Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 2.184 din 21 octombrie 1950  punerea in vigoare a Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 2.184 din 21 octombrie 1950 punerea in vigoare a "Instructiiunilor privind controlul aplicarii pe teren a proiectelor de constructii civile si industriale si de lucrari hidrotehnice, de catre Organele de Proiectare".

EMITENT: MINISTERUL CONSTRUCTIILOR
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 98 din 27 octombrie 1950


Ministerul Construcţiilor,
Vazand referatul Direcţiei Tehnice Nr.172.712 din 3 Octomvrie 1950;
În temeiul dispoziţiunilor decretului Nr.70 din 24 Februarie 1949, pentru organizarea Ministerului Construcţiilor, cu modificãrile din decretul Nr. 224 din 5 Septembrie 1950,
Decide:

ART. 1
Cu începere dela data publicãrii prezentei decizii, la lucrãrile de construcţii civile şi industriale, precum şi la cele hidrotehnice, se vor respecta întocmai dispoziţiunile prevãzute în "Instrucţiuni privind controlul aplicãrii pe teren a proiectelor de construcţii civile şi industriale şi de lucrãri hidrotehnice, de cãtre Organele de Proiectare".
ART. 2
Direcţiunea Secretariatului şi Administrativã şi Direcţia Tehnica se însãrcineazã cu aducerea la îndeplinire a dispoziţiunilor din prezenta decizie.

Data la 21 Octomvrie 1950.

Ministru,
Petre Borila


INSTRUCŢIUNI
privind controlul aplicãrii pe teren a proiectelor de construcţii civile şi industriale şi de lucrãri hidrotehnice de cãtre Organele de Proiectare

ART. 1
Prezentele instrucţiuni se aplica la toate lucrãrile de construcţii civile şi industriale, precum şi la cele hidrotehnice, ale cãror proiecte sunt întocmite de Organele de Proiectare. Ele nu se aplica la construcţiile civile obişnuite de valoarea dupã deviz sub 10 milioane lei.
ART. 2
Delegaţii Organelor de Proiectare însãrcinaţi cu controlul aplicãrii pe teren a proiectelor întocmite de aceste organe, au ca atributiuni sa controleze atât în timpul executãrii, cat şi la recepţie, aplicarea pe teren a proiectelor din punctul de vedere al respectãrii, în transpunerea pe teren de cãtre organele de execuţie, a cotelor, dimensiunilor, formelor, motivelor arhitectonice şi tuturor prescripţiunilor prevãzute în proiect sau în eventuale caiete de sarcini speciale sau memorii anexate proiectului.
ART. 3
În cadrul controlului specificat la art. 2, Organele de Proiectare, au urmãtoarele obligaţiuni:
a) Sa trimitã în cazul când s-ar constata ca amplasamentul pe teren nu corespunde situaţiei locale, la cererea clientului, în termen de 3 zile dela primirea cererii, un delegat pentru a face constatarea la fata locului, încheindu-se un proces-verbal cu delegatul clientului, în care se vor mentiona cauzele nepotrivirilor.
Organele de Proiectare are obligaţiunea, ca în termen de cel mult 3 zile dela data încheierii procesului-verbal de constatare a nepotrivirii, sa prezinte proiectul adaptat la situaţia realã, afarã de cazul când schimbarea amplasamentului implica o schimbare foarte importanta a proiectului, necesitand studii noi. În acest caz, termenul de predarea proiectului modificator se va stabili de comun acord şi conform cu importanta studiilor;
b) Sa verifice cota şi natura terenului înainte de betonarea fundaţiilor la lucrãrile industriale, hale cu cadre de beton armat dela 5 etaje în sus, construcţiile cu fundaţii speciale, radierea şi orice fel de construcţii hidrotehnice.
În acest scop, delegatul "Clientului", cu acordul delegatului "Constructorului", va comunica telefonic Organului de Proiectare respectiv, cu cel puţin 5 zile înainte, data acestei verificãri.
Dacã data comunicatã Organului de Proiectare se modifica între timp, delegatul "Clientului", la cererea scrisã a delegatului "Constructorului", va înştiinţa pe orice cale Organul de Proiectare astfel ca înştiinţarea sa-i parvina cu cel puţin 24 ore înainte de data fixatã iniţial.
În cazul când se constata ca natura terenului de fundaţie nu corespunde întocmai prevederilor proiectului, ceea ce ar putea conduce la o modificare a cotei de fundaţie sau a sistemului de fundaţie, atunci delegatul Organului de Proiectare va examina situaţia şi va prescrie mãsurile indicate în vederea obţinerii datelor necesare stabilirii cotei definitive sau sistemului de fundaţie (de ex.), mãsuri ce vor fi executate imediat de "Constructor".
Lucrãrile de fundaţii în chestiune vor fi oprite, dacã este cazul, pana la gãsirea unei noi soluţii de cãtre Organul de Proiectare, pe baza cercetãrilor suplimentare cerute mai sus. Organul de Proiectare are obligaţiunea de a remite "Clientului", în termen de maximum 10 zile dela data cunoaşterii rezultatului cercetãrilor suplimentare, proiectul modificator cu devizul respectiv.
În cazul de modificãri importante de refacere a proiectului, termenul de predare a proiectului modificator se va stabili de comun acord cu clientul;
c) Sa verifice aplicarea proiectelor dupã un program stabilit de comun acord cu "Clientul" în funcţie de etapele principale de execuţie.
Cu ocazia verificãrii aplicãrii proiectelor pe teren, delegaţii Organului de Proiectare au urmãtoarele obligaţiuni:
1. Sa constate dacã lucrãrile se executa conform proiectului, în ce priveşte dimensiunile şi cotele.
2. Sa verifice pe teren armonizarea motivelor arhitectonice şi a lucrãrilor de finisaj.
3. Sa se dea "Constructorului" lãmuririle necesare în caz de nepotriviri sau dificultãţi intampinate în aplicarea pe teren a proiectului.
De asemenea delegaţii Organului de Proiectare vor putea controla:
4. Calitatea materialelor şi a execuţiei.
5. Dacã pe şantier se fac incercarile de materiale prescrise de caietul de sarcini, instrucţiuni, etc.
6. Dacã rezultatele încercãrilor de şantier şi laborator corespund prevederilor proiectului.
7. Dacã se respecta condiţiunile speciale anexate proiectului.
ART. 4
Toate constatãrile ca urmare a controlului şi verificãrilor prevãzute la art. 1-3, se vor consemna în carnetul de ordine de şantier cu titlul "note de control".
Delegatul clientului şi delegatul constructorului au obligaţiunea de a semna pentru luare de cunostinta.
ART. 5
În cazul când delegatul Organului de Proiectare ar constata pe teren ca nu se respecta proiectul sau caietul de sarcini, el este obligat a semnala imediat prin nota de control abaterile constatate, prescriind în acelaşi timp mãsurile ce trebuesc luate.
Totodatã delegatul Organului de Proiectare va aduce la cunostinta "Clientului", precum şi Organului respectiv, cele constatate şi mãsurile recomandate.
Dacã aceste recomandãri nu sunt de natura a modifica cu nimic prevederile şi valoarea proiectului, ci au ca scop numai ca execuţia lucrãrilor sa corespundã prevederilor proiectului sau caietelor de sarcini, delegaţii de pe teren ai "Clientului" şi "Constructorului" au obligaţiunea sa ia imediat mãsuri pentru ca executarea lucrãrilor sa se facã conform acestor recomandãri.
Rãspunderea pentru neluarea în considerare a acestor recomandãri cade în sarcina "Clientului" şi a "Constructorului".
ART. 6
În cazul când delegatul Organului de Proiectare ar constata pe teren ca proiectul are unele lipsuri sau deficiente şi ca este necesar sa se introducã unele modificãri în vedrea unei adaptari mai corespunzãtoare la situaţia realã şi a unei bune executii şi funcţionari, atunci va aduce la cunostinta conducerii Organului cele constatate, care va lua mãsurile de rigoare.
Dacã recomandãrile Organului de Proiectare ar duce la modificarea proiectului, care ar antrena sau nu un spor de cost al lucrãrilor, acesta va comunica "Clientului" în termen de cel mult 5 zile dela data constatãrii pe teren a necesitãţii modificãrii proiectului, propunerea modificatoare şi valoarea aproximativã a devizului modificator.
În urmãtoarele 10 zile, Organul de Proiectare va prezenta proiectul modificator, în afarã de cazul când proiectul necesita studii noui. În acest caz, termenul de predarea proiectului modificator se va stabili de comun acord şi conform cu importanta studiilor.
Transpunerea pe teren a proiectului modificator se va face cu asentimentul clientului.
În scopul realizãrii de economii sau în scopul utilizãrii unor materiale disponibile, clientul de acord cu constructorul, va putea în timpul construcţiei sa propunã Organului de Proiectare modificarea proiectului.
Organul de Proiectare este obligat ca în acest caz sa furnizeze proiectul modificator în cel mai scurt timp posibil dela data sesizãrii de cãtre client. În cazul când modificarea ar cuprinde o refacere importanta a proiectului, ea va putea face obiectul unei convenţii speciale, privind obiectul modificãrii, termenul de predare şi cheltuielile suplimentare de proiectare.
ART. 7
Nerespectarea de cãtre Organul de Proiectare a obligaţiei de a trimite delegatul sau la constatãrile prevãzute în instrucţiunile de fata va atrage dupã sine amenzile prevãzute în convenţiile tip cu privire la întârzierea proiectelor.
Toate cheltuielile ocazionate de deplasarea delegatului Organului de Proiectare, în urma unei invitaţii premature la constatãri, vor fi suportate de partea în culpa, "Client" sau "Constructor".
În cazul furnizarii de cãtre "Client" de date eronate preliminare proiectãrii, care ar atrage necesitatea refacerii proiectului, cheltuiala cauzatã de revizuirea proiectului va fi suportatã de client.
În caz de greşeli vadite, datorite proiectãrii sau când se evidenţiazã în timpul lucrãrii o risipa de materiale ca rezultat al unei proiectari neeconomice, proiectul modificator nu va antrena nicio plata suplimentarã privind costul întocmirii acestuia. Când organele de proiectare îşi procura, în baza convenţiei, singure datele de proiectare, ele sunt rãspunzãtoare de consecinţele unei eventuale proiectari gresite sau de acelea rezultate din neluarea în considerare a condiţiilor locale, neavând, prin urmare, niciun drept de plata suplimentarã pentru întocmirea proiectului modificator.
În cazul când clientul sau organul de execuţie este în acelaşi timp şi organ de proiectare el va asuma sarcinile şi rapsunderile ce decurg din aceasta calitate în conformitate cu prevederile prezentelor instrucţiuni.



──────────


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016