Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.023 din 24 octombrie 2008  privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.023 din 24 octombrie 2008 privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 734 din 30 octombrie 2008

În temeiul prevederilor <>art. 8 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 106/2008 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii, precum şi ale art. 13, art. 18 alin. (1) şi <>art. 20 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 160/2008 ,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta decizie stabileşte condiţiile tehnice şi economice de realizare a comunicaţiilor cãtre Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţã, denumit în continuare SNUAU, inclusiv cu privire la furnizarea informaţiilor de identificare şi de localizare a apelantului, precum şi unele mãsuri pentru reducerea apelãrii abuzive a serviciului de urgenţã 112.
ART. 2
(1) În sensul prezentei decizii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) punct de acces - interfaţa fizicã, repartitorul principal ori elementul tehnic echivalent al SNUAU sau al unei reţele publice de comunicaţii electronice, la nivelul cãreia poate fi realizatã interconectarea;
b) Operator - Societatea Comercialã "Romtelecom" - S.A.;
c) punct de interconectare - punctul fizic localizat pe legãtura de interconectare, unde reţeaua Operatorului se interconecteazã cu SNUAU sau cu o altã reţea publicã de comunicaţii electronice;
d) legãturã de interconectare - legãtura fizicã dintre punctul de acces al SNUAU sau al unei reţele publice de comunicaţii electronice şi punctul de acces al Operatorului;
e) serviciu de tranzit comutat - serviciul ce constã în transportul traficului preluat de la un punct de interconectare cu o reţea publicã de comunicaţii electronice şi transferul acestuia cãtre un punct de interconectare cu SNUAU;
f) interconectare la nivel regional - interconectarea SNUAU sau a unei alte reţele publice de comunicaţii electronice la orice comutator de tranzit din reţeaua Operatorului;
g) capacitatea legãturii de interconectare - capacitatea definitã pentru legãtura de interconectare şi pentru punctul de acces corespunzãtor la care administratorul SNUAU doreşte sã se conecteze, exprimatã de regulã ca multiplu de 2 Mbit/s;
h) datele de identificare a liniei care apeleazã (CLI) - numãrul abonatului care apeleazã, transportat prin reţeaua Operatorului şi a administratorului SNUAU la fiecare apel;
i) clãdirea Operatorului - construcţia în care se aflã comutatorul Operatorului la care se realizeazã interconectarea şi repartitorul principal al Operatorului;
j) spaţiul Operatorului - imobilul deţinut de Operator, în care se includ: clãdirea Operatorului, alte construcţii, precum şi terenul neconstruit;
k) echipamentele active ale Operatorului, respectiv spaţiul ocupat de echipamentele active ale Operatorului - echipamentele a cãror funcţionare asigurã furnizarea reţelei sau a serviciilor de comunicaţii electronice de cãtre Operator, respectiv spaţiul ocupat de acestea;
l) spaţiul utilitar al Operatorului - spaţiul ocupat de facilitãţile care sunt strict necesare bunei funcţionãri a echipamentelor active ale Operatorului şi desfãşurãrii activitãţii personalului Operatorului, precum şi spaţiul minim necesar pentru accesul la aceste facilitãţi sau la echipamentele active;
m) spaţiu colocabil - spaţiul Operatorului, din care s-au scãzut spaţiul ocupat de echipamentele active ale Operatorului şi spaţiul utilitar al Operatorului;
n) spaţiu colocat - spaţiul colocabil care a fost alocat administratorului SNUAU pentru colocare;
o) colocare fizicã - modalitatea de colocare ce presupune accesul direct al administratorului SNUAU la echipamentul colocat;
p) colocare virtualã - modalitatea de colocare ce nu presupune accesul direct al administratorului SNUAU la echipamentul colocat, operarea acestuia fiind realizatã de Operator;
q) serviciu independent de locaţie - un serviciu de telefonie destinat publicului, furnizat în principal la puncte fixe, pentru care localizarea echipamentului terminal al abonatului cãruia i s-a asignat numãrul de cãtre furnizorul serviciului nu este în mod necesar asociatã permanent cu un anumit punct terminal al reţelei.
(2) În cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile relevante prevãzute la <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 160/2008 , şi la <>art. 2 alin. (1) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, republicatã.

CAP. II
Condiţiile tehnice şi economice pentru realizarea comunicaţiilor cãtre SNUAU

SECŢIUNEA 1
Conectarea SNUAU la reţeaua Operatorului

ART. 3
(1) Conectarea SNUAU cu reţelele publice de telefonie din România, în vederea preluãrii apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112, se realizeazã prin intermediul reţelei publice de telefonie a Operatorului.
(2) Interconectarea între SNUAU şi reţeaua Operatorului se realizeazã utilizându-se sistemul de semnalizare pe canal comun nr. 7, la nivelul urmãtoarelor comutatoare de tranzit din reţeaua acestuia:
1. comutatorul centrului zonal Bacãu;
2. comutatorul centrului zonal Braşov;
3. comutatorul centrului zonal Cluj;
4. comutatorul centrului zonal Craiova;
5. comutatorul centrului zonal Galaţi;
6. comutatorul centrului zonal Timişoara;
7. comutatorul Bucureşti, prin care se înţelege: comutatorul centrului zonal Bucureşti, comutatorul Dacia, comutatorul Sud-Est sau comutatorul Sud-Vest. Interconectarea la comutatorul Bucureşti se realizeazã prin interconectarea la unul sau mai multe dintre aceste 4 comutatoare.
(3) Operatorul va oferi, la solicitarea administratorului SNUAU, serviciile necesare realizãrii interconectãrii la nivel regional în condiţiile prevãzute în prezenta decizie.
(4) În vederea identificãrii punctelor de semnalizare din reţeaua SNUAU şi pentru transmiterea mesajelor de semnalizare, se alocã administratorului SNUAU blocurile de coduri ale punctelor de semnalizare naţionale prevãzute în anexã.
(5) Blocurile de coduri ale punctelor de semnalizare prevãzute la alin. (4) se utilizeazã doar pentru realizarea interconectãrii între SNUAU şi reţeaua Operatorului.
ART. 4
(1) Operatorul va pune la dispoziţia administratorului SNUAU urmãtoarele opţiuni de interconectare:
a) interconectare directã, care se realizeazã prin intermediul unei legãturi de interconectare între punctul de acces al administratorului SNUAU şi punctul de acces al Operatorului;
b) interconectare cu circuit extins, care se realizeazã prin intermediul unei legãturi suplimentare între punctul de acces al Operatorului la care s-a realizat deja interconectarea şi un alt punct de acces al Operatorului la care se doreşte interconectarea. În acest caz, legãtura de interconectare va fi delimitatã de punctul de acces al administratorului SNUAU şi acel punct de acces al Operatorului la care se doreşte interconectarea.
(2) Atât interconectarea directã, cât şi interconectarea cu circuit extins vor fi oferite în urmãtoarele forme:
a) în spaţiul administratorului SNUAU, caz în care punctul de interconectare va fi situat pe repartitorul Operatorului, aflat în spaţiul administratorului SNUAU;
b) la un punct intermediar, caz în care punctul de interconectare, stabilit de comun acord, va fi situat atât în afara spaţiului administratorului SNUAU, cât şi în afara spaţiului Operatorului;
c) în spaţiul Operatorului, caz în care punctul de interconectare va fi situat pe repartitorul administratorului SNUAU, aflat în spaţiul Operatorului, respectiv, pentru opţiunea de interconectare cu circuit extins, într-un alt spaţiu al Operatorului, caz în care punctul de interconectare va fi situat pe repartitorul administratorului SNUAU, în imobilul Operatorului în care se aflã comutatorul la care s-a realizat deja interconectarea şi de la care se oferã legãtura suplimentarã.
(3) Administratorul SNUAU poate opta pentru oricare dintre formele de interconectare prevãzute la alin. (1) şi (2), Operatorul fiind obligat sã îi punã la dispoziţie cel puţin una dintre acestea, potrivit ordinii de prioritate specificate de administratorul SNUAU.
(4) În mãsura în care existã echipamente ale administratorului SNUAU disponibile pentru interconectare colocate deja în spaţiul Operatorului, Operatorul va oferi interconectarea, la cererea administratorului SNUAU, utilizând echipamentele existente.
ART. 5
(1) În mãsura în care existã o legãturã fizicã între spaţiul Operatorului şi spaţiul administratorului SNUAU, la cererea administratorului SNUAU, Operatorul va oferi interconectarea prin utilizarea legãturii fizice respective.
(2) În mãsura în care existã o legãturã fizicã între spaţiul Operatorului şi un punct intermediar unde realizarea interconectãrii este tehnic fezabilã, Operatorul va oferi, la cererea administratorului SNUAU, interconectarea la acel punct.
ART. 6
(1) Operatorul va furniza legãturile de interconectare la capacitatea şi caracteristicile tehnice solicitate de administratorul SNUAU, în mãsura posibilitãţilor tehnice.
(2) Numãrul de legãturi de interconectare ce urmeazã a fi instalate şi dispunerea geograficã a acestora vor fi stabilite de cãtre administratorul SNUAU, pe baza previziunilor de trafic existente şi a altor elemente de previzionare a potenţialelor situaţii de urgenţã, astfel încât sã se asigure în condiţii optime preluarea şi rutarea apelurilor de urgenţã.
(3) În cazul modificãrii arhitecturii interne a reţelei Operatorului, în sensul stabilirii unor noi comutatoare de tranzit sau eliminãrii unora dintre cele prevãzute la art. 3 alin. (2), numãrul şi dispunerea geograficã a legãturilor de interconectare se vor modifica în mod corespunzãtor. Termenii şi condiţiile în care se pot efectua modificãri ale arhitecturii de interconectare vor fi stabilite prin contractul încheiat între administratorul SNUAU şi Operator.
