Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 2.892 din 14 august 2007  privind procedura de determinare a anumitor obligatii financiare ale furnizorilor de retele sau serviciii de comunicatii electronice si ale furnizorilor de servicii postale catre Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 2.892 din 14 august 2007 privind procedura de determinare a anumitor obligatii financiare ale furnizorilor de retele sau serviciii de comunicatii electronice si ale furnizorilor de servicii postale catre Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 608 din 4 septembrie 2007

În temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale <>art. 48^8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 13 alin. (2) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.

ART. 1
Prezenta decizie are ca obiect:
a) stabilirea procedurii de exercitare a dreptului de opţiune al furnizorilor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi al furnizorilor de servicii poştale în vederea determinãrii tarifului de monitorizare în funcţie de veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori din activitãţi de furnizare de servicii poştale;
b) stabilirea procedurii de exercitare a dreptului de opţiune al furnizorilor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice în vederea determinãrii contribuţiei pentru compensarea costului net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal în funcţie de anumite venituri din domeniul comunicaţiilor electronice;
c) stabilirea regulilor de conducere a evidenţei contabile distincte de cãtre furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi de cãtre furnizorii de servicii poştale, în vederea determinãrii obligaţiilor financiare cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumitã în continuare ANRCTI, în funcţie de o altã bazã de calcul decât cifra de afaceri;
d) stabilirea regulilor de determinare a furnizorilor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi a furnizorilor de servicii poştale cãrora le incumbã obligaţia de platã a tarifului de monitorizare.
ART. 2
(1) În înţelesul prezentei decizii, prin venituri obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice se înţelege urmãtoarele categorii de venituri:
A. venituri obţinute din furnizarea de reţele sau servicii de comunicaţii electronice cãtre utilizatorii finali:
a) venituri obţinute din furnizarea de servicii de telefonie;
b) venituri obţinute din furnizarea de servicii de transmisiuni de date şi acces la internet;
c) venituri obţinute din furnizarea de servicii de linii închiriate;
d) venituri obţinute din furnizarea de servicii de transmisie a programelor audiovizuale;
e) alte venituri obţinute din furnizarea de reţele sau servicii de comunicaţii electronice;
B. venituri obţinute din furnizarea de reţele sau servicii de comunicaţii electronice cãtre alţi furnizori de reţele sau servicii de comunicaţii electronice:
a) venituri obţinute din furnizarea de servicii de interconectare (inclusiv interconectare în vederea furnizãrii de servicii de transmisiuni de date şi acces la internet);
b) venituri obţinute din furnizarea de servicii de roaming;
c) venituri obţinute din furnizarea de servicii de linii închiriate;
d) venituri obţinute din furnizarea de alte servicii de acces;
e) alte venituri obţinute din furnizarea de reţele sau servicii de comunicaţii electronice.
(2) În înţelesul prezentei decizii, prin venituri obţinute din activitãţi de furnizare de servicii poştale se înţelege urmãtoarele categorii de venituri:
A. venituri obţinute din furnizarea de servicii poştale incluse în sfera serviciului universal, care includ veniturile obţinute din prestarea urmãtoarelor servicii:
a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale (trimiteri de corespondenţã, imprimate şi trimiteri de publicitate prin poştã) interne şi internaţionale în greutate de pânã la 2 kg;
b) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 10 kg;
c) distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
d) serviciul de trimitere recomandatã, având ca obiect:
- trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 2 kg;
- colete poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 10 kg;
- colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg, expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
e) serviciul de trimitere cu valoare declaratã, având ca obiect:
- trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 2 kg;
- colete poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 10 kg;
- colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg, expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
B. venituri obţinute din furnizarea de servicii poştale neincluse în sfera serviciului universal, care includ veniturile obţinute din prestarea urmãtoarelor servicii:
a) servicii având ca obiect trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţã, imprimate şi trimiteri de publicitate prin poştã) interne şi internaţionale în greutate mai mare de 2 kg;
b) servicii având ca obiect colete poştale interne cu limite de greutate între 10 şi 50 kg;
c) servicii având ca obiect colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 50 kg, expediate de pe teritoriul României cãtre o adresã aflatã în afara teritoriului acesteia;
d) servicii având ca obiect colete poştale cu limite de greutate între 20 şi 50 kg, expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
e) servicii care prezintã caracteristici suplimentare serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal:
- serviciul Ramburs;
- serviciul Schimbare destinaţie;
- serviciul Livrare specialã;
- serviciul Confirmare de primire;
- serviciul Express;
f) serviciul de schimb de documente.
(3) În cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevãzute în legislaţia primarã din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale şi în deciziile relevante emise de preşedintele ANRCTI.
ART. 3
(1) Furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale beneficiazã de dreptul de a opta pentru determinarea tarifului de monitorizare anual pe baza cifrei de afaceri ori a veniturilor obţinute exclusiv din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori, dupã caz, de furnizare de servicii poştale.
(2) Furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice beneficiazã de dreptul de a opta pentru luarea în considerare a cifrei de afaceri ori a veniturilor obţinute exclusiv din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice în vederea determinãrii existenţei obligaţiei de platã a contribuţiei pentru compensarea costului net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal, precum şi a determinãrii cuantumului acesteia.
(3) Furnizorii obligaţi la plata contribuţiei pentru compensarea costului net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal beneficiazã, în vederea determinãrii cuantumului acesteia, de dreptul de a opta pentru scãderea din baza de calcul a veniturilor obţinute din servicii de transmisie a programelor audiovizuale, precum şi a veniturilor din furnizarea de servicii de interconectare şi din furnizarea de servicii de roaming.
(4) Dreptul de opţiune prevãzut la alin. (1)-(3) se exercitã în mod obligatoriu prin completarea formularului-tip "Opţiune privind modul de determinare a obligaţiilor financiare cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei", prevãzut în anexa nr. 1, care se transmite ANRCTI odatã cu situaţiile sau declaraţiile financiare anuale, în termenele prevãzute la <>art. 48^6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, însã nu mai târziu de data de 15 iulie a anului.
(5) Opţiunea transmisã ANRCTI produce efecte pentru anul pentru care este exprimatã, precum şi pentru anii urmãtori, pânã la exprimarea unei alte opţiuni, în condiţiile alin. (4).
(6) Neexercitarea dreptului de opţiune prevãzut la alin. (1)-(3) în condiţiile alin. (4) are ca efect:
a) determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de cifra de afaceri;
b) în cazul furnizorilor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi al furnizorilor de servicii poştale care şi-au exercitat dreptul de opţiune prevãzut la alin. (1)-(3) pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI potrivit acestei opţiuni.
ART. 4
(1) Pentru persoanele care nu au avut calitatea de furnizor pe parcursul unui an calendaristic întreg, tariful de monitorizare se calculeazã ca un procent din cifra de afaceri înregistratã în lunile anului anterior celui pentru care se datoreazã tariful, în care acestea au avut calitatea de furnizor.
(2) În vederea determinãrii tarifului de monitorizare pentru persoanele prevãzute la alin. (1), acestea au obligaţia transmiterii cãtre ANRCTI a situaţiei privind cifra de afaceri realizatã în lunile din anul anterior celui pentru care se datoreazã tariful de monitorizare, în care au avut calitatea de furnizor, luându-se în considerare inclusiv luna în care au dobândit aceastã calitate, însoţitã de copii ale balanţelor de verificare sintetice întocmite pentru perioada respectivã, în cazul furnizorilor persoane juridice, sau de copii ale evidenţelor întocmite pentru perioada respectivã potrivit legislaţiei fiscale, în cazul furnizorilor autorizaţi sã desfãşoare activitãţi economice în mod independent, ca persoane fizice sau ca asociaţii familiale.
(3) Netransmiterea cãtre ANRCTI a documentelor prevãzute la alin. (2) are ca efect determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de cifra de afaceri realizatã pentru întregul an anterior.
ART. 5
(1) În vederea determinãrii obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de o altã bazã de calcul decât cifra de afaceri, furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale persoane juridice vor înregistra în evidenţa contabilã veniturile din activitãţile de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale potrivit reglementãrilor contabile în vigoare, pe baza facturilor care atestã prestarea serviciilor respective, precum şi veniturile din aceste activitãţi realizate în aceeaşi perioadã, pentru care nu s-au întocmit încã facturi, şi în conformitate cu dezvoltarea clasei de conturi "Venituri" pe conturi analitice, potrivit categoriilor de venituri stabilite în formularul-tip "Declaraţie privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale", prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Simbolurile conturilor analitice care se înscriu în Declaraţia privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale vor fi cele din evidenţa contabilã a fiecãrui furnizor prevãzut la alin. (1).
(3) Sumele din creditul conturilor analitice ale clasei de conturi "Venituri" se înregistreazã la sfârşitul fiecãrei luni într-o situaţie lunarã privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale, similarã jurnalului de vânzãri întocmit potrivit reglementãrilor în vigoare, care va cuprinde exclusiv veniturile obţinute din activitãţile de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de furnizare de servicii poştale.
(4) La sfârşitul anului, pe baza sumelor totale din situaţiile lunare prevãzute la alin. (3), se întocmeşte formularul-tip "Centralizatorul situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale", prevãzut în anexa nr. 3.
(5) Furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale vor întocmi şi vor transmite ANRCTI, împreunã cu situaţiile financiare anuale, Declaraţia privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale şi Centralizatorul situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale, în termen de 5 zile de la expirarea termenului legal de depunere a situaţiilor financiare anuale la organele competente la care se înregistreazã, potrivit legislaţiei în vigoare.
(6) Netransmiterea Declaraţiei privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale şi a Centralizatorului situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale are ca efect determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de cifra de afaceri.
ART. 6
(1) În vederea determinãrii obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de o altã bazã de calcul decât cifra de afaceri, furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale autorizaţi sã desfãşoare activitãţi economice în mod independent, ca persoane fizice sau ca asociaţii familiale, vor ţine o evidenţã separatã a veniturilor obţinute din activitãţile de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale, potrivit categoriilor de venituri stabilite în formularul-tip "Declaraţie privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale", prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Furnizorii prevãzuţi la alin. (1) vor întocmi, pe baza evidenţelor separate prevãzute la alin. (1), şi vor transmite ANRCTI, împreunã cu declaraţiile financiare anuale privind veniturile brute realizate, prevãzute de legislaţia fiscalã, Declaraţia privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale şi Centralizatorul situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale, în termen de 5 zile de la expirarea termenului legal de depunere a declaraţiilor financiare anuale la organele competente la care se înregistreazã, potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 7
(1) Declaraţia privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale şi Centralizatorul situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale vor fi supuse certificãrii de cãtre un auditor financiar autorizat, în condiţiile prevãzute de lege, în cadrul unei misiuni cu scop special sau cu ocazia auditãrii situaţiilor financiare anuale.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) sunt considerate auditate dacã este îndeplinitã una dintre urmãtoarele condiţii:
a) sunt certificate prin semnãtura şi ştampila unui auditor financiar autorizat;
b) existã un raport al auditorului în care acesta îşi exprimã o opinie şi face referire directã la documentele prevãzute la alin. (1) şi la sumele înscrise în aceste documente, întocmite în prealabil de cãtre furnizor, chiar dacã acestea nu sunt certificate prin semnãtura şi ştampila auditorului financiar autorizat.
(3) Documentele prevãzute la alin. (1) nu vor fi luate în considerare pentru determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de o altã bazã de calcul decât cifra de afaceri, dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) sunt certificate prin semnãtura şi ştampila unei alte persoane decât un auditor financiar autorizat;
b) nu sunt certificate prin semnãtura şi ştampila unui auditor financiar autorizat şi nu existã un raport al auditorului în care acesta îşi exprimã o opinie şi face referire directã la documentele prevãzute la alin. (1) şi la sumele înscrise în aceste documente, întocmite în prealabil de cãtre furnizor; c) nu sunt certificate prin semnãtura şi ştampila unui auditor financiar autorizat şi existã un raport al auditorului în care acesta îşi exprimã o opinie contrarã sau nu îşi exprimã o opinie ori menţioneazã cã este în imposibilitatea exprimãrii unei opinii în legãturã cu documentele prevãzute la alin. (1).
(4) Documentele prevãzute la alin. (1) produc efecte exclusiv în ceea ce priveşte determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI.
(5) Netransmiterea Declaraţiei privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale şi a Centralizatorului situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale sau transmiterea acestora în condiţiile prevãzute la alin. (3) are ca efect determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de cifra de afaceri.
ART. 8
(1) ANRCTI va determina obligaţia de platã a tarifului de monitorizare datorat la încetarea activitãţii în domeniul comunicaţiilor electronice sau al serviciilor poştale astfel:
a) la încetarea calitãţii de furnizor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale, indiferent de forma acesteia, furnizorul are obligaţia de a transmite ANRCTI o situaţie privind atât cifra de afaceri realizatã în anul anterior sau în lunile din anul anterior în care a avut calitatea de furnizor, cuprinzând inclusiv luna în care a dobândit calitatea de furnizor, cât şi cifra de afaceri realizatã în lunile în care a avut aceastã calitate din anul în cursul cãruia are loc încetarea, exclusiv luna în care calitatea de furnizor a încetat, însoţitã de copii ale balanţelor de verificare sintetice întocmite pentru perioada respectivã, în cazul furnizorilor persoane juridice, sau de copii ale evidenţelor întocmite pentru perioada respectivã potrivit legislaţiei fiscale, în cazul furnizorilor autorizaţi sã desfãşoare activitãţi economice în mod independent, ca persoane fizice sau ca asociaţii familiale;
b) furnizorii a cãror calitate înceteazã în acelaşi an cu cel al dobândirii acestei calitãţi transmit ANRCTI situaţia privind cifra de afaceri realizatã în anul în curs, cuprinzând inclusiv luna în care au dobândit calitatea de furnizor şi exclusiv luna în care calitatea de furnizor a încetat, în condiţiile lit. a).
(2) Transmiterea cãtre ANRCTI a documentelor prevãzute la alin. (1) se realizeazã de cãtre furnizor odatã cu cererea de renunţare la dreptul de a furniza toate tipurile de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale pentru care a fost autorizat. În cazul în care încetarea calitãţii de furnizor intervine ca urmare a aplicãrii sancţiunii retragerii dreptului de a furniza reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori servicii poştale pe baza regimului de autorizare generalã, persoana cãreia i-a fost retras acest drept are obligaţia transmiterii documentelor prevãzute la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei de sancţionare.
(3) Netransmiterea cãtre ANRCTI a documentelor prevãzute la alin. (1) are ca efect determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI ca şi cum nu ar fi încetat calitatea de furnizor.
(4) În vederea stabilirii obligaţiei de platã a tarifului de monitorizare datorat la încetarea calitãţii de furnizor în funcţie de altã bazã de calcul decât cifra de afaceri, furnizorii prevãzuţi la art. 5 alin. (1) şi art. 6 alin. (1) vor transmite cãtre ANRCTI, odatã cu cererea de renunţare la dreptul de a furniza toate tipurile de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale pentru care au fost autorizaţi, Declaraţia privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale şi Centralizatorul situaţiilor lunare privind veniturile obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi/sau de servicii poştale, întocmite şi certificate potrivit prevederilor prezentei decizii, în mod distinct, atât pentru perioada din anul anterior în care au avut calitatea de furnizor, cât şi pentru perioada din anul în cursul cãruia a avut loc încetarea calitãţii de furnizor, în condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) sau b), dupã caz.
ART. 9
(1) Furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale care înregistreazã o cifrã de afaceri care nu depãşeşte echivalentul în lei a 100.000 de euro într-un exerciţiu financiar, la cursul de schimb valutar mediu al perioadei în care a fost realizatã cifra de afaceri, calculat pe baza cursului de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Naţionalã a României, nu au obligaţia de platã a tarifului de monitorizare.
(2) Persoanele care nu au avut calitatea de furnizor pe parcursul unui an calendaristic întreg au obligaţia de platã a tarifului de monitorizare dacã cifra de afaceri înregistratã în lunile anului anterior celui pentru care se datoreazã tariful, în care acestea au avut calitatea de furnizor, depãşeşte suma prevãzutã la alin. (1).
(3) Persoanele cãrora le înceteazã calitatea de furnizor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale înainte de determinarea tarifului de monitorizare anual au obligaţia de platã a tarifului de monitorizare datorat la încetarea activitãţii dupã cum urmeazã:
a) în cazul în care atât cifra de afaceri realizatã în anul anterior sau în lunile din anul anterior în care acestea au avut calitatea de furnizor, cât şi cifra de afaceri realizatã în lunile în care au avut aceastã calitate din anul în cursul cãruia are loc încetarea depãşesc suma prevãzutã la alin. (1), persoanele au obligaţia de platã a tarifului de monitorizare, iar cuantumul tarifului se determinã în funcţie de cele douã cifre de afaceri cumulate;
b) în cazul în care numai una dintre cifrele de afaceri prevãzute la lit. a) depãşeşte suma prevãzutã la alin. (1), persoanele au obligaţia de platã a tarifului de monitorizare, iar cuantumul tarifului se determinã exclusiv în funcţie de cifra de afaceri prevãzutã la lit. a) care depãşeşte suma prevãzutã la alin. (1);
c) în cazul în care niciuna dintre cifrele de afaceri prevãzute la lit. a) nu depãşeşte suma prevãzutã la alin. (1), persoanele nu au obligaţia de platã a tarifului de monitorizare.
(4) Persoanele cãrora le înceteazã calitatea de furnizor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori de servicii poştale dupã determinarea tarifului de monitorizare anual au, pe lângã obligaţia de platã a acestui tarif, şi obligaţia de platã a unui tarif suplimentar, dacã cifra de afaceri realizatã în lunile în care au avut aceastã calitate din anul în cursul cãruia are loc încetarea depãşeşte suma prevãzutã la alin. (1).
(5) Prevederile alin. (1)-(4) se aplicã şi furnizorilor care au optat pentru determinarea obligaţiilor financiare cãtre ANRCTI în funcţie de o altã bazã de calcul decât cifra de afaceri, în situaţia în care din documentele transmise ANRCTI în condiţiile prezentei decizii rezultã cã totalul veniturilor obţinute din activitãţi de furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori servicii poştale în perioada de referinţã nu depãşeşte suma prevãzutã la alin. (1).
ART. 10
(1) ANRCTI poate efectua controlul ulterior al evidenţelor contabile ale furnizorilor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi ale furnizorilor de servicii poştale în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, în vederea verificãrii corectitudinii datelor cuprinse în documentele prevãzute de prezenta decizie, transmise ANRCTI.
(2) Personalul autorizat sã efectueze controlul prevãzut la alin. (1) va fi stabilit prin decizie a preşedintelui ANRCTI.
ART. 11
Situaţiile financiare anuale întocmite de furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale persoane juridice, precum şi declaraţiile financiare anuale privind veniturile brute realizate întocmite de furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale autorizaţi sã desfãşoare activitãţi economice în mod independent, ca persoane fizice sau ca asociaţii familiale, transmise ANRCTI în condiţiile prevãzute la <>art. 48^6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , vor fi însoţite de dovada depunerii acestora la organele competente la care se înregistreazã, potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 12
(1) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta decizie.
(2) Formularele-tip prevãzute în anexele nr. 1-3 pot fi obţinute de la sediul central sau de la orice structurã teritorialã a ANRCTI ori de pe pagina de internet a ANRCTI.
(3) Transmiterea documentelor prevãzute de prezenta decizie se poate efectua cãtre sediul central sau cãtre structura teritorialã a ANRCTI în a cãrei razã teritorialã îşi au sediul sau domiciliul furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice ori furnizorii de servicii poştale numai în unul din urmãtoarele moduri:
a) prin depunere, personal sau de cãtre un reprezentant al furnizorului, sub luare de semnãturã;
b) printr-un serviciu poştal;
c) ca înscris în formã electronicã, cãruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnãturã electronicã extinsã, bazatã pe un certificat calificat nesuspendat ori nerevocat la momentul respectiv şi generatã cu ajutorul unui dispozitiv asigurat securizat de creare a semnãturii electronice.
ART. 13
(1) Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 113/2006 privind procedura de exercitare a dreptului de opţiune în vederea determinãrii obligaţiilor financiare cãtre Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii şi conducerea evidenţei contabile distincte de cãtre furnizorii de reţele sau servicii de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii poştale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 5 aprilie 2006.

p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru
Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei,
Codruţa Georgeta Meran

Bucureşti, 14 august 2007.
Nr. 2.892.

ANEXA 1
OPŢIUNE
privind modul de determinare a obligaţiilor financiare
cãtre Autoritatea Naţionalã pentru
Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei


1. Datele de identificare a furnizorului:
1.1. Denumirea/numele:
..........................................................................
1.2. Sediul/domiciliul:
..........................................................................
1.3. Codul de identificare fiscalã:
..........................................................................
2. Tariful de monitorizare
Optãm pentru determinarea tarifului de monitorizare anual pe baza*): _
a) cifrei de afaceri │_│
b) veniturilor din furnizarea de reţele sau servicii de comunicaţii _
electronice ori servicii poştale │_│
3. Contribuţia pentru compensarea costului net al furnizãrii serviciilor
din sfera serviciului universal
3.1. Optãm pentru determinarea contribuţiei pentru compensarea costului
net al furnizãrii serviciilor din sfera serviciului universal pe baza*): _
a) cifrei de afaceri │_│
b) veniturilor din furnizarea de reţele sau servicii de comunicaţii _
electronice │_│
3.2. Optãm pentru scãderea din baza de calcul prevãzutã la pct. 3.1 a
urmãtoarelor categorii de venituri*): _
a) veniturile din furnizarea de servicii de interconectare │_│
b) veniturile din furnizarea de servicii de roaming │_│
c) veniturile din furnizarea de servicii de transmisie a programelor │_│
audiovizuale
4. Numele în clar, semnãtura reprezentantului legal şi ştampila
..........................................................................
┌───────┐
│ L.S. │
│ │
└───────┘
_______
*) Se bifeazã cu "X" varianta pentru care s-a optat.




ANEXA 2
DECLARAŢIE
privind veniturile obţinute din activitãţi de
furnizare de reţele sau servicii de comunicaţii electronice
ori de servicii poştale


Datele de identificare a furnizorului:
Denumirea/numele:
...........................................................................
Sediul/domiciliul:
...........................................................................
Codul de identificare fiscalã:
...........................................................................
┌───────┬──────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────┐
│ Nr. │ Denumire venit │Simbol*)│Sumã an ....│
│ crt. │ │ cont │ (RON) │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1. │Venituri din activitãţi de furnizare de reţele│ │ │
│ │sau servicii de comunicaţii electronice │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.1. │Venituri din furnizarea de reţele sau servicii│ │ │
│ │de comunicaţii electronice cãtre utilizatorii │ │ │
│ │finali │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.1.1. │Venituri din furnizarea de servicii de │ │ │
│ │telefonie │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.1.2. │Venituri din furnizarea de servicii de │ │ │
│ │transmisiuni de date şi acces la internet │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.1.3. │Venituri din furnizarea de servicii de linii │ │ │
│ │închiriate │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.1.4. │Venituri din furnizarea de servicii de │ │ │
│ │transmisie a programelor audiovizuale │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.1.5. │Alte venituri din furnizarea de reţele sau │ │ │
│ │servicii de comunicaţii electronice │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.2. │Venituri din furnizarea de reţele sau servicii│ │ │
│ │de comunicaţii electronice cãtre alţi furni- │ │ │
│ │zori de reţele sau servicii de comunicaţii │ │ │
│ │electronice │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.2.1. │Venituri din furnizarea de servicii de │ │ │
│ │interconectare (inclusiv interconectare în │ │ │
│ │vederea furnizãrii de servicii de transmisiuni│ │ │
│ │de date şi acces la internet) │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.2.2. │Venituri din furnizarea de servicii de roaming│ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.2.3. │Venituri din furnizarea de servicii de linii │ │ │
│ │închiriate │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.2.4. │Venituri din furnizarea de alte servicii de │ │ │
│ │acces │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│1.2.5. │Alte venituri din furnizarea de reţele sau │ │ │
│ │servicii de comunicaţii electronice │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2. │Venituri din activitãţi de furnizare de │ │ │
│ │servicii poştale │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.1. │Venituri din furnizarea de servicii poştale │ │ │
│ │incluse în sfera serviciului universal │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.1.1. │Venituri din colectarea, sortarea, transportul│ │ │
│ │şi livrarea trimiterilor poştale (coresponden-│ │ │
│ │ţã, imprimate, publicitate prin poştã) interne│ │ │
│ │şi internaţionale în greutate de pânã la 2 kg │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.1.2. │Venituri din colectarea, sortarea, transportul│ │ │
│ │şi livrarea coletelor poştale interne şi │ │ │
│ │internaţionale în greutate de pânã la 10 kg │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.1.3. │Venituri din distribuirea coletelor poştale în│ │ │
│ │greutate de pânã la 20 kg expediate din afara │ │ │
│ │teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe│ │ │
│ │teritoriul acesteia │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.1.4. │Venituri din serviciul de trimitere recoman- │ │ │
│ │datã având ca obiect trimiteri poştale în │ │ │
│ │greutate de pânã la 2 kg, colete poştale în │ │ │
│ │greutate de pânã la 10 kg, respectiv colete │ │ │
│ │poştale expediate din afara teritoriului │ │ │
│ │României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul │ │ │
│ │acesteia, în greutate de pânã la 20 kg │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.1.5. │Venituri din serviciul de trimitere cu valoare│ │ │
│ │declaratã având ca obiect trimiteri poştale în│ │ │
│ │greutate de pânã la 2 kg, colete poştale în │ │ │
│ │greutate de pânã la 10 kg, respectiv colete │ │ │
│ │poştale expediate din afara teritoriului │ │ │
│ │României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul │ │ │
│ │acesteia, în greutate de pânã la 20 kg │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2. │Venituri din furnizarea de servicii poştale │ │ │
│ │neincluse în sfera serviciului universal │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.1. │Venituri din servicii având ca obiect trimi- │ │ │
│ │teri poştale (corespondenţã, imprimate, publi-│ │ │
│ │citate prin poştã)interne şi internaţionale în│ │ │
│ │greutate mai mare de 2 kg │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.2. │Venituri din servicii având ca obiect colete │ │ │
│ │poştale interne cu limite de greutate între │ │ │
│ │10 şi 50 kg │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.3. │Venituri din servicii având ca obiect colete │ │ │
│ │poştale cu limite de greutate între 10 şi 50kg│ │ │
│ │expediate de pe teritoriul României cãtre o │ │ │
│ │adresã aflatã în afara teritoriului acesteia │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.4. │Venituri din servicii având ca obiect colete │ │ │
│ │poştale cu limite de greutate între 20 şi 50kg│ │ │
│ │expediate din afara teritoriul României cãtre │ │ │
│ │o adresã aflatã pe teritoriului acesteia │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.5. │Venituri din serviciul Ramburs │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.6. │Venituri din serviciul Schimbare destinaţie │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.7. │Venituri din serviciul Livrare specialã │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.8. │Venituri din serviciul Confirmare de primire │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.9. │Venituri din serviciul Express │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│2.2.10.│Venituri din serviciul de schimb de documente │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│3. │Total general venituri din activitãţi de fur- │ │ │
│ │nizare de reţele sau servicii de comunicaţii │ │ │
│ │electronice şi servicii poştale │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────────────────┼────────┼────────────┤
│4. │Cifra de afaceri: │ │ │
└───────┴──────────────────────────────────────────────┴────────┴────────────┘

Administrator (director general) .........................................

Director economic (contabil şef) .........................................

Persoanã fizicã autorizatã/reprezentant asociaţie familialã ..............

Auditor financiar ........................................................
__________
*) Persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale nu vor completa
coloana ce conţine simbolurile conturilor.



ANEXA 3

CENTRALIZATORUL
situaţiilor lunare privind veniturile
obţinute din activitãţi de furnizare de reţele
sau servicii de comunicaţii electronice
ori servicii poştale pentru anul..........


Datele de identificare a furnizorului:
Denumirea/numele:
..........................................................................
Sediul/domiciliul:
..........................................................................
Codul de identificare fiscalã:
..........................................................................

┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│Nr. │ Situaţie privind veniturile din furnizarea de reţele sau │ Suma │
│crt.│ servicii de comunicaţii electronice şi/sau servicii poştale │(RON)*)│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 1. │Ianuarie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 2. │Februarie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 3. │Martie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 4. │Aprilie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 5. │Mai │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 6. │Iunie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 7. │Iulie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 8. │August │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 9. │Septembrie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│10. │Octombrie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│11. │Noiembrie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│12. │Decembrie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│13. │Total general venituri din furnizarea de reţele sau servicii de│ │
│ │comunicaţii electronice şi/sau servicii poştale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│14. │Total cifrã de afaceri │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│15. │Ponderea veniturilor din furnizarea de reţele sau servicii de │ │
│ │comunicaţii electronice şi/sau servicii poştale în total cifrã │ │
│ │de afaceri │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘

Administrator (director general) .........................................

Director economic (contabil şef) .........................................

Persoanã fizicã autorizatã/reprezentant asociaţie familialã ..............

Auditor financiar ........................................................

___________
*) 13 = total de la rândul 1 pânã la rândul 12.
14 = cifra de afaceri realizatã din întreaga activitate desfãşuratã.
15 = (rând 13/rând 14) x 100.


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016