Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 247 din 30 mai 2003  privind aprobarea Standardelor pentru acreditarea ambulatoriilor de specialitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 247 din 30 mai 2003 privind aprobarea Standardelor pentru acreditarea ambulatoriilor de specialitate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 11 iunie 2003
Având în vedere prevederile art. 37 alin. (2) şi ale <>art. 76 alin. (1) lit. p) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 20 noiembrie 2002, precum şi Hotãrârea Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 22 din 19 mai 2003 pentru aprobarea Standardelor pentru acreditarea ambulatoriilor de specialitate,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 77 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 ,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se aproba Standardele pentru acreditarea ambulatoriilor de specialitate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate, Subcomisia nationala de acreditare a ambulatoriilor de specialitate, comisiile judeţene de acreditare a ambulatoriilor de specialitate, furnizorii de servicii medicale în ambulatoriu care intra în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
ART. 3
Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale de
Asigurãri de Sãnãtate,
Eugeniu Turlea

Bucureşti, 30 mai 2003.
Nr. 247.


ANEXA 1


STANDARDE
pentru acreditarea ambulatoriilor de specialitate

I. Standarde referitoare la organizare:
1. Ambulatoriul de specialitate, centrul medical, centrul de diagnostic şi tratament sau centrul de referinta (denumit în continuare ambulatoriu) este înfiinţat şi funcţioneazã în mod legal.
2. Ambulatoriul are autorizaţie sanitarã de funcţionare definitiva, valabilã fãrã condiţii în întregul sau, eliberata de direcţia de sãnãtate publica, conform prevederilor legale în vigoare.
3. Ambulatoriul respecta reglementãrile legale în vigoare privind structura şi normele de funcţionare specifice fiecãrei activitãţi.
4. Ambulatoriul are un regulament de organizare şi funcţionare de care întregul personal a luat la cunostinta în scris.
II. Standarde referitoare la resursele fizice:
5. Ambulatoriul îşi desfãşoarã activitatea într-un spaţiu de care dispune în mod legal şi care este destinat exclusiv asistenţei medicale.
6. Medicamentele, reactivii şi materialele sanitare utilizate în cadrul activitãţii în ambulatoriu sunt înregistrate şi depozitate în mod adecvat.
7. La sediul ambulatoriului exista cel puţin un aparat telefonic funcţional, care are alocat un numãr de apel.
III. Standarde referitoare la resursele umane:
8. Medicii şi asistentii medicali care lucreazã în ambulatoriu au autorizaţie de libera practica valabilã, conform prevederilor legale.
9. Medicii şi asistentii medicali care lucreazã în ambulatoriu au contracte de munca legale.
10. Medicii care lucreazã în ambulatoriu sunt membri ai colegiului medicilor din judeţul, respectiv municipiul Bucureşti, unde se afla ambulatoriul.
11. Toate persoanele care lucreazã în ambulatoriu au fise ale postului, în care sunt definite atribuţiile şi obligaţiile acestora, semnate de persoana în cauza şi aprobate de reprezentantul legal al unitãţii ambulatoriului.
12. Exista un document intern prin care conducerea ambulatoriului se angajeazã sa respecte independenta de decizie profesionalã a medicilor.
13. Medicii care lucreazã în ambulatoriu au asigurare de rãspundere civilã profesionalã (malpraxis) în vigoare.
14. Personalul poarta în permanenta ecuson pe care sunt înscrise numele şi calificarea respectivei persoane.
15. Asistentii medicali care lucreazã în ambulatoriu sunt membri ai Ordinului Asistentilor Medicali din România şi sunt înscrişi în Registrul unic al asistentilor medicali.
16. Activitatea fiecãrei persoane care lucreazã în cadrul ambulatoriului este evaluatã periodic, cel puţin anual.
IV. Standarde functionale generale:
17. În incinta ambulatoriului nu se afla vectori animali ai bolilor infectioase şi plante cu potenţial alergic.
18. Ambulatoriul are un program de lucru afişat, vizibil din exterior.
19. Atât la intrarea, cat şi în interiorul ambulatoriului nu exista pericol de accidentare sau de vãtãmare corporalã atât pentru pacienti, cat şi pentru personal.
20. Ambulatoriul acorda servicii în mod nediscriminatoriu.
21. Ambulatoriul foloseşte pentru manevre invazive materiale sanitare sterile de unica folosinta, iar în cazul instrumentelor refolosibile, le sterilizeaza în mod adecvat.
V. Standarde referitoare la managementul informatiei:
22. Ambulatoriul are evidenta consultatiilor, tratamentelor şi serviciilor medicale oferite, astfel încât sa fie identificabil pacientul şi cine a oferit serviciul, precum şi momentul în timp când s-a furnizat serviciul.
23. Ambulatoriul are programul informatic necesar pentru a transmite caselor de asigurãri de sãnãtate datele solicitate.
24. Ambulatoriul are prevãzut în regulamentul de organizare şi funcţionare norme de pãstrare a confidenţialitãţii fata de terţi (conform reglementãrilor în vigoare). Confidenţialitatea se referã la datele de identificare şi serviciile furnizate fiecãrui pacient.
25. Ambulatoriul de specialitate, centrul medical, centrul de diagnostic şi tratament sau centrul de referinta a luat mãsuri pentru protecţia informatiei şi a suportului acesteia impotriva pierderii, degradãrii şi folosirii acesteia de cãtre persoane neautorizate.
VI. Standarde referitoare la asiguraţi:
26. Asiguraţii au acces neingradit la un registru de reclamaţii şi sesizãri; acest registru este numerotat.
27. Ambulatoriul are afişat la loc vizibil un document ce conţine drepturile pacientului.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016