Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 207 din 29 mai 2014  privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru implementarea priorităţilor ca parte a Sistemului de implementare a priorităţilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 207 din 29 mai 2014 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru implementarea priorităţilor ca parte a Sistemului de implementare a priorităţilor

EMITENT: GUVERNUL - PRIM-MINISTRUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 398 din 29 mai 2014

    În temeiul art. 18 alin. (1) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

    prim-ministrul emite prezenta decizie.

    ART. 1
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comitetul interministerial pentru implementarea priorităţilor, denumit în continuare Comitetul.
    (2) Scopul Comitetului este de a sprijini activitatea Unităţii de implementare a priorităţilor (Delivery Unit - DU), înfiinţată în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, ca parte a unui sistem de implementare a priorităţilor, în baza unui proiect finanţat din fonduri europene care vizează obţinerea de rezultate de politici publice într-un număr restrâns de sectoare prioritare, respectiv energie, achiziţii publice, locuri de muncă, taxe şi impozite, precum şi dezvoltarea pe domeniile prioritare stabilite a unui mecanism de intervenţie rapidă la nivelul întregului Guvern, prin transfer de expertiză facilitat de Banca Mondială, ce va permite implementarea cu celeritate a obiectivelor majore stabilite.
    ART. 2
    (1) Comitetul este condus de şeful Unităţii de implementare a priorităţilor, secretar de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, care are calitatea de preşedinte.
    (2) Comitetul este alcătuit din câte un reprezentant la nivel de secretar de stat sau conducător de instituţie/autoritate publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerului pentru Societatea Informaţională, Departamentului pentru Energie, Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
    (3) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, conducătorii entităţilor prevăzute la alin. (2) desemnează, prin ordin, reprezentanţii în cadrul Comitetului.
    (4) La nivel tehnic, pentru fiecare dintre cele 4 domenii prioritare, se înfiinţează câte un grup tehnic de lucru, a căror activitate va fi coordonată la nivel tehnic de Cancelaria Primului-Ministru, iar la nivel operativ de către Comitet. În acest sens, instituţiile menţionate la alin. (2) desemnează, în cadrul fiecărui grup tehnic, cel puţin două persoane responsabile pe domeniu, care să poată furniza expertiza şi sprijinul necesare realizării obiectivelor fiecărui grup tehnic.
    (5) Acţiunile prioritare ce urmează să fie implementate în cadrul celor 4 domenii menţionate, termenele aferente acestora, precum şi principalele instituţii implicate sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Comitetul poate decide actualizarea anexei, la propunerea grupurilor de lucru, cu respectarea calendarului de implementare a proiectului.
    (6) Comitetul şi grupurile tehnice de lucru vor elabora planuri de acţiuni detaliate pentru fiecare domeniu prioritar, care vor cuprinde măsurile preconizate, indicatorii şi termenele aferente, precum şi mecanismul de monitorizare şi evaluare a acestor planuri.
    (7) Comitetul asigură corelarea măsurilor stabilite în planurile de acţiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern în domeniile prioritare.
    ART. 3
    (1) Comitetul se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar.
    (2) Stadiul progreselor realizate în implementarea planurilor de acţiuni este prezentat periodic prim-ministrului.
    ART. 4
    (1) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de către Unitatea de implementare a priorităţilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
    (2) La propunerea oricărui membru al Comitetului, în cadrul grupurilor tehnice de lucru pot fi cooptaţi şi reprezentanţi ai altor entităţi publice, desemnaţi prin ordin al conducătorului de instituţie/autoritate publică.
    (3) În cadrul primei reuniuni a Comitetului, acesta aprobă, prin hotărâre, propriul regulament de organizare şi funcţionare.


                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                       Secretarul general al Guvernului,
                                   Ion Moraru

    Bucureşti, 29 mai 2014.
    Nr. 207.


    ANEXĂ

                   Domeniile principale, în cadrul cărora se
           vor identifica rezultatele rapide, precum şi principalele
 instituţii implicate şi termenele de realizare a acţiunilor sunt următoarele:


 ┌────┬──────────────────┬─────────────────────┬────────────────┬──────────────┬────────────────────────┐
 │Nr. │Domeniul prioritar│Obiectivele specifice│Acţiunile │Termenul de │Principalele instituţii │
 │crt.│ │generale conform │grupului tehnic │realizare a │implicate │
 │ │ │proiectului │ │acţiunilor │ │
 │ │ │ │ │conform │ │
 │ │ │ │ │proiectului │ │
 ├────┼──────────────────┼─────────────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────────┤
 │ 1 │Reforma sectorului│- stimularea │- formarea │30 mai 2014 │- echipa DU - CPM/SGG; │
 │ │energetic │investiţiilor private│grupului │ │- echipa Băncii │
 │ │ │- creşterea calităţii│interministerial│ │Mondiale; │
 │ │ │administrării │de lucru pe │ │- Ministerul Economiei; │
 │ │ │sectorului energetic │domeniu │ │- Departamentul pentru │
 │ │ │- protejarea ├────────────────┼──────────────┤Energie; │
 │ │ │categoriilor celor │- stabilirea │30 mai 2014 │- Departamentul pentru │
 │ │ │mai vulnerabile ale │modului de lucru│ │Privatizare şi │
 │ │ │populaţiei faţă de │a calendarului │ │Administrarea │
 │ │ │impactul negativ │şi a respon- │ │Participaţiilor Statului│
 │ │ │potenţial al │sabilităţilor │ │- Ministerul Muncii, │
 │ │ │reformelor ├────────────────┼──────────────┤Familiei, Protecţiei │
 │ │ │ │- evaluarea │15 iunie 2014 │Sociale şi Persoanelor │
 │ │ │ │domeniului şi a │ │Vârstnice; │
 │ │ │ │obiectivelor │ │- Agenţia Naţională │
 │ │ │ │specifice │ │pentru Plăţi şi │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤Inspecţie Socială; │
 │ │ │ │- agrearea unei │30 iunie 2014 │- Autoritatea Naţională │
 │ │ │ │liste de │ │de Reglementare în │
 │ │ │ │rezultate rapide│ │Domeniul Energiei; │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤- Autoritatea Naţională │
 │ │ │ │- asigurarea │ │de Reglementare pentru │
 │ │ │ │obţinerii │ │Serviciile Comunitare │
 │ │ │ │rezultatelor │ │de Utilităţi Publice. │
 │ │ │ │rapide │ │ │
 ├────┼──────────────────┼─────────────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────────┤
 │ 2 │Reforma sistemului│- implementarea │- formarea │30 mai 2014 │- echipa DU - CPM/SGG; │
 │ │de achiziţii │masivă a practicilor │grupului │ │- echipa Băncii │
 │ │publice │de e-achiziţie, │interministerial│ │Mondiale; │
 │ │ │orientată spre │de lucru pe │ │- Autoritatea Naţională │
 │ │ │îmbunătăţirea │domeniu │ │pentru Reglementarea şi │
 │ │ │eficacităţii de ├────────────────┼──────────────┤Monitorizarea │
 │ │ │implementare a │- stabilirea │30 mai 2014 │Achiziţiilor Publice; │
 │ │ │investiţiilor publice│modului de lucru│ │- Ministerul Finanţelor │
 │ │ │şi a absorbţiei │a calendarului │ │Publice; │
 │ │ │fondurilor europene │şi a respon- │ │- Unitatea pentru │
 │ │ │de coeziune │sabilităţilor │ │Coordonarea şi │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤Verificarea Achiziţiilor│
 │ │ │ │- evaluarea │15 iunie 2014 │Publice; │
 │ │ │ │domeniului şi a │ │- Ministerul Fondurilor │
 │ │ │ │obiectivelor │ │Europene; │
 │ │ │ │specifice │ │- Ministerul pentru │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤Societatea │
 │ │ │ │- agrearea unei │30 iunie 2014 │Informaţională; │
 │ │ │ │liste de │ │- Consiliul Naţional de │
 │ │ │ │rezultate rapide│ │Soluţionare a │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤Contestaţiilor; │
 │ │ │ │- asigurarea │ │- Autoritatea de Audit; │
 │ │ │ │obţinerii │ │- Agenţia Naţională de │
 │ │ │ │rezultatelor │ │Integritate. │
 │ │ │ │rapide │ │ │
 ├────┼──────────────────┼─────────────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────────┤
 │ 3 │Implementarea │- stimularea │- formarea │30 mai 2014 │- echipa DU - CPM/SGG; │
 │ │Planului naţional │angajării tinerilor │grupului │ │- echipa Băncii │
 │ │pentru investiţii │în câmpul muncii │interministerial│ │Mondiale; │
 │ │strategice şi │ │de lucru pe │ │- Ministerul Muncii, │
 │ │crearea de locuri │ │domeniu │ │Familiei, Protecţiei │
 │ │de muncă │ ├────────────────┼──────────────┤Sociale şi Persoanelor │
 │ │ │ │- stabilirea │30 mai 2014 │Vârstnice; │
 │ │ │ │modului de lucru│ │- Ministerul Educaţiei │
 │ │ │ │a calendarului │ │Naţionale; │
 │ │ │ │şi a respon- │ │- Agenţia Naţională │
 │ │ │ │sabilităţilor │ │pentru Ocuparea Forţei │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤de Muncă; │
 │ │ │ │- evaluarea │15 iunie 2014 │- Ministerul │
 │ │ │ │domeniului şi a │ │Agriculturii şi │
 │ │ │ │obiectivelor │ │Dezvoltării Rurale; │
 │ │ │ │specifice │ │- Departamentul pentru │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤Întreprinderi Mici şi │
 │ │ │ │- agrearea unei │30 iunie 2014 │Mijlocii, Mediul de │
 │ │ │ │liste de │ │Afaceri şi Turism; │
 │ │ │ │rezultate rapide│ │- Ministerul Tineretului│
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤şi Sportului. │
 │ │ │ │- asigurarea │ │ │
 │ │ │ │obţinerii │ │ │
 │ │ │ │rezultatelor │ │ │
 │ │ │ │rapide │ │ │
 ├────┼──────────────────┼─────────────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────────┤
 │ 4 │Îmbunătăţirea şi │- ameliorarea │- formarea │30 mai 2014 │- echipa DU - CPM/SGG; │
 │ │modernizarea │serviciilor destinate│grupului │ │- echipa Băncii │
 │ │sistemelor de │contribuabililor │interministerial│ │Mondiale; │
 │ │colectare a │- extinderea │de lucru pe │ │- Ministerul Finanţelor │
 │ │taxelor şi │utilizării │domeniu │ │Publice; │
 │ │impozitelor │soluţiilor ├────────────────┼──────────────┤- Agenţia Naţională de │
 │ │ │e-guvernare │- stabilirea │30 mai 2014 │Administrare Fiscală. │
 │ │ │ │modului de lucru│ │ │
 │ │ │ │a calendarului │ │ │
 │ │ │ │şi a respon- │ │ │
 │ │ │ │sabilităţilor │ │ │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤ │
 │ │ │ │- evaluarea │15 iunie 2014 │ │
 │ │ │ │domeniului şi a │ │ │
 │ │ │ │obiectivelor │ │ │
 │ │ │ │specifice │ │ │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤ │
 │ │ │ │- agrearea unei │30 iunie 2014 │ │
 │ │ │ │liste de │ │ │
 │ │ │ │rezultate rapide│ │ │
 │ │ │ ├────────────────┼──────────────┤ │
 │ │ │ │- asigurarea │ │ │
 │ │ │ │obţinerii │ │ │
 │ │ │ │rezultatelor │ │ │
 │ │ │ │rapide │ │ │
 └────┴──────────────────┴─────────────────────┴────────────────┴──────────────┴────────────────────────┘


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016