Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 269 din 6 septembrie 2010  pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din data de 2 septembrie 2010 privind stabilirea modalitatii de repartizare a remuneratiilor avand ca sursa retransmiterea prin cablu intre organismele de gestiune colectiva beneficiare AGICOA ROMANIA si UPFAR-ARGOA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 269 din 6 septembrie 2010 pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din data de 2 septembrie 2010 privind stabilirea modalitatii de repartizare a remuneratiilor avand ca sursa retransmiterea prin cablu intre organismele de gestiune colectiva beneficiare AGICOA ROMANIA si UPFAR-ARGOA

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010
DECIZIE nr. 269 din 6 septembrie 2010
pentru publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotãrârii arbitrale din data de 2 septembrie 2010 privind stabilirea modalitãţii de repartizare a remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu între organismele de gestiune colectivã beneficiare AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA
EMITENT: OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010


Având în vedere dispoziţiile <>art. 131^2 alin. (8) şi <>art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 6 alin. (1) şi <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificãrile ulterioare,

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotãrârea arbitralã din data de 2 septembrie 2010 privind stabilirea modalitãţii de repartizare a remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu între organismele de gestiune colectivã beneficiare AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Robert Bucur

Bucureşti, 6 septembrie 2010.
Nr. 269.


ANEXÃ

OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
CORPUL DE ARBITRI

HOTÃRÂREA ARBITRALÃ
din data de 2 septembrie 2010

privind stabilirea modalitãţii de repartizare a
remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu
între organismele de gestiune colectivã
beneficiare AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA

COMPLETUL DE ARBITRI:
- Gheorghe Gheorghiu
- Viorel Roş
- Tãnãsescu Mihai
- Ţiclea Alexandru
- Vrânceanu Nicoleta

Pe rol se aflã cererea de arbitraj înregistratã la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (denumit în continuare ORDA) cu nr. RGII/8.201 din 3 noiembrie 2009, introdusã de organismul de gestiune colectivã AGICOA ROMÂNIA (denumit în continuare AGICOA ROMÂNIA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Lãtea Gheorghe nr. 18, bl. C37, sc. B, ap. 66, reprezentat legal prin administrator general Liviu Vasiliu, care solicitã declanşarea procedurii de arbitraj în contradictoriu cu organismul de gestiune colectivã Uniunea Producãtorilor de Film şi Audiovizual în România - Asociaţia Românã de Gestiune a Operelor din Audiovizual (denumit în continuare UPFAR-ARGOA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, corp B, et. 3, camera 44, sectorul 1, reprezentat legal prin preşedinte Dinu Tãnase, cerere privind stabilirea modalitãţii de repartizare între AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA a remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de opere audiovizuale, astfel cum acestea au fost stabilite prin Hotãrârea arbitralã din 9 martie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 7 aprilie 2009, în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 44/2009 .
Arbitrajul s-a desfãşurat la termenele din 11 şi 30 noiembrie 2009, 7 şi 14 decembrie 2009, 13 aprilie 2010, 3 şi 11 august 2010 şi 2 septembrie 2010 la sediul ORDA din municipiul Bucureşti, Str. Transilvaniei nr. 2, sectorul 1. La termenele menţionate pãrţile au depus înscrisuri şi au avut loc dezbateri privind obiectul cauzei, aspecte consemnate în încheierile de şedinţã şi aflate la dosarul de arbitraj, dezbaterile fiind încheiate în şedinţa din 2 septembrie 2010, când pãrţile au formulat concluzii asupra fondului cauzei.
În cadrul şedinţei din 7 decembrie 2010, organismul de gestiune colectivã Uniunea Producãtorilor de Fonograme din România (denumit în continuare UPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Nicolae Titulescu nr. 88B, sectorul 1, reprezentat legal prin director executiv Adina Scrioşteanu, a formulat în cauzã o cerere de intervenţie voluntarã principalã.
La termenul din 2 septembrie 2010, completul arbitral, în temeiul prevederilor <>art. 131^2 alin. (3)-(9) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a pronunţat, cu unanimitate de voturi, prezenta hotãrâre.
COMPLETUL DE ARBITRAJ
constatã urmãtoarele:
Ca urmare a cererii de arbitraj formulate de reclamanta AGICOA ROMÂNIA şi înregistrate la ORDA cu nr. RGII/8.201 din 3 noiembrie 2009, prin care acest organism de gestiune colectivã a solicitat stabilirea modalitãţii de repartizare între AGICOA ROMÂNIA şi pârâta UPFAR-ARGOA a remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de opere audiovizuale, ORDA (în temeiul prevederilor <>art. 131^2 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 8/1996 ) a convocat pãrţile la data de 12 noiembrie 2009 în vederea desemnãrii prin tragere la sorţi a 5 arbitri titulari care sã constituie completul de arbitraj, precum şi a 3 arbitri de rezervã. Conform procesului-verbal încheiat la data de 12 noiembrie 2009, s-a procedat la tragerea la sorţi a arbitrilor din lista prevãzutã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.287/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe lângã Oficiul Român pentru Drepturile de Autor. Ulterior, prin Adresa nr. RGII/8.312 din 16 noiembrie 2009, ORDA, în conformitate cu prevederile <>art. 131^2 alin. (5) din Legea nr. 8/1996 , a convocat pentru data de 17 noiembrie 2009, la sediul sãu din municipiul Bucureşti, Str. Transilvaniei nr. 2, sectorul 1, arbitrii desemnaţi şi pãrţile, în vederea constituirii completului de arbitraj. La şedinţa din data de 17 noiembrie 2009, ORDA a luat act de retragerea din completul de arbitraj a arbitrilor titulari Flavius Baias şi Lucian Mihai, respectiv a arbitrului de rezervã Adrian Vasiliu, astfel încât au fost convocaţi pentru participarea în cadrul arbitrajului arbitrii de rezervã desemnaţi, şi anume Mihai Tãnãsescu şi Nicoleta Vrânceanu. Conform procesuluiverbal încheiat, completul de arbitraj s-a constituit la data de 17 noiembrie 2009, când arbitrii au stabilit onorariul, primul termen, locul arbitrajului şi au informat pãrţile despre aceste aspecte.
Prin cererea de arbitraj formulatã, AGICOA ROMÂNIA solicitã stabilirea modalitãţii de împãrţire între AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA a remuneraţiei pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de videograme, astfel cum aceastã remuneraţie a fost stabilitã prin Hotãrârea arbitralã din 9 martie 2009 având ca obiect forma finalã a Metodologiei privind stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 7 aprilie 2009, în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 44/2009 , în sensul împãrţirii în cote de 99% în favoarea AGICOA ROMÂNIA şi de 1% în favoarea UPFAR-ARGOA. În motivarea cererii de arbitraj, în conformitate cu prevederile art. 123^1 alin. (1) lit. g) şi alin. (2), coroborat cu <>art. 121 alin. (5) din Legea nr. 8/1996 , AGICOA ROMÂNIA aratã cã negocierile pentru împãrţirea procentelor datorate de utilizatori se poartã pentru categorii de drepturi şi organisme de gestiune colectivã, aşa cum de altfel rezultã şi din Hotãrârea arbitralã din 9 martie 2009. În acest sens, AGICOA ROMÂNIA aratã cã a invitat în mai multe rânduri la negociere pe pârâta UPFAR-ARGOA, cu scopul de a ajunge la o înţelegere privind împãrţirea drepturilor patrimoniale conexe cuvenite retransmiterii prin cablu, însã pârâta nu a dat curs invitaţiilor la negociere, fapt ce a determinat AGICOA ROMÂNIA sã iniţieze procedura de arbitraj. Totodatã, AGICOA ROMÂNIA aratã cã, în conformitate cu prevederile <>art. 121 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 , coroborat cu <>art. 82 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit cãruia "Orice distribuitor [...] are obligaţia sã includã în oferta sa serviciile de programe ale Societãţii Române de Televiziune destinate publicului din România, precum şi alte servicii de programe [...] ale radiodifuzorilor privaţi, aflaţi sub jurisdicţia României, în limita a 25% din numãrul total de servicii de programe distribuite prin reţeaua respectivã", în speţã se aplicã regula "must carry", conform cãreia programele radiodifuzorilor privaţi aflaţi sub jurisdicţia României sunt excluse de la calculul remuneraţiilor pentru retransmiterea prin cablu şi, astfel, producãtorii români de opere audiovizuale sunt excluşi de la calculul remuneraţiilor, UPFAR-ARGOA urmând sã primeascã remuneraţii doar pentru acei membri titulari de drepturi conexe în materie de opere audiovizuale cu sediul în afara ţãrii, al cãror numãr este foarte restrâns raportat la numãrul de membri deţinut de AGICOA ROMÂNIA. Istoricul contractual dintre Asociaţia Internaţionalã de Gestiune Colectivã a Operelor Audiovizuale, membrã a AGICOA ROMÂNIA - AGICOA CH, şi UPFAR-ARGOA are la bazã un contract de cooperare derulat pânã la data de 28 iunie 2008, în baza cãruia UPFAR-ARGOA a reprezentat interesele AGICOA CH în privinţa colectãrii remuneraţiei aferente repertoriului de opere şi repartizãrii cãtre titularii de drepturi a remuneraţiilor aferente dreptului de retransmitere prin cablu rezultate din retransmiterea programelor TV în România. Astfel, împãrţirea remuneraţiilor solicitatã de cãtre AGICOA ROMÂNIA se justificã îndeosebi prin vastul repertoriu de membri titulari de drepturi de autor în materie de opere audiovizuale pe care îl gestioneazã.
Prin întâmpinarea formulatã, UPFAR-ARGOA solicitã suspendarea arbitrajului pânã la soluţionarea definitivã şi irevocabilã a tuturor litigiilor care privesc legalitatea constituirii, avizãrii şi funcţionãrii AGICOA ROMÂNIA şi de dezlegarea cãrora atârnã existenţa sau inexistenţa drepturilor pretinse de cãtre reclamantã. Totodatã, UPFAR-ARGOA aratã cã pe rolul Curţii de Apel Bucureşti se aflã soluţionarea apelului formulat împotriva Hotãrârii arbitrale din 9 martie 2009, apel ce vizeazã şi de care atârnã, de asemenea, soluţionarea cererii de arbitraj.
La termenul de arbitraj din data de 7 decembrie 2009, UPFR a formulat cerere de intervenţie voluntarã principalã, solicitând respingerea în parte a acţiunii formulate de cãtre reclamantã, în sensul stabilirii remuneraţiei ce i se cuvine acesteia din partea ce revine UPFAR-ARGOA, dupã deducerea din cota procentualã de 0,5% ce revine tuturor producãtorilor de videograme a procentului de 30% ce aparţine producãtorilor de videoclipuri muzicale şi alte materiale audiovizuale, reprezentaţi de UPFR, procent stabilit prin Hotãrârea arbitralã din 20 noiembrie 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 6 decembrie 2007 în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 369/2007 , rãmasã definitivã şi irevocabilã prin Decizia civilã nr. 264A din 2 decembrie 2008 a Curţii de Apel Bucureşti. Totodatã, UPFR aratã cã cererea înaintatã de AGICOA ROMÂNIA este inadmisibilã deoarece, în calitate de organism de gestiune colectivã constituit ulterior stabilirii Metodologiei privind remuneraţiile aferente retransmiterii prin cablu şi chiar ulterior încheierii Protocolului de stabilire a colectorului unic, în condiţiile în care drepturile şi interesele membrilor sãi au fost reprezentate în cadrul acestor etape de UPFAR-ARGOA, reclamanta AGICOA ROMÂNIA nu poate solicita decât un procent din remuneraţiile ce se cuvin UPFAR-ARGOA, respectiv din cele 70% rãmase dupã deducerea procentului de 30% cuvenit producãtorilor de videograme reprezentaţi de UPFR.
Prin rãspunsul la întâmpinare, AGICOA ROMÂNIA solicitã respingerea cererii de suspendare a procedurii de arbitraj ca nefondatã, având în vedere considerentele precizate în rãspunsul la întâmpinare.
Prin notele de şedinţã formulate cu ocazia termenului din 7 decembrie 2009, pârâta UPFAR-ARGOA solicitã:
- respingerea ca neîntemeiatã a propunerii AGICOA ROMÂNIA de împãrţire a remuneraţiei cuvenite titularilor de drepturi conexe, anume producãtori de videograme, respectiv a procentului de 99% în favoarea AGICOA ROMÂNIA şi de 1% în favoarea UPFAR-ARGOA;
- încuviinţarea unei împãrţiri echitabile a remuneraţiei cuvenite pentru categoria de titulari de drepturi producãtori de videograme, în conformitate cu utilizarea realã a repertoriului activ al fiecãrui organism de gestiune colectivã, respectiv 55% în favoarea producãtorilor gestionaţi de AGICOA ROMÂNIA şi 45% în favoarea UPFAR-ARGOA.
Totodatã, UPFAR-ARGOA reitereazã poziţia sa de a nu recunoaşte legalitatea AGICOA ROMÂNIA, şi, implicit, legitimitatea oricãrei cereri formulate de cãtre aceastã entitate, considerând cã acţiunea formulatã de cãtre AGICOA ROMÂNIA este neîntemeiatã, nedoveditã şi abuzivã.
Prin încheierea de şedinţã din data de 14 decembrie 2009, completul de arbitraj, în conformitate cu prevederile art. 49 din Codul de procedurã civilã, admite în principiu cererea de intervenţie formulatã de cãtre UPFR, întrucât intervenienta justificã un interes legitim pentru a participa în cadrul procedurii. Totodatã, deliberând asupra cererii de suspendare a arbitrajului, formulatã de cãtre UPFAR-ARGOA în temeiul dispoziţiilor art. 244 alin. (1) din Codul de procedurã civilã, completul de arbitraj respinge aceastã cerere întrucât dezlegarea prezentei cauze nu atârnã de pricinile arãtate: avizul dat de ORDA la înfiinţarea AGICOA ROMÂNIA este un act administrativ ce se bucurã de prezumţia de legalitate, hotãrârea judecãtoreascã privind înfiinţarea AGICOA ROMÂNIA se aflã în puterea lucrului judecat şi contestarea unui arbitraj anterior priveşte un alt aspect. De asemenea, completul de arbitraj admite proba cu înscrisuri pentru toate pãrţile aflate în arbitraj şi proba cu monitorizarea operelor aflate în repertoriul organismelor de gestiune colectivã AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA de cãtre societatea specializatã ARMADATA - S.R.L. Monitorizarea este realizatã pe o perioadã de 3 luni, calculate de la data începerii monitorizãrii. În acest sens, UPFAR-ARGOA, partea care a solicitat administrarea acestei probe, va formula cerere cãtre societatea menţionatã anterior, prin care va preciza durata monitorizãrii, precum şi faptul cã monitorizarea are ca obiect stabilirea ponderii utilizãrii operelor din repertoriul celor douã organisme de gestiune colectivã AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA în retransmiterea prin cablu. Repertoriul organismelor de gestiune colectivã este comunicat societãţii de monitorizare, într-un format specificat de aceasta, în vederea efectuãrii monitorizãrii. Costurile administrãrii acestei probe sunt suportate de partea care a solicitat proba, respectiv organismul de gestiune colectivã UPFAR-ARGOA. Pe durata monitorizãrii se suspendã arbitrajul prin acordul pãrţilor.
De asemenea, prin aceeaşi încheiere de şedinţã completul arbitral a decis cã începând cu data de 17 decembrie 2009 şi pe perioada monitorizãrii arbitrajul este suspendat, urmând a fi reluat dupã prezentarea raportului de monitorizare.
Prin încheierea de şedinţã din data de 13 aprilie 2010, completul de arbitraj respinge cererea de repunere pe rol formulatã de AGICOA ROMÂNIA ca fiind nefondatã, constatând cã motivele care au stat la baza suspendãrii se menţin în sensul în care monitorizarea şi analiza datelor nu au fost finalizate pânã la aceastã datã.
Prin Adresa înregistratã la ORDA cu nr. RGII/9.087 din 30 iulie 2010, societatea ARMADATA - S.R.L. depune la ORDA raporturile de expertizã privind monitorizarea operelor, comunicate de ORDA completului şi pãrţilor la termenul din 3 august 2010, astfel arbitrajul este reluat, încetând suspendarea acestuia.
La termenul din 2 septembrie 2010, pãrţile au depus concluzii scrise, arãtând - în esenţã - urmãtoarele:
AGICOA ROMÂNIA aratã caracterul viciat al monitorizãrii efectuate de cãtre societatea ARMADATA - S.R.L., care a monitorizat exclusiv programe româneşti, contrar dispoziţiilor completului arbitral; dacã s-ar aplica criterii corecte de identificare a repertoriului şi de alocare a operelor din repertoriul celor douã organisme de gestiune colectivã şi apoi s-ar aplica criterii corecte de calcul (duratã, audienţã şi cotã de piaţã) a utilizãrii operelor din cele douã repertorii, s-ar constata cã ponderea difuzãrii operelor din repertoriul AGICOA ROMÂNIA de cãtre programele româneşti este de 62,1%, în timp ce aceea a UPFAR-ARGOA este de 37,5%.
UPFAR-ARGOA solicitã respingerea ca neîntemeiatã a cererii AGICOA ROMÂNIA de împãrţire a remuneraţiei cuvenite pentru categoria de titulari de drepturi conexe, respectiv producãtori de opere audiovizuale, respectiv de 99% în favoarea AGICOA ROMÂNIA şi de 1% în favoarea UPFAR-ARGOA, iar în situaţia în care completul va trece peste aceastã primã cerere, UPFAR-ARGOA solicitã admiterea în parte a cererii arbitrale a AGICOA ROMÂNIA, în sensul încuviinţãrii unei împãrţiri echitabile a remuneraţiei, în conformitate cu utilizarea realã a repertoriului activ al fiecãrui organism de gestiune colectivã legal creat şi îndrituit la gestionarea acestor sume, în urmãtorul procentaj: 76,5% în favoarea UPFAR-ARGOA şi 23,5% în favoarea AGICOA ROMÂNIA. Totodatã, UPFAR-ARGOA solicitã respingerea ca neîntemeiatã a cererii de intervenţie formulate de cãtre UPFR, deoarece UPFR nu este un organism de gestiune colectivã a drepturilor producãtorilor de videograme, ci gestioneazã doar drepturile producãtorilor de fonograme.
UPFR solicitã respingerea în parte a cererii de împãrţire a procentului de 0,5% numai între AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA, întrucât 30% din cota procentualã de 0,5% ce se cuvine tuturor producãtorilor de videograme au fost deja atribuite UPFR, în calitate de reprezentant al producãtorilor de videoclipuri muzicale şi alte materiale audiovizuale, prin Hotãrârea arbitralã din 20 noiembrie 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 6 decembrie 2007, în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 369/2007 , rãmasã definitivã şi irevocabilã prin Decizia civilã nr. 264A din 2 decembrie 2008 a Curţii de Apel Bucureşti. Totodatã, UPFR solicitã urmãtoarea modalitate de repartizare a remuneraţiilor: 10,6% în favoarea AGICOA ROMÂNIA şi 34,5% în favoarea UPFAR-ARGOA, conform raportului de expertizã, respectiv 30% în favoarea UPFR, iar restul de 24,3% sã fie reţinut de cãtre organismul colector unic UCMR-ADA pentru producãtorii de înregistrãri audiovizuale neidentificaţi în niciunul dintre repertoriile organismelor beneficiare.

Analizând actele şi lucrãrile dosarului, completul de arbitraj reţine urmãtoarele:
Completul de arbitraj este legal învestit şi are competenţa de a soluţiona cererea de arbitraj formulatã de reclamanta AGICOA ROMÂNIA în contradictoriu cu pârâta UPFAR-ARGOA şi cu intervenienta UPFR, în vederea stabilirii modalitãţii de repartizare între AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA a remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de videograme, în temeiul prevederilor <>art. 131^2 din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Completul de arbitraj constatã cã UPFAR-ARGOA a acţionat în calitate de colector unic pentru remuneraţiile având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de opere audiovizuale, remuneraţii din care, prin Hotãrârea arbitralã din 9 martie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 7 aprilie 2009, în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 44/2009 , rãmasã definitivã şi irevocabilã prin respingerea apelului, s-a acordat UPFR un procent de 30%. Ulterior a fost înfiinţatã AGICOA ROMÂNIA care a solicitat UPFAR-ARGOA împãrţirea acestor remuneraţii, fãrã a fi chematã la negociere UPFR, motiv pentru care UPFR a formulat cerere de intervenţie. Rezultã cã organismele de gestiune colectivã nu au întreprins negocieri pentru o nouã împãrţire a remuneraţiilor menţionate şi, pe cale de consecinţã, constituie obiect al prezentului arbitraj stabilirea modalitãţii de repartizare a remuneraţiilor având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de opere audiovizuale, între organismele de gestiune colectivã AGICOA ROMÂNIA şi UPFAR-ARGOA, cu respectarea remuneraţiei cuvenite UPFR, acestora revenindu-le 70% din remuneraţii.
Prin întâmpinare, UPFAR-ARGOA a solicitat încuviinţarea unei împãrţiri echitabile a remuneraţiei cuvenite pentru categoria de titulari de drepturi producãtori de videograme, în conformitate cu utilizarea realã a repertoriului activ al fiecãrui organism de gestiune colectivã, respectiv 55% în favoarea producãtorilor gestionaţi de AGICOA ROMÂNIA şi 45% în favoarea UPFAR-ARGOA, pentru ca în concluziile scrise sã propunã 76,5% în favoarea UPFAR-ARGOA şi 23,5% în favoarea AGICOA ROMÂNIA.
AGICOA ROMÂNIA, în concluziile scrise, aratã cã raportul întocmit de ARMADATA - S.R.L. priveşte monitorizarea a circa 80% din programele româneşti (potrivit datelor din sursa Mediametrie-Europadata TV Worldwide-Armadata), fãrã a avea în vedere canalele internaţionale unde este mult mai bine reprezentatã, şi propune ca remuneraţia sã fie împãrţitã în funcţie de ponderea difuzãrii repertoriului celor douã organisme de gestiune colectivã, respectiv AGICOA ROMÂNIA 62,1% şi UPFAR-ARGOA 37,5%.
Se constatã cã cele douã organisme de gestiune colectivã îşi recunosc drepturile, aspectul litigios privind procentul ce se cuvine fiecãruia din remuneraţiile menţionate mai sus.
Din conţinutul raportului ARMADATA - S.R.L. reiese cã au fost monitorizate programele româneşti, fiind difuzate 58.396 opere, dintre care: 34,5% aparţin repertoriului UPFAR-ARGOA, 10,6% aparţin repertoriului AGICOA ROMÂNIA, 0,4% aparţin ambelor repertorii, 54,3% nu au fost identificate în niciun repertoriu, iar 0,3% sunt erori. Rezultã cã sunt în afara repertoriilor celor douã organisme de gestiune colectivã 54,3% din totalul operelor difuzate, fãrã a se indica vreun element de identificare. În concluziile scrise ale UPFAR-ARGOA se afirmã cã pentru aceste opere nu existã contracte de mandat cu titularii operelor, însã ele genereazã remuneraţii care trebuie colectate, conform gestiunii obligatorii, de cãtre UPFAR-ARGOA şi AGICOA ROMÂNIA. AGICOA ROMÂNIA nu a fãcut vreo referire la aceste opere.
Completul de arbitraj constatã cã 30% din remuneraţiile de 0,5% având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de opere audiovizuale revin UPFR, aşa cum s-a decis prin Hotãrârea arbitralã din 9 martie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 7 aprilie 2009, în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 44/2009 , rãmasã definitivã şi irevocabilã prin respingerea apelului, cã AGICOA ROMÂNIA a recunoscut UPFAR-ARGOA o cotã de 37,5%, iar UPFAR-ARGOA a recunoscut AGICOA ROMÂNIA o cotã de 23,5%, procente care însumate înseamnã 91%. Pentru echitate, completul de arbitraj hotãrãşte ca diferenţa de 9% sã se împartã în mod egal între cele douã pãrţi.
Faţã de considerentele expuse, completul de arbitraj

HOTÃRÃŞTE:
Admite cererea de intervenţie formulatã de UPFR şi constatã cã îi revin 30% din remuneraţiile de 0,5% având ca sursã retransmiterea prin cablu pentru categoria de titulari de drepturi - producãtori de opere audiovizuale revin UPFR, aşa cum s-a decis prin Hotãrârea arbitralã din 9 martie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 7 aprilie 2009, în baza <>Deciziei directorului general al ORDA nr. 44/2009 , rãmasã definitivã şi irevocabilã prin respingerea apelului.
Admite în parte cererea de arbitraj introdusã de reclamanta AGICOA ROMÂNIA în contradictoriu cu pârâta UPFAR-ARGOA şi, în consecinţã:
Stabileşte împãrţirea procentului de 70% din remuneraţia de 0,5% în cotele urmãtoare:
- 28% pentru AGICOA ROMÂNIA; şi
- 42% pentru UPFAR-ARGOA.
Pronunţatã astãzi, 2 septembrie 2010, la sediul ORDA din municipiul Bucureşti, Str. Transilvaniei nr. 2, sectorul 1.
Executorie de la data publicãrii sale în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

COMPLETUL DE ARBITRAJ
Gheorghe Gheorghiu
Viorel Roş
Tãnãsescu Mihai
Ţiclea Alexandru
Vrânceanu Nicoleta

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016