Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 2 din 7 aprilie 2004  privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si taxa pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 2 din 7 aprilie 2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si taxa pe valoarea adaugata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 376 din 29 aprilie 2004
COMISIA FISCALĂ CENTRALĂ

1. Modalitatea de determinare a profitului impozabil de cãtre asociaţii/fundaţii sportive din transferul sportivilor
Soluţie:
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, precum şi ale <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, veniturile realizate de cãtre persoanele juridice fãrã scop patrimonial din transferul sportivilor dupã data de 1 iulie 2002 şi care depãşesc nivelul stabilit la <>art. 1 alin. (4) din Legea nr. 414/2002 , respectiv la <>art. 15 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 , sunt venituri impozabile la determinarea profitului impozabil.
În scopul determinãrii profitului impozabil al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial sunt deductibile cheltuielile efectuate în mod distinct pentru veniturile impozabile, înregistrate în contabilitate potrivit prevederilor pct. 95 din anexa la <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.591/1998 privind aprobarea Planului de conturi pentru persoanele juridice fãrã scop lucrativ şi a normelor metodologice de utilizare a acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar de la data de 1 ianuarie 2004, potrivit pct. 5.7 din anexa la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.829/2003 privind aprobarea Reglementãrilor contabile pentru persoanele juridice fãrã scop patrimonial.
Cheltuielile care nu sunt înregistrate în mod distinct pentru realizarea veniturilor impozabile se repartizeazã de cãtre contribuabili pe bazã de criterii proprii de alocare, corespunzãtor cu natura activitãţii desfãşurate.
2. Acordarea scutirii de accize prevãzute la art. 200 alin. (1) şi la <>art. 201 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 începând cu data de 1 ianuarie 2004
Soluţie:
Întrucât autorizaţiile de utilizatori finali au început sã fie emise dupã data de 6 februarie 2004, cei care au achiziţionat uleiuri minerale direct de la antrepozite fiscale de producţie, importatori sau distribuitori agreaţi în perioada 1 ianuarie-6 februarie 2004, în scopurile prevãzute de lege, pentru care se acordã scutire de la plata accizelor, beneficiazã de aceastã scutire - în baza autorizaţiei de utilizator final emise de autoritatea fiscalã teritorialã -, indiferent de data la care s-a efectuat aprovizionarea de produse accizabile, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2004.
Procedura de compensare şi/sau de restituire, dupã caz, se efectueazã potrivit Codului de procedurã fiscalã.
3. Impunerea rezervelor din reevaluarea imobilizãrilor corporale
Soluţie:
În aplicarea prevederilor art. 19 şi ale <>art. 22 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 , surplusul din reevaluarea imobilizãrilor corporale, care a fost anterior deductibil, evidenţiat potrivit reglementãrilor contabile în contul "Rezultatul reportat" sau în contul "Alte rezerve", analitice distincte, se impoziteazã la momentul modificãrii destinaţiei rezervei, distribuirii rezervei cãtre participanţi sub orice formã, lichidãrii, divizãrii, fuziunii contribuabilului sau oricãrui alt motiv, inclusiv la folosirea acesteia pentru acoperirea pierderilor contabile.
Înregistrarea şi menţinerea în capitaluri proprii, respectiv conturi de rezerve sau rezultatul reportat, analitice distincte, a rezervelor constituite în baza unor acte normative, nu se considerã modificarea destinaţiei sau distribuţie.
În conformitate cu prevederile art. 19 şi ale <>art. 22 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 şi a pct. 12 din anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aceste sume sunt elemente similare veniturilor.
În aplicarea prevederilor <>art. 24 alin. (15) din Legea nr. 571/2003 , cheltuielile înregistrate ca urmare a casãrii sau cedãrii unui mijloc fix amortizabil sau terenurilor, calculate ca diferenţã între valoarea fiscalã de intrare a acestora şi amortizarea fiscalã, dupã caz, sunt cheltuieli efectuate în scopul realizãrii de venituri impozabile.
4. Aplicarea prevederilor <>art. 31 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003
Soluţie:
În ceea ce priveşte sponsorizarea, prevederile <>art. 31 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 sunt aplicabile tuturor contribuabililor plãtitori de impozit pe profit, indiferent de sursele din care aceştia realizeazã veniturile, din România sau din strãinãtate.
5. Modul de stabilire a bazei impozabile a unui sediu permanent
Soluţie:
Modul de stabilire a bazei impozabile a unui sediu permanent este prevãzut în legislaţia internã, ca o parte a tratamentului fiscal aplicabil oricãrui rezident, în general, şi, în particular, sediului permanent, recunoscându-se relaţia specialã a acestuia cu persoana juridicã nerezidentã, prin acceptarea la nivelul sediului permanent a unor cheltuieli efectuate de persoana juridicã nerezidentã în beneficiul sediului permanent, deductibile fiscal în limitele şi în condiţiile specifice de ţarã.
