Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 151 din 10 mai 2024  privind constituirea Comitetului interministerial Rezilient  pentru asigurarea continuităţii guvernării pe dimensiunea rezilienţei instituţionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 151 din 10 mai 2024 privind constituirea Comitetului interministerial Rezilient pentru asigurarea continuităţii guvernării pe dimensiunea rezilienţei instituţionale

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 433 din 10 mai 2024
    Având în vedere Nota comună a Cancelariei Prim-Ministrului nr. 847 din 6 februarie 2024 şi a Centrului Euro-Atlantic pentru Rezilienţă nr. A/88 din 2 februarie 2024, înaintată prin Adresa Cancelariei Prim-Ministrului nr. 848 din 24 aprilie 2024, înregistrată la Secretariatul General al Guvernului cu nr. 20/4.471/MA din 25 aprilie 2024,
    în temeiul prevederilor art. 29 şi art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    (1) Se constituie Comitetul interministerial Rezilient pentru asigurarea continuităţii guvernării pe dimensiunea rezilienţei instituţionale, denumit în continuare Comitetul, organism fără personalitate juridică, în coordonarea Cancelariei Prim-Ministrului, având componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
    (2) Comitetul este condus de şeful Cancelariei Prim-Ministrului, în calitate de preşedinte, sau, în lipsa acestuia, de către consilierul de stat cu atribuţii în domeniu, precum şi de către doi vicepreşedinţi, respectiv secretarul general al Guvernului şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
    (3) Ministerele sunt reprezentate la reuniunile Comitetului la nivelul funcţiei de secretar de stat, iar celelalte entităţi de conducătorii sau împuterniciţii acestora.
    (4) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Cancelaria Prim-Ministrului şi Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă.

    ART. 2
    La reuniunile Comitetului pot participa:
    a) cu statut de invitaţi permanenţi, reprezentanţi desemnaţi de către entităţile prevăzute în anexă;
    b) cu statut de invitaţi, reprezentanţi din partea celorlalte autorităţi sau instituţii publice, precum şi din partea unor organizaţii internaţionale cu atribuţii şi competenţe în domeniu, care pot oferi date sau informaţii relevante pentru buna desfăşurare a lucrărilor;
    c) reprezentanţi din partea structurilor asociative ale administraţiei publice locale, ai societăţii civile şi ai mediului de afaceri sau financiar-bancar, ai instituţiilor academice şi de învăţământ superior, asociaţiilor şi fundaţiilor, interesate de domeniul elaborării şi implementării politicilor cu impact în domeniul ameliorării rezilienţei instituţionale;
    d) invitaţi ai membrilor Comitetului, în funcţie de problematica analizată.


    ART. 3
    (1) Scopul Comitetului este asigurarea comunicării interinstituţionale pentru dezvoltarea unei abordări coerente şi coordonate, respectiv într-o manieră transversală, a rezilienţei instituţionale, societale şi a sistemului de guvernanţă a instituţiilor publice centrale, potrivit obiectivelor generale şi specifice menţionate în propunerea de politică publică pentru implementarea şi dezvoltarea dimensiunii rezilienţei în funcţionarea instituţiilor publice centrale.
    (2) Activitatea desfăşurată în cadrul Comitetului este neremunerată.

    ART. 4
    În vederea îndeplinirii scopului prevăzut la art. 3, Comitetul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) facilitează colaborarea tuturor instituţiilor implicate şi interesate pentru a pune în aplicare, într-un mod eficient, direcţiile de acţiune, obiectivele generale şi obiectivele specifice din cadrul politicii publice pentru implementarea şi dezvoltarea dimensiunii rezilienţei în funcţionarea instituţiilor publice centrale şi al planului de acţiune pentru implementarea şi dezvoltarea dimensiunii rezilienţei în funcţionarea instituţiilor publice centrale;
    b) propune o procedură de autoevaluare instituţională, parte a unui proces de monitorizare a construcţiei rezilienţei instituţionale, societale şi a sistemului de guvernanţă;
    c) consolidează autoevaluările instituţionale prin utilizarea capacităţii analitice proprii, identifică vulnerabilităţi, ameninţări şi riscuri cu impact transsectorial şi propune măsuri de remediere/optimizare a rezilienţei instituţionale;
    d) promovează, în calitate de platformă de cooperare interinstituţională, ghidurile de bune practici, elaborate de către instituţiile componente, în scopul prezentării experienţelor pozitive identificate la nivel naţional, precum şi la nivel european;
    e) coordonează procesul de implementare intersectorială a recomandărilor internaţionale în domeniul rezilienţei instituţiilor publice centrale.


    ART. 5
    În vederea implementării conceptului de complementaritate a eforturilor şi evitare a dublării consumului de resurse, Comitetul cooperează cu Secretariatul General al Guvernului, responsabil de implementarea cerinţei privind asigurarea continuităţii guvernării şi a serviciilor guvernamentale esenţiale.

    ART. 6
    (1) Comitetul se reuneşte, de regulă, în şedinţe semestriale sau ori de câte ori este necesar, la propunerea preşedintelui, prin grija secretariatului tehnic. Şedinţele Comitetului se pot desfăşura în format fizic sau online.
    (2) Şedinţele Comitetului sunt conduse de către preşedinte.
    (3) Agenda fiecărei şedinţe a Comitetului se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate de preşedintele şi membrii Comitetului.
    (4) Procesele-verbale ale şedinţelor Comitetului sunt semnate de către membrii acestuia şi diseminate de secretariatul tehnic către membrii Comitetului.

    ART. 7
    În termen de 30 de zile de la emiterea prezentei decizii, Comitetul aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, în cuprinsul căruia sunt stabilite condiţiile pentru cvorum şi modalitatea de luare a deciziilor, precum şi alte aspecte organizatorice necesare funcţionării acestuia.

    ART. 8
    Preşedintele raportează prim-ministrului, anual şi ori de câte ori i se solicită, evoluţia măsurilor şi stadiul implementării acestora în domeniul consolidării rezilienţei instituţionale.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean

    Bucureşti, 10 mai 2024.
    Nr. 151.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comitetului interministerial Rezilient pentru asigurarea continuităţii guvernării pe dimensiunea rezilienţei instituţionale
    1. Şeful Cancelariei Prim-Ministrului, preşedinte
    2. Secretarul general al Guvernului, vicepreşedinte
    3. Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, vicepreşedinte
    4. Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă
    5. Ministerul Afacerilor Interne^1
    ^1 Reprezentanţi cu rol de conducere şi decizie din cadrul direcţiilor generale cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale şi management operaţional, ce desfăşoară activităţi pe componenta strategică şi operaţională.

    6. Ministerul Apărării Naţionale
    7. Ministerul Finanţelor
    8. Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
    9. Ministerul Energiei^2
    ^2 Reprezentanţi cu rol de conducere şi decizie din cadrul structurilor cu atribuţii în domeniul politicilor energetice.

    10. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
    11. Ministerul Afacerilor Externe
    12. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
    13. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    14. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
    15. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene
    16. Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării
    17. Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
    18. Ministerul Educaţiei
    19. Ministerul Sănătăţii
    20. Institutul Naţional de Statistică
    21. Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză
    22. Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică
    23. Serviciul Român de Informaţii

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016