Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 169  din 2 aprilie 2018  privind constituirea Comitetului director pentru e-guvernare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 169 din 2 aprilie 2018 privind constituirea Comitetului director pentru e-guvernare

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 296 din 2 aprilie 2018
    Având în vedere Memorandumul cu tema: „Planul de acţiuni, pentru anul 2017, privind iniţiativa de reducere a sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri“, aprobat în Şedinţa Guvernului din data de 30 martie 2017,
    în conformitate cu prevederile proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20, cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul operaţional Capacitate administrativă (POCA) „Competenţa face diferenţa!“ şi derulat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului,
    luând în considerare necesitatea asigurării unei coordonări integrate a acţiunilor şi intervenţiilor de e-guvernare la nivelul instituţiilor responsabile de implementarea, administrarea şi funcţionarea serviciilor publice electronice pentru cetăţeni şi mediul de afaceri aferente evenimentelor de viaţă,
    în temeiul art. 18 alin. (1) şi art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    Se constituie Comitetul director pentru eguvernare, denumit în continuare Comitetul director, organism interministerial, fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

    ART. 2
    (1) Comitetul director are următoarele obiective:
    a) coordonarea integrată a intervenţiilor de e-guvernare la nivelul instituţiilor responsabile de implementarea, administrarea şi funcţionarea serviciilor publice electronice aferente evenimentelor de viaţă, definite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 245/2015 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind Agenda Digitală pentru România 2020;
    b) definirea planului de acţiuni aferent digitalizării coerente a serviciilor publice aferente evenimentelor de viaţă în conformitate cu rezultatele asumate prin proiectul „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20;
    c) prioritizarea intervenţiilor de e-guvernare la nivelul instituţiilor responsabile de implementarea, administrarea şi funcţionarea serviciilor publice electronice aferente evenimentelor de viaţă, conform rezultatelor proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de eguvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20.

    (2) În vederea atingerii obiectivelor menţionate la alin. (1), Comitetul director îndeplineşte următoarele atribuţii referitoare la intervenţiile de e-guvernare aferente evenimentelor de viaţă:
    a) dezbate livrabilele proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20, şi validează documentul de politică publică realizat în cadrul proiectului;
    b) asigură coerenţa fundamentării coordonării/monitorizării modului de implementare a propunerii de politică publică privind e-guvernarea;
    c) prioritizează acţiunile şi arbitrează iniţiativele de simplificare a procesului, procedurilor, circuitelor şi demersurilor administrative, prin suprimarea procedurilor redundante şi introducerea conceptelor moderne de e-guvernare;
    d) propune acţiunile şi tipurile de măsuri de adoptat, structurează etapele de implementare a intervenţiilor de eguvernare şi stabileşte modalitatea de realizare unitară a intervenţiilor de e-guvernare, rezultate din proiectul „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20;
    e) validează propunerile de reformă administrativă şi de funcţionare a serviciilor publice electronice propuse în cadrul proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de eguvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20, anterior recepţiei finale realizate de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

    (3) Comitetul director va funcţiona atât pe perioada implementării proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20, cât şi în perioada de sustenabilitate a acestuia.

    ART. 3
    (1) Comitetul director este condus de secretarul general al Guvernului, în calitate de preşedinte, calitate ce poate fi delegată unui secretar de stat din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Preşedintele este sprijinit în activitatea sa de doi vicepreşedinţi, respectiv un secretar de stat din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi secretarul de stat coordonator al domeniului tehnologiei informaţiei la nivelul întregii administraţii publice centrale din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
    (3) La lucrările Comitetului director vor participa şi reprezentanţi la nivel tehnic desemnaţi de membrii acestuia, precum şi consultanţi/experţi cooptaţi în cadrul proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de eguvernare (EGOV)“, cod SIPOCA 20, precum şi doi secretari de stat din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, în calitate de coordonator şi raportor al condiţionalităţilor ex-ante asumate faţă de Comisia Europeană.
    (4) La propunerea membrilor Comitetului director şi cu aprobarea preşedintelui acestuia, pot fi convocaţi invitaţi din partea altor autorităţi sau instituţii publice cu atribuţii, competenţe şi/sau care pot oferi date şi/sau informaţii relevante pentru buna desfăşurare a lucrărilor. În aceleaşi condiţii, la şedinţe pot fi invitaţi şi reprezentanţi ai mediului academic, de afaceri, ai societăţii civile.
    (5) Secretariatul tehnic al Comitetului director este asigurat de Secretariatul General al Guvernului, prin Direcţia coordonare politici şi priorităţi.

    ART. 4
    (1) Comitetul director se reuneşte în şedinţe ordinare lunare sau ori de câte ori este necesar, prin grija Secretariatului tehnic.
    (2) Şedinţele Comitetului director sunt conduse de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, preşedintele va desemna unul dintre vicepreşedinţi.
    (3) Agenda fiecărei şedinţe a Comitetului director se întocmeşte de către Secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate şi înaintate în acest sens de către membrii Comitetului director, şi se aprobă de preşedinte.
    (4) Procesele-verbale ale şedinţelor Comitetului director cuprind, în principal, ordinea deliberărilor şi hotărârilor luate şi vor fi semnate de membrii Comitetului director şi înregistrate de Secretariatul tehnic.

    ART. 5
    (1) Comitetul director îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, pe care îl aprobă în prima şedinţă de lucru.
    (2) Prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare vor fi stabilite condiţiile pentru cvorum şi modalitatea de luare a deciziilor.
    (3) Comitetul director va prezenta prim-ministrului informări periodice privind îndeplinirea scopului prevăzut în prezenta decizie.

    ART. 6
    În termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii conducătorii instituţiilor prevăzute în anexă comunică Secretariatului General al Guvernului persoanele nominalizate în calitatea de membru în cadrul Comitetului director.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Ioana-Andreea Lambru

    Bucureşti, 2 aprilie 2018.
    Nr. 169 .
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comitetului director pentru e-guvernare
    Preşedinte:
    - secretarul general al Guvernului.

    Vicepreşedinţi:
    - secretar de stat din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale;
    – secretarul de stat coordonator al domeniului tehnologiei informaţiei la nivelul întregii administraţii publice centrale din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

    Membri:
    1. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Afacerilor Externe;
    2. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
    3. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Apărării Naţionale;
    4. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale;
    5. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Economiei;
    6. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    7. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
    8. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Justiţiei;
    9. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale;
    10. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Sănătăţii;
    11. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Transporturilor;
    12. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
    13. secretar de stat sau înalt funcţionar public din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
    14. director general sau director general adjunct din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
    15. preşedintele sau un înalt funcţionar public din cadrul Comisiei Naţionale de Prognoză.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016