Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.113 din 22 decembrie 2017  privind înfiinţarea punctului de informare unic,  precum şi pentru stabilirea condiţiilor şi modalităţilor de transmitere a unor informaţii  privind infrastructura fizică a operatorilor de reţea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 1.113 din 22 decembrie 2017 privind înfiinţarea punctului de informare unic, precum şi pentru stabilirea condiţiilor şi modalităţilor de transmitere a unor informaţii privind infrastructura fizică a operatorilor de reţea

EMITENT: Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 33 din 15 ianuarie 2018
    În temeiul art. 5 lit. b), art. 10 alin. (4), art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 21 alin. (1)-(3), (5) şi (6) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice,
    preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.
    CAP. I
    Obiectul deciziei
    ART. 1
    (1) Prezenta decizie stabileşte măsurile necesare privind înfiinţarea punctului de informare unic, precum şi condiţiile şi modalităţile prin care operatorii de reţea, precum şi organismele din sectorul public care, în exercitarea atribuţiilor, deţin în format electronic informaţii privind amplasarea, traseul, tipul şi utilizarea actuală a infrastructurii fizice vor pune la dispoziţia Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, aceste informaţii, împreună cu un punct de contact.
    (2) Prin prezenta decizie se stabilesc şi condiţiile în care se asigură de către ANCOM punerea la dispoziţia furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice a informaţiilor prevăzute la alin. (1).
    (3) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice, această categorie de operatori de reţea raportând informaţiile conform Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 1.644/2014 pentru stabilirea formatului şi a modalităţii de transmitere a informaţiilor privind dezvoltarea şi localizarea geografică a reţelelor publice de comunicaţii electronice şi a elementelor de infrastructură asociate acestora.
    (4) În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 2 din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice.

    ART. 2
    (1) Operatorii de reţea, precum şi organismele din sectorul public care, în exercitarea atribuţiilor, deţin în format electronic oricare din informaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) vor transmite ANCOM aceste informaţii în termen de 2 luni de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, urmând ca actualizarea acestor informaţii să se realizeze conform dispoziţiilor art. 21 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice.
    (2) În cazul în care aceste informaţii vor fi deţinute de operatorii de reţea ori de organismele din sectorul public după expirarea termenului prevăzut la alin. (1), aceste entităţi vor transmite respectivele informaţii în termen de 2 luni de la data la care au intrat în posesia acestora, urmând ca actualizarea acestor informaţii să se realizeze conform dispoziţiilor art. 21 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice.
    (3) Raportările prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor realiza în modalităţile, condiţiile şi formatul prevăzute de prezenta decizie, prima transmitere a oricăror din informaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) fiind însoţită de transmiterea informaţiilor privind punctul de contact.
    (4) Informaţiile privind punctul de contact vor consta în numărul de telefon şi adresa de poştă electronică la care operatorii de reţea şi organismele din sectorul public pot oferi informaţii suplimentare celor transmise conform prezentei decizii.

    CAP. II
    Punctul de informare unic
    ART. 3
    (1) În vederea asigurării accesului furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice la informaţiile transmise de operatorii de reţea şi de organismele din sectorul public conform dispoziţiilor prezentei decizii, ANCOM pune la dispoziţia furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice un punct de informare unic ce va conţine informaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1).
    (2) Punctul de informare unic este disponibil în format online web pe pagina de internet a ANCOM, în cadrul unei secţiuni dedicate.
    (3) Accesarea secţiunii dedicate punctului de informare unic, disponibilă pe pagina de internet a ANCOM, se realizează pe bază de autentificare.
    (4) Punctul de informare unic, disponibil pe pagina de internet a ANCOM, conţine o subsecţiune dedicată transmiterii informaţiilor prevăzute în anexa nr. 2 de operatorii de reţea şi de organismele din sectorul public şi o subsecţiune dedicată accesării respectivelor informaţii de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice.
    (5) ANCOM asigură transmiterea unor informări de interes pentru operatorii de reţea, organismele din sectorul public şi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice la adresele de poştă electronică comunicate în temeiul prezentei decizii.

    CAP. III
    Modalitatea de înregistrare a operatorilor de reţea, a organismelor din sectorul public şi a furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice
    ART. 4
    (1) Înregistrarea la ANCOM a operatorilor de reţea, precum şi a organismelor din sectorul public care, în exercitarea atribuţiilor, deţin în format electronic informaţii privind amplasarea, traseul, tipul şi utilizarea actuală a infrastructurii fizice, în vederea accesării secţiunii dedicate punctului de informare unic din cadrul paginii de internet a ANCOM, în condiţiile art. 3 alin. (4), se realizează de către reprezentanţii lor legali sau de către persoane împuternicite de aceştia, prin completarea unui formular online de înregistrare cu date de identificare ale acestora (denumire solicitant, CUI/CIF, adresă de poştă electronică, utilizator, parolă), precum şi încărcarea fotocopiilor, sub formă de fişier de tip PDF, a cererii-tip din anexa nr. 1 şi a dovezii calităţii de reprezentant legal, precum şi, în cazul persoanelor împuternicite, a dovezii calităţii de persoană împuternicită.
    (2) În cererea-tip prevăzută la alin. (1) se completează, în mod obligatoriu, corect şi complet, datele de identificare ale operatorului de reţea, respectiv ale organismului din sectorul public, precum şi numele şi prenumele reprezentantului legal sau persoanei împuternicite, după caz.
    (3) Cererea-tip prevăzută la alin. (1) conţine, în mod obligatoriu, semnătura olografă a reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite.

    ART. 5
    (1) După completarea datelor de identificare, transmiterea cererii-tip din anexa nr. 1 şi a dovezii calităţii de reprezentat legal, precum şi, în cazul persoanelor împuternicite, a dovezii calităţii de persoană împuternicită, ANCOM verifică şi validează aceste informaţii, urmând a fi generat un link de validare ce se va transmite împreună cu datele de autentificare la adresa de poştă electronică a operatorului de reţea sau organismului din sectorul public, comunicată în cadrul procesului de înregistrare.
    (2) În cazul în care condiţiile prevăzute la art. 4 nu sunt îndeplinite, ANCOM va transmite operatorilor de reţea şi organismelor din sectorul public, la adresa de poştă electronică comunicată prin intermediul cererii-tip din anexa nr. 1, un mesaj privind faptul că înregistrarea nu a fost validată, precum şi motivul refuzului înregistrării.
    (3) ANCOM poate solicita operatorilor de reţea şi organismelor din sectorul public, în orice moment, îndreptarea unor erori constatate sau completarea informaţiilor lipsă, cu posibilitatea suspendării contului până la îndeplinirea respectivelor solicitări.
    (4) Operatorii de reţea şi organismele din sectorul public au obligaţia de a actualiza adresele de poştă electronică şi celelalte date cuprinse în cererea-tip prevăzută de art. 4 alin. (1), în termen de 10 zile de la data modificării acestora.

    ART. 6
    (1) Înregistrarea la ANCOM a furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice, în vederea accesării secţiunii dedicate punctului de informare unic din cadrul paginii de internet a ANCOM, în condiţiile art. 3 alin. (4), se realizează de către reprezentanţii acestora prin completarea unui formular online de înregistrare cu datele de identificare ale acestora (numele şi prenumele reprezentantului legal şi adresa de poştă electronică principală, ambele declarate conform Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 333/2013 privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, utilizator, parolă), precum şi încărcarea fotocopiei, sub formă de fişier de tip PDF a dovezii calităţii de reprezentant.
    (2) După completarea datelor de identificare şi transmiterea dovezii calităţii de reprezentant, ANCOM verifică şi validează aceste informaţii, urmând a fi generat un link de validare ce se va transmite împreună cu datele de autentificare la adresa de poştă electronică comunicată ANCOM.
    (3) În cazul încetării calităţii de furnizor de reţele publice de comunicaţii electronice, contul dedicat accesării punctului de informare unic din cadrul paginii de internet a ANCOM va fi şters în mod automat.

    CAP. IV
    Modalitatea de transmitere a informaţiilor către ANCOM
    ART. 7
    (1) Transmiterea informaţiilor prevăzute în anexa nr. 2 se realizează prin intermediul secţiunii dedicate punctului de informare unic, disponibilă pe pagina de internet a ANCOM.
    (2) Modalitatea prin care operatorii de reţea şi organismele din sectorul public transmit ANCOM informaţiile din anexa nr. 2 constă în completarea unui formular online în cadrul secţiunii dedicate punctului de informare unic, disponibil pe pagina de internet a ANCOM, în condiţiile art. 3 alin. (4).
    (3) Informaţiile din anexa nr. 2 de la punctele 3-5 se pot transmite şi prin intermediul unui fişier care va fi pus la dispoziţie de către ANCOM în subsecţiunea dedicată operatorilor de reţea şi organismelor din sectorul public.
    (4) Operatorii de reţea ori organismele din sectorul public au posibilitatea, în orice moment, de a interveni asupra informaţiilor transmise conform prevederilor anexei nr. 2.
    (5) Actualizarea acestor informaţii se realizează conform prevederilor alin. (2) sau (3), prin transmiterea de informaţii noi sau înlocuirea informaţiilor existente, în termenul prevăzut la art. 21 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice.

    CAP. V
    Modalitatea de accesare a informaţiilor
    ART. 8
    (1) Accesarea subsecţiunii dedicate raportării informaţiilor de către operatorii de reţea şi organismele din sectorul public şi a subsecţiunii dedicate accesării respectivelor informaţii, de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice, din cadrul punctului de informare unic, disponibil pe pagina de internet a ANCOM, se realizează pe baza datelor de autentificare obţinute în urma înregistrării la ANCOM în condiţiile prevăzute la art. 4 şi, respectiv, art. 6.
    (2) În situaţia pierderii parolei de acces la punctul de informare unic prevăzut la art. 3 alin. (2), reprezentantul legal sau persoana împuternicită a operatorului de reţea ori a organismului din sectorul public, respectiv reprezentantul furnizorului de reţele publice de comunicaţii electronice, va solicita online, prin intermediul funcţionalităţii de recuperare a parolei, disponibilă în pagina de autentificare, generarea unei noi parole ce urmează a fi transmisă pe adresa de poştă electronică declarată în procesul de înregistrare.
    (3) În cazul modificării contului de acces la punctul de informare unic, prin intermediul funcţionalităţii de modificare cont, reprezentantul legal sau persoana împuternicită a operatorului de reţea ori organismului din sectorul public va solicita online actualizarea datelor, prin completarea unui formular online cu datele de identificare ale acestuia (denumire solicitant, CUI/CIF, adresă de poştă electronică nouă, utilizator), precum şi încărcarea fotocopiilor, sub formă de fişier de tip PDF, a cererii-tip din anexa nr. 1 şi a dovezii calităţii de reprezentant legal, precum şi, în cazul persoanelor împuternicite, a dovezii calităţii de persoană împuternicită.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 9
    Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează de către ANCOM potrivit dispoziţiilor Legii nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice.

    ART. 10
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta decizie.

    ART. 11
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 martie 2018.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
                    Sorin Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 22 decembrie 2017.
    Nr. 1.113.
    ANEXA 1





    Către
    Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii
    CERERE
    de emitere/modificare a unui cont de acces la punctul de informare unic
    Solicitantul, ..............................................., cu sediul în................................................
    (Se vor menţiona, în mod corect şi complet, denumirea şi adresa operatorului de reţea ori organismului din sectorul public.)
    Având cod unic de înregistrare/cod de înregistrare fiscală ........................., adresă de e-mail ............................................
    Nume şi prenume al reprezentantului solicitantului ................................................................................
                                                                                                                      (Se vor menţiona numele şi prenumele reprezentantului legal sau persoanei împuternicite pentru operatorii de reţea ori organismele din sectorul public.)
    în calitate de:
    [] operator de reţea,
    [] organism din sectorul public,

    care, în exercitarea atribuţiilor, deţine în format electronic informaţii privind amplasarea, traseul, tipul şi utilizarea actuală a infrastructurii fizice.
    Solicit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii:
    [] emiterea unui cont de acces la pagina dedicată de pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii pentru transmiterea electronică a informaţiilor privind amplasarea, traseul, tipul şi utilizarea actuală a infrastructurii fizice;
    [] actualizarea datelor prin modificarea contului de acces.

    Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind infracţiunea de fals în declaraţii, că am calitatea de reprezentant şi că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte şi complete.
    Semnătura reprezentantului,
    ................................................

    ANEXA 2

    Informaţiile necesare de completat în pagina punctului de informare unic
    de către operatorii de reţea, precum şi de organismele din sectorul public
    1. Punct de contact
    - numărul de telefon
    – adresă de poştă electronică

    2. Traseul infrastructurii fizice - hyperlink (în cazul în care operatorii de reţea sau organismele din sectorul public deţin informaţii privind traseul infrastructurii fizice disponibile online web)
    3. Amplasarea infrastructurii fizice
    - judeţ/sector
    – unitate administrativ-teritorială (municipiu, oraş, comună)

    4. Tipul infrastructurii fizice la nivel de localitate
    - aeriană
    – supraterană
    – subterană

    5. Utilizarea actuală a infrastructurii fizice la nivel de localitate, completându-se toate tipurile de reţele operate
    - instalare de reţele de comunicaţii electronice
    – transport energie electrică
    – distribuţie energie electrică
    – iluminat public
    – transport gaze naturale
    – distribuţie gaze naturale
    – alimentare cu energie termică
    – canalizare
    – căi ferate
    – transport public rutier
    – drumuri
    – porturi
    – aeroporturi
    – altele.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016