Atunci când convenţia de evitare a dublei impuneri prevede cã la determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scãdere cheltuielile de conducere şi cheltuielile generale de administraţie, indiferent de faptul cã s-au produs în statul în care se aflã sediul permanent sau în altã parte, fie cã se face sau nu în mod expres trimitere la legislaţia internã, aceste cheltuieli sunt deductibile în limita a 10% din veniturile salariale ale angajaţilor sediului permanent, conform prevederilor din legea internã.
6. Articolul 143 alin. (1) lit. l) din <>Legea nr. 571/2003
Soluţie:
1. În toate situaţiile în care România este beneficiara unor obiective/proiecte finanţate din ajutoare bãneşti sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine ori de organisme internaţionale, dar nu existã o entitate desemnatã drept beneficiar al fondurilor, contractarea fiind efectuatã direct între entitatea care acordã aceste fonduri, în calitate de autoritate contractantã, şi o entitate care acţioneazã în calitate de contractor, respectiv prestator de servicii şi/sau furnizor de bunuri, scutirea de taxã pe valoarea adãugatã prevãzutã de <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 se realizeazã dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 1 din Normele privind aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţarã, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevãzutã la <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 , prin facturarea fãrã taxã pe valoarea adãugatã de cãtre furnizorii/prestatorii persoane impozabile române, care participã la realizarea obiectivelor sau proiectelor finanţate din fondurile nerambursabile, denumiţi contractori, şi de cãtre furnizorii sau prestatorii acestora din România, denumiţi subcontractori, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate. Prin persoanã impozabilã românã se înţelege orice furnizor/prestator care îşi are stabilit în România sediul activitãţii economice sau un sediu permanent ori, în lipsa acestuia, domiciliul sau reşedinţa sa obişnuitã. Persoanele impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal în România, sunt considerate persoane impozabile române. Operaţiunile de natura celor prevãzute la <>art. 133 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 571/2003 nu se factureazã prin reprezentantul fiscal chiar dacã persoana impozabilã stabilitã în strãinãtate şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România. Contractorii şi subcontractorii îşi pot exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã, aferentã intrãrilor destinate realizãrii obiectivului sau a proiectului. Facturarea fãrã taxa pe valoarea adãugatã se poate efectua numai pe baza unui certificat de scutire de taxã pe valoarea adãugatã, care se solicitã de cãtre contractori atât pentru livrãrile şi prestãrile proprii efectuate, cât şi pentru cele efectuate de subcontractori. Facturarea se efectueazã de cãtre subcontractori cãtre contrator şi de cãtre contractor cãtre autoritatea contractantã.
2. Certificatele de scutire de taxã pe valoarea adãugatã se elibereazã de cãtre direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul social solicitantul ori, dupã caz, de cãtre Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.
3. Contractorii trebuie sã prezinte urmãtoarea documentaţie în vederea eliberãrii certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã:
a) cererea de eliberare a certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã;
b) copii de pe documentele care atestã calitatea de plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori ori subcontractori, dupã caz;
c) documente din care sã rezulte cã obiectivele/proiectele sunt finanţate din ajutoare bãneşti sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine sau de organisme internaţionale, însoţite de traducerea autorizatã a acestora, dupã caz;
d) copie de pe contractele încheiate între autoritatea contractantã şi contractori, însoţite de traducerea autorizatã, dupã caz;
e) copii de pe contractele încheiate cu subcontractorii din România.
4. Certificatul de scutire de taxã pe valoarea adãugatã eliberat este valabil pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii efectuate de la data eliberãrii, pe toatã durata realizãrii obiectivului sau, dupã caz, a proiectului, în condiţiile în care se face dovada existenţei sursei de finanţare din ajutoare bãneşti sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine ori de organisme internaţionale. În situaţia în care ulterior eliberãrii certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã se schimbã subcontractorii ori se suplimenteazã fondurile iniţiale şi se încheie contracte noi pentru realizarea obiectivului sau proiectului, certificatul iniţial poate fi modificat sau suplimentat în aceleaşi condiţii, menţionându-se data de la care modificarea/suplimentarea este valabilã.
5. Contractorii şi/sau subcontractorii au obligaţia sã menţioneze pe facturã numãrul şi data certificatului în baza cãruia factureazã în regim de scutire.
6. Modelul certificatului de scutire de taxã pe valoarea adãugatã este cel prezentat în anexa nr. 2 la Normele privind aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţarã, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevãzutã la <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 26 ianuarie 2004. În conţinutul certificatului nu se vor completa rubricile care fac referire la beneficiari sau la Agenţia de implementare.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016