Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 22 din 28 ianuarie 2003  privind unele reguli ale publicitatii si teleshoppingului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 22 din 28 ianuarie 2003 privind unele reguli ale publicitatii si teleshoppingului

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 13 februarie 2003
Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unica autoritate de reglementare în domeniul serviciilor de programe audiovizuale,
ţinând cont de necesitatea reglementãrii publicitãţii şi teleshoppingului la unele produse şi servicii,
în vederea armonizarii legislaţiei româneşti cu reglementãrile şi normele Uniunii Europene, ţinând cont de necesitatea respectãrii principiilor liberei concurente, protecţiei vieţii, sãnãtãţii, securitãţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi a mediului,
în temeiul <>art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 ,

membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adopta urmãtoarea decizie:

ART. 1
Publicitatea şi teleshoppingul vor respecta regulile unei competitii corecte şi transparente, care trebuie sa serveascã în primul rând interesele publicului.
ART. 2
(1) Este interzisã orice forma de promovare a unor produse ori a unor servicii care sugereaza sau instiga publicul sa renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemãnãtoare, sub motivul ca acestea din urma devin inutile sau improprii folosinţei.
(2) Publicitatea comparativa trebuie sa respecte prevederile <>Legii nr. 148/2000 privind publicitatea, cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
Durata publicitãţii şi a teleshoppingului nu constituie un motiv care sa înlãture obligaţiile de informare corecta a publicului în legatura cu bunurile sau serviciile promovate.
ART. 4
Este interzisã difuzarea de publicitate la bãuturi alcoolice prin care se promoveazã comportamente agresive sau antisociale.
ART. 5
(1) Este interzisã difuzarea, în intervalul orar 6,00-22,00, a emisiunilor sponsorizate de companiile al cãror nume sau marca este identicã cu numele ori cu marca unei bãuturi alcoolice.
(2) Este interzisã difuzarea, în intervalul orar 6,00-22,00, a concursurilor sau a anunţurilor promotionale care conţin referiri la numele ori marca unei bãuturi alcoolice distilate.
ART. 6
(1) Este interzisã difuzarea de emisiuni, altele decât emisiunile de teleshopping, în care sunt prezentate bunuri sau servicii individualizate ori care pot fi identificate de public prin marca, producãtor sau modalitãţi de comercializare şi care constituie publicitate mascatã.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) produsele şi serviciile culturale sau cele destinate învãţãmântului.
ART. 7
(1) Este interzisã descrierea calitãţii produselor sau serviciilor oferite ca premii în emisiunile-concurs, cu excepţia marcii şi a preţului.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) produsele sau serviciile culturale.
ART. 8
Informaţiile prezentate în publicitate sau în emisiuni de teleshopping nu trebuie sa induca în eroare publicul, direct sau prin omisiune, în privinta:
a) caracteristicilor produsului şi, în special, a naturii, identitãţii, proprietãţilor, compoziţiei, cantitãţii, durabilitatii, originii sau provenientei, precum şi a metodelor de fabricaţie ori de producţie;
b) atribuirii de efecte sau de proprietãţi pe care produsul nu le poseda.
ART. 9
Publicitatea la produsele alimentare va respecta urmãtoarele condiţii:
a) sa nu induca în eroare publicul, în special în ceea ce priveşte calitatea, originea sau provenienta alimentului;
b) sa nu incurajeze consumul excesiv de alimente;
c) comparatiile dintre alimente sa nu incurajeze sau sa nu sugereze renunţarea la alimentele de baza, în special la legumele şi fructele proaspete;
d) afirmatiile precise privind nutritia (de exemplu, efectele vitaminei C) ori afirmatiile legate de sãnãtate (de exemplu "ajuta la o digestie sanatoasa") se vor baza pe fapte ştiinţifice solide şi nu vor crea impresii inselatoare privind beneficiile nutritionale sau de sãnãtate ale alimentului respectiv.
ART. 10
Ilustrarea cu fructe şi/sau cu porţiuni vegetale nu este permisã decât în cazul în care fructele (sau pãrţi de fruct - suc de fructe, pulpa de fruct) şi/sau portiunile vegetale sunt înscrise pe eticheta produsului, în lista ingredientelor, cu o cantitate, exprimatã în procente, de minimum 4%.
ART. 11
În cazul utilizãrii la fabricarea alimentelor numai a aromelor se interzice ilustrarea, desenarea sau orice alte forme de reprezentare a fructelor şi/sau a portiunilor vegetale.
ART. 12
Nu se vor atribui alimentelor proprietãţi de prevenire, tratare sau vindecare a bolilor şi nu se vor face referiri la astfel de proprietãţi; sunt exceptate de la aceasta interdicţie apele minerale naturale, care sunt utilizate ca medicamente sau în scopuri curative în staţiunile balneare.
ART. 13
Clipurile publicitare pentru bãuturi alcoolice distilate, cu o durata mai mare de 10 secunde, vor include la final avertizarea sonora şi scrisã, cu o durata de minimum 6 secunde: "Consumul excesiv de alcool dauneaza grav sãnãtãţii".
ART. 14
(1) În programele de televiziune, la sfârşitul fiecãrui grupaj publicitar, va fi difuzat anunţul sonor şi scris, cu o durata de minimum 5 secunde: "Cititi cu atentie eticheta sau prospectul produsului înainte de cumpãrare".
(2) În programele de radiodifuziune sonora anunţul precizat la alin. (1) va fi difuzat la sfârşitul unor grupaje publicitare, dar nu mai puţin de doua ori în timpul oricãrei ore date.
ART. 15
În cazul nerespectãrii prevederilor prezentei decizii, Consiliul Naţional al Audiovizualului va emite o somaţie de intrare în legalitate cu termene precise, iar dacã radiodifuzorul nu intra în legalitate în termenul şi în condiţiile stabilite în somaţie, Consiliul Naţional al Audiovizualului va sanctiona radiodifuzorul cu amenda, conform prevederilor <>art. 91 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 .

Preşedintele
Consiliului Naţional al Audiovizualului,
Ralu Filip

Bucureşti, 28 ianuarie 2003.
Nr. 22
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016