Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 329 din 5 aprilie 2017  pentru înfiinţarea, atribuţiile şi funcţionarea Comisiei interministeriale  pentru crearea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 329 din 5 aprilie 2017 pentru înfiinţarea, atribuţiile şi funcţionarea Comisiei interministeriale pentru crearea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 236 din 5 aprilie 2017
    Având în vedere Memorandumul pentru demararea demersurilor privind crearea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii, aprobat în şedinţa Guvernului din data de 9 februarie 2017, precum şi Memorandumul cu tema „Continuarea demersurilor privind crearea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii“, aprobat în şedinţa Guvernului din data de 2 martie 2017,
    în temeiul art. 18 alin (1) şi art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    Se constituie Comisia interministerială pentru crearea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI), denumită în continuare Comisia, organism interministerial, cu rol consultativ, fără personalitate juridică.

    ART. 2
    (1) Comisia este formată din reprezentanţi ai Ministerului Economiei, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Energiei şi Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, desemnaţi prin ordin de către conducătorii acestor instituţii publice, precum şi un reprezentant al aparatului de lucru al Guvernului, desemnat de prim-ministru.
    (2) Comisia este condusă de reprezentantul Ministerului Economiei, care are calitatea de preşedinte.
    (3) La lucrările Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor ministere şi instituţii publice cu atribuţii în domeniu.
    (4) Reprezentanţii prevăzuţi la alin. (1)-(3) pot fi însoţiţi la lucrările Comisiei de unul sau doi experţi.

    ART. 3
    (1) Comisia are ca obiectiv elaborarea cadrului legal de înfiinţare si funcţionare a FSDI.
    (2) În vederea realizării obiectivului prevăzut la alin. (1), Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) analiza cadrului normativ naţional şi comunitar aplicabil pentru constituirea FSDI;
    b) analiza scopului, guvernanţei, surselor de finanţare şi a principiilor de investiţii ale FSDI astfel încât, potrivit normelor europene, activitatea şi funcţionarea fondului să nu afecteze deficitul bugetar şi datoria publică;
    c) asistenţă în domeniile specifice pe perioada corespondenţei cu instituţiile europene competente, obţinerea opiniei ex-ante a Eurostat cu privire la înfiinţarea şi funcţionarea FSDI;
    d) analiza şi formularea de propuneri privind portofoliul de companii care vor face parte din FSDI;
    e) identificarea şi prezentarea opţiunilor privind sursele de finanţare ale FSDI şi analiza riscurilor alocării surselor în acest scop;
    f) elaborarea unui proiect de act normativ privind înfiinţarea şi funcţionarea FSDI;

    (3) Punctul de vedere unitar al Comisiei în relaţia cu organismele externe va fi susţinut de către reprezentantul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia opiniei ex-ante a Eurostat, pentru care instituţia competentă va fi Institutul Naţional de Statistică.
    (4) Comisia va elabora un raport final privind activitatea desfăşurată pe care îl va supune aprobării Guvernului.

    ART. 4
    (1) Comisia se întruneşte bilunar sau ori de câte ori este necesar.
    (2) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de Ministerul Economiei şi are următoarele atribuţii:
    a) asigură convocarea Comisiei şi transmite ordinea de zi;
    b) pregăteşte şi transmite documentele şi materialele necesare convocării şi desfăşurării şedinţelor Comisiei;
    c) redactează procese-verbale ale şedinţelor, care se semnează de către membrii prezenţi.


    ART. 5
    (1) Deciziile cu privire la aprobarea raportului final se iau prin votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Raportul final se supune aprobării Guvernului sub formă de memorandum avizat de toate instituţiile implicate.

    ART. 6
    Comisia înaintează Guvernului, bilunar sau ori de câte ori i se solicită acest lucru, informări cu privire la activitatea şi rezultatele obţinute.



                    PRIM-MINISTRU
                    SORIN MIHAI GRINDEANU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mihai Busuioc

    Bucureşti, 5 aprilie 2017.
    Nr. 329.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016