ART. 7
(1) Administratorul SNUAU şi Operatorul instaleazã şi opereazã segmentele legãturii de interconectare determinate de punctele proprii de acces şi punctul de interconectare.
(2) În cazul colocãrii virtuale, Operatorul va instala şi va opera segmentul legãturii de interconectare cuprins între punctul de acces al Operatorului şi punctul pânã la care administratorul SNUAU are acces la legãtura de interconectare.
(3) La cererea administratorului SNUAU, Operatorul va suplimenta capacitatea legãturii de interconectare cu o capacitate suficient de micã, fezabilã din punct de vedere tehnic, pentru ca administratorul SNUAU sã nu fie obligat sã plãteascã pentru capacitãţi suplimentare care nu îi sunt necesare sau care nu au fost solicitate.
(4) Termenul pentru livrarea unei capacitãţi suplimentare a legãturii de interconectare este de cel mult o lunã de la data primirii de cãtre Operator a unei cereri în acest sens.
ART. 8
(1) Atunci când se oferã interconectarea în spaţiul Operatorului, acesta va pune la dispoziţie administratorului SNUAU urmãtoarele opţiuni de colocare:
a) colocarea fizicã sau virtualã în clãdirea Operatorului;
b) colocarea fizicã sau virtualã în alte construcţii din spaţiul Operatorului;
c) colocarea fizicã sau virtualã pe terenul neconstruit din spaţiul Operatorului.
(2) Administratorul SNUAU poate opta pentru oricare dintre formele de colocare prevãzute la alin. (1), Operatorul fiind obligat sã îi punã la dispoziţie cel puţin una dintre acestea, potrivit ordinii de prioritate specificate de administratorul SNUAU.
ART. 9
(1) Colocarea fizicã se va realiza, de regulã, în acelaşi spaţiu în care funcţioneazã echipamentele Operatorului, fãrã construirea unei structuri cu rol de protecţie. În cazul în care administratorul SNUAU apreciazã cã din motive de siguranţã a echipamentelor este necesarã construirea unei camere, împrejmuiri sau a unei alte structuri similare cu rol de protecţie, aceasta se va realiza de cãtre administratorul SNUAU sau pe cheltuiala acestuia.
(2) Colocarea virtualã se va realiza în acelaşi spaţiu în care funcţioneazã echipamentele Operatorului, fãrã construirea unei structuri cu rol de protecţie, dacã pãrţile nu se înţeleg altfel.
ART. 10
(1) Colocarea nu poate fi refuzatã de Operator.
(2) Spaţiul colocabil alocat administratorului SNUAU, pe baza fiecãrei cereri iniţiale de colocare, nu va depãşi 2 mp.
(3) În cazul solicitãrilor ulterioare de colocare, Operatorul va transmite cererea Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC), în cel mult douã zile lucrãtoare de la data primirii acesteia, în vederea obţinerii acordului pentru alocarea spaţiului suplimentar.
ART. 11
În cazul colocãrii fizice, Operatorul trebuie sã permitã administratorului SNUAU timp de 24 de ore pe zi, în toate zilele sãptãmânii, lucrãtoare şi nelucrãtoare, pe durata întregului an calendaristic, accesul la spaţiul alocat, precum şi la toate celelalte resurse tehnice necesare instalãrii, conectãrii, funcţionãrii şi întreţinerii corespunzãtoare a echipamentelor relevante pentru funcţionarea SNUAU, inclusiv la spaţiile amenajate pentru parcarea autovehiculelor sau pentru repaus şi odihnã.
ART. 12
(1) Operatorul va oferi administratorului SNUAU acces neînsoţit la spaţiul colocat, dacã acesta nu solicitã altfel.
(2) Operatorul va furniza administratorului SNUAU orice alte facilitãţi necesare pentru colocare, cum ar fi electricitate, aer condiţionat, cãldurã şi facilitãţi de mutare a echipamentelor.
ART. 13
(1) Tarifele lunare maxime pe care Operatorul le poate percepe administratorului SNUAU pentru folosinţa spaţiilor alocate pentru colocare sunt urmãtoarele:
a) 10 euro/mp, pentru spaţiile colocabile situate în oraşe cu cel puţin 150.000 de locuitori;
b) 5 euro/mp, pentru spaţiile colocabile situate în oraşe cu mai puţin de 150.000 de locuitori.
(2) Tarifele prevãzute la alin. (1) nu includ tarifele pentru pregãtirea spaţiului colocabil şi pentru asigurarea tuturor celorlalte resurse tehnice necesare instalãrii, conectãrii, funcţionãrii şi întreţinerii corespunzãtoare a echipamentelor relevante aparţinând administratorului SNUAU, care vor fi stabilite în conformitate cu prevederile art. 18 alin. (3) şi (4).
ART. 14
(1) Orice modificare adusã de Operator reţelei sale sau spaţiilor în care se realizeazã interconectarea, care ar putea afecta serviciile furnizate administratorului SNUAU, va fi notificatã administratorului SNUAU în avans, cu cel puţin 3 luni înainte de efectuarea modificãrii în cauzã. Termenul de notificare poate fi prelungit sau redus numai cu acordul ANC, în funcţie de împrejurãrile concrete ale cazului, la solicitarea temeinic motivatã a administratorului SNUAU sau a Operatorului. În situaţia prelungirii termenului, Operatorul nu va putea efectua modificarea reţelei sale sau a spaţiilor în care se realizeazã interconectarea înainte de împlinirea noului termen de notificare. În toate cazurile, termenul de notificare nu poate fi mai scurt de 30 de zile şi nu poate depãşi 6 luni.
(2) Desfiinţarea unui comutator de tranzit va fi notificatã administratorului SNUAU în avans, într-un termen ce nu poate fi mai scurt de 12 luni înainte de desfiinţare.
(3) În cazul unor operaţiuni de reamenajare sau modernizare a reţelei sale, inclusiv în cazul prevãzut la alin. (2), Operatorul este obligat sã ia toate mãsurile pentru ca administratorul SNUAU sã beneficieze în continuare de interconectare, în condiţii echivalente celor iniţiale.
ART. 15
În cazul în care Operatorul intenţioneazã sã realizeze o reconfigurare a reţelei sale, pe baza planurilor sale de dezvoltare tehnologicã sau de afaceri, echipamentul instalat în spaţiul alocat administratorului SNUAU poate fi reinstalat într-un alt spaţiu prin relocare numai în urmãtoarele condiţii:
a) relocarea sã permitã interconectarea în condiţii echivalente celor asigurate de colocarea în spaţiul iniţial;
b) operaţiunile de relocare sã se efectueze pe cheltuiala Operatorului;
c) relocarea sã se realizeze numai dupã notificarea acestei intenţii, în scris, administratorului SNUAU, cu cel puţin 12 luni înainte ca Operatorul sã procedeze la relocare.
ART. 16
(1) În cazul defectãrii oricãrei utilitãţi furnizate de Operator, inclusiv a segmentului legãturii de interconectare instalate de Operator, în maximum o orã de la notificarea defecţiunii de cãtre administratorul SNUAU sau de la momentul la care defecţiunea a ajuns la cunoştinţa Operatorului pe orice altã cale, Operatorul va demara activitãţile necesare pentru localizarea şi remedierea, chiar provizorie, a defecţiunii, precum şi pentru înlãturarea sau limitarea eventualelor pagube.
(2) Cheltuielile aferente remedierii defecţiunilor vor fi suportate în întregime de Operator, cu excepţia cazului în care se dovedeşte cã administratorul SNUAU este rãspunzãtor de defecţiunea produsã.
(3) În cazul nerespectãrii de cãtre Operator a termenului prevãzut la alin. (1), administratorul SNUAU poate remedia defecţiunile pe cheltuiala sa, cheltuielile aferente acestora urmând a fi recuperate de la Operator.
ART. 17
(1) În termen de 5 zile de la data transmiterii configuraţiei iniţiale a legãturilor de interconectare, potrivit art. 6 alin. (2), şi a programului de migrare la noua soluţie de realizare a comunicaţiilor cãtre SNUAU, Operatorul este obligat sã punã la dispoziţia administratorului SNUAU o ofertã privind serviciile de interconectare cu reţeaua publicã de telefonie pe care o opereazã în vederea asigurãrii comunicaţiilor cãtre SNUAU, denumitã în continuare ofertã, care va cuprinde cel puţin setul minim de servicii stabilit prin prezenta decizie, împreunã cu condiţiile în care aceste servicii vor fi oferite administratorului SNUAU.
(2) Oferta trebuie sã fie suficient de detaliatã pentru a asigura cã administratorul SNUAU nu va trebui sã plãteascã pentru resurse care nu sunt necesare serviciului pe care l-a solicitat.
(3) Operatorul va furniza în ofertã informaţii detaliate privind setul de parametri relevanţi pentru calitatea serviciilor oferite administratorului SNUAU.
(4) Oferta va cuprinde o descriere detaliatã a specificaţiilor tehnice ale punctelor de acces ale Operatorului, prin referire, acolo unde este cazul, la standardele relevante, în ceea ce priveşte: interfaţa electricã şi fizicã, interfaţa de transmisie, interfaţa de semnalizare, acolo unde este necesar, informaţii despre capacitãţile funcţionale oferite prin interfeţe.
(5) Operatorul va preciza în ofertã urmãtoarele elemente referitoare la legãturile de interconectare oferite: tipurile de legãturi de interconectare, tehnologia de transport pe care se bazeazã legãturile de interconectare oferite, condiţiile de furnizare a legãturilor de interconectare, care sã includã cel puţin termenele, tarifele şi nivelurile de calitate oferite.
(6) Operatorul va prevedea în ofertã termenele de remediere a defecţiunilor.
(7) Tarifele pentru serviciile incluse în ofertã se stabilesc cu respectarea dispoziţiilor art. 18 alin. (3) şi (4).
ART. 18
(1) Operatorul are obligaţia de a furniza administratorului SNUAU, conform solicitãrii acestuia, accesul la toate serviciile necesare pentru realizarea, modificarea şi exploatarea interconectãrii între reţeaua Operatorului şi SNUAU, astfel încât sã fie posibilã realizarea comunicaţiilor cãtre SNUAU în conformitate cu dispoziţiile prezentei decizii.
(2) Operatorul are obligaţia de a practica pentru serviciile prevãzute la alin. (1) tarife fundamentate în funcţie de costuri.
(3) În vederea asigurãrii respectãrii dispoziţiilor alin. (2), Operatorul are obligaţia de a transmite ANC, în vederea aprobãrii, toate tarifele practicate pentru serviciile necesare pentru realizarea, modificarea şi exploatarea interconectãrii între reţeaua Operatorului şi SNUAU, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, împreunã cu descrierea detaliatã a serviciilor respective, precum şi a metodelor utilizate pentru stabilirea acestor tarife.
(4) Orice modificare a tarifelor stabilite în conformitate cu dispoziţiile alin. (3) se poate realiza doar cu aprobarea prealabilã a ANC.
ART. 19
(1) Termenul maxim de negociere în vederea încheierii contractului între administratorul SNUAU şi Operator pe baza ofertei este de 10 zile de la data punerii la dispoziţie a ofertei. În termen de douã zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului, Operatorul va transmite ANC o copie a contractului.
(2) Operatorul are obligaţia de a asigura implementarea contractului prevãzut la alin. (1) cu respectarea dispoziţiilor art. 38 alin. (2). Termenul prevãzut la art. 38 alin. (2) include şi durata necesarã pentru efectuarea de cãtre Operator a tuturor lucrãrilor necesare pentru pregãtirea spaţiului alocat, precum şi pentru punerea la dispoziţia administratorului SNUAU a acestui spaţiu.
(3) Operatorul are obligaţia de a transmite ANC o copie de pe fiecare dintre cererile noi de interconectare şi, respectiv, de pe fiecare dintre cererile de modificare, completare sau retragere a cererii iniţiale, în termen de douã zile lucrãtoare de la data primirii acestora.
(4) Operatorul are obligaţia de a analiza opţiunile de interconectare cuprinse în cererile ulterioare încheierii contractului prevãzut la alin. (1) transmise de administratorul SNUAU şi de a elabora soluţiile tehnice pentru implementarea interconectãrii, pe care le va comunica administratorului SNUAU, în cel mult 20 de zile de la data primirii cererii de interconectare.
(5) Operatorul va asigura implementarea modificãrilor contractului încheiat potrivit alin. (1) în termen de cel mult 30 de zile de la data modificãrii prevederilor acestuia, pe baza unei cereri de interconectare la noi puncte de acces.
(6) În cazul modificãrii sau completãrii prevederilor contractului, termenul de negociere este de cel mult 30 de zile de la data primirii cererii.
(7) În cazul în care pentru furnizarea serviciilor de interconectare prevãzute în modificãrile aduse contractului prevãzut la alin. (1) este necesarã colocarea, termenul prevãzut la alin. (5) include şi durata necesarã pentru efectuarea de cãtre Operator a tuturor lucrãrilor necesare pentru pregãtirea spaţiului alocat, precum şi pentru punerea la dispoziţia administratorului SNUAU a acestui spaţiu.

SECŢIUNEA a 2-a
Conectarea altor reţele publice de telefonie cu reţeaua Operatorului în vederea realizãrii comunicaţiilor cãtre SNUAU

ART. 20
(1) În vederea aplicãrii dispoziţiilor art. 3 alin. (1), Operatorul are obligaţia de a oferi altor furnizori de reţele publice de telefonie, în mod neîntrerupt, serviciul de interconectare în vederea tranzitului comutat al apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112, în condiţiile prevãzute în prezenta decizie.
(2) Prin serviciul de interconectare în vederea tranzitului comutat Operatorul va asigura transportul prin reţeaua sa a traficului cãtre serviciul de urgenţã 112 preluat din reţeaua unui furnizor de reţele publice de telefonie sau a unui terţ, de la punctul de interconectare corespunzãtor şi transferul acestuia cãtre SNUAU la punctul de interconectare cel mai apropiat.
(3) Serviciul de interconectare în vederea tranzitului comutat va fi oferit în urmãtoarele forme:
a) simplu tranzit, atunci când un apel cãtre serviciul de urgenţã 112 este transmis din reţeaua unui furnizor de reţele publice de telefonie cãtre SNUAU prin intermediul unui comutator de tranzit al Operatorului;
b) dublu tranzit, atunci când un apel cãtre serviciul de urgenţã 112 este transmis din reţeaua unui furnizor de reţele publice de telefonie cãtre SNUAU prin intermediul a cel puţin douã comutatoare de tranzit ale Operatorului.
(4) Pentru toate serviciile de interconectare în vederea tranzitului comutat, va fi facturat numai timpul de conversaţie pentru apelurile care au fost stabilite cu succes şi la care s-a rãspuns.
(5) Timpul de conversaţie începe cu semnalul de rãspuns şi se încheie cu primul semnal de eliberare a liniei generat fie de partea care a iniţiat apelul, fie de SNUAU.
(6) Operatorul va asigura preluarea cu prioritate de la punctele de interconectare cu furnizorii de reţele publice de telefonie a apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 şi transferul cu prioritate al acestora cãtre cel mai apropiat punct de interconectare cu SNUAU. La transportul apelurilor prin reţeaua sa, Operatorul va acorda aceeaşi prioritate apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 preluate din reţelele altor furnizori de reţele publice de telefonie ca cea acordatã apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 originate de propriii abonaţi.
ART. 21
(1) Furnizorii de reţele publice de telefonie au obligaţia de a lua toate mãsurile necesare pentru a asigura în mod neîntrerupt transmiterea cãtre SNUAU a apelurilor iniţiate din propriile reţele cãtre serviciul de urgenţã 112 prin utilizarea serviciilor de tranzit comutat furnizate de Operator.
(2) Furnizorii de reţele publice de telefonie asigurã, cu prioritate, primirea şi retransmiterea apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112, indiferent dacã aceste apeluri sunt iniţiate în reţeaua proprie sau în alte reţele publice de telefonie.
(3) Pentru asigurarea rutãrii apelurilor la serviciul de urgenţã 112, furnizorii de reţele publice de telefonie au obligaţia de a introduce indicativul de arie geograficã corespunzãtor ariei geografice, în conformitate cu Planul naţional de numerotaţie, adoptat prin Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.895/2007, din care a fost iniţiat apelul, de forma "2AB", în câmpul "Called number address" din mesajul IAM al sistemului de semnalizare pe canal comun nr. 7, componenta ISUP, pentru toate apelurile iniţiate în propria reţea.
(4) Operatorul are obligaţia de a prelua şi de a transmite cãtre SNUAU, în mod transparent, indicativul de arie geograficã introdus de furnizorii de reţele publice de telefonie, în conformitate cu dispoziţiile alin. (3).
ART. 22
Furnizorii de reţele publice de telefonie au obligaţia de a suporta propriile costuri determinate de originarea şi transmiterea apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112, în condiţiile prezentei decizii.
ART. 23
(1) Tarifele care pot fi percepute pentru serviciul de interconectare în vederea tranzitului comutat al apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 furnizat de Operator nu vor putea depãşi:
a) 0,05 eurocenţi/minut pentru simplu tranzit;
b) 0,16 eurocenţi/minut pentru dublu tranzit.
(2) Tarifele pentru serviciul de interconectare în vederea tranzitului comutat al apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 furnizat de Operator altor furnizori de reţele publice de telefonie se factureazã de acesta, împreunã cu toate tarifele pentru serviciile necesare pentru realizarea, modificarea şi exploatarea interconectãrii între reţeaua Operatorului şi SNUAU, administratorului SNUAU.
ART. 24
Furnizorii de reţele publice de telefonie nu datoreazã administratorului SNUAU un tarif pentru serviciul de interconectare în vederea terminãrii apelurilor la serviciul de urgenţã 112.

CAP. III
Condiţiile tehnice pentru furnizarea informaţiilor de localizare şi identificare a apelantului

ART. 25
(1) Furnizorii de reţele publice de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia SNUAU informaţii de localizare primarã a apelantului, indiferent de tipul reţelei sau de echipamentul terminal utilizat de acesta, pentru toate categoriile de apeluri cãtre serviciul de urgenţã 112, în condiţiile prezentei decizii.
(2) Furnizorii de reţele publice de telefonie transmit apelurile cãtre serviciul de urgenţã 112, conţinând inclusiv informaţia de localizare primarã a apelantului în momentul iniţierii apelului, cãtre reţeaua Operatorului, care le transmite în mod transparent cãtre SNUAU, fãrã a modifica informaţiile de localizare.
ART. 26
(1) Administratorul SNUAU va asigura recepţionarea şi prelucrarea corespunzãtoare a informaţiei de localizare primarã asociate apelului primit, în vederea obţinerii informaţiei de localizare.
(2) Bazele de date puse la dispoziţie de furnizorii de reţele publice de telefonie în vederea obţinerii informaţiilor de localizare şi de identificare a apelanţilor sunt centralizate şi exploatate unitar de administratorul SNUAU.
(3) Administratorul SNUAU are obligaţia de a respecta în toate cazurile confidenţialitatea informaţiilor incluse în bazele de date transmise de furnizorii de reţele publice de telefonie în conformitate cu dispoziţiile art. 28 şi 31.

SECŢIUNEA 1
Informaţia de localizare a apelantului în reţelele publice mobile de telefonie

ART. 27
(1) Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a transmite informaţia de localizare primarã a apelantului, prevãzutã la art. 25 alin. (1), la iniţierea fiecãrui apel, sub forma unui identificator de celulã şi, acolo unde este disponibil acest parametru, sub forma unui identificator de sector de celulã (cell-id/sector-id) pe reţeaua de semnalizare, la iniţierea apelului, utilizând sistemul de semnalizare pe canal comun nr. 7.
(2) Pentru transmiterea informaţiei se va utiliza parametrul "Location number" din mesajul IAM al sistemului de semnalizare pe canal comun nr. 7, componenta ISUP.
(3) În cazul în care reţeaua unui furnizor de reţele publice mobile de telefonie nu permite utilizarea adresei prevãzute la alin. (2), furnizorul poate utiliza, în vederea transmiterii informaţiei de localizare, parametrul "Called number address" al mesajului IAM. Furnizorul de reţele publice mobile de telefonie va solicita ANC acordul pentru utilizarea acestei metode, pe baza unei justificãri temeinice din punct de vedere tehnic, şi va notifica administratorul SNUAU cu privire la utilizarea acesteia, cu cel puţin 20 de zile lucrãtoare înaintea implementãrii.
(4) Informaţia de localizare primarã transmisã va fi de forma unui şir de digiţi şi va identifica în mod unic o celulã sau un sector de celulã din reţeaua publicã mobilã de telefonie din care a fost iniţiat apelul cãtre serviciul de urgenţã 112.
(5) Pe baza şirului de digiţi aferent informaţiei de localizare primarã transmise de furnizor la momentul iniţierii apelului de urgenţã, administratorul SNUAU efectueazã o interogare a bazei de date prevãzute la art. 28, obţinând astfel informaţiile geografice de localizare a celulei sau a sectorului de celulã din care s-a iniţiat apelul de urgenţã, împreunã cu toate caracteristicile suplimentare existente în baza de date.
(6) Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a oferi informaţiile de localizare primarã a apelantului pentru toate apelurile iniţiate în propria reţea cãtre serviciul de urgenţã 112 de la numerele asignate propriilor abonaţi, indiferent de modalitatea de platã a serviciilor, precum şi de la numerele active în reţeaua proprie pe baza unor acorduri de roaming.
ART. 28
(1) Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU o bazã de date ce va conţine informaţii de localizare geograficã aferente celulelor şi sectoarelor de celulã din reţea. Baza de date va conţine cel puţin urmãtoarele câmpuri:
a) identificatorul celulei sau al sectorului de celulã;
b) latitudinea amplasamentului antenei;
c) longitudinea amplasamentului antenei;
d) azimutul antenei;
e) deschiderea antenei;
f) raza estimativã de acoperire;
g) frecvenţa de transmitere a celulei.
(2) Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie realizeazã şi administreazã bazele de date prevãzute la alin. (1) în format TXT, utilizând ca separator de câmpuri simbolul "#".
(3) Alte informaţii necesare pentru determinarea localizãrii apelantului, precum şi caracteristicile câmpurilor incluse în baza de date prevãzutã la alin. (1) vor fi stabilite de cãtre administratorul SNUAU împreunã cu furnizorii de reţele publice mobile de telefonie.
(4) Administratorul SNUAU va transmite ANC o descriere a formatului complet al bazelor de date, precum şi a oricãror modificãri ale acestuia, în termen de 10 zile de la stabilirea acestora.
ART. 29
(1) Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU bazele de date în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, în conformitate cu dispoziţiile art. 28.
(2) Bazele de date vor fi actualizate la un interval de douã luni de fiecare furnizor de reţele publice mobile de telefonie pânã la data de 25 a lunii respective sau ori de câte ori apar modificãri majore ale informaţiilor conţinute, prin retransmiterea integralã a bazei de date.

SECŢIUNEA a 2-a
Informaţia de localizare a apelantului în reţelele publice fixe de telefonie

ART. 30
(1) Furnizorii de reţele publice fixe de telefonie transmit informaţia de localizare primarã a apelantului sub forma parametrului "Identitatea liniei apelante" (CLI) din mesajul IAM al sistemului de semnalizare pe canal comun nr. 7, componenta ISUP.
(2) Pe baza şirului de digiţi aferent identitãţii liniei apelante transmise de furnizor în momentul iniţierii apelului cãtre serviciul de urgenţã 112, administratorul SNUAU efectueazã o interogare a bazei de date prevãzute la art. 31, obţinând informaţiile de localizare a apelantului.
(3) Furnizorii de reţele publice fixe de telefonie au obligaţia de a oferi informaţiile de localizare primarã a apelantului pentru toate apelurile iniţiate în propria reţea cãtre serviciul de urgenţã 112, indiferent dacã acestea sunt iniţiate de la numerele asignate unor abonaţi sau de la telefoanele publice cu platã, indiferent de mijloacele de platã utilizate de apelant.
ART. 31
(1) Furnizorii de reţele publice fixe de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU bazele de date care vor conţine adresele tuturor punctelor terminale ale reţelei unde este furnizat serviciul de telefonie destinat publicului.
(2) Informaţiile prevãzute la alin. (1) vor fi structurate pe câmpuri, în ordinea urmãtoare:
a) indicativul de arie geograficã, în conformitate cu Planul naţional de numerotaţie, aferent ariei geografice din care este iniţiat apelul;
b) numãrul de telefon asignat punctului terminal al reţelei de la care este iniţiat apelul;
c) categoria strãzii (bulevard, şosea, alee, stradã etc.);
d) strada;
e) numãrul strãzii;
f) blocul;
g) scara;
h) etajul;
i) apartamentul;
j) sectorul;
k) localitatea: satul, oraşul sau municipiul;
l) unitatea administrativ-teritorialã de bazã: comuna sau oraşul;
m) judeţul;
n) codul poştal;
o) denumirea sau numele furnizorului de reţele publice fixe de telefonie.
(3) Alte informaţii necesare pentru determinarea localizãrii apelantului, precum şi caracteristicile câmpurilor ce conţin informaţiile prevãzute la alin. (1) vor fi stabilite de cãtre administratorul SNUAU împreunã cu furnizorii de reţele publice fixe de telefonie.
(4) Administratorul SNUAU va transmite ANC o descriere a formatului complet al bazelor de date, precum şi a oricãror modificãri ale acestuia, în termen de 10 zile de la stabilirea acestora.
(5) Bazele de date prevãzute la alin. (1) se administreazã de cãtre furnizorii de reţele publice fixe de telefonie, în format TXT, utilizând ca separator de câmpuri simbolul "#", în formatul stabilit potrivit alin. (2) şi (3).
ART. 32
(1) Furnizorii de reţele publice fixe de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU bazele de date în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, în conformitate cu dispoziţiile art. 31.
(2) Bazele de date vor fi actualizate la un interval de douã luni de fiecare furnizor de reţele publice fixe de telefonie pânã la data de 25 a lunii respective sau ori de câte ori apar modificãri majore ale informaţiilor conţinute, prin retransmiterea integralã a bazei de date.

SECŢIUNEA a 3-a
Informaţia de identificare a apelantului

ART. 33
(1) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU, în mod gratuit, bazele de date care sã conţinã datele de identificare ale propriilor abonaţi, cu respectarea dispoziţiilor alin. (2)-(4), în termen de douã luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii.
(2) Bazele de date transmise de furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului vor fi structurate în câmpuri, în ordinea urmãtoare:
a) numãrul de telefon al abonatului, în formatul naţional prevãzut în Planul naţional de numerotaţie;
b) numele abonatului persoanã fizicã, respectiv denumirea abonatului persoanã juridicã, dupã caz;
c) prenumele abonatului persoanã fizicã;
d) domiciliul abonatului persoanã fizicã, respectiv sediul social al abonatului persoanã juridicã, dupã caz, cu respectarea alin. (3);
e) codul numeric personal al abonatului persoanã fizicã;
f) în cazul serviciilor de telefonie mobilã, codul IMEI al terminalului utilizat;
g) informaţii cu privire la serviciul furnizat, în funcţie de modalitatea de platã anterioarã sau ulterioarã furnizãrii serviciilor;
h) informaţii cu privire la mobilitatea apelantului, în cazul utilizãrii unui serviciu independent de locaţie;
i) numele sau denumirea furnizorului de servicii de telefonie destinate publicului.
(3) Informaţiile prevãzute la alin. (2) lit. d) vor cuprinde urmãtoarele câmpuri:
a) categoria strãzii (bulevard, şosea, alee, stradã etc.);
b) strada;
c) numãrul strãzii;
d) blocul;
e) scara;
f) etajul;
g) apartamentul;
h) sectorul;
i) localitatea: satul, oraşul sau municipiul;
j) unitatea administrativ-teritorialã de bazã: comuna sau oraşul;
k) judeţul;
l) codul poştal.
(4) Alte informaţii necesare pentru determinarea identitãţii apelantului, precum şi caracteristicile câmpurilor ce conţin informaţiile prevãzute la alin. (2) şi (3) vor fi stabilite de cãtre administratorul SNUAU împreunã cu furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului.
(5) Administratorul SNUAU va transmite ANC o descriere a formatului complet al bazelor de date, precum şi a oricãror modificãri ale acestuia, în termen de 10 zile de la stabilirea acestora.
(6) Bazele de date prevãzute la alin. (1) se administreazã de cãtre furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, în format TXT, utilizