Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE Nr. 19 din 15 februarie 1995  pentru aprobarea Normelor obligatorii privind sponsorizarea in domeniul audiovizualului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE Nr. 19 din 15 februarie 1995 pentru aprobarea Normelor obligatorii privind sponsorizarea in domeniul audiovizualului

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 131 din 29 iunie 1995
În scopul reglementãrii modului de efectuare a sponsorizarii în domeniul audiovizualului, în aplicarea prevederilor <>Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea şi ale art. 32 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 48/1992,

În conformitate cu dispoziţiile art. 29 al Legii audiovizualului nr. 48/1992,
Consiliul Naţional al Audiovizualului decide:

ART. 1
Se aproba Normele obligatorii privind sponsorizarea în domeniul audiovizualului, prezentate în anexa, care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezentele norme intra în vigoare de la data publicãrii lor în Monitorul Oficial al României.

PREŞEDINTELE
CONSILIULUI NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
prof.univ.dr. TITUS RAVEICA

ANEXA 1

NORME OBLIGATORII
privind sponsorizarea în domeniul audiovizualului

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Prin sponsorizare, în sensul prezentelor norme obligatorii, se înţelege participarea unei persoane fizice sau juridice, pe baza unui contract încheiat între sponsor şi beneficiar, la finanţarea directa sau indirecta, total sau parţial, a unor programe audiovizuale cu scopul promovãrii numelui sau, a marcii sau a imaginii sale sociale.
ART. 2
Prin sponsor, în sensul prezentelor norme obligatorii, se înţelege orice persoana fizica sau juridicã, publica sau privatã, din România sau din strãinãtate, care efectueazã o sponsorizare în condiţiile legii.
Persoanele fizice sau juridice din România nu pot efectua activitãţi de sponsorizare din surse obţinute de la bugetul de stat.
Nu pot fi sponsori partidele şi formaţiunile politice.
ART. 3
În domeniul audiovizualului pot beneficia de sponsorizare, în sensul prezentelor norme obligatorii, persoanele juridice şi persoanele fizice menţionate în <>art. 5 din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, care desfãşoarã una dintre activitãţile prevãzute la art. 4 din lege.
CAP. 2
Modalitãţi de realizare a sponsorizarii
ART. 4
O emisiune sau o serie de emisiuni sponsorizate, în întregime sau parţial, trebuie sa fie identificate în mod clar ca atare şi adecvat în generic, la începutul şi/sau la sfîrşitul programului.
Este exclusa prezenta sponsorului şi a semnelor sale distinctive, sonore sau vizuale, în interiorul emisiunii (scenografie, costume, afişe, instrumente muzicale etc.), cu excepţia emisiunilor-concurs, a emisiunilor de divertisment, a cãror durata depãşeşte 30 de minute, precum şi a emisiunilor conţinînd manifestãri sportive şi în cadrul cãrora este permisã menţionarea sponsorului şi a semnelor sale în generic la intervale de timp care nu pot fi mai mici de 15 minute.
ART. 5
Conţinutul şi programarea unei emisiuni sponsorizate nu pot fi în nici un caz influentate de sponsori, astfel încît sa aducã atingere responsabilitãţii şi independentei editoriale a difuzorului de programe de radio şi de televiziune.
ART. 6
Emisiunile sponsorizate nu trebuie sa incite la vînzarea, la cumpãrarea sau la luarea în locatie a produselor sau a serviciilor sponsorului sau ale unui terţ.
CAP. 3
Sponsorizãri interzise
ART. 7
Sunt interzise sponsorizarea programelor de actualitati şi a programelor cu tematica politica, precum şi sponsorizarea prozelitismului religios.
ART. 8
Sponsorul ori beneficiarul poate sa aducã la cunostinta publicului sponsorizarea numai prin promovarea numelui sau a marcii, ori a imaginii sale.
Emisiunile de radio şi de televiziune sponsorizate trebuie anunţate ca atare.
Se interzice ca prin operaţiunea de sponsorizare beneficiarul ori sponsorul sa efectueze reclama comercialã anterioarã, concomitenta sau ulterioara activitãţii sponsorizate, în favoarea sponsorului sau a altor persoane decît beneficiarul.
CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 9
Orice aspecte de natura juridicã, financiarã sau privind modul de procedura, la care nu se fac în mod expres referiri în prezentele norme obligatorii, vor fi interpretate în sensul strict al prevederilor <>Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea.
ART. 10
Consiliul Naţional al Audiovizualului va putea aduce, dacã va fi cazul, modificãri prezentelor norme obligatorii.

-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016