Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 2 din 14 februarie 2008  privind aprobarea Programului de interes national pentru imbunatatirea activitatilor de asistenta si protectie a victimelor traficului de persoane (PIN 1/2008) si a Metodologiei de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor specifice din cadrul programului de interes national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 2 din 14 februarie 2008 privind aprobarea Programului de interes national pentru imbunatatirea activitatilor de asistenta si protectie a victimelor traficului de persoane (PIN 1/2008) si a Metodologiei de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor specifice din cadrul programului de interes national

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE - AGENTIA NATIONALA IMPOTRIVA TRAFICULUI DE PERSOANE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 132 din 20 februarie 2008
În temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. n) şi ale <>art. 5 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.584/2005 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
Se aprobã Programul de interes naţional pentru îmbunãtãţirea activitãţilor de asistenţã şi protecţie a victimelor traficului de persoane (PIN 1/2008), prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Metodologia de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor specifice din cadrul programului de interes naţional, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane finanţeazã serviciile în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane din cadrul programului de interes naţional cu sumele prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetul propriu.
(2) Finanţarea se realizeazã în urma evaluãrii şi selectãrii de cãtre Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane a proiectelor înaintate de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul traficului de persoane.
ART. 4
(1) Monitorizarea derulãrii programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane se asigurã de cãtre Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane.
(2) Controlul utilizãrii fondurilor alocate în cadrul programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane se asigurã de cãtre Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 6
Prezenta decizie intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale
împotriva Traficului de Persoane,
Dumitru Licsandru

Bucureşti, 14 februarie 2008.
Nr. 2.

ANEXA 1

PROGRAM DE INTERES NAŢIONAL
pentru îmbunãtãţirea activitãţilor de asistenţã şi
protecţie a victimelor traficului de persoane (PIN 1/2008)

Scop:
Susţinerea, pe o perioadã de cel puţin 8 luni, a activitãţilor de recuperare şi reintegrare socioprofesionalã a victimelor asistate.
Obiective:
a) asigurarea de servicii de calitate adaptate nevoilor specifice persoanelor traficate, în vederea recuperãrii şi reintegrãrii socioprofesionale a acestora;
b) prevenirea revictimizãrii persoanelor traficate printr-o intervenţie multidisciplinarã adaptatã complexitãţii cazurilor de trafic de persoane;
c) asistenţa şi protecţia persoanelor traficate, conform standardelor minime obligatorii în domeniu.
Indicatori fizici:
Cel puţin 4 organizaţii neguvernamentale din domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane vor furniza asistenţã conform standardelor minime obligatorii de asistenţã şi protecţie a acestora.
Indicatori de rezultate:
Cel puţin 100 de persoane traficate beneficiazã de asistenţã şi protecţie, atât în adãposturile specializate, cât şi în familiile şi comunitãţile în care locuiesc.
Bugetul aferent anului 2008 pentru acest program de interes naţional este de 898.984 lei, astfel:
- cheltuieli cu salariile:
- coordonator de proiect: 1.700 lei/lunã x 4 coordonatori de proiect x 8 luni = 54.400 lei;
- asistent social/lucrãtor social/manager de caz: 1.300 lei/lunã x 4 asistenţi sociali/lucrãtori sociali/manageri de caz x 8 luni = 41.600 lei;
- psiholog: 1.300 lei/lunã x 4 psihologi x 8 luni = 41.600 lei;
- contabil (1/2 normã): 600 lei/lunã x 4 contabili x 8 luni = 19.200 lei;
- cheltuieli pentru locaţie:
- chirie: 1.200 lei/lunã/locaţie x 4 locaţii x 8 luni = 38.400 lei;
- utilitãţi (telefon, cablu TV, apã, gaze, cãldurã, gunoi, consumabile etc.): 550 lei/lunã/locaţie x 4 locaţii x 8 luni = 17.600 lei;
- cheltuieli pentru asistarea victimei:
- asistenţã medicalã (consultaţii, tratamente, intervenţii medicale, plata contribuţiei CAS etc.): 200 lei/lunã x 100 victime x 8 luni = 160.000 lei;
- asistenţã juridicã (consultanţã, reprezentare, obţinerea de certificate medico-legale): 150 lei/lunã x 100 victime x 8 luni = 120.000 lei;
- asistenţã educaţionalã (taxe de şcolarizare, cursuri de calificare profesionalã, rechizite, consumabile): 100 lei/lunã x 100 victime x 8 luni = 80.000 lei;
- asistenţã socialã (taxe de eliberare documente, transport, cartele telefonice, taxe coletãrie): 100 lei/lunã x 100 victime x 8 luni = 80.000 lei;
- asistenţã materialã (hranã, îmbrãcãminte, produse de igienã personalã, produse de curãţenie): 250 lei/lunã x 100 victime x 8 luni = 200.000 lei.
TOTAL GENERAL: 872.800 lei
Cheltuieli neprevãzute (2,5%): 21.820 lei
Cheltuieli administrative (0,5%): 4.364 lei
TOTAL BUGET: 898.984 lei

ANEXA 2

METODOLOGIA
de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor
specifice din cadrul programului de interes naţional

Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Pot primi sume necesare finanţãrii proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţã în beneficiul victimelor traficului de persoane organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt persoane juridice române de drept privat, fãrã scop patrimonial, constituite potrivit legii;
b) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulãrii proiectelor pe care le propun în cadrul programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane;
c) prezintã garanţii de solvabilitate financiarã;
d) desfãşoarã de cel puţin un an activitãţi în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane.
(2) Pot beneficia de finanţarea prevãzutã la alin. (1), în aceleaşi condiţii, şi:
a) filialele din România ale organizaţiilor internaţionale;
b) formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) În sensul prezentei metodologii, se înţelege prin:
a) agenţie finanţatoare - Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane, denumitã în continuare Agenţie;
b) beneficiar - victima traficului de persoane inclusã intr-un program de asistenţã;
c) prestator - organizaţia neguvernamentalã a cãrei ofertã de preţ a fost acceptatã de agenţia finanţatoare pentru realizarea obiectului contractului.
ART. 2
(1) Proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale, denumite în continuare ONG, pot fi selectate dacã îndeplinesc condiţiile stabilite în instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) ONG-urile interesate vor participa la o procedurã de selecţie cuprinzând etapele prevãzute la <>art. 6 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general.
(3) Procedura de selecţie de proiecte poate fi reluatã în conformitate cu dispoziţiile stabilite de <>art. 14 din Legea nr. 350/2005 .
Procedura de înscriere la selecţie
ART. 3
(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare se depune de cãtre ONG-urile interesate la sediul Agenţiei.
(2) Data limitã de depunere a documentaţiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte în instrucţiunile pentru întocmirea documentaţiei de calificare.
ART. 4
(1) Agenţia va pune la dispoziţie ONG-urilor interesate caietul de sarcini pentru program şi instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare.
(2) Caietul de sarcini pentru program, instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare şi instrucţiunile pentru elaborarea ofertei de preţ se aprobã de cãtre conducerea Agenţiei, astfel încât sã fie posibilã punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1).
ART. 5
(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare va conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) scrisoare de interes;
b) statutul organizaţiei;
c) documentul doveditor al personalitãţii juridice;
d) formularele completate, cuprinse în instrucţiunile puse la dispoziţie de Agenţie;
e) alte acte solicitate de Agenţie, care dovedesc capacitatea materialã şi financiarã a ONG, necesarã derulãrii proiectelor.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. b)-e) vor fi prezentate în copie semnatã pentru conformitate cu originalul de cãtre ONG. La cererea Agenţiei, ONG va prezenta şi originalul pentru a se permite verificarea exactitãţii copiei.
Calificarea organizaţiilor neguvernamentale
ART. 6
(1) Verificarea eligibilitãţii şi evaluarea ONG-urilor candidate, în vederea acordãrii finanţãrii pentru proiectele depuse, se realizeazã de cãtre comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Agenţiei.
(2) Componenţa nominalã şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor se stabilesc prin dispoziţie a preşedintelui Agenţiei.
ART. 7
(1) Verificarea eligibilitãţii şi evaluarea ONG-urilor candidate se realizeazã în baza grilei de evaluare cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) Rezultatul verificãrii eligibilitãţii şi evaluãrii se comunicã în scris ONG-urilor candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacã este cazul.
ART. 8
(1) Ofertele depuse de ONG vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevãzut la art. 3 alin. (2).
(2) În urma analizei efectuate, comisia propune încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţãrii ce urmeazã sã fie acordat.
(3) Hotãrârea prin care comisia formuleazã propunerile prevãzute la alin. (2) se aprobã prin votul majoritãţii membrilor sãi.
(4) Comisia întocmeşte şi înainteazã Agenţiei hotãrârea în care se consemneazã cele prevãzute la alin. (2) şi (3).
Finanţarea programului de interes naţional
ART. 9
În baza hotãrârii înaintate de comisie potrivit art. 8 alin. (4), acordarea finanţãrii proiectelor se face pe bazã de contract încheiat între Agenţie, în calitate de finanţator, şi ONG, în calitate de prestator.
ART. 10
(1) Virarea sumelor prevãzute în contractul de finanţare încheiat în condiţiile art. 9 se poate face în tranşe, conform clauzelor contractuale. Prima tranşã se înainteazã în termen de 30 de zile de la începerea prestãrii serviciilor de cãtre ONG, cu excepţia cazurilor în care, conform legii, se pot acorda avansuri, menţionându-se aceasta în contract.
(2) Sumele utilizate cu încãlcarea prevederilor contractuale privind destinaţia lor vor fi urmãrite în sarcina persoanelor responsabile.
(3) Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Agenţiei.
ART. 11
Finanţarea acordatã pentru derularea proiectelor se retrage în cazul în care Agenţia constatã cã sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în contractele încheiate.
ART. 12
Prezenta metodologie se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 350/2005 , precum şi cu cele ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016