Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.266 din 5 octombrie 2021  privind înlocuirea mandatului Fondului de garantare a asiguraţilor de administrator temporar, numit prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 724/2021, mandat care a fost prelungit şi restrâns prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1.148/2021, cu cel de administrator interimar, în raport cu dispoziţiile art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 1.266 din 5 octombrie 2021 privind înlocuirea mandatului Fondului de garantare a asiguraţilor de administrator temporar, numit prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 724/2021, mandat care a fost prelungit şi restrâns prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1.148/2021, cu cel de administrator interimar, în raport cu dispoziţiile art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1001 din 20 octombrie 2021
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, Bucureşti, cod de înregistrare fiscală 31588130, reprezentată legal prin preşedinte, în temeiul art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. d), art. 5 lit. b), art. 6 alin. (1) şi (3) şi art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 2^1 alin. (2)-(7), alin. (9) şi art. 12^2 din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma Hotărârii Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară adoptate în şedinţa din data de 30.09.2021, în cadrul căreia a fost analizată Nota de aprobare a înlocuirii mandatului Fondului de garantare a asiguraţilor, de administrator temporar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., numit prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 724/2021 privind desemnarea Fondului de Garantare a Asiguraţilor în calitate de administrator temporar la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., mandat care a fost prelungit şi restrâns prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1.148/2021 privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia, cu cel de administrator interimar, în raport cu dispoziţiile art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    a constatat următoarele:
    Prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 724/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 4 iunie 2021, Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a desemnat Fondul de garantare a asiguraţilor (denumit în continuare şi F.G.A. sau Fondul) în calitate de administrator temporar la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., în conformitate cu art. 30 alin. (2) coroborat cu art. 33 raportat la art. 2 pct. 3 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 246/2015.
    Prin Decizia A.S.F. nr. 1.148/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 27 septembrie 2021, s-au dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia, fiind dispusă şi prelungirea duratei mandatului administratorului temporar numai pentru a se asigura de către societate predarea evidenţelor complete ale contractelor de asigurare şi a dosarelor de daună, a evidenţelor tehnice şi contabile aferente acestor dosare către F.G.A. , în vederea exercitării de către acesta a atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 213/2015, şi de art. 266 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 85/2014. Totodată, s-a dispus încetarea aplicabilităţii prevederilor art. 3 şi 4 din Decizia A.S.F. nr. 724/2021.
    În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 916 din 24 septembrie 2021 a fost publicată Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor şi pentru modificarea altor acte normative.
    În acest sens, începând cu intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2021 la data de 24 septembrie 2021, este reglementată instituţia administratorului interimar, care să vină în interesul creditorilor de asigurare şi să adopte măsuri de conservare a patrimoniului societăţii de asigurare ce urmează a fi supusă procedurii de faliment.
    Pentru asigurarea unei supravegheri atente şi protejarea intereselor creditorilor de asigurare se impune numirea de către A.S.F. a unui administrator interimar, având atribuţiile de a facilita transmiterea evidenţelor către F.G.A. şi de a lua măsurile necesare pentru conservarea patrimoniului societăţii de asigurare a cărei autorizaţie a fost retrasă.
    Totodată, pentru a corobora prevederile Legii nr. 246/2015 cu cele ale Legii nr. 213/2015 şi ale Legii nr. 85/2014, în vederea protejării intereselor creditorilor de asigurări, pentru situaţii în care societatea de asigurare este supusă Legii nr. 246/2015, legiuitorul a stabilit, la art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015, că atunci când „asigurătorul a fost supus Legii nr. 246/2015, iar administrator temporar sau administrator de rezoluţie este Fondul, acesta îndeplineşte în continuare atribuţiile administratorului interimar“.
    La data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2021, asigurătorul se afla sub efectele Legii nr. 246/2015, F.G.A. exercitând funcţia de administrator temporar, conform art. 4 alin. (5) din Decizia A.S.F. nr. 1,148/2021.
    Pe cale de consecinţă, sunt incidente prevederile art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015, urmând ca mandatul de administrator temporar să înceteze şi, totodată, F.G.A. să continue exercitarea atribuţiilor reglementate de art. 2^1 din Legea nr. 213/2015, în calitate de administrator interimar.
    În ceea ce priveşte atribuţiile ce urmează a fi exercitate de F.G.A., acestea sunt prevăzute de art. 2^1 alin. (5) din Legea nr. 213/2015 şi vizează administrarea şi conducerea asigurătorului şi adoptarea măsurilor necesare pentru diminuarea activului şi sporirea pasivului, având totodată drept obligaţie legală conservarea patrimoniului asigurătorului. F.G.A. urmează să exercite aceste atribuţii până la numirea lichidatorului judiciar, în cadrul procedurii reglementate de Legea nr. 85/2014.
    De asemenea, dat fiind că, prin Decizia A.S.F. nr. 1.148/2021, mandatul de administrator temporar al F.G.A. a fost prelungit pentru a se asigura că societatea predă evidenţele complete ale contractelor de asigurare şi ale dosarelor de daună, evidenţele tehnice şi contabile aferente acestor dosare către F.G.A., în vederea exercitării de către acesta a atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 213/2015 şi de art. 266 alin. (1) din Legea nr. 85/2014, şi dat fiind că termenul în care societatea are obligaţia de a-şi îndeplini această obligaţie nu s-a împlinit, subzistă necesitatea îndeplinirii în continuare de către F.G.A. şi a acestei obligaţii, în calitatea sa de administrator interimar.
    Având în vedere considerentele de mai sus, ţinând cont de dispoziţiile art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015, administratorul temporar îşi continuă atribuţiile ca administrator interimar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., având următoarele atribuţii:
    a) asigurarea administrării şi conducerii asigurătorului;
    b) adoptarea măsurilor necesare pentru împiedicarea diminuării activului şi sporirii pasivului asigurătorului;
    c) adoptarea măsurilor necesare pentru conservarea bunurilor asigurătorului;
    d) asigurarea preluării evidenţelor complete ale dosarelor de daună, ale evidenţelor tehnice şi contabile aferente acestor dosare de către F.G.A., în vederea exercitării de către acesta a atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 213/2015.

    În consecinţă, se constată încetarea calităţii F.G.A. de administrator temporar, odată cu numirea acestuia în noua calitate reglementată de legiuitor, respectiv cea de administrator interimar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., în acord cu dispoziţiile Legii nr. 213/2015.
    În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. d), art. 5 lit. b), art. 6 alin. (1) şi (3) şi art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu prevederile art. 2^1 alin. (2)-(7) şi alin. (9) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    (1) Se aprobă înlocuirea mandatului Fondului de garantare a asiguraţilor de administrator temporar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., numit prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 724/2021, mandat ce a fost prelungit şi restrâns prin Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1.148/2021, cu mandatul de administrator interimar.
    (2) Fondul de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator interimar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., are următoarele atribuţii:
    a) asigurarea administrării şi conducerii asigurătorului;
    b) adoptarea măsurilor necesare pentru împiedicarea diminuării activului şi sporirii pasivului asigurătorului;
    c) adoptarea măsurilor necesare pentru conservarea bunurilor asigurătorului;
    d) asigurarea preluării evidenţelor complete ale dosarelor de daună, ale evidenţelor tehnice şi contabile aferente acestor dosare de către Fondul de garantare a asiguraţilor, în vederea exercitării de către acesta a atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 2
    Se dispune încetarea aplicabilităţii Deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 724/2021 privind desemnarea Fondului de Garantare a Asiguraţilor în calitate de administrator temporar la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., astfel cum a fost modificată prin art. 4 alin. (5) din Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1.148/2021.

    ART. 3
    (1) Onorariul cuvenit Fondului de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator interimar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., este în cuantum net de 27.000 euro, ce va fi achitat în lei, la cursul leu/euro comunicat de Banca Naţională a României valabil la data plăţii, onorariu ce va fi suportat de către societate.
    (2) Cheltuielile legate de administrarea interimară se suportă de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.

    ART. 4
    Potrivit dispoziţiilor art. 21^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta decizie se contestă conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Prezenta decizie intră în vigoare la data comunicării şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu art. 30 alin. (4) din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, cu modificările ulterioare, prin raportare la art. 2^1 alin. (9) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 5 octombrie 2021.
    Nr. 1.266.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016