Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 283 din 28 mai 2025 pentru constituirea, organizarea şi atribuţiile Comitetului interministerial privind monitorizarea implementării Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale
EMITENT: Prim-Ministrul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 500 din 28 mai 2025
Având în vedere Adresa Cancelariei Prim-Ministrului nr. 3.030 din 26 mai 2025, înregistrată la Secretariatul General al Guvernului cu nr. 20/16.440/C.T. din 26 mai 2025, precum şi Memorandumul cu tema: „Aprobarea Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale“, aprobat în şedinţa Guvernului din data de 16 mai 2024,
în temeiul art. 29 şi art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul interimar emite prezenta decizie.
ART. 1
(1) Se constituie Comitetul interministerial privind monitorizarea implementării Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale, denumit în continuare Comitetul, organism fără personalitate juridică, cu caracter consultativ, având următoarea componenţă:
a) Cancelaria Prim-Ministrului;
b) Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor;
c) Ministerul Justiţiei;
d) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
e) Ministerul Sănătăţii;
f) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene;
g) Ministerul Afacerilor Interne;
h) Ministerul Finanţelor;
i) Ministerul Educaţiei şi Cercetării;
j) Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
(2) Componenţa nominală a Comitetului este prevăzută în anexa nr. 1.
(3) La şedinţele Comitetului participă, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai domeniilor relevante, inclusiv din mediul academic, reprezentanţi ai profesiilor implicate în implementarea planului, precum şi din cadrul societăţii civile.
(4) Comitetul este coordonat de consilierul de stat desemnat din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului.
(5) La şedinţele Comitetului participă, în calitate de invitaţi permanenţi, reprezentanţii desemnaţi ai asociaţiilor şi unităţilor sanitare, potrivit anexei nr. 2.
ART. 2
Comitetul are ca obiectiv general monitorizarea implementării Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale.
ART. 3
În vederea îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2, Comitetul exercită următoarele atribuţii:
a) monitorizează şi evaluează îndeplinirea atribuţiilor fiecărui minister;
b) propune proiecte şi programe care să fie realizate de ministerele componente singure sau împreună cu alte instituţii şi autorităţi publice;
c) propune autorităţilor competente modificări legislative pentru armonizarea cadrului normativ cu cerinţele interne şi internaţionale;
d) semnalează disfuncţionalităţile identificate instituţiilor implicate şi propune modalităţi de soluţionare a acestora;
e) sprijină activităţile întreprinse de ministerele şi autorităţile competente implicate în procesul de realizare a proiectelor şi programelor necesare pentru implementarea Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale;
f) facilitează şi coordonează dialogul cu societatea civilă pentru asigurarea implementării Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale.
ART. 4
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor, în cadrul Comitetului se pot constitui grupuri de lucru tematice, la nivel tehnic, alcătuite din experţi ai instituţiilor componente sau care au calitatea de invitaţi, desemnaţi în acest sens.
(2) La lucrările Comitetului sau ale grupurilor de lucru tematice la nivel tehnic pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor entităţi de drept public şi privat relevante din ţară şi din străinătate.
ART. 5
Comitetul prezintă după fiecare reuniune sau la solicitarea prim-ministrului rapoarte de progres cu privire la stadiul îndeplinirii măsurilor şi exercitării atribuţiilor prevăzute în prezenta decizie.
ART. 6
(1) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog, instituţie publică de specialitate, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Sănătăţii.
(2) Comitetul se reuneşte în şedinţe trimestriale sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea coordonatorului sau a oricărui membru, prin grija secretariatului tehnic.
(3) Comitetul îşi desfăşoară activitatea potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat în prima şedinţă de lucru.
ART. 7
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta decizie.
PRIM-MINISTRU INTERIMAR
MARIAN-CĂTĂLIN PREDOIU
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Cristina Trăilă
Bucureşti, 28 mai 2025.
Nr. 283.
ANEXA 1
COMPONENŢA
Comitetului interministerial privind monitorizarea implementării Planului de acţiune
pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor Curţii Europene
a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale
1. Cancelaria Prim-Ministrului:
- membru titular: Alina-Georgiana Cimpoieru, consilier de stat;
– membru supleant: Ciprian-Nicolae Văcaru, consilier de stat;
– expert tehnic: Edward Anagnoste, consilier juridic superior.
2. Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor:
- membru titular: Rareş-Petru Achiriloaie, preşedinte;
– membru supleant: Luciana Elena Buliga, vicepreşedinte;
– expert tehnic: Carmen Oprea, consilier.
3. Ministerul Justiţiei:
- membru titular: Turc Ioan, secretar de stat;
– expert tehnic: Morar Ioana, chestor poliţie penitenciară - Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
– expert tehnic: Mirică Bogdan, personal de specialitate juridică;
– expert tehnic: Cute Ilie, personal de specialitate juridică.
4. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei:
- membru titular: Niculae Vlad Ştefan, secretar de stat;
– expert tehnic: Birjaru Emilian, manager public, Direcţia generală administraţie publică.
5. Ministerul Sănătăţii:
- membru titular: Adriana Pistol, secretar de stat;
– expert tehnic: Iliuţă Costin, director general adjunct;
– expert tehnic: Gabriel Diaconu, consilier personal al ministrului sănătăţii;
– expert tehnic: Cătălina Constantin, director Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog.
6. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene:
- membru titular: Urda Anca-Ioana, subsecretar de stat;
– expert tehnic: Steluţa Bulăceanu, manager public în cadrul Direcţiei generale programe de sănătate.
7. Ministerul Afacerilor Interne:
- membru titular: Nica Geani-Cătălin, subsecretar de stat;
– expert tehnic: Mitidoi Roberta, subcomisar de poliţie - Afaceri Europene şi Schengen;
– expert tehnic: Moldovan Irina-Delia, comisar-şef de poliţie - Direcţia management resurse umane;
– expert tehnic: Nedelcu Ionuţ, comisar de poliţie - Direcţia management resurse umane;
– expert tehnic: Preda Mihail-Ceciliu, comisar-şef de poliţie - şef Serviciul coordonare domenii obiective;
– expert tehnic: Vlad Nicolae, comisar-şef de poliţie - Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor;
– expert tehnic: Nechita Cristian, comisar-şef de poliţie - Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor.
8. Ministerul Finanţelor:
- membru titular: Pescaru Daniela, secretar de stat;
– expert tehnic: Luchici Alexandru, director general;
– expert tehnic: Panu Ioana-Alexandra, expert asistent, Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar - Compartimentul financiar-contabil.
9. Ministerul Educaţiei şi Cercetării:
- membru titular: Sorin Ion, secretar de stat;
– expert tehnic: Balaci Mihaela, consilier.
10. Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi:
- membru titular: Adrian Voican, preşedinte;
– expert tehnic: Monica Violeta Solomie, director general.
ANEXA 2
INVITAŢI PERMANENŢI
în cadrul Comitetului interministerial privind monitorizarea implementării
Planului de acţiune pentru perioada 2024-2029 pentru executarea hotărârilor
Curţii Europene a Drepturilor Omului în domeniul sănătăţii mintale
1. Asociaţia de Psihiatrie Socială din România:
- dr. Alexandru Paziuc, medic primar psihiatru, doctor în ştiinţe medicale.
2. Asociaţia Spitalelor Publice de Psihiatrie din România:
- dr. Lucian Paziuc, medic primar psihiatru, doctor în ştiinţe medicale.
3. Asociaţia Română de Psihiatrie şi Psihoterapie:
- conf. univ. dr. Ciprian Băcilă, medic primar psihiatru.
4. Spitalul de Psihiatrie şi Măsuri de Siguranţă Jebel:
- Marius Olaru, manager spital.
5. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Pădureni-Grajduri:
- Victor Idricianu, manager spital.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: