Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 218 din 20 iunie 2014  privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ şi instituţional în domeniul achiziţiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 218 din 20 iunie 2014 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ şi instituţional în domeniul achiziţiilor publice

EMITENT: GUVERNUL - PRIM-MINISTRUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 20 iunie 2014

    În temeiul art. 18 alin. (1) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

    prim-ministrul emite prezenta decizie.

    ART. 1
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comitetul interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ şi instituţional în domeniul achiziţiilor publice, denumit în continuare Comitetul.
    (2) Scopul Comitetului îl reprezintă coordonarea procesului de reformă a cadrului legislativ şi instituţional în domeniul achiziţiilor publice.
    (3) Conducerea Comitetului este asigurată de ministrul fondurilor europene.
    (4) Comitetul prezintă prim-ministrului informări periodice cu privire la stadiul progreselor realizate în implementarea planurilor de acţiuni.
    ART. 2
    (1) Ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale care fac parte din Comitet sunt prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta decizie. Ministerele vor fi reprezentate la şedinţele Comitetului la nivel de ministru, iar instituţiile administraţiei publice centrale, de către conducătorii acestora.
    (2) La lucrările Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi reprezentanţi ai altor entităţi publice, desemnaţi în acest sens, potrivit legii.
    ART. 3
    (1) În vederea realizării scopului său, Comitetul implementează direcţiile de acţiune prioritare, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta decizie. Comitetul poate stabili actualizarea direcţiilor de acţiune prioritare.
    (2) Comitetul elaborează planuri de acţiune detaliate pentru fiecare dintre problemele identificate, care cuprind măsurile preconizate şi modalitatea de implementare, precum şi mecanismul de monitorizare şi evaluare a acestor planuri.
    (3) Comitetul asigură corelarea măsurilor stabilite în planurile de acţiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern în domeniile prioritare.
    (4) Pentru asigurarea unităţii de decizie în procesul de reformă a sistemului de achiziţii publice, activităţile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea priorităţilor ca parte a Sistemului de implementare a priorităţilor şi ale grupului de lucru în domeniul reformei sistemului de achiziţii publice, astfel cum acestea sunt stabilite prin Decizia prim-ministrului nr. 207/2014 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru implementarea priorităţilor ca parte a Sistemului de implementare a priorităţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 29 mai 2014.
    ART. 4
    (1) În cadrul Comitetului îşi desfăşoară activitatea grupul de lucru la nivel tehnic pentru realizarea reformei cadrului legislativ şi instituţional în domeniul achiziţiilor publice, format din experţi tehnici ai ministerelor, organelor de specialitate şi instituţiilor administraţiei publice centrale, care fac parte din Comitet, şi ai instituţiilor ai căror reprezentanţi au calitatea de invitaţi. În acest sens, instituţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (2) desemnează câte o persoană responsabilă, care să poată furniza expertiza şi sprijinul necesare în domeniu.
    (2) Grupul de lucru tehnic prevăzut la alin. (1) asigură suport tehnic necesar Comitetului în vederea îndeplinirii scopului său prevăzut la art. 1 alin. (2).
    ART. 5
    (1) Comitetul îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, pe care îl aprobă în prima şedinţă de lucru.
    (2) Comitetul se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie.
    (3) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Ministerul Fondurilor Europene şi Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.

                           PRIM-MINISTRU
                        VICTOR-VIOREL PONTA

                          Contrasemnează:
                          ---------------
                   Secretarul general al Guvernului,
                             Ion Moraru

    Bucureşti, 20 iunie 2014.
    Nr. 218.


    ANEXA 1

                            COMPONENŢA
           Comitetului interministerial pentru realizarea
           reformei cadrului legislativ şi instituţional
                 în domeniul achiziţiilor publice

    1. Ministerul Fondurilor Europene
    2. Cancelaria Primului-Ministru
    3. Secretariatul General al Guvernului
    4. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice
    5. Ministerul Finanţelor Publice - Unitatea Centrală pentru Verificarea Achiziţiilor Publice
    6. Ministerul pentru Societatea Informaţională
    7. Ministerul Justiţiei
    8. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice


    ANEXA 2

┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐
│ Nr.│ Direcţii de acţiune prioritare │Termen│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ 1. │ Definitivarea Strategiei naţionale în domeniul achiziţiilor │ │
│ │ publice împreună cu Comisia Europeană │ 2014 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ 2. │ Pregătirea pachetului legislativ care să asigure transpunerea │ │
│ │ directivelor în legislaţia naţională │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ 3. │ Stabilirea noului cadru instituţional în domeniu │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ 4. │ Elaborarea unei strategii naţionale în vederea instruirii │ │
│ │ personalului de specialitate cu privire la aplicarea noului │ │
│ │ pachet legislativ │ │
├────┼────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ 5. │Măsuri │ 5.1. Definitivarea şi supunerea spre aprobare Guvernului│ │
│ │imediate│ a proiectului de modificare a Hotărârii Guvernului │ │
│ │ │ nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a │ │
│ │ │ prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de │ │
│ │ │ achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului │ │
│ │ │ nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie│ │
│ │ │ publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice│ │
│ │ │ şi a contractelor de concesiune de servicii, cu │ │
│ │ │ modificările şi completările ulterioare │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │ 5.2. Modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului │ │
│ │ │ nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie│ │
│ │ │ publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice│ │
│ │ │ şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată │ │
│ │ │ cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, │ │
│ │ │ cu modificările şi completările ulterioare │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │ 5.3. Modificarea/abrogarea Ordinului preşedintelui │ │
│ │ │ Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitori- │ │
│ │ │ zarea Achiziţiilor Publice nr. 509/2011 privind │ │
│ │ │ formularea criteriilor de calificare şi selecţie │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │ 5.4. Modificarea/abrogarea Instrucţiunii preşedintelui │ │
│ │ │ Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitori- │ │
│ │ │ zarea Achiziţiilor Publice nr. 1/2013 emise în aplicarea│ │
│ │ │ prevederilor art. 188 alin. (2) lit. d) şi art. 188 │ │
│ │ │ alin. (3) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului │ │
│ │ │ nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie│ │
│ │ │ publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice│ │
│ │ │ şi a contractelor de concesiune de servicii │ │
└────┴────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘


                             ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016