Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 17 din 5 februarie 2004 pentru modificarea si completarea Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 123/2003 privind publicitatea si teleshoppingul
EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 12 februarie 2004
Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unicã autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,
în temeiul <>art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptã urmãtoarea decizie:
ARTICOL UNIC
<>Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 123/2003 privind publicitatea şi teleshoppingul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 4 iulie 2003, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1 . - Publicitatea şi teleshoppingul nu trebuie sã facã apel, nici vizual şi nici verbal, la persoanele care prezintã în mod obişnuit emisiunile de ştiri."
2. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Promovarea produselor medicamentoase în serviciile de programe audiovizuale va include obligatoriu urmãtoarele:
a) numele produsului;
b) denumirea comunã, dacã produsul conţine un singur ingredient activ;
c) indicaţia terapeuticã (pentru ce afecţiuni se foloseşte produsul medicamentos);
d) avertizarea: «Acest produs se poate elibera fãrã prescripţie medicalã. Se recomandã citirea cu atenţie a prospectului. Dacã apar manifestãri neplãcute, adresaţi-vã medicului sau farmacistului».
(2) Prin derogare de la prevederile lit. d) a alin. (1), publicitatea pentru produsele medicamentoase difuzatã într-o formã prescurtatã (reminder) va include avertizarea: «Se recomandã citirea cu atenţie a prospectului».
(3) În sensul prezentei decizii, prin (reminder) se înţelege clipul publicitar care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este o parte, continuare şi/sau completare a aceleiaşi campanii publicitare la un anumit produs medicamentos, realizatã în cadrul aceluiaşi serviciu de programe;
b) reaminteşte publicului elemente din mesajul difuzat în spotul principal al campaniei publicitare;
c) are o duratã ce nu depãşeşte 10 secunde.
(4) Avertizãrile menţionate la alin. (1) lit. d) şi alin. (2) se vor difuza în urmãtoarele condiţii:
a) în cazul spotului principal, textul va fi prezentat la sfârşitul spotului publicitar, sonor şi vizual, timp de minimum 6 secunde;
b) în cazul reminderului, textul va fi prezentat pe parcursul difuzãrii spotului în condiţii care sã asigure o percepţie clarã a mesajului."
Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului,
Ralu Filip
Bucureşti, 5 februarie 2004.
Nr. 17.
----------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: