Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 240 din 9 octombrie 2000  privind conditiile de prezentare si duratele programelor destinate campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru alegerea Presedintelui Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 240 din 9 octombrie 2000 privind conditiile de prezentare si duratele programelor destinate campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru alegerea Presedintelui Romaniei

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 502 din 12 octombrie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 32 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 48/1992 şi cu respectarea art. 29 din aceeaşi lege,
în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 69/1992 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Naţional al Audiovizualului decide:

CAP. 1
Condiţii privind accesul la posturile de radiodifuziune şi de televiziune

ART. 1
(1) Campania electoralã pentru alegerile parlamentare se desfãşoarã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii partidelor politice nr. 27/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Campania electoralã pentru alegerile prezidenţiale se desfãşoarã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 69/1992 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii partidelor politice nr. 27/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Campania electoralã pentru alegerile parlamentare începe la data aducerii la cunostinta publica a datei alegerilor şi se încheie cu doua zile înainte de ziua votarii, la ora 24,00.
ART. 3
Campania electoralã pentru alegerile prezidenţiale începe dupã încheierea perioadei legale de depunere a candidaturilor şi se încheie cu doua zile înainte de ziua votarii, la ora 24,00.
ART. 4
Campania electoralã pentru al doilea tur de scrutin al alegerii Preşedintelui României începe de la data la care s-a adus la cunostinta publica ziua votarii şi se încheie cu doua zile înainte de ziua votarii, la ora 24,00.
ART. 5
Pentru prezentarea programelor politice, a opiniilor şi a mesajelor cu conţinut electoral participanţii la alegerile parlamentare şi prezidenţiale au acces la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, dupã cum urmeazã:
a) partidele politice, aliantele politice, organizaţiile minoritãţilor naţionale şi candidaţii independenţi, care participa la alegerile parlamentare, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 68/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) candidaţii pentru alegerea Preşedintelui României, potrivit <>Legii nr. 69/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
(1) Accesul la serviciile publice de radio şi de televiziune pentru campania electoralã este garantat în condiţiile <>art. 46 din Legea nr. 68/1992 şi ale <>art. 16 şi 26 din Legea nr. 69/1992 .
(2) În scopul largirii posibilitatii de exprimare a candidaţilor vor fi implicate simultan în campania electoralã atât posturile centrale, cat şi studiourile teritoriale ale Societãţii Romane de Televiziune şi ale Societãţii Romane de Radiodifuziune.
(3) Potrivit <>art. 46 alin. (3) din Legea nr. 68/1992 , participanţii la alegeri mentionati la art. 5 au obligaţia sa solicite, în în termen de 48 de ore de la data la care s-a adus la cunostinta publica ziua votarii, serviciilor publice de radiodifuziune şi de televiziune acordarea timpilor de antena. Solicitarile peste acest termen nu se iau în considerare.
(4) Orarul pentru campania electoralã şi repartizarea timpilor de antena, pentru posturile publice de radio şi de televiziune, se stabilesc în conformitate cu dispoziţiile <>art. 46 alin. (4)-(6) din Legea nr. 68/1992 , precum şi ale art. 16 alin. (2) şi (3) şi ale <>art. 26 alin. (4) din Legea nr. 69/1992 .
ART. 7
(1) Posturile de radio şi de televiziune private care intenţioneazã sa difuzeze programe electorale au obligaţia sa comunice acest fapt Consiliului Naţional al Audiovizualului, printr-o adresa care sa respecte modelul prezentat în anexa, înainte de începerea campaniei electorale, şi sa facã cunoscut public acest lucru prin presa şi/sau prin programele lor.
(2) Fiecare post va practica pentru toţi solicitantii tarife proprii unice pe unitatea de timp de emisie, garantandu-le condiţii egale, potrivit timpilor de antena alocati.
(3) Societãţile de televiziune prin cablu se pot implica în campania electoralã numai prin retransmiterea de programe în cadrul serviciului definit la <>art. 21 lit. a) din Legea audiovizualului nr. 48/1992 şi prin difuzarea programelor de conceptie proprie în cadrul serviciului definit la art. 21 lit. c) din aceeaşi lege.

CAP. 2
Prezentarea şi conţinutul emisiunilor electorale

ART. 8
(1) În timpul campaniei electorale programele politice, opiniile şi mesajele cu conţinut electoral vor fi prezentate exclusiv în emisiunile destinate campaniei electorale, precizate la art. 19 alin. (1) lit. b) şi c), denumite în continuare emisiuni electorale.
(2) Emisiunile electorale vor asigura tuturor participanţilor condiţii egale în ceea ce priveşte libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor şi echidistanta.
(3) În cadrul emisiunilor electorale candidaţii şi sustinatorii acestora îşi pot exprima opiniile într-o atmosfera de urbanitate, fãrã ca prin intervenţiile lor:
a) sa punã în pericol ordinea constituţionalã, ordinea publica, siguranta persoanelor şi a bunurilor;
b) sa defaimeze sau sa atenteze la onoarea altei persoane;
c) sa se abata de la schimbul de idei, inlocuind argumentele întemeiate pe probe obiective, indiscutabile, cu referiri sau aluzii la temperamentul, caracterul şi viata personalã ale altui candidat, precum şi la opţiunile sale profesionale, religioase şi intelectuale.
ART. 9
Emisiunile electorale vor oferi participanţilor în alegeri posibilitatea de a-şi face cunoscute programele politice, opiniile şi personalitatea candidaţilor.
ART. 10
Ordinea prezentãrii într-o emisiune electoralã la care participa doi sau mai mulţi candidaţi se stabileşte prin tragere la sorţi.
ART. 11
(1) Emisiunile electorale se realizeazã în direct sau prin înregistrare, în proportiile stabilite de solicitantul spaţiului de emisie şi în limita timpilor de antena alocati.
(2) Emisiunile electorale nu se reprogrameaza şi nu se transmit în reluare; fac excepţie spoturile publicitare electorale ce pot fi redifuzate cu respectarea condiţiilor prezentate în cap. IV din prezenta decizie.
(3) Titularul de licenta va lua mãsurile tehnice şi redactionale necesare pentru aplicarea în cadrul emisiunilor electorale a prevederilor art. 8 alin. (3) din prezenta decizie.
ART. 12
În cazul utilizãrii unor materiale înregistrate:
a) se face menţiunea, dacã este cazul, material de arhiva şi se precizeazã data filmarii sau a înregistrãrii;
b) sunt interzise montajele care prejudiciazã demnitatea, onoarea, viata particularã a persoanei şi dreptul la propria imagine;
c) nu sunt permise montajele care prin trunchiere sau prin orice alta modalitate denatureaza sensul iniţial al materialului utilizat.
ART. 13
(1) În cadrul dezbaterilor realizatorii şi moderatorii emisiunilor electorale au obligaţia sa manifeste neutralitate, sa evite orice atitudine partizana şi sa asigure dezbaterii o atmosfera civilizata.
(2) Moderatorul emisiunii trebuie sa intervinã pentru a evita comportamente sau exprimari care afecteazã urbanitatea dezbaterii sau care genereazã atacuri la persoana.
ART. 14
Folosirea de înregistrãri audio şi/sau video în realizarea de emisiuni electorale se va face cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
ART. 15
Materialele care servesc la întocmirea unui bilanţ al acţiunilor trecute, în vederea unui mesaj cu caracter electoral, sunt considerate ca fãcând parte din timpul de emisie acordat pentru campania electoralã.
ART. 16
(1) Redactorii emisiunilor informative vor prezenta corect şi impartial ştirile privind desfãşurarea campaniei electorale.
(2) Este interzisã prezentarea candidaţilor în emisiunile informative, evenimentele electorale ale zilei urmând sa fie tratate ca ştiri de presa; de asemenea, este interzisã prezentarea candidaţilor în emisiuni de alta natura decât cele cu caracter electoral.
(3) Fac excepţie de la prevederile alineatului precedent candidaţii care au funcţii publice - membri ai legislativului, ai Executivului şi Preşedintele României -, care pot fi prezenţi în emisiunile informative în timpul minim necesar pentru comunicarea unei informaţii, de regula maximum un minut; informaţia nu trebuie sa cuprindã nici un mesaj electoral.
ART. 17
Emisiunile electorale şi intervenţiile în cadrul acestor emisiuni ale participanţilor în alegeri precizati la art. 5, nominalizaţi ca atare, vor fi anunţate din timp. Durata, numãrul şi orele de programare ale acestor anunţuri se vor bucura de condiţii de egalitate pentru toţi participanţii.

CAP. 3
Durata şi intervalele orare ale emisiunilor electorale

ART. 18
Emisiunile electorale pot fi difuzate de luni pana sambata inclusiv.
ART. 19
(1) Posturile publice de radio şi de televiziune vor oferi zilnic, de luni pana sambata, mai multe emisiuni, structurate astfel:
a) agenda electoralã, destinatã prezentãrii activitãţilor de campanie ale participanţilor în alegeri, constituitã din maximum trei emisiuni care vor insuma cel mult 30 de minute zilnic;
b) studio electoral, destinat campaniei parlamentare, programat în perioada precizatã la art. 2; la posturile de televiziune emisiunea va fi programata dupã ora 17,00, cu excepţia posturilor destinate romanilor de peste hotare;
c) studio electoral, destinat campaniei prezidenţiale, programat în perioadele precizate la art. 3 şi 4; la posturile de televiziune emisiunea va fi programata dupã ora 17,00, cu excepţia posturilor destinate romanilor de peste hotare;
d) programe de informare în care se vor oferi explicaţii clare şi complete despre sistemul electoral, tehnica votarii şi calendarul campaniei electorale.
(2) Durata insumata a emisiunilor prevãzute la lit. b) şi c) ale alineatului precedent nu poate depãşi 120 de minute.
(3) Emisiunile electorale vor fi puse la dispoziţie participanţilor în alegeri precizati la art. 5, aceştia având dreptul de a decide asupra modului în care utilizeazã spaţiul ce le revine. Spaţiile de emisie alocate campaniei parlamentare vor fi clar delimitate de cele destinate campaniei prezidenţiale.
ART. 20
Posturile private de radio şi de televiziune angajate în campania electoralã vor adopta pentru emisiunile electorale structura, duratele şi orarele prevãzute la art. 19, cu respectarea prevederilor art. 2, 3 şi 4 din prezenta decizie.

CAP. 4
Publicitatea electoralã

ART. 21
(1) Publicitatea electoralã va fi difuzatã numai în cadrul emisiunilor electorale definite la art. 19 alin. (1) lit. b) şi c), cu respectarea art. 7 alin. (2).
(2) Durata spoturilor publicitare electorale face parte din timpul de antena pentru campania electoralã de care dispune fiecare participant în alegeri; spaţiile de publicitate electoralã nu pot depãşi 20% din timpul total acordat fiecãrui participant.
(3) Difuzarea spoturilor publicitare electorale se efectueazã prin unul din procedeele urmãtoare:
a) inserare în vecinãtatea nemijlocitã a spaţiului electoral acordat participantului care a solicitat difuzarea;
b) transmitere grupata a publicitãţii electorale în calupuri difuzate cu un interval de minimum 20 de minute între ele.
(4) Spoturile publicitare electorale se separa prin generic, specificându-se ca este vorba de publicitate electoralã.
ART. 22
Durata spaţiului de publicitate electoralã nu se include în timpul de publicitate comercialã.
ART. 23
În conformitate cu prevederile <>art. 44 alin. (4) din Legea nr. 68/1992 este interzis orice procedeu de publicitate comercialã în scop de propaganda electoralã.
ART. 24
Este interzisã publicitatea electoralã mascatã.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 25
Programele electorale difuzate de posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, vor fi înregistrate separat şi ţinute la dispoziţia Consiliului Naţional al Audiovizualului, pe durata campaniei electorale şi timp de 30 de zile dupã comunicarea oficialã a rezultatelor.
ART. 26
În cazul prezentãrii de sondaje de opinie cu conţinut electoral rezultatele sondajelor vor fi comunicate integral, însoţite de urmãtoarele informaţii:
a) denumirea instituţiei care a realizat sondajul;
b) data sau intervalul în care a fost efectuat sondajul şi metodologia utilizata;
c) volumul final al esantionului şi eroarea maxima de esantionare;
d) solicitantul sondajului.
ART. 27
Cu 48 de ore înainte de ziua votarii sunt interzise:
a) transmiterea de informaţii privind campania electoralã;
b) prezentarea de sondaje de opinie cu conţinut electoral;
c) publicitatea electoralã;
d) invitarea sau prezentarea candidaţilor în emisiuni;
e) comentarii privind campania electoralã;
f) difuzarea de programe cu tenta electoralã fatisa sau mascatã.
ART. 28
În ajunul şi în ziua votarii, în cadrul emisiunilor informative, toate posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, vor transmite comunicate provenind de la comisiile electorale şi informaţii privind desfãşurarea votarii.
ART. 29
În ziua votarii este interzisã prezentarea sondajelor realizate la ieşirea de la urne, înainte de închiderea ultimei secţii de votare.
ART. 30
Nerespectarea prevederilor <>Legii nr. 68/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 69/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 48/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi nerespectarea prevederilor prezentei decizii determina aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege.
ART. 31
(1) La primirea unei observaţii publice, a unei somaţii sau a unei sancţiuni administrative posturile de televiziune vor afişa în maximum 24 de ore de la comunicare, pe intreaga durata a emisiunilor electorale, timp de 48 de ore, în mod lizibil, în partea inferioarã a ecranului, obiectul observatiei publice, al somaţiei sau al sancţiunii administrative, în formularea transmisã de Consiliul Naţional al Audiovizualului.
(2) În cazul posturilor de radio informarea publicului privind obiectul observatiei publice, al somaţiei sau al sancţiunii administrative va fi transmisã în maximum 24 de ore de la comunicare, timp de 48 de ore, atât la începutul, cat şi la sfârşitul tuturor emisiunilor cu caracter electoral.
(3) În cazul în care observatia publica, somaţia sau sancţiunea administrativã aplicatã de Consiliul Naţional al Audiovizualului se referã la o abatere constatatã în cuprinsul unei emisiuni, alta decât emisiunile electorale, anunţarea se va face cu ocazia proximei editii a respectivei emisiuni, în condiţiile stabilite la alin. (1), respectiv (2).
ART. 32
Rãspunderea pentru nerespectarea prevederilor prezentei decizii revine titularului licenţei de emisie.

PREŞEDINTELE CONSILIULUI
NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
ŞERBAN MADGEARU


ANEXA 1


Societatea Comercialã......................
Licenta nr. ...............................
Decizia de autorizare nr...................
pentru ....................................
în localitatea ............................


Cãtre
Consiliul Naţional al Audiovizualului
Direcţia generalã L.A.C.
Bucureşti, Bd Libertãţii nr. 14, sectorul 5, cod 70060
Fax: 01.312.46.34

În conformitate cu prevederile Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 240 din 9 octombrie 2000 va comunicãm ca postul nostru de radioteleviziune/distribuţie prin cablu cu program de conceptie proprie autorizat intenţioneazã sa difuzeze emisiuni destinate campaniei pentru alegerile parlamentare şi/sau prezidenţiale, respectând prevederile <>Legii nr. 68/1992 şi ale <>Legii nr. 69/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi condiţiile de prezentare şi duratele programelor electorale prevãzute în decizia sus-menţionatã.
Estimam ca difuzarea acestor emisiuni va începe la data de .......................... 2000 şi vor fi programate în zilele sãptãmânii stabilite prin decizie, în funcţie de volumul de solicitãri, între orele: ..............................................................................................................................................................................................................................
Persoanele din cadrul studioului nostru, investite cu responsabilitãţi directe privind organizarea emisiunilor destinate campaniei electorale, sunt:
....................., având funcţia de ..................................;
....................., având funcţia de ..................................
şi pot fi contactate la telefon ....................
fax ........................


...............................................
(semnatura şi ştampila titularului de licenta)

N O T A :
Pentru societãţile comerciale care deţin mai multe licenţe aceasta comunicare se face pentru fiecare post.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016