Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 31 din 14 ianuarie 2008  privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 31 din 14 ianuarie 2008 privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 46 din 21 ianuarie 2008

În temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale art. 3 alin. (3) pct. 3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 415/2007 , ale <>art. 36 şi 37 din Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, precum şi ale <>art. 16-20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.259/2001 , cu modificãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.

ART. 1
(1) Prezenta decizie se aplicã furnizorilor de servicii de certificare care doresc sã îşi desfãşoare activitatea ca furnizori acreditaţi şi stabileşte procedura privind acordarea, suspendarea şi retragerea deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, autoritatea de reglementare şi supraveghere specializatã în domeniu.
(2) Prezenta decizie stabileşte conţinutul, durata de valabilitate şi efectele suspendãrii sau retragerii deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare.
ART. 2
În înţelesul prezentei decizii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) ANRCTI - Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei;
b) acreditare - calificativul acordat de ANRCTI unui furnizor de servicii de certificare, la solicitarea acestuia, în urma verificãrii documentaţiei şi a raportului de audit efectuat de o terţã parte, în vederea stabilirii concordanţei dintre sistemele, procedurile şi practicile afirmate şi cele existente în realitate;
c) audit - procesul de verificare a concordanţei dintre sistemele, procedurile şi practicile afirmate de cãtre furnizorul de servicii de certificare care solicitã acreditarea şi cele existente în realitate;
d) auditor - persoana juridicã desemnatã de ANRCTI pentru efectuarea auditului de acreditare, în urma evaluãrii îndeplinirii criteriilor de selecţie;
e) registru - registrul furnizorilor de servicii de certificare, care are rolul de a asigura, prin efectuarea înregistrãrilor prevãzute de <>Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, stocarea datelor de identificare şi a unor informaţii legate de activitatea furnizorilor de servicii de certificare, precum şi informarea publicului cu privire la datele şi informaţiile stocate.
ART. 3
Furnizorul de servicii de certificare care doreşte sã fie acreditat va înainta ANRCTI o cerere scrisã pentru începerea procedurii de acreditare. Forma şi conţinutul acestei cereri sunt prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta decizie.
ART. 4
(1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor de acreditare se face de cãtre un auditor desemnat de ANRCTI, în urma parcurgerii procedurii prevãzute la alin. (2)-(6).
(2) Desemnarea auditorului se face în urma unui proces de calificare, pe baza criteriilor stabilite de ANRCTI şi în urma selecţiei acestuia dintre candidaţii calificaţi.
(3) În acest scop, ANRCTI va face public anunţul de selecţie odatã cu punerea la dispoziţia oricãrei pãrţi interesate, contra cost, a condiţiilor de calificare. Anunţul va cuprinde inclusiv data-limitã de depunere a documentaţiei de calificare.
(4) Orice persoanã care a intrat în posesia condiţiilor de calificare conform alin. (3) poate participa la procesul de calificare.
(5) Dupã primirea documentelor de calificare din partea candidaţilor, ANRCTI verificã respectarea criteriilor stabilite şi întocmeşte şi comunicã furnizorului lista candidaţilor calificaţi.
(6) Furnizorul de servicii de certificare care solicitã acreditarea selecteazã dintre candidaţii calificaţi auditorul care va fi desemnat de ANRCTI pentru efectuarea auditului de acreditare.
ART. 5
În urma selecţiei efectuate de furnizorul de servicii de certificare, ANRCTI emite decizia de desemnare a auditorului. Forma şi conţinutul acestei decizii sunt prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta decizie.
ART. 6
Auditul de acreditare se realizeazã pe cheltuiala furnizorului de servicii de certificare.
ART. 7
Pe perioada efectuãrii auditului, ANRCTI poate solicita furnizorului de servicii de certificare orice documente referitoare la activitatea acestuia şi poate desemna personal propriu pentru a participa la procesul de audit.
ART. 8
(1) Rezultatul auditului efectuat asupra activitãţii furnizorului de servicii de certificare va fi prezentat sub forma unui raport de audit, însoţit de opinia de audit.
(2) ANRCTI îşi rezervã dreptul de a respinge cererea de acreditare în urma analizei raportului de audit, precum şi în cazul unei opinii de audit exprimate cu rezerve.
(3) În cazul unor observaţii referitoare la raportul de audit prezentat, ANRCTI are obligaţia comunicãrii acestora atât furnizorului de servicii de certificare, cât şi auditorului, în termen de 5 zile de la prezentarea raportului.
ART. 9
(1) În termen de 10 zile de la prezentarea opiniei de audit favorabile, ANRCTI emite decizia de acreditare şi înscrie în registru menţiunea privind acreditarea furnizorului de servicii de certificare.
(2) În cazul respingerii cererii de acreditare, ANRCTI va comunica furnizorului de servicii de certificare motivele respingerii.
(3) Forma şi conţinutul deciziei de acreditare sunt prevãzute în anexa nr. 3 la prezenta decizie.
ART. 10
(1) Procedura de suspendare sau de retragere a deciziei de acreditare este prevãzutã la art. 19 şi 20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea <>Legii nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.259/2001 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Suspendarea sau retragerea deciziei de acreditare se face prin decizie a preşedintelui ANRCTI.
(3) Pe perioada suspendãrii acreditãrii furnizorului de servicii de certificare înceteazã dreptul acestuia de a folosi în toate activitãţile pe care le desfãşoarã o menţiune distinctivã care sã se refere la aceastã calitate.
(4) Semnãturile electronice extinse bazate pe certificate calificate eliberate de cãtre furnizor pe perioada suspendãrii acreditãrii sunt exceptate de la prevederile <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 455/2001 .
(5) În cazul suspendãrii sau retragerii acreditãrii acordate furnizorului de servicii de certificare, ANRCTI va face menţiunile necesare în registru.
ART. 11
(1) Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, <>Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 54/2005 privind procedura acordãrii, suspendãrii şi retragerii deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 11 martie 2005, se abrogã.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementare în Comunicaţii
şi Tehnologia Informaţiei,
Dan Cristian Georgescu

Bucureşti, 14 ianuarie 2008.
Nr. 31.

ANEXA 1


CERERE PENTRU ÎNCEPEREA PROCEDURII DE ACREDITARE

Stimate domnule preşedinte,

Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) pct. 3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 415/2007 , în temeiul dispoziţiilor <>art. 36 din Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã şi ale <>art. 16 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.259/2001 , cu modificãrile ulterioare, vã solicitãm sã dispuneţi începerea procedurii de acreditare a .......(numele şi prenumele/denumirea solicitantului)......, furnizor de servicii de certificare, având domiciliul/sediul în .......... (adresa completã, inclusiv telefon şi fax)........, înregistratã la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângã Tribunalul .........., cod unic de înregistrare/cod de identificare fiscalã ........, reprezentat legal prin .......(numele şi prenumele)......, domiciliat(ã) în .........(adresa completã, inclusiv telefon)......, identificat(ã) prin actul de identitate .........(serie, numãr, cod numeric personal).....


Semnãtura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului
............................................................



ANEXA 2


DECIZIE DE DESEMNARE A AUDITORULUI

În temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale art. 3 alin. (3) pct. 3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 415/2007 , ale <>art. 36 şi 37 din Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, precum şi ale <>art. 16-20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.259/2001 , cu modificãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile Deciziei preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 31/2008 privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare, precum şi Referatul de aprobare al Direcţiei IT şi Protecţia Informaţiilor, înregistrat cu nr. ......./........,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.

ART. 1
......................(denumirea auditorului).......................,
cu domiciliul/sediul în ................, înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângã Tribunalul ............., cod unic de înregistrare/cod de identificare fiscalã .........., este desemnat pentru a efectua auditul în vederea acreditãrii furnizorului de servicii de certificare .........(denumirea furnizorului)...... .
ART. 2
...........................(denumirea auditorului)............ va prezenta Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei raportul de audit, însoţit de opinia de audit, efectuate în vederea acreditãrii furnizorului de servicii de certificare ....................(denumirea furnizorului)........., în termen de 30 de zile de la comunicarea prezentei decizii.
ART. 3
Prezenta decizie se comunicã .............(denumirea auditorului).........

Preşedinte,
...................


ANEXA 3

DECIZIE DE ACREDITARE

În temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale art. 3 alin. (3) pct. 3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 415/2007 , ale <>art. 36 şi 37 din Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, precum şi ale <>art. 16-20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.259/2001 , cu modificãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile Deciziei preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 31/2008 privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare, precum şi Referatul de aprobare al Direcţiei IT şi Protecţia Informaţiilor, înregistrat cu nr. .../....,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.

ART. 1
Începând cu data comunicãrii prezentei decizii, .........(denumire furnizor)........ dobândeşte calitatea de furnizor acreditat de servicii de certificare.
ART. 2
Acreditarea se acordã pe o perioadã de 3 ani de la data comunicãrii prezentei decizii şi poate fi reînnoitã pe baza procedurii prevãzute în Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 31/2008 privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare.
ART. 3
Prezenta decizie se comunicã ............(denumire furnizor)........ atât pe suport hârtie, cât şi în formã electronicã, semnatã electronic.


Preşedinte,
..................

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016