Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - art. 1 alin. (1) lit. m) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.512/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 10 ianuarie 2003, şi art. 1 alin. (2) lit. b) pct. 2 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 20/12/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 bis din 6 februarie 2003; - art. 1 alin. (1) lit. h) şi art. 3 lit. b) şi k) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice şi stomatologice, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.510/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 10 ianuarie 2003; - art. 1 alin. (1) lit. e) şi o) şi art. 3 lit. b) şi h) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale spitaliceşti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta şi de transport sanitar, precum şi a serviciilor de recuperare a sãnãtãţii, în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.511/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 7 din 9 ianuarie 2003; - Referatul Direcţiei generale norme contractuale şi relaţii cu furnizorii nr. DGA/IV/318 din 4 martie 2003, aprobat de directorul general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în temeiul prevederilor <>art. 77 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 20 noiembrie 2002, preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtoarea decizie: ART. 1 Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003 pentru aprobarea utilizãrii formularelor unice pe ţara, fãrã regim special, necesare raportarii activitãţii furnizorilor de servicii medicale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 şi nr. 136 bis din 3 martie 2003, se modifica şi se completeazã astfel: 1. La anexa 1-e, punctul 1 "Numãrul de puncte «per capita»" se completeazã cu litera d) cu urmãtorul conţinut: "În situaţia unui cabinet din mediul rural cu medic angajat, dacã total rândul 3 mai mare decât 25.000 - - > pana la 25.000 inclusiv se aplica procentul gradului profesional al medicului titular, iar pentru ce depãşeşte 25.000 se aplica procentul gradului profesional al medicului angajat." 2. La anexa 1-e punctul 2 "Corecţia numãrului de puncte «per capita» în raport cu gradul profesional şi cu condiţiile de munca", titlul coloanei 2 "Majorarea/diminuarea numãrului de puncte «per capita» în funcţie de gradul profesional (col. 1x procent de majorare/diminuare)" se completeazã cu un asterisc (*) având urmãtoarea explicaţie prezentatã în subsolul tabelului: "*) Se aplica numai în alte situaţii decât cele ale medicilor titulari din mediul rural care au medici angajaţi." 3. Se adauga anexa 2-b bis prevãzutã în anexa nr. 1 la prezenta decizie. 4. La anexa 2-i tabelul "Sume pentru servicii medicale spitaliceşti efectuate în ambulatorii autorizate/avizate de MSF sa efectueze aceste servicii" se numeroteaza cu "1" şi se completeazã cu urmãtorul tabel, numerotat cu "2": 2. DESFASURATORUL PE CNP AL SERVICIILOR MEDICALE SPITALICEŞTI EFECTUATE ÎN AMBULATORII AUTORIZATE/AVIZATE DE MSF SA EFECTUEZE ACESTE SERVICII LUNA/TRIM. .............
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea serviciului Nr./data fişa CNP Total servicii medicale
medical conform cap. I sau registru asigurat spitaliceşti/şedinţe
pct. 2 din anexa nr. 1 de consultatie beneficiar realizate
la Ordinul ministrului
M.S.F. şi al
preşedintelui C.N.A.S
nr. 22/14/2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: x x
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total col. 3 = total col. 2 din tabelul 1. 5. La anexa 3-a, punctul 1, tabelul "Sume pentru servicii medicale spitaliceşti LUNA/TRIM..." se numeroteaza cu "1.1" şi se completeazã cu urmãtorul tabel, numerotat cu "1.2": "1.2 EVIDENTA DUPĂ COD NUMERIC PERSONAL A CAZURILOR REALIZATE ŞI A ZILELOR DE SPITALIZARE EFECTIV REALIZATE LUNA/TRIM. .............
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Secţia Nr. foaie de CNP asigurat - persoana Total zile spitalizare
observatie externata*) aferente fiecãrui CNP
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: x
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
--------- *) În situaţia în care un CNP apare evidenţiat la mai multe secţii sau dacã nu este externat în luna/trim. respectiv(a), la total se va numara o singura data, respectiv nu se va lua în calcul, astfel încât totalul col. 2 din tabelul 1.2 sa fie egal cu totalul col. 2 din tabelul 1.1. Se va marca distinct CNP corespunzãtor sectiei din care s-a efectuat externarea." 6. La anexa 3-a, punctul 2, tabelul "Sume pentru servicii medicale spitaliceşti efectuate în regim ambulatoriu" se numeroteaza cu "2.1" şi se completeazã cu urmãtorul tabel, numerotat cu "2.2": "2.2 EVIDENTA DUPĂ CNP A BENEFICIARILOR DE SERVICII MEDICALE SPITALICEŞTI EFECTUATE ÎN REGIM AMBULATORIU LUNA/TRIM. ............. Secţia/compartiment independent ......................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea serviciului Numãr/numere din CNP Total servicii medicale
medical spitalicesc Registrul**) pentru asigurat spitaliceşti/şedinţe
efectuat în regim evidenta acestor beneficiar realizate***)
ambulatoriu*) servicii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: x x
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
------------- *) Conform cap. I pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 22/14/2003. **) În situaţia în care se va introduce o alta evidenta pentru aceste servicii, se va trece numãrul acelui document. ***) Total col. 3 = total col. 3 din tabelul 2.1." 7. Dupã anexa 3-a se introduce anexa 3-a bis prevãzutã în anexa nr. 2 la prezenta decizie. ART. 2 Pentru spitalele participante la programul naţional de finanţare bazatã pe caz se aproba utilizarea formularelor unice pe ţara, fãrã regim special, care includ desfasuratoarele activitãţilor realizate de medicii din asistenta medicalã spitaliceasca, necesare facturarii lunare în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale specificate şi metodologia privind decontarea şi regularizarea, specificate în anexa 3-a bis la Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003. ART. 3 (1) Spitalele participante la programul naţional de finanţare bazatã pe caz vor raporta serviciile medicale prestate începând cu luna ianuarie 2003, în vederea decontãrii acestor servicii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, potrivit formularelor aprobate prin Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003 şi prin prezenta decizie. (2) Spitalele vor raporta în format electronic datele despre pacientii externati, conform <>Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 29/2003 privind introducerea colectãrii electronice a Setului minim de date la nivel de pacient (SMDP) în spitalele din România, pana la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea, însoţite de formularul 1.1 din anexa 3-a bis la Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003, care înlocuieşte formularele 1.1 şi 1.2 din anexa 3-a la Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003. (3) Trimestrial, pana la data de 17 a lunii urmãtoare trimestrului încheiat, spitalele vor transmite în format electronic cazurile solicitate spre revalidare şi cele neraportate din lunile anterioare, însoţite de formularul 1.2 din anexa 3-a bis la Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003. Cazurile solicitate spre revalidare şi cele neraportate pana la sfârşitul anului pot fi raportate pana la data de 17 aprilie a anului urmãtor. (4) Lunar, respectiv trimestrial, spitalele vor primi rapoarte de validare a activitãţii pana la data de 12 şi, respectiv, 22 a lunii curente pentru luna, respectiv trimestrul, expiratã/expirat, potrivit formularelor 2.1 şi 2.2 din anexa 3-a bis la Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003. (5) Pentru decontarea activitãţii lunare, respectiv trimestriale, formularele 1.1 şi 1.2 din anexa 3-a la Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003 vor fi înlocuite cu formularele 3.1 şi 3.2 din anexa 3-a bis la aceeaşi decizie. Cazurile externate, validate şi nedecontate pana la sfârşitul anului, pot fi incluse în prima regularizare a anului urmãtor. ART. 4 (1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta decizie. (2) Formularele cuprinse în Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 78/2003, precum şi formularele cuprinse în anexele la prezenta decizie constituie modele-tip. ART. 5 Direcţia generalã norme contractuale şi relaţii cu furnizorii, direcţiile de specialitate din Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii. ART. 6 (1) Prevederile prezentei decizii sunt valabile pentru anul 2003. (2) Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, prof. univ. dr. Eugeniu Turlea Bucureşti, 14 martie 2003. Nr. 144.(Anexa 2-b bis la Decizia preşedintelui CNAS nr. 78/2003)--------------------------------------------------------- Casa de asigurãri de sãnãtate ....... Cabinetul medical ................... Localitatea ......................... Judeţul ............................. Medic de specialitate ........... Specialitate .................... DESFASURATOR PE C.N.P. AL CONSULTATIILOR, SERVICIILOR MEDICALE ŞI TRATAMENTELOR ÎN ASISTENTA MEDICALĂ AMBULATORIE DE SPECIALITATE PENTRU LUNA ...............
┌─────┬────────────┬──────────┬────────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Nr. │CNP asigurat│Numãr Fişa│Consultaţii*│Puncte │Servicii │Puncte │
│crt. │ │sau Regis-│(codul) │aferente │medicale* │aferente │
│ │ │tru cons- │ │consulta- │(codul) │servicii- │
│ │ │sultatii │ │tiilor │ │lor │
│ │ │ │ │ │ │medicale │
├─────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├─────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┴────────────┴──────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │
└─────────────────────────────┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
------------ * Consultatiile şi serviciile medicale sunt cele cf. <>cap. I, pct. 1, lit. A şi B din Anexa 1 la Ordinul comun nr. 21/13/2003 . Se pot completa numai codurile consultatiilor din anexa cu acordul casei de asigurãri de sãnãtate. Se va completa formular distinct pentru pachetul minimal de servicii medicale Total col. C4 desfasurator servicii din pachetul de baza + total col. C4 desfasurator servicii din pachetul minimal = total col. 4 din Anexa 2-a Total col. C5 desfasurator servicii din pachetul de baza + total col. C5 desfasurator servicii din pachetul minimal = total col. 6 din Anexa 2-a Total col. C6 = total col. 4 din Anexa 2-b Total col. C7 = total col. 6 din Anexa 2-b Nota: ----- Formularul se întocmeşte în 2 exemplare din care un exemplar se depune la casa de asigurãri de sãnãtate, de cãtre reprezentantul legal al cabinetului medical, pana la data de 3 a lunii urmãtoare. Reprezentantul legal al cabinetului Semnatura şi parafa medicului ................................... de specialitate, ANEXA 2 -------(Anexa 3-a bis la Decizia preşedintelui CNAS nr. 78/2003)--------------------------------------------------------- Judeţul ............... Localitatea ........... Spitalul .............. 1.1 SITUAŢIA CAZURILOR (PACIENTI) EXTERNATE ŞI RAPORTATE PENTRU LUNA .............. 2003 (transmis de la Spital cãtre INCDS)
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Secţia │ Nr. cazuri raportate în aplicatia │
│ │ "DRG Naţional" │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ TOTAL SPITAL │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
Datele au fost trimise prin e-mail în data de ............. Director General .................. Judeţul ............. Localitatea ......... Spitalul ............ 1.2 SITUAŢIA CAZURILOR (PACIENTI) EXTERNATE ŞI RAPORTATE* PENTRU TRIMESTRUL / TRIMESTRELE .............. 2003 (transmis de la Spital cãtre INCDS)
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Anul │ Luna │ Nr. cazuri raportate │
│ │ │ în aplicarea │
│ │ │ "DRG Naţional" │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ TOTAL SPITAL │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
-------- *) Include numai cazurile transmise spre revalidare şi cele neraportate din lunile anterioare Datele au fost trimise prin e-mail în data de .............. Director General ........................ CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE ÎN SĂNĂTATE 2.1 RAPORT DE ACTIVITATE PE BAZA GRUPELOR DE DIAGNOSTICE AL SPITALULUI ............. LUNA .............. 2003 (transmis de la CNAS/INCDS cãtre Spital şi CJAS)
┌────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────┐
│ Secţia │Nr. cazuri │Nr. cazuri │Cazuri │ ICM │Obsrvatii │
│ │raportate în│raportate şi│nevalidate │ │ │
│ │aplicatia │validate │ │ │ │
│ │"DRG │ │ │ │ │
│ │ Naţional" │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
│SPITAL │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘
Director General CNAS ...... Director General INCDS ......... CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE ÎN SĂNĂTATE 2.2 RAPORT DE ACTIVITATE PE BAZA GRUPELOR DE DIAGNOSTICE AL SPITALULUI ........ TRIMESTRUL / TRIMESTRELE .............. 2003 (transmis de la CNAS/INCDS cãtre Spital şi CJAS)
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Secţia │Nr. cazuri rapor- │Nr. cazuri raporta-│ICM realizat │
│ │tate în aplicatia │te şi validate │ │
│ │"DRG Naţional" │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│TOTAL SPITAL │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
Director General CNAS ...... Director General INCDS ......... Judeţul ............. Localitatea ......... Spitalul ............ 3.1 RAPORT DE DECONTARE A SERVICIILOR SPITALICEŞTI PE BAZA GRUPELOR DE DIAGNOSTICE PE LUNA ...............2003 (transmis de la Spital cãtre CJAS)
┌─────────┬─────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┐
│Nr. │Nr. │ ICM │Nr. ca- │Tarif pe │Suma │Suma │Suma │
│cazuri │cazuri │contrac- │zuri │caz │contrac-│calculatã│solici- │
│raportate│nevali- │tat*3 │pondera-│ponderat │tata │ │tata*5 │
│luna │date luna│ │te │ *4 │ │ │ │
│curenta*1│anterioa-│ │ │ │ │ │ │
│ │ra*2 │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │4=(1-2) │ 5 │ 6 │7=4x5 │ 8 │
│ │ │ │ x 3 │ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘
Director General ...........-------- *1 Conform Anexei 3-a bis formularul 1.1. *2 Conform Anexei 3-a bis formularul 2.1. *3 Conform Anexei 8 la <>Ordinul comun nr. 22/14/2003 . *4 Conform Anexei 9 la <>Ordinul comun nr. 22/14/2003 . *5 Conform cu prevederile din Anexa 2 la <>Ordinul comun nr. 22/14/2003 . Judeţul .............. Localitatea .......... Spitalul ............. 3.2 RAPORT DE DECONTARE A SERVICIILOR SPITALICEŞTI PE BAZA GRUPELOR DE DIAGNOSTICE PE TRIMESTRUL / TRIMESTRELE ................2003 (transmis de la Spital cãtre CJAS)
┌──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│Nr. cazuri│ ICM │Nr. cazuri│Tarif pe │ Suma │ Suma │ Suma │
│raportate │realizat*1│ponderate │caz ponde-│contrac- │calculatã │solicitatã│
│şi valida-│ │validate │rat*2 │tata │ │ *3 │
│te*1 │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 1 │ 2 │3=1x2 │ 4 │ 5 │6=3x4 │ 7 │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
Director General ...........------------- *1 Conform Anexei 3-a bis formularul 2.2. *2 Conform Anexei 9 la <>Ordinul comun nr. 22/14/2003 . *3 Conform cu prevederile din Anexa 2 la <>Ordinul comun nr. 22/14/2003 . -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.