Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 162 din 25 iulie 2019 privind constituirea Comisiei Naţionale de Supraveghere a Sistemului Informaţional din Sănătate şi de Raportare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică
EMITENT: Prim-Ministrul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 619 din 25 iulie 2019
Având în vedere prevederile Memorandumului cu tema „Constituirea Comisiei Naţionale de Supraveghere a Sistemului Informaţional din Sănătate şi de Raportare la O.C.D.E.“, aprobat în şedinţa Guvernului din data de 12 iunie 2019,
în temeiul art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
ART. 1
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comisia Naţională de Supraveghere a Sistemului Informaţional din Sănătate şi de Raportare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (O.C.D.E.), denumită în continuare Comisia, structură interministerială fără personalitate juridică, cu rol consultativ, în coordonarea Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate.
(2) Comisia este formată din 4 membri, reprezentanţi la nivel de demnitar ai următoarelor autorităţi centrale:
a) un reprezentant al Ministerului Sănătăţii - în calitate de preşedinte al Comisiei;
b) un reprezentant al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate - în calitate de membru, coordonator al grupului de lucru permanent;
c) un reprezentant al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate - membru;
d) un reprezentant al Institutului Naţional de Statistică - membru.
ART. 2
(1) Comisia se constituie în scopul colectării şi raportării datelor şi indicatorilor din sistemul de sănătate din România, în conformitate cu reglementările europene, şi, pe termen lung, reglementării sistemului informaţional din sănătate şi alinierii acestuia la cerinţele europene.
(2) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate.
(3) În vederea îndeplinirii scopului său, Comisia are următoarele obiective:
a) să elaboreze un plan de acţiune privind colectarea şi raportarea datelor şi indicatorilor din sistemul de sănătate din România la Grupul de lucru pentru indicatori de calitate în sănătate al O.C.D.E., cu termene şi responsabilităţi pentru fiecare instituţie/organizaţie;
b) să elaboreze un inventar al datelor deţinute de autorităţile publice şi instituţiile din sistemul de sănătate de la nivel central şi local;
c) să elaboreze lista cu indicatorii noi care trebuie produşi şi cu indicatorii care nu îndeplinesc condiţiile de calitate;
d) să elaboreze propuneri de măsuri/indicatori necesari a fi colectaţi sau elaboraţi prin combinarea de date dezagregate din baze de date deţinute de instituţii diferite, pentru a răspunde cerinţelor de la nivel european;
e) să stabilească fluxurile de date, să dispună fluxuri noi de date şi să stabilească responsabilităţi instituţionale, metode de implementare şi termene;
f) să realizeze corelarea categoriilor de furnizori de sănătate din România şi de servicii naţionale de sănătate cu clasificările prevăzute de reglementările europene.
ART. 3
(1) În vederea realizării obiectivelor sale, în subordinea Comisiei se constituie un grup de lucru permanent, format din câte 2 reprezentanţi, la nivel de experţi, ai următoarelor autorităţi publice:
a) Ministerul Sănătăţii;
b) Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate;
c) Casa Naţională de Asigurări de Sănătate;
d) Institutul Naţional de Sănătate Publică;
e) Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
f) Institutul Naţional de Statistică.
(2) Autorităţile centrale şi instituţiile reprezentate în grupul de lucru permanent al Comisiei implementează planul de acţiune elaborat de Comisie astfel încât raportarea României la O.C.D.E. să se realizeze în conformitate cu metodologia şi cerinţele acestei organizaţii.
ART. 4
Desemnarea reprezentanţilor la nivel de demnitar din conducerea Comisiei, precum şi a membrilor grupului de lucru permanent se face prin act al conducătorului autorităţii sau instituţiei pe care o reprezintă, pe domeniul specific al Comisiei.
ART. 5
(1) Comisia şi grupul de lucru permanent se întrunesc la sediul Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, care asigură secretariatul tehnic al Comisiei, sau în alt loc stabilit de comun acord.
(2) Întrunirile Comisiei se desfăşoară lunar sau ori de câte ori este nevoie.
(3) La întrunirile Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi specialişti, la propunerea membrilor Comisiei.
(4) Comisia elaborează regulamentul propriu de organizare şi funcţionare şi regulamentul grupului de lucru permanent, în cadrul primei întruniri.
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Toni Greblă
Bucureşti, 25 iulie 2019.
Nr. 162.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: