tranşele de limitare a puterii convenite în contract. Transa de limitare şi durata de aplicare a acesteia trebuie comunicate consumatorului cu cel puţin 24 de ore înainte de aplicare.
4.5.4.2. În situaţiile de avarie sau pentru prevenirea unor avarii în SEN, furnizorul poate aplica, la solicitarea operatorului de sistem, mãsuri de deconectare manualã sau automatã a sarcinii, în conformitate cu prevederile contractului şi ale reglementãrilor în vigoare.
4.6. Întreruperea furnizarii energiei electrice pentru neplata acesteia
4.6.1. Furnizorul este obligat sa realimenteze cu energie electrica consumatorul pe care l-a deconectat pentru neplata energiei electrice consumate, în condiţiile în care acesta şi-a onorat în totalitate obligaţiile de plata (inclusiv taxa de reconectare).
4.6.2. Durata standard a lucrãrilor de reconectare este de 24 de ore, începând cu ora 0,00 a zilei urmãtoare celei în care consumatorul şi-a achitat în totalitate obligaţiile de plata.
4.6.3. Furnizorul nu are obligaţia de a recupla la reţeaua de alimentare consumatorii care nu îşi achitã obligaţiile financiare.
4.6.4. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de consumatori deconectati anual pentru neplata energiei electrice consumate;
b) numãrul de consumatori deconectati care sunt reconectati în mai puţin de 24 de ore de la onorarea obligaţiilor de plata.
4.7. Calitatea energiei electrice furnizate
4.7.1. Furnizorul rãspunde de respectarea urmãtorilor parametri de calitate ai energiei electrice:
a) frecventa conform SR EN 50160 - în 95% din saptamana frecventa trebuie sa se încadreze în banda 50 Hz±1% şi în 100% din saptamana, în banda 50 Hz+4% pana la 50 Hz - 6%;
b) tensiunea conform SR EN 50160 - în 95% din saptamana tensiunea nu trebuie sa aibã abateri mai mari de ±10% din tensiunea contractatã.
4.7.2. La reclamaţia consumatorului privind nivelul de tensiune, furnizorul va verifica acest parametru la consumator (cu excepţia cazului în care situaţia este deja cunoscutã), va analiza împreunã cu distribuitorul soluţii de încadrare în nivelul prevãzut şi va informa consumatorul despre rezultatele analizei efectuate şi mãsurile luate.
4.7.3. Termenul standard pentru rãspuns la reclamaţiile privind nivelul de tensiune este de 15 zile calendaristice.
4.7.4. În cazul în care se poate monitoriza, distorsiunea curbei de tensiune trebuie sa fie δæ≤ 8% în 95% din saptamana. Reclamaţiile privind acest parametru se vor investiga prin sondaj, prin mãsurãtori pe durata scurta.
4.7.5. În cazul în care se poate monitoriza, nesimetria sistemului de tensiune trebuie sa fie sub 2% în 95% din saptamana. Reclamaţiile privind acest parametru se vor investiga prin sondaj, prin mãsurãtori pe durata scurta.
4.7.6. Indicatori anuali de performanta, pe niveluri de tensiuni:
a) numãrul de reclamaţii privind nivelul tensiunii;
b) numãrul de reclamaţii la care s-a rãspuns în termenul de 15 zile calendaristice;
c) numãrul de reclamaţii care nu au putut fi rezolvate.
4.8. Raspunsuri la solicitarile consumatorilor
4.8.1. Furnizorii sunt obligaţi sa rãspundã adecvat (prin rezolvarea solicitãrii sau prin rãspuns explicativ scris) la toate solicitarile efectuate în scris de cãtre consumatori.
4.8.2. Furnizorii sunt obligaţi sa înregistreze, sa analizeze şi, dupã caz, sa intervinã şi la sesizãrile telefonice ale consumatorilor.
4.8.3. Termenul standard pentru rãspuns la solicitarile consumatorilor, altele decât cele prevãzute explicit în prezentul standard de performanta, este de 30 de zile calendaristice.
4.8.4. Furnizorii organizeazã în acest scop puncte de relaţii cu clienţii. Furnizorul va pune la dispoziţie consumatorilor o harta a regiunii, cu indicarea centrelor de relaţii cu clienţii, precizând numerele de telefon şi programul de lucru ale acestora.
4.8.5. Fiecare sesizare sau reclamaţie se va inregistra, iar reclamantul va fi informat despre numãrul de înregistrare. Orice reclamaţie ulterioara se va referi la numãrul de înregistrare.
4.8.6. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de sesizãri scrise, altele decât cele la care se referã explicit prezentul standard de performanta;
b) numãrul de sesizãri prevãzute la lit. a) la care s-a rãspuns într-un termen mai mic de 30 de zile calendaristice.

5. Indicatori de performanta garantaţi pentru furnizarea energiei electrice
5.1. Indicatori de performanta garantaţi prin licenta de furnizare
5.1.1. Furnizorul este obligat sa rãspundã la orice solicitare de racordare formulatã în scris de orice potenţial consumator (neracordat la reţea) aflat pe teritoriul pentru care furnizorul deţine licenta de furnizare. Oferta trebuie sa cuprindã şi acordul operatorului de distribuţie/transport asupra soluţiilor propuse.
5.1.2. Furnizorul este obligat sa asigure alimentarea cu energie electrica a consumatorilor în condiţiile în care aceştia se afla pe teritoriul pentru care furnizorul deţine licenta de furnizare, sunt racordati la reţeaua publica de energie electrica, se încadreazã în prevederile contractului de furnizare şi nu depãşesc puterea maxima prevãzutã în avizul de racordare.
5.1.3. Furnizorul este obligat sa asigure mãsurarea cantitãţilor de energie electrica vândute consumatorilor:
a) corespunzãtor tipului de tarif ales de consumatori dintre cele practicate de furnizor pentru nivelul de tensiune şi categoria respectiva de consumatori, cu respectarea prevederilor legale;
b) în conformitate cu cerinţele Codului de mãsurare.
5.1.4. Furnizorul este obligat sa analizeze sesizãrile scrise privind sistemele de mãsurare a energiei electrice în termen de 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii acestora.
5.1.5. Furnizorul este obligat sa emita consumatorilor facturi pentru energia electrica consumatã, în care sa se specifice locul de consum şi sumele corespunzãtoare elementelor tarifului utilizat.
5.1.6. Furnizorul este obligat sa instituie şi sa aplice un sistem de comunicare cu consumatorii cu privire la reglementãrile noi ce privesc piata energiei electrice şi la modificãrile survenite la actele normative din domeniu.
5.1.7. Furnizorul este obligat sa instituie un sistem de înregistrare, investigare şi de soluţionare a reclamatiilor fãcute la adresa sa de cãtre consumatori în legatura cu calitatea serviciilor, calcularea şi/sau cu facturarea consumului.
5.1.8. Furnizorul nu va face discriminãri atunci când furnizeazã energia electrica sau face oferte de furnizare consumatorilor.
5.1.9. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de sesizãri scrise privind nerespectarea de cãtre furnizori a obligaţiilor din licenta;
b) obligaţia incalcata, furnizorul, rezultatul analizei efectuate de ANRE şi modul de soluţionare pentru fiecare caz în parte.
5.2. Indicatori de performanta garantaţi a cãror nerespectare atrage penalitãţi sau reduceri tarifare conform contractului de furnizare
5.2.1. Furnizorul este obligat sa ia toate mãsurile pentru asigurarea continuitãţii în alimentarea cu energie electrica. Pentru întreruperile cauzate de neglijente sau erori umane în instalaţiile distribuitorului/transportatorului furnizorul este pasibil de plata daunelor rezultate ca urmare a intreruperilor.
5.2.2. Consumatorul este obligat sa ia toate mãsurile pentru reducerea efectelor intreruperilor în alimentarea cu energie electrica şi pentru eliminarea efectelor golurilor de tensiune. Pentru întreruperile în alimentare acesta poate solicita plata daunelor provocate, care vor trebui dovedite.
5.2.3. Consumatorii beneficiazã de reduceri tarifare în condiţiile unor:
a) abateri ale tensiunii mai mari decât cele prevãzute la pct. 4.7.1;
b) abateri ale frecvenţei mai mari decât cele prevãzute la pct. 4.7.1.
Furnizorul îşi recupereazã pierderile înregistrate prin aceste reduceri tarifare de la operatorul de distribuţie/transport, respectiv de la operatorul de sistem.
5.2.4. Valoarea reducerilor tarifare pentru consumatorii casnici este de 1% pentru fiecare procent de abatere în afarã limitelor prevãzute la pct. 4.7.1, dacã la contractare nu s-a negociat altfel. Pentru marii consumatori industriali valoarea reducerilor tarifare este negociabila şi constituie clauza la contractul de furnizare.
5.2.5. Reducerea tarifara se aplica la cererea scrisã a consumatorului. Cererea se depune în maximum 3 zile lucrãtoare de la constatarea evenimentului de cãtre consumator şi va fi soluţionatã de furnizor în maximum 10 zile lucrãtoare.
5.2.6. Durata pentru care se aplica reducerea tarifara se determina pe baza diagramelor echipamentelor inregistratoare specificate în contract şi verificate metrologic. Energia electrica consumatã se determina pe baza diagramelor echipamentelor inregistratoare, verificate metrologic, a înregistrãrii sistemelor de mãsurare a consumului de putere şi energie, prin tehnica de calcul sau printr-o alta metoda convenitã între furnizor şi consumator.
5.2.7. Indicatori anuali de performanta:
a) numãrul de consumatori care au beneficiat de reduceri tarifare conform pct. 5.2.1;
b) durata medie pe care s-au aplicat reducerile tarifare.

6. Urmãrirea şi înregistrarea indicatorilor de performanta
6.1. Pentru înregistrarea sesizarilor şi a reclamatiilor consumatorilor furnizorii vor organiza:
a) cel puţin un punct de relaţii cu clienţii, prevãzut cu registratura (se va respecta norma minima de un centru pentru fiecare 80.000 de consumatori titulari de contracte de furnizare în mediul urban şi 50.000 în mediul rural);
b) un serviciu telefonic (de preferat permanent);
c) un compartiment specializat de sinteza a datelor.
6.2. Pentru ceilalţi indicatori prevãzuţi în prezentul standard furnizorul va garanta urmãrirea prin compartimentele specializate.
6.3. Informaţiile privind indicatorii de performanta prevãzuţi în prezentul standard vor fi transmise anual ANRE pana la data de 15 februarie a anului urmãtor, conform modelului prezentat în anexa.
6.4. Pe perioada existenţei unui singur furnizor (Societatea Comercialã "Electrica" - S.A.) informaţiile privind indicatorii de performanta vor fi detaliate pe sucursale de distribuţie.
6.5. La solicitarea ANRE, furnizorul va asigura accesul la documentele primare şi/sau va transmite acesteia date privind calitatea serviciului de furnizare în termen de 5 zile lucrãtoare de la data solicitãrii.
6.6. ANRE va realiza şi va da publicitãţii rapoarte anuale privind asigurarea de cãtre fiecare furnizor a parametrilor de performanta în furnizarea energiei electrice.

7. Dispoziţii finale şi tranzitorii
7.1. Prezentul standard de performanta modifica toate prevederile contrare ale altor standarde, prescripţii sau regulamente în vigoare.
7.2. Prevederea pct. 5.1.3 lit. b) se aplica cu începere de la data aprobãrii Codului de mãsurare.
7.3. ANRE va revizui anual prevederile Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate.

ANEXA 1
-------
la standardul de performanta
----------------------------



[Furnizor]

DATE
privind realizarea indicatorilor de performanta în furnizarea energiei electrice

┌────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ Indicatorul de performanta │ Valoarea reali-│
│crt.│ │ zata lunar/ │
│ │ │ anual │
│ ├────────┬──────────────────────────────────────────────┼──┬──┬──┬─┬─────┤
│ │ punctul│ denumirea │1 │2 │3 │4│anual│
├────┼────────┼──────────────────────────┬───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 1. │ 4.1.5.│Numãrul de solicitãri ale │JT casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │consumatorilor pentru │JT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │racordarea la reţea │MT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │JT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │MT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤ │ │ │Numãrul de solicitãri la │15 zile │ │ │ │ │ │
│ │ │care intervalul de timp │calendaristice │ │ │ │ │ │
│ │ │dintre momentul inregistra│30 de zile │ │ │ │ │ │
│ │ │rii cererii de racordare │calendaristice │ │ │ │ │ │
│ │ │din partea consumatoru- │60 de zile │ │ │ │ │ │
│ │ │lui pana la primirea de │calendaristice │ │ │ │ │ │
│ │ │cãtre acesta a ofertei de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │racordare este mai mic de:│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 2. │ 4.2.3.│Numãrul de solicitãri de │JT casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │contracte de furnizare │JT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │MT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │JT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │MT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┴───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤ │ │ │Numãrul de contracte prevãzute la punctul │ │ │ │ │ │
│ │ │precedent, rezolvate în termen de 15 zile │ │ │ │ │ │
│ │ │calendaristice │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┬───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 3. │ 4.3.5.│Numãrul de solicitãri │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │privind modificarea │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │tipului de tarif │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de solicitãri │10 zile, │ │ │ │ │ │
│ │ │prevãzute la punctul │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │precedent, care au fost │15 zile, │ │ │ │ │ │
│ │ │rezolvate în mai puţin de:│ casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │ │10 zile, │ │ │ │ │ │
│ │ │ │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │ │10 zile, │ │ │ │ │ │
│ │ │ │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul anual de recla- │JT casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │matii privind precizia │JT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │grupurilor de mãsurare │MT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │(contoarelor de joasa │JT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │tensiune) │MT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de reclamaţii │10 zile, casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │prevãzute la punctul │15 zile, casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │precedent, care au fost │10 zile, │ │ │ │ │ │
│ │ │rezolvate în mai puţin de:│mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │ │10 zile, mari │ │ │ │ │ │
│ │ │ │industriali │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 4. │ 4.4.3.│Numãrul de reclamaţii │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │privind facturarea │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │ │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de reclamaţii │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │prevãzute la punctul │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │precedent, rezolvate în │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │termenul de 10 zile │ │ │ │ │ │ │
│ │ │lucrãtoare │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de reclamaţii │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │privind facturarea, ce │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │s-au dovedit a fi justifi-│mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │câte │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de consumatori │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │decuplati/recuplati pentru│mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │neplata facturilor │mari industriali │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 5. │4.5.1.6.│Numãrul de întreruperi │JT │ │ │ │ │ │
│ │ │cauzate de incidente │MT │ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de consumatori │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │afectaţi de întreruperile │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │cauzate de incidente │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de consumatori │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │reconectati într-un │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │interval mai mic de 3 ore │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de consumatori │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │reconectati într-un │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │interval mai mic de 24 de │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │ore │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Valoarea despãgubirilor │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │plãtite ca urmare a între-│mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │ruperilor în alimentare │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Valoarea pagubelor │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │produse consumatorilor │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │de aceste întreruperi │mari industriali │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 6. │4.5.2.3.│Numãrul de întreruperi │JT │ │ │ │ │ │
│ │ │programate │MT │ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Durata totalã a intreru- │JT │ │ │ │ │ │
│ │ │perilor programate │MT │ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de consumatori │JT casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │afectaţi de întreruperi │JT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │programate │MT mici industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │JT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │MT mari industriali│ │ │ │ │ │
│ │ │ │IT mari industriali│ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 7. │ 4.6.4.│Numãrul de consumatori │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │deconectati anual pentru │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │neplata energiei electrice│mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │consumate │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de consumatori │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │deconectati care sunt │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │reconectati în mai puţin │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │de 24 de ore de la ono- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │rarea obligaţiilor de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │plata │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 8. │ 4.7.6.│Numãrul de reclamaţii │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │privind nivelul tensiunii │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │ │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de reclamaţii │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │la care s-a rãspuns în │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │termenul de 15 zile │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │calendaristice │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de reclamaţii │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │care nu au putut fi │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │rezolvate │mari industriali │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ 9. │ 4.8.6.│Numãrul de sesizãri │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │scrise, altele decât cele │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │la care se referã explicit│mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │prezentul standard de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │performanta │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Numãrul de sesizãri │casnici │ │ │ │ │ │
│ │ │prevãzute la punctul │mici industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │precedent, la care s-a │mari industriali │ │ │ │ │ │
│ │ │rãspuns într-un termen │ │ │ │ │ │ │
│ │ │mai mic de 30 de zile │ │ │ │ │ │ │
│ │ │calendaristice │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────────────────────┴───────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│10. │ 5.2.7.│Numãrul de consumatori care au beneficiat │ │ │ │ │ │
│ │ │de reduceri tarifare conform pct. 5.2.1 │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
│ │ │Durata medie pe care s-au aplicat reducerile │ │ │ │ │ │
│ │ │tarifare │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴──────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──┴─┴─────┘

Director, [Şef compartiment,]

[Furnizor]

Date generale

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Luna
────────────────────────────
1 2 3 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de consumatori/ JT casnici
energia livrata JT mici industriali
MT mici industriali
JT mari industriali
MT mari industriali
IT mari industriali
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, [Şef compartiment,]


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016