Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 DECIZIE nr. 315 din 28 septembrie 2016 privind înfiinţarea Departamentului inspecţii şi modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 315 din 28 septembrie 2016  privind înfiinţarea Departamentului inspecţii şi modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile    Twitter Facebook
Cautare document

 DECIZIE nr. 315 din 28 septembrie 2016 privind înfiinţarea Departamentului inspecţii şi modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile

EMITENT: CONSILIUL PENTRU SUPRAVEGHEREA ÎN INTERES PUBLIC A PROFESIEI CONTABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 849 din 26 octombrie 2016

    În temeiul prevederilor:
    - art. 69 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi supravegherea în interes public a profesiei contabile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 278/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 15, art. 25 alin. (1) şi art. 40 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile, adoptat prin Decizia Consiliului superior al Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile nr. 18/2014,

    Consiliul superior al Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile, întrunit în şedinţa din 28 septembrie 2016, decide:

    ART. 1
    Se aprobă înfiinţarea Departamentului inspecţii în cadrul Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile.
    ART. 2
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile, aprobat prin Decizia Consiliului superior al Consiliului pentru Supraveghere în Interes Public a Profesiei Contabile nr. 18/2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 28 mai 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 39, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 39. - (1) Departamentele de specialitate ale Consiliului sunt următoarele:
    a) Departamentul monitorizare şi investigaţii;
    b) Departamentul inspecţii;
    c) Departamentul emitere norme şi avizare;
    d) Departamentul relaţii interne şi internaţionale;
    e) Departamentul financiar-contabil şi resurse umane;
    f) Departamentul servicii interne şi achiziţii publice."

    2. Articolul 41 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 41. - (1) Departamentul monitorizare şi investigaţii are următoarele atribuţii:
    a) elaborarea de norme şi proceduri privind supravegherea activităţii Camerei şi Corpului;
    b) urmărirea, valorificarea şi informarea Consiliului cu privire la rezultatele inspecţiilor efectuate de Cameră;
    c) monitorizarea activităţii Camerei şi Corpului cu privire la domeniile pentru care CSIPPC are responsabilitatea finală, potrivit procedurilor elaborate în acest sens;
    d) aplicarea măsurilor de supraveghere, potrivit procedurilor elaborate în acest sens;
    e) derularea investigaţiilor proprii referitoare la auditorii statutari şi firmele de audit, potrivit procedurilor elaborate în acest sens;
    f) derularea investigaţiilor referitoare la efectuarea auditului statutar, în cooperare cu autorităţile competente din alte state membre; schimbul de informaţii şi documente se poate realiza prin intermediul Departamentului relaţii interne şi internaţionale.
    (2) În exercitarea atribuţiilor ce le revin şi ca urmare a îndeplinirii misiunilor de serviciu ce le sunt încredinţate, inspectorii din cadrul Departamentul monitorizare şi investigaţii întocmesc procese verbale.
    (3) Inspectorii Departamentului monitorizare şi investigaţii pot realiza atribuţii specifice Departamentului inspecţii, cu acordul directorului executiv coordonator, în măsura în care personalul Departamentului inspecţii este insuficient."

    3. După articolul 41 se introduce un nou articol, articolul 41^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 41^1. - (1) Departamentul inspecţii are următoarele atribuţii:
    a) elaborarea de proceduri specifice şi obiective de inspecţii;
    b) efectuarea inspecţiilor la auditorii şi firmele de audit pentru misiunile de audit efectuate la entităţile de interes public;
    c) constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale, acţiuni efectuate de către agenţi constatatori împuterniciţi în acest sens de conducătorul departamentului, cu aprobarea directorului executiv coordonator.
    (2) În exercitarea atribuţiilor ce le revin şi ca urmare a îndeplinirii misiunilor de serviciu ce le sunt încredinţate, inspectorii întocmesc note de inspecţie.
    (3) Notele de inspecţie sunt instrumente utile asigurării unei inspecţii operative şi eficiente din punctul de vedere al cantităţii şi calităţii informaţiilor obţinute.
    (4) Detalierea aspectelor referitoare la derularea procedurilor de inspecţie, definirea termenilor, planul de inspecţie, notele de inspecţie, modalităţile efective de realizare a inspecţiilor, precum şi orice alte aspecte referitoare la activitatea Departamentului inspecţii sunt prevăzute în acte normative specifice.
    (5) Inspectorii Departamentului inspecţii pot realiza investigaţii specifice Departamentului monitorizare şi investigaţii, cu acordul directorului executiv coordonator, în măsura în care personalul Departamentului monitorizare şi investigaţii este insuficient sau dacă investigaţia necesită personal cu experienţă relevantă în activitatea de audit statutar."
    ART. 3
    Departamentul financiar-contabil şi resurse umane va duce la îndeplinire prezenta decizie.
    ART. 4
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


       Preşedintele Consiliului pentru Supravegherea
        în Interes Public a Profesiei Contabile,
                  Corneliu Cazacu


    Bucureşti, 28 septembrie 2016.
    Nr. 315.

                        ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016