Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.171 din 21 noiembrie 2016  pentru stabilirea procedurii de soluţionare a litigiilor privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 1.171 din 21 noiembrie 2016 pentru stabilirea procedurii de soluţionare a litigiilor privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice

EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU ADMINISTRARE ŞI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAŢII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 952 din 25 noiembrie 2016

    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4), art. 11 alin. (1) şi (7), ale art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 36-39 din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice,

    preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezenta decizie reglementează procedura administrativ-jurisdicţională de soluţionare a litigiilor dintre furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea şi a litigiilor dintre furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi persoanele care deţin cu orice titlu o infrastructură fizică instalată în interiorul unei clădiri, ce intră în competenţa Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, precum şi procedura de consultare publică prevăzută de dispoziţiile art. 38 alin. (3) din Legea nr. 159/2016.
    (2) ANCOM este competentă să soluţioneze:
    a) litigiile privind acordarea accesului la infrastructura fizică, apărute în condiţiile art. 19 alin. (6) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea;
    b) litigiile referitoare la modificarea clauzelor contractuale privind modalităţile şi condiţiile, inclusiv cele tarifare, în care se realizează accesul la infrastructura fizică, precum şi litigiile privind împiedicarea de către operatorul de reţea a executării lucrărilor de acces, apărute în condiţiile art. 19 alin. (7) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea;
    c) litigiile privind punerea la dispoziţie a informaţiilor referitoare la amplasarea, traseul, tipul şi utilizarea actuală a infrastructurii fizice, precum şi a unui punct de contact, apărute în condiţiile art. 20 alin. (6) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea;
    d) litigiile privind efectuarea inspecţiei elementelor de infrastructură fizică vizate în vederea instalării unor elemente ale reţelelor de comunicaţii electronice, apărute în condiţiile art. 22 alin. (5) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea;
    e) litigiile privind accesul la infrastructura fizică instalată în interiorul unei clădiri, apărute în condiţiile art. 24 alin. (2) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi persoanele care deţin cu orice titlu o asemenea infrastructură;
    f) litigiile referitoare la modificarea clauzelor contractuale privind modalităţile şi condiţiile, inclusiv cele tarifare, în care se realizează accesul la infrastructură fizică instalată în interiorul unei clădiri, apărute în condiţiile art. 24 alin. (3) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi persoanele care deţin cu orice titlu o asemenea infrastructură;
    g) litigiile privind punerea la dispoziţie a informaţiilor referitoare la lucrările de inginerie civilă proprii aflate în curs sau planificate, apărute în condiţiile art. 27 alin. (8) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea;
    h) litigiile privind realizarea coordonată a lucrărilor de inginerie civilă, apărute în condiţiile art. 28 alin. (2) din Legea nr. 159/2016 între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi operatorii de reţea.
    ART. 2
    (1) Persoanele care iniţiază sau împotriva cărora se iniţiază procedura administrativ-jurisdicţională stabilită de prezenta decizie au calitatea de reclamant, respectiv pârât.
    (2) În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 159/2016 şi la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 3
    În desfăşurarea activităţii de soluţionare a litigiilor prevăzute de prezenta decizie vor fi respectate principiile legalităţii, egalităţii, bunei-credinţe, dreptului la apărare, contradictorialităţii, celerităţii, disponibilităţii şi rolului activ.

    CAP. II
    Declanşarea procedurii de soluţionare a litigiilor

    SECŢIUNEA 1
    Sesizarea

    ART. 4
    (1) În cazul apariţiei unui litigiu dintre cele prevăzute la art. 1 alin. (2), partea interesată se va adresa ANCOM printr-o cerere scrisă, denumită în continuare sesizare.
    (2) În mod obligatoriu, sesizarea va cuprinde informaţii referitoare la:
    a) părţile litigiului şi datele de identificare a acestora (numele şi prenumele, domiciliul sau reşedinţa părţilor ori, pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, codul unic de înregistrare şi numărul de înmatriculare în registrul comerţului), iar, în cazul în care reclamantul este reprezentat, numele reprezentantului şi înscrisul care îi atestă calitatea de reprezentant;
    b) obiectul litigiului - se vor menţiona pretenţiile reclamantului, precum şi prevederile Legii nr. 159/2016 în legătură cu care a apărut litigiul;
    c) motivarea în fapt - descrierea în detaliu a situaţiei de fapt care a generat litigiul;
    d) motivarea în drept - dispoziţiile legale pe care se întemeiază sesizarea;
    e) modul în care reclamantul este afectat de litigiu;
    f) dovezile pe care se întemeiază sesizarea (documente relevante privind demersurile efectuate de părţi: copii de pe solicitările formulate, copii de pe corespondenţă, note ale întâlnirilor dintre părţi, proiecte de contracte/acte adiţionale etc.);
    g) precizarea dacă o cerere cu acelaşi obiect, aceeaşi cauză şi între aceleaşi părţi a fost înaintată unei instanţe judecătoreşti;
    h) o adresă de poştă electronică în vederea comunicării ulterioare a actelor de procedură;
    i) semnătura părţii sau a reprezentantului, după caz.
    (3) Sesizarea se transmite în scris la ANCOM într-un exemplar original, prin intermediul unui serviciu poştal cu confirmare de primire sau prin depunere la registratura sediului central. În plus faţă de exemplarul pentru ANCOM se vor transmite, în copie, tot atâtea exemplare ale sesizării câţi pârâţi sunt.
    ART. 5
    (1) În cazul în care sesizarea nu îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 4 alin. (2), reclamantului i se vor comunica în scris neconformităţile şi i se va pune în vedere să aducă precizări sau să completeze cererea în termen de 2 zile lucrătoare de la data comunicării neconformităţii.
    (2) Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1) în termenul stabilit sau introducerea la instanţa judecătorească a unei cereri cu acelaşi obiect, aceeaşi cauză şi între aceleaşi părţi va atrage respingerea sesizării, prin răspuns motivat, fără a se mai parcurge fazele următoare ale procedurii.
    (3) Respingerea sesizării pentru neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1) nu aduce atingere posibilităţii reclamantului de a se adresa ANCOM cu o nouă sesizare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Acte premergătoare desfăşurării procedurii de soluţionare a litigiilor

    ART. 6
    (1) Dacă sesizarea îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (2), precum şi în cazul în care au fost aduse precizări sau completări în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1), preşedintele ANCOM va desemna o comisie care va fi responsabilă cu soluţionarea litigiului, denumită în continuare Comisia. Aceasta va fi formată dintr-un preşedinte şi unul sau mai mulţi membri, în funcţie de obiectul şi complexitatea litigiului.
    (2) Comisia este împuternicită să îndeplinească toate actele de procedură necesare soluţionării cauzei. Actele de procedură se avizează de preşedintele Comisiei.
    ART. 7
    (1) Comisia va transmite pârâtului un exemplar al sesizării, însoţit de celelalte documente furnizate de către reclamant, punându-i în vedere să formuleze răspuns.
    (2) Răspunsul la sesizare trebuie să conţină punctul de vedere al pârâtului asupra fiecăruia dintre capetele de cerere din sesizarea reclamantului, motivarea în fapt şi în drept, dovezile relevante aferente fiecărui capăt de cerere, o adresă de poştă electronică în vederea comunicării ulterioare a actelor de procedură, precum şi semnătura părţii sau a reprezentantului. În cazul în care pârâtul este reprezentat, dovada calităţii de reprezentant va fi anexată răspunsului.
    (3) Răspunsul la sesizare se transmite ANCOM în conformitate cu modalităţile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(5).
    (4) Sub sancţiunea decăderii din dreptul de a mai propune probe, cu excepţia acelora a căror necesitate ar rezulta din dezbateri şi pe care pârâtul nu le putea prevedea, şi de a mai invoca excepţii, în afara celor de ordine publică, răspunsul la sesizare se va depune în termen de:
    a) 10 zile lucrătoare de la data comunicării sesizării pentru litigiile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b);
    b) 5 zile lucrătoare de la data comunicării sesizării pentru litigiile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c)-h).

    CAP. III
    Desfăşurarea procedurii de soluţionare a litigiilor

    ART. 8
    (1) După îndeplinirea formalităţilor prevăzute la art. 7 sau, în cazul în care pârâtul nu a depus răspuns la sesizare, după expirarea termenului prevăzut la art. 7 alin. (4), atunci când consideră necesar, Comisia va invita părţile în faţa sa, comunicându-le data întâlnirii cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de termenul stabilit.
    (2) În funcţie de complexitatea cazului, părţile pot fi invitate la întâlniri ulterioare de către Comisie.
    (3) După fiecare întâlnire, Comisia va consemna dezbaterile într-un proces-verbal al întâlnirii, semnat de membrii prezenţi la dezbateri, care va fi comunicat părţilor. Şedinţele pot fi înregistrate.
    (4) Întâlnirile cu părţile se desfăşoară la oricare dintre sediile ANCOM.
    (5) Când prezenţa fizică a unor membri ai Comisiei nu poate fi asigurată în locaţia unde se desfăşoară întâlnirea, aceştia pot participa la discuţia cu părţile prin intermediul mijloacelor de comunicaţie la distanţă.
    ART. 9
    (1) Până cel târziu la primul termen la care părţile sunt invitate în faţa Comisiei, reclamantul poate să îşi modifice sesizarea şi să propună noi dovezi, sub sancţiunea decăderii.
    (2) Comisia va comunica sesizarea modificată pârâtului, care, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a mai depune probe, cu excepţia acelora a căror necesitate ar rezulta din dezbateri şi pe care pârâtul nu le putea prevedea, şi de a mai invoca excepţii, în afara celor de ordine publică, va formula răspuns în condiţiile art. 7 alin. (2)-(4).
    ART. 10
    (1) Fiecare dintre părţi poate solicita o singură dată amânarea întâlnirii pentru motivul imposibilităţii de a se prezenta la termenul stabilit de Comisie, fără a fi necesară o justificare în acest sens. Solicitarea va fi transmisă Comisiei cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită şi va conţine o propunere pentru un nou termen care nu poate fi mai mare de 10 zile lucrătoare de la data întâlnirii a cărei amânare se solicită.
    (2) Comisia va stabili un nou termen, care urmează a fi comunicat de îndată ambelor părţi.
    (3) Amânarea sau preschimbarea termenului întâlnirii nu poate fi solicitată pentru alte motive faţă de cel prevăzut la alin. (1).
    ART. 11
    (1) În cazul în care apreciază că pot soluţiona litigiul pe cale amiabilă, părţile, de comun acord, pot solicita Comisiei, o singură dată, suspendarea litigiului, în vederea continuării negocierilor.
    (2) În acest caz, dacă, în termen de două luni de la data suspendării, niciuna dintre părţi nu solicită reluarea dezbaterilor, Comisia va constata perimarea sesizării.
    (3) Suspendarea litigiului nu poate fi solicitată sau dispusă pentru alte motive decât cel prevăzut la alin. (1).
    ART. 12
    (1) Pentru lămurirea situaţiei de fapt, Comisia va utiliza orice informaţii pe care le deţine în conformitate cu dispoziţiile legale şi va putea efectua verificări la faţa locului.
    (2) Atunci când dispune efectuarea verificării la faţa locului, Comisia va menţiona în procesul-verbal al şedinţei împrejurările de fapt care urmează să fie lămurite în cadrul verificării, precum şi data efectuării acesteia. Atunci când data efectuării verificării nu poate fi stabilită în cadrul şedinţei, părţile vor fi înştiinţate despre efectuarea verificării cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită.
    (3) Verificarea la faţa locului se va realiza, după caz, de către membrii Comisiei şi/sau personalul de specialitate al Autorităţii.
    (4) Aspectele constatate în cadrul verificării la faţa locului, precum şi eventualele susţineri şi obiecţiuni ale părţilor vor fi consemnate într-o notă de constatare, care va fi semnată de părţi sau reprezentanţii acestora şi de către persoanele responsabile cu efectuarea verificării. Nota de constatare, precum şi orice planuri, schiţe, desene sau fotografii, făcute sau ridicate cu ocazia verificării, care vor fi menţionate în nota de constatare şi anexate acesteia, se vor depune la dosarul cauzei.
    (5) Refuzul de a permite efectuarea verificării la faţa locului poate fi sancţionat în conformitate cu prevederile art. 46 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 159/2016.
    (6) Pentru buna soluţionare a litigiului, Comisia are dreptul de a apela la expertiza unor specialişti externi, denumiţi consultanţi cooptaţi. Atunci când apreciază necesar, Comisia poate solicita prezenţa acestora în cadrul întâlnirilor cu părţile sau la efectuarea verificării la faţa locului.
    (7) În cazul în care o persoană dintre cele prevăzute la alin. (6) participă la efectuarea verificării la faţa locului, aceasta va semna nota de constatare.
    (8) Consultanţii cooptaţi prevăzuţi la alin. (6) vor fi desemnaţi de ANCOM şi vor avea obligaţia păstrării confidenţialităţii informaţiilor la care au acces în procedura de soluţionare a litigiilor.
    (9) Nu poate fi desemnată consultant o persoană care se află într-un raport juridic cu oricare dintre părţi sau al cărei soţ ori rude până la gradul IV sau afini se află într-un asemenea raport cu oricare dintre părţi.
    ART. 13
    (1) Comisia poate solicita părţilor fie verbal, în cadrul întâlnirilor, fie în scris informaţii suplimentare, dacă le consideră necesare pentru soluţionarea cauzei.
    (2) Părţile au obligaţia de a pune la dispoziţie informaţiile în termenul şi în condiţiile indicate de Comisie, sub sancţiunea prevăzută la art. 46 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 159/2016.
    ART. 14
    (1) Comisia poate pune în vedere părţilor să depună note scrise sau concluzii scrise. Notele sau concluziile scrise solicitate de către Comisie pot viza anumite subiecte cu privire la care aceasta apreciază că sunt necesare lămuriri.
    (2) Părţile pot depune note scrise sau concluzii scrise din proprie iniţiativă.
    ART. 15
    În cazul în care litigiul este de natură să afecteze drepturile sau interesele legitime ale altor persoane şi dacă acestea pot fi identificate de către Comisie, acestora li se va comunica un rezumat al litigiului, precizând data până la care pot să îşi exprime punctele de vedere. Comisia va analiza aceste puncte de vedere în soluţionarea litigiului şi le va comunica, de îndată, părţilor.
    ART. 16
    (1) Ulterior închiderii dezbaterilor, Comisia, atunci când consideră necesar, poate solicita părţilor informaţii suplimentare sau poate dispune efectuarea de verificări la faţa locului.
    (2) În cazul în care consideră necesară efectuarea de verificări la faţa locului, după închiderea dezbaterilor, Comisia se întruneşte de urgenţă pentru a stabili împrejurările de fapt care urmează să fie lămurite în cadrul verificării, precum şi data efectuării acesteia, părţile urmând să fie informate cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data efectuării verificării.
    (3) Dispoziţiile art. 12 alin. (4)-(7) se aplică în mod corespunzător şi pentru verificările efectuate în conformitate cu prezentul articol.
    ART. 17
    (1) În urma analizării tuturor informaţiilor şi în urma audierii punctelor de vedere exprimate în cauză, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 20 alin. (3), Comisia redactează o soluţie preliminară conţinând propunerile sale cu privire la soluţionarea litigiului pe fond, care se comunică părţilor.
    (2) Cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 18, oricare dintre părţi poate formula, în termen de cel mult 5 zile de la data comunicării soluţiei preliminare, observaţii motivate care vor fi transmise Comisiei.
    (3) Dacă au fost formulate observaţii în termenul prevăzut la alin. (2), Comisia le va comunica şi celeilalte părţi şi, dacă apreciază necesar, va convoca părţile pentru a-şi expune punctele de vedere asupra observaţiilor formulate.
    ART. 18
    (1) În cazul litigiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi e), soluţia preliminară va fi supusă unei consultări publice.
    (2) Textul soluţiei preliminare supus consultării se va publica pe pagina de internet a ANCOM, precizându-se data publicării şi data la care expiră termenul pentru transmiterea observaţiilor. Observaţiile vor fi formulate în scris şi vor fi transmise ANCOM în conformitate cu dispoziţiile art. 24 alin. (1)-(5).
    (3) Termenul pentru transmiterea observaţiilor va fi de cel mult 5 zile de la data publicării soluţiei preliminare pe pagina de internet, cu excepţia situaţiilor în care, având în vedere complexitatea litigiului, ANCOM apreciază că se impune un termen mai mare.
    (4) Părţile, precum şi orice persoane interesate pot formula observaţii cu privire la textul soluţiei preliminare supus consultării în condiţiile prezentului articol.
    (5) Comisia va comunica părţilor observaţiile primite în cadrul procedurii de consultare, le va analiza şi, dacă apreciază că sunt relevante pentru soluţionarea litigiului, va repune litigiul pe rol şi va convoca părţile pentru a-şi exprima punctul de vedere.
    ART. 19
    (1) Ţinând cont de circumstanţele cauzei, Comisia va lua în considerare observaţiile formulate în condiţiile art. 18, în măsura în care acestea contribuie la soluţionarea litigiului.
    (2) Atunci când consideră că are toate informaţiile necesare pentru a soluţiona cauza, precum şi în cazul în care a constatat perimarea sesizării sau reclamantul îşi retrage sesizarea, Comisia va prezenta preşedintelui ANCOM spre aprobare un raport conţinând propunerea pentru soluţionarea litigiului, respectiv pentru închiderea dosarului.
    ART. 20
    (1) În vederea soluţionării litigiului, preşedintele ANCOM emite o decizie care va cuprinde în mod obligatoriu:
    a) datele de identificare a părţilor;
    b) obiectul litigiului;
    c) componenţa Comisiei şi desfăşurarea procedurii;
    d) susţinerile părţilor;
    e) motivarea în fapt şi în drept pe care se întemeiază;
    f) măsurile dispuse şi modalităţile de aducere la îndeplinire a acestora;
    g) calea de atac împotriva acesteia.
    (2) Decizia este obligatorie pentru părţi, se comunică acestora şi se publică pe pagina de internet a ANCOM, cu respectarea, dacă este cazul, a regimului şi gradului de confidenţialitate stabilit potrivit art. 23 din prezenta decizie.
    (3) În cazul în care Comisia a constatat perimarea sesizării sau reclamantul îşi retrage sesizarea, preşedintele ANCOM emite o decizie prin care ia act de perimare sau de retragerea sesizării şi care va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) datele de identificare a părţilor;
    b) obiectul litigiului;
    c) componenţa Comisiei şi desfăşurarea procedurii;
    d) constatarea perimării sau a retragerii sesizării.
    (4) Deciziile emise conform prezentului articol constituie acte administrativ-jurisdicţionale şi pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de Apel Bucureşti, fără parcurgerea procedurii prealabile prevăzute la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 21
    (1) Decizia prin care preşedintele ANCOM soluţionează litigiul va fi emisă în termen de cel mult:
    a) 4 luni de la data sesizării, în cazul litigiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b);
    b) 2 luni de la data sesizării, în cazul litigiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c)-h).
    (2) În cazul în care s-au adus precizări sau completări sesizării în termenul stabilit potrivit art. 5 alin. (1), precum şi dacă sesizarea a fost modificată în condiţiile art. 9, termenele prevăzute la alin. (1) încep să curgă de la data comunicării către ANCOM a precizărilor sau completărilor solicitate, respectiv de la data modificării sesizării.
    (3) În funcţie de complexitatea şi alte circumstanţe de fapt ale litigiului, termenele prevăzute la alin. (1) pot fi prelungite prin decizie a preşedintelui ANCOM.
    (4) Perioada aferentă amânării încuviinţate de Comisie în conformitate cu art. 10 nu se ia în considerare la calculul termenului prevăzut la alin. (1).
    (5) În cazul în care litigiul este suspendat, termenele prevăzute la alin. (1) se suspendă de drept.

    CAP. IV
    Dispoziţii speciale

    ART. 22
    (1) Părţile îşi pot exercita drepturile personal, pot fi asistate sau reprezentate.
    (2) În cazul în care părţile îşi desemnează un reprezentant pe parcursul dezbaterilor, acesta trebuie să prezinte înscrisul care îi atestă calitatea de reprezentant.
    (3) Cu excepţia situaţiei în care sunt incidente dispoziţiile art. 10 privind amânarea întâlnirii, lipsa uneia dintre părţi la întâlnirea stabilită de către Comisie nu poate împiedica dezbaterea litigiului.
    (4) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (3), atunci când Comisia consideră necesară prezenţa ambelor părţi pentru dezbaterea litigiului, va dispune amânarea şedinţei şi va stabili un nou termen.
    ART. 23
    (1) În cadrul desfăşurării procedurii de soluţionare a litigiului, anumite informaţii sau documente, marcate corespunzător, pot fi tratate ca fiind confidenţiale.
    (2) În acest caz, părţile vor transmite Comisiei o variantă confidenţială, însoţită de motivarea corespunzătoare a caracterului confidenţial, precum şi o variantă neconfidenţială.
    (3) Având în vedere principiul dreptului la apărare, precum şi relevanţa informaţiilor sau documentelor marcate ca fiind confidenţiale, Comisia va analiza motivele de confidenţialitate invocate de părţi şi va stabili dacă documentele şi informaţiile transmise vor fi tratate ca fiind confidenţiale. Partea în cauză va fi informată înainte de a le comunica părţii adverse sau de a le pune la dispoziţia terţilor.
    (4) În cazul în care verificarea la faţa locului presupune accesul la informaţii confidenţiale care nu pot fi aduse la cunoştinţa părţii adverse, aceasta nu va putea participa la efectuarea verificării, urmând să se facă menţiune despre acest fapt în nota de constatare. Dacă, în cadrul unei verificări, doar anumite aspecte au caracter confidenţial, acestea vor fi consemnate într-o notă de constatare distinctă, care va avea regim confidenţial faţă de partea adversă.
    ART. 24
    (1) Comunicarea actelor de procedură efectuate de către părţi ulterior sesizării se realizează prin transmiterea documentelor scanate prin intermediul poştei electronice cu confirmare de primire sau prin înscris în formă electronică.
    (2) În cazurile în care mijloacele de comunicare prevăzute la alin. (1) nu pot fi utilizate sau nu sunt adecvate pentru realizarea comunicării, părţile pot comunica actele de procedură şi prin intermediul unui serviciu poştal express, prin depunere la registratură ori prin fax.
    (3) Actul de procedură se consideră efectuat în termen dacă data primirii este înăuntrul termenului, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (5).
    (4) Este considerată dată a primirii:
    a) în cazul depunerii la registratură, data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei al sediului central sau al Direcţiei Regionale a ANCOM, indicate de Comisie în fiecare caz;
    b) în cazul transmiterii prin fax, poştă electronică ori ca înscris în formă electronică, data primirii documentelor.
    (5) În cazul transmiterii prin intermediul unui serviciu poştal express, astfel cum acesta este definit de legislaţia în vigoare, actul de procedură depus în interiorul termenului la furnizorul de servicii este considerat efectuat în termen.
    (6) Comunicarea de către ANCOM a actelor în cadrul procedurii de soluţionare a litigiilor se realizează prin înmânare, scanat prin intermediul poştei electronice cu confirmare de primire, depunere la registratură, fax sau prin intermediul unui serviciu poştal.
    (7) Înscrisurile în formă electronică sunt supuse dispoziţiilor legii speciale.
    (8) ANCOM poate stabili modificarea modalităţii de comunicare a actelor de procedură în format electronic, inclusiv în sensul utilizării aplicaţiei prevăzute de art. 5 din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 336/2013 privind mijloacele şi modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informaţii către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, cu modificările şi completările ulterioare, emiţând în acest scop, cu respectarea principiilor transparenţei şi predictabilităţii, instrucţiuni.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 25
    (1) Procedura de soluţionare a litigiilor stabilită prin prezenta decizie este facultativă şi gratuită. Toate cheltuielile efectuate de către părţi ca urmare a participării la procedura de soluţionare a unui litigiu conform prezentei decizii sunt în sarcina acestora.
    (2) În măsura în care prezenta decizie nu prevede altfel, dispoziţiile Codului de procedură civilă sunt aplicabile în mod corespunzător, având în vedere specificul procedurii de soluţionare a litigiilor de către ANCOM.
    ART. 26
    Dosarul litigiului se păstrează de către ANCOM şi va cuprinde toate documentele primite sau comunicate de ANCOM în cursul procedurilor stabilite prin prezenta decizie, având ataşate şi dovezile de comunicare, după caz.
    ART. 27
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării.


          Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
         Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
                 Marius Cătălin Marinescu


    Bucureşti, 21 noiembrie 2016.
    Nr. 1.171.
                          ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016