Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 2 din 14 mai 2002  privind adoptarea conditiilor si modalitatilor de participare a Romaniei la programul comunitar Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 2 din 14 mai 2002 privind adoptarea conditiilor si modalitatilor de participare a Romaniei la programul comunitar "Fiscalis"*)

EMITENT: CONSILIUL DE ASOCIERE ROMANIA - UNIUNEA EUROPEANA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 741 din 10 octombrie 2002
DECIZIE nr. 2 din 14 mai 2002
privind adoptarea condiţiilor şi modalitãţilor de participare a României la programul comunitar "Fiscalis"*)
EMITENT: CONSILIUL DE ASOCIERE ROMÂNIA - UNIUNEA EUROPEANÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 741 din 10 octombrie 2002

-----------
*) Traducere.

UE-RO 1818/01

Consiliul de Asociere,
având în vedere Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte*1),
având în vedere Protocolul adiţional*2) la Acordul european, privind participarea României la programele comunitare, şi mai ales art. 1 şi 2 din acesta,

--------------
*1) JO L 357 din 31 decembrie 1994, p. 2.
*2) JO L 317 din 30 decembrie 1995, p. 40.

luând în considerare urmãtoarele:
(1) în conformitate cu art. 1 din Protocolul adiţional, România poate sa participe la programe-cadru, la programe specifice, proiecte sau la alte acţiuni specifice într-o arie larga de domenii;
(2) art. 1 prevede, de asemenea, ca alte domenii ale activitãţii comunitare decât cele deja enumerate sa poatã fi incluse spre participare;
(3) în conformitate cu art. 2 din Protocolul adiţional, Consiliul de Asociere decide condiţiile şi modalitãţile privind participarea României la activitãţile enunţate în art. 1,

DECIDE:

ART. 1
România participa la programul comunitar "Fiscalis", denumit în continuare program, în conformitate cu condiţiile şi modalitãţile definite în anexele nr. I şi II care fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie se aplica pe intreaga durata a valabilitãţii programului. Cu toate acestea, în cazul în care Comunitatea decide prelungirea acestei perioade fãrã a aduce modificãri de substanta programului, prezenta decizie poate fi prelungitã automat, sub rezerva ca nici una dintre pãrţi sa nu o denunţe.
ART. 3
Prezenta decizie intra în vigoare la data adoptãrii sale de cãtre Consiliul de Asociere.


ANEXA 1

CONDIŢIILE ŞI MODALITÃŢILE
privind participarea României la programul "Fiscalis"

1. Conform art. 7 din Decizia nr. 888/98/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 martie 1998 privind adoptarea unui program de acţiune comunitar pentru ameliorarea sistemelor de fiscalitate indirecta în cadrul pieţei interne - programul "Fiscalis"*3), România participa la programul "Fiscalis", denumit în continuare program, respectând condiţiile definite în Acordul european şi în Protocolul adiţional şi în mãsura în care legislaţia comunitara în materie de fiscalitate indirecta permite acest lucru. În consecinta, România participa la activitãţile programului în urmãtoarele condiţii:
- activitãţile prevãzute la art. 4 din Decizia nr. 888/98/CE (sisteme de comunicare şi schimb de informaţii, manuale şi ghiduri) sunt permise în mãsura în care dispoziţiile comunitare în materie de fiscalitate indirecta oferã aceasta posibilitate;
- activitãţile prevãzute la art. 5 paragraful 1 din Decizia nr. 888/98/CE (schimb de funcţionari) şi paragraful 2 (seminarii), ca şi cele prevãzute la art. 6 (initiativa comuna de formare) sunt permise în condiţiile definite în aceste articole;
- activitãţile prevãzute la art. 5 paragraful 3 din Decizia nr. 888/98/CE (controale multilaterale) nu sunt permise, având în vedere cadrul juridic al Comunitãţii ce reglementeazã cooperarea în acest domeniu, conform Directivei 77/799/CEE *4) şi Reglementãrii (CEE) nr. 218/1992*5), care nu se aplica decât în statele membre ale Uniunii Europene.

----------
*3) JO L 126 din 28 aprilie 1998, p. 1.
*4) JO L 336 din 27 decembrie 1977, p. 15; directiva modificatã ulterior prin Actul de aderare din 1994.
*5) JO L 24 din 1 februarie 1992, p. 1.

2. Condiţiile şi modalitãţile de prezentare, evaluare şi selecţie a solicitãrilor privind seminariile şi schimburile de funcţionari din România sunt aceleaşi ca şi pentru functionarii celor 15 administraţii naţionale ale statelor membre ale Uniunii Europene.
3. Anexa nr. II la prezenta decizie fixeazã contribuţia financiarã pe care România trebuie sa o verse la bugetul Uniunii Europene la începutul fiecãrui exerciţiu pentru a acoperi costurile participãrii sale la program în perioada 2001-2002. Consiliul de Asociere este autorizat sa adapteze aceasta contribuţie de fiecare data când este necesar, în conformitate cu principiile definite în art. 110 paragraful 2 din Acordul european încheiat între Comunitatile Europene şi România.
4. Reprezentanţii României participa în calitate de observatori şi la punctele care îi privesc direct, la activitatea comitetului permanent de cooperare administrativã în domeniul fiscalitatii indirecte, instituit prin art. 11 paragraful 1 din Decizia nr. 888/98/CE. Acest comitet se reuneste fãrã reprezentanţii României pentru celelalte probleme abordate, precum şi în momentul votarii.
5. Statele membre ale Uniunii Europene şi România vor acţiona, în concordanta cu dispoziţiile existente, pentru facilitarea liberei circulatii şi a sejurului persoanelor care vor beneficia de program, care se deplaseaza din România spre statele membre ale Uniunii Europene în scopul participãrii la activitãţile reglementate de prezenta decizie.
6. Fãrã a prejudicia responsabilitãţile ce revin Comisiei şi Curţii de Conturi a Comunitãţilor Europene în materie de monitorizare şi evaluare a programului în virtutea Deciziei nr. 888/98/CE, participarea României la program face obiectul unei monitorizari continue în cadrul unui parteneriat între România şi Comisie. România prezintã rapoartele necesare Comisiei şi participa la orice alta activitate specifica initiata în acest scop de cãtre Comunitate.
7. Limba utilizata pentru procedurile de prezentare a cererilor, contractelor, rapoartelor şi pentru celelalte aspecte administrative ale programului este una dintre limbile oficiale ale Comunitãţii Europene.
8. Comunitatea şi România pot, în orice moment, sa punã capãt activitãţilor realizate conform acestei decizii, pe baza unui preaviz scris, într-un termen prealabil de 12 luni. Activitãţile în curs de desfãşurare la finalul preavizului sunt continuate pana la finalizarea lor în condiţiile enunţate în prezenta decizie.


ANEXA 2

CONTRIBUŢIA FINANCIARÃ
a României la programul "Fiscalis"

1. Contribuţia financiarã a României se adauga la creditele de angajament înscrise anual în bugetul general al Uniunii Europene pentru a permite Comisiei asumarea obligaţiilor financiare care decurg din punerea în aplicare, gestionarea şi funcţionarea programului "Fiscalis", denumit în continuare program.
2. Aceasta contribuţie financiarã a fost calculatã pe baza diurnei medii de 146 euro şi a unei indemnizaţii de cãlãtorie medii de 695 euro, care corespunde cheltuielilor de participare la seminarii şi schimburi de experienta. Pentru calculul contribuţiei financiare se estimeaza ca România va participa în medie la 15 seminarii şi 25 de schimburi de experienta pe an. Contribuţia financiarã poate fi modificatã la începutul fiecãrui an, pentru a lua în considerare numãrul efectiv de activitãţi la care România preconizeaza sa participe în decursul anului respectiv. Modificarea va fi efectuatã prin intermediul apelului de fonduri adresat de cãtre Comisie României, dupã cum este prevãzut la pct. 6.
3. Contribuţia României se ridica la 109.638 euro pentru fiecare an de participare, excepţie fãcând indicaţiile contrare ce figureazã în condiţiile enunţate la pct. 2. Din aceasta suma 7.173 euro sunt destinaţi pentru acoperirea costurilor suplimentare de ordin administrativ, legate de gestionarea programului de cãtre Comisie, care deriva din participarea României.
4. România finanţeazã şi prevede în bugetul sau naţional costurile anuale suplimentare de ordin administrativ prevãzute la pct. 3.
5. Celelalte costuri anuale aferente participãrii României sunt acoperite de bugetul naţional în proporţie de 50% pentru anul 2001 şi de 60% pentru anul 2002.
În conformitate cu procedurile programului PHARE, restul de 50% va fi acoperit din alocaţia anuala PHARE pentru România - în mãsura în care fondurile bugetare corespunzãtoare sunt disponibile pentru anul 2001 - şi 40% pentru anul 2002. Fondurile solicitate prin programul PHARE vor fi transferate României prin intermediul unui protocol financiar distinct. Alãturi de fondurile provenite din bugetul statului roman, aceste fonduri reprezintã contribuţia nationala a României, pe baza cãreia se efectueazã plãţile corespunzãtoare la solicitarile anuale de fonduri ale Comisiei.
6. Reglementarea financiarã din 21 decembrie 1977 aplicabilã bugetului general al Uniunii Europene*1) se aplica în special în ceea ce priveşte gestionarea contribuţiei României.
La intrarea în vigoare a prezentei decizii Comisia adreseazã României una sau mai multe solicitãri de fonduri corespunzãtoare contribuţiei acesteia la costurile determinate de activitãţile anului în curs. Aceasta contribuţie este exprimatã în euro şi vãrsatã într-un cont bancar al Comisiei exprimat în euro.
România îşi vãrsa contribuţia conform solicitãrii de fonduri:
- pentru partea finanţatã din bugetul naţional, la cel mult 3 luni dupã trimiterea solicitãrii de fonduri;
- pentru partea finanţatã de PHARE, la cel mult 30 de zile dupã ce fondurile alocate prin PHARE au fost trimise în ţara.
Orice întârziere în vãrsarea contribuţiei va avea drept consecinta plata unor dobânzi de cãtre România asupra sumei restante datorate la data scadentei. Rata dobânzii corespunde ratei aplicate de Banca Centrala Europeanã la scadenta pentru operaţiuni în euro, majoratã cu 1,5%.

----------
*1) JO L 356 din 31 decembrie 1977, p. 1; reglementare modificatã ulterior prin Reglementarea (CE) nr. 762/2001 (JO L 111 din 20 aprilie 2001, p. 1).

7. Diurnele se aplica tuturor participanţilor la program şi sunt stabilite de Comisie în funcţie de ţara. România percepe un avans de la Comisie la începutul fiecãrui an. Un al doilea avans poate fi plãtit la mijlocul anului în funcţie de participarea efectivã a României la activitãţile programului şi de participarea prevãzutã pentru restul anului. Departamentul roman competent utilizeazã aceste avansuri pentru a plati biletele de cãlãtorie şi diurnele pentru participanţii romani.
8. Cheltuielile de transport şi de diurna angajate de reprezentanţii şi experţii romani pentru participarea, în calitate de observatori, la activitãţile comitetului prevãzute la pct. 4 din anexa nr. I la prezenta decizie sunt rambursate de Comisie pe aceleaşi baze ca şi pentru statele membre ale Uniunii Europene.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016