Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE Nr. 3 din 8 aprilie 1994  privind aprobarea solutiilor unice referitoare la aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 , modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 si prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE Nr. 3 din 8 aprilie 1994 privind aprobarea solutiilor unice referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 , modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 si prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994

Comisia centrala pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul impozitelor indirecte, constituitã în baza Ordinului ministrului finanţelor nr. 1290/1993 , aproba soluţiile unice prevãzute în anexa, referitoare la aplicarea unitarã a prevederilor unor articole din <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , modificatã şi completatã prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 şi prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994, adoptate potrivit procesului-verbal încheiat de comisie la data de 8 aprilie 1994.

Preşedintele comisiei,
Corneliu Gorcea,
secretar de stat

ANEXA 1

SOLUŢII UNICE
referitoare la aplicarea prevederilor unor articole din <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , modificatã şi completatã prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 şi prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994

Anexa la Decizia nr. 1/1993, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 14 ianuarie 1994, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
Articolul 3 se completeazã cu punctul 4, care va avea urmãtorul cuprins:
"4. Intrãrile şi ieşirile de produse agricole vegetale constituite în rezerve materiale naţionale administrate de Regia Autonomã "Romcereal" nu sînt supuse T.V.A. întrucît reprezintã operaţiuni interne efectuate în cadrul aceluiaşi agent economic şi nu constituie transfer al dreptului de proprietate. Produsele respective se supun T.V.A. la livrarea de care Regia Autonomã "Romcereal" cãtre alţi beneficiari.
Acelaşi regim se aplica şi bunurilor constituite în rezerve de mobilizare la toţi agenţii economici mandatati în acest scop."
Dupã articolul 6 litera A b) se introduce articolul 6 litera A e), care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6 lit. A e)
Sînt scutite de taxa pe valoarea adãugatã:
- livrãrile de bunuri efectuate de gospodãriile agricole individuale, cãrora li s-a reconstituit sau li s-a constituit dreptul de proprietate asupra terenurilor agricole şi care le folosesc şi le exploateazã în mod individual;
- livrãrile de bunuri efectuate de asociaţiile constituite conform art. 2 din Legea nr. 36/1991."
Articolul 6 litera A i) 5, prima liniuta, se completeazã cu un nou alineat, cu urmãtorul cuprins:
"- sumele încasate din vînzarea biletelor şi abonamentelor pentru care se datoreazã impozitul pe spectacole de cãtre unitatea de exploatare, precum şi sumele repartizate din încasãri proprietarilor şi difuzorilor de film, în activitatea de exploatare şi difuzare de filme cinematografice pentru public."
Articolul 6 litera A i) 10 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6 lit. A i) 10
Bunurile din import, inclusiv cele constituite ca aport la capitalul social, scutite de T.V.A., sînt cele prevãzute la <>art. 6 lit. B din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , modificat şi completat prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994."
Articolul 6 litera A i) 11 se completeazã cu litera c), care va avea urmãtorul cuprins:
"c) Organele şi maruntaiele scutite de T.V.A. sînt urmãtoarele:
1. limba (inclusiv slungul);
2. creierul;
3. inima;
4. plaminii;
5. ficatul;
6. splina;
7. rinichii;
8. maduvioarele;
9. ugerul;
10. pancreasul;
11. timusul;
12. burta de bovine şi ovine;
13. stomacul de porc;
14. matele de bovine, porcine şi ovine;
15. osinza, bazarii de porc, praporele (epiplon).
Portiunile comestibile rezultate din prelucrarea carcasei se includ în noţiunea de carne, respectiv: cap, picioare, urechi, buze, grãsimi, (inclusiv slanina), oase, sorici, cozi de porc."
Articolul 6 litera A i) 12 se completeazã cu un nou alineat, care va avea urmãtorul cuprins:
"Vînzarea de active şi de mijloace fixe devenite disponibile, precum şi vinzarile efectuate în perioada de lichidare a societãţii nu intra în calculul cifrei de afaceri luate în considerare la stabilirea plafonului de 10 milioane lei anual."
Articolul 12 se completeazã cu un nou alineat, care va avea urmãtorul cuprins:
"Antreprenorii de lucrãri imobiliare pot, în condiţiile stabilite în normele aprobate prin Hotãrîrea Guvernului nr. 233/1993, sa opteze pentru plata T.V.A. la efectuarea livrãrilor. În cazurile în care se fac decontãri parţiale pe baza de situaţii de lucrãri, facturi sau alte documente legale inlocuitoare, exigibilitatea ia naştere la data întocmirii documentelor respective."
Articolul 13 se completeazã cu punctul 6, care va avea urmãtorul cuprins:
"6. Bunurile din import introduse în ţara în regim de leasing dupã 1 iulie 1993 se supun T.V.A. corespunzãtor sumelor şi termenelor de plata prevãzute în contractele încheiate pentru perioada de leasing.
În cazul în care la expirarea perioadei de leasing bunurile trec în proprietatea beneficiarului, se datoreazã T.V.A. pentru suma negociata de pãrţi, în plus fata de suma prevãzutã în contractul de leasing.
Sumele rãmase de plata aferente bunurilor introduse în ţara în regim de leasing înainte de 1 iulie 1993, prevãzute în contracte cu scadente dupã aceasta data, nu se supun T.V.A. conform prevederilor cap. XII din normele aprobate prin Hotãrîrea Guvernului nr. 233/1993. La expirarea perioadei de leasing se aplica prevederile alin. 2 de mai sus."
Punctul 1 alineatul 2 al articolului 17 se completeazã cu urmãtorul text:
"În situaţia în care pentru transportul bunurilor din import pe parcurs intern se întocmeşte factura sau alt document legal, distinct de documentele de transport avute în vedere la stabilirea valorii în vama a bunurilor, urmeazã ca pentru suma aferentã parcursului intern sa se calculeze T.V.A. în cota de 18% ."
Articolul 17 se completeazã cu punctul 3, care va avea urmãtorul cuprins:
"3. Cotele de T.V.A. care se aplica pentru acţiunile de vinatoare organizate cu vinatori strãini sînt urmãtoarele:
- cota de 18% pentru serviciile prestate în România referitoare la efectuarea formalitãţilor legale pentru obţinerea vizelor legale de trecere a frontierei cu arme şi muniţii, organizarea vinatorii, transportul în fondurile de vinatoare, asigurarea de ghizi-interpreti, servicii de cazare, masa şi altele de aceasta natura;
- cota zero pentru trofeele cinegetice pentru care se întocmesc facturi externe şi a cãror contravaloare se încaseazã în valuta."
Dupã articolul 19 se introduce articolul 20, care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20
Agenţii economici care realizeazã atît operaţiuni impozabile, cît şi operaţiuni scutite vor reflecta T.V.A. nedeductibila, determinata prin aplicarea pro-ratei în cheltuieli sau, dupã caz, în costurile de achiziţie ale bunurilor stocate."
Dupã articolul 20 se introduce articolul 25 litera A, care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25 lit. A
1. Agenţii economici nou-infiintati care în declaraţia de înregistrare I.M.P. 1 înscriu o cifra de afaceri de peste 10 milioane lei anual vor fi luati în evidenta ca plãtitori de T.V.A. o data cu atribuirea codului fiscal.
2. Agenţii economici care au depãşit plafonul de scutire devin, de drept, potrivit prevederilor <>art. 6, lit. A i) 12 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , plãtitori de T.V.A. începînd cu data de 1 a lunii a doua celei în care plafonul a fost depãşit, data de la care le revin toate obligaţiile prevãzute la art. 25 din ordonanta.
În situaţia nedepunerii cererii de luare în evidenta ca plãtitori de T.V.A. şi a nerespectãrii celorlalte obligaţii rezultate din art. 25 din ordonanta, organele fiscale şi cele cu atribuţii de control vor lua urmãtoarele mãsuri:
a) vor stabili taxa datoratã bugetului de stat prin diferenţa dintre T.V.A. deductibilã determinata, potrivit legii, pe baza documentelor legale primite de la furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii şi taxa colectata aferentã bunurilor livrate şi serviciilor prestate. În cazurile prevãzute de ultimul alineat al art. 32 din ordonanta vor stabili taxa datoratã bugetului de stat prin estimare;
b) vor calcula majorãrile legale pentru intirzierea plãţii şi vor aplica amenzile contravenţionale prevãzute de lege (art. 34 şi 36 din ordonanta).
3. În cazul agenţilor economici care au devenit, potrivit legii, plãtitori de T.V.A. şi care, deşi au respectat prevederile art. 25 lit. B şi C din ordonanta, nu au depus declaraţia de înregistrare I.M.P. 1, organele fiscale vor proceda astfel:
a) vor accepta deconturile prezentate de agenţii economici;
b) agenţii economici respectivi vor fi înscrişi din oficiu ca plãtitori de T.V.A.;
c) vor aplica amenzile contravenţionale prevãzute de lege pentru fapta prevãzutã la art. 36 lit. a) din ordonanta.
4. Agenţii economici care prezintã cererea de luare în evidenta ca plãtitori de T.V.A. în luna în care au depãşit plafonul de scutire prevãzut de art. 6 lit. A i) 12 din ordonanta vor fi luati în evidenta ca plãtitori de T.V.A. începînd cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care organele fiscale au primit şi au aprobat cererea."
Punctul 1 litera b) din articolul 25 litera B se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) exportul realizat de unitãţile exportatoare care acţioneazã în nume propriu:
- unitãţile producãtoare emit facturi, aplicind cota de 18% de T.V.A.
În cazul în care, potrivit contractului încheiat între producãtor şi exportator, livrarea produselor cãtre beneficiarul extern se face direct de unitatea producãtoare, aceasta emite factura interna cãtre unitatea exportatoare, aplicind cota zero de T.V.A. şi menţioneazã ca marfa s-a expediat direct beneficiarului extern. La factura se anexeazã copia declaraţiei vamale de export vizata de organele vamale şi copia documentului de transport internaţional;
- unitãţile exportatoare emit facturi externe şi întocmesc facturi interne."
Alineatul 1 al punctului 2 din "Alte precizãri" se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. În rindurile 12 şi 13 din decont se vor evidenţia:
- bunurile achiziţionate în vederea vinzarii ca atare, precum şi cele care sînt supuse numai operaţiunilor de ambalare sau reambalare, inclusiv ambalajele goale aprovizionate în acest scop;
- energia electrica, energia termica şi alte bunuri de aceasta natura facturate de furnizori unui agent economic dar care se utilizeazã de mai mulţi beneficiari existenţi pe aceeaşi platforma."
Dupã punctul 7 se adauga punctele 8-12, care vor avea urmãtorul cuprins:
"8. Bunurile predate ca aport la capitalul social al altei societãţi comerciale nu se factureaza şi nu se cuprind în decontul T.V.A.
9. Unitãţile în funcţiune care în anumite luni nu înscriu în decont nici o operaţiune în rindurile nr. 1-8, determina, pro-rata, pe baza realizarilor medii din ultimele 12 luni sau, dupã caz, din perioada scursa de la data înregistrãrii ca plãtitor de T.V.A.
Unitãţile noi înscriu, pro-rata, pe propria rãspundere, ţinînd seama de operaţiunile ce urmeazã a fi realizate, respectiv 100% în condiţiile realizãrii de operaţiuni total impozabile sau procentul determinat în funcţie de ponderea operaţiunilor impozabile în totalul operaţiunilor, dacã urmeazã sa realizeze şi operaţiuni scutite.
10. Livrãrile de îngrãşãminte chimice efectuate în baza Legii nr. 83/1993 privind sprijinul acordat de stat producãtorilor agricoli sînt supuse T.V.A. Unitãţile care distribuie ingrasamintele chimice producãtorilor agricoli conform Hotãrîrii Guvernului nr. 1/1994, data în aplicarea Legii nr. 83/1993, includ T.V.A. facturatã de furnizori în preţul de achiziţie al ingrasamintelor care se acoperã prin alocaţii bugetare. Acestor unitãţi nu li se aplica prevederile <>art. 2.2. din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 pentru ingrasamintele predate cu titlu gratuit producãtorilor agricoli, iar operaţiunile respective nu se cuprind în decont.
11. T.V.A. aferentã sumelor constituite drept garanţie pentru acoperirea eventualelor reclamaţii privind calitatea lucrãrilor executate devine exigibilã la data încheierii procesului-verbal de recepţie definitiva sau, dupã caz, la data încasãrii sumei respective, dacã aceasta s-a realizat înainte de întocmirea documentelor privind recepţia definitiva.
12. Agenţilor economici care efectueazã livrãri de bunuri şi prestãri de servicii pe baza de contracte de asociere le revin drepturile şi obligaţiile prevãzute de reglementãrile legale privind T.V.A., corespunzãtor prevederilor din contracte astfel:
- toate operaţiunile privind T.V.A. se reflecta numai la unitatea care conduce evidenta contabila, potrivit art. 101 din Regulamentul privind aplicarea Legii contabilitãţii nr. 82/1991;
- repartizarea profitului între asociaţi nu se supune T.V.A.".
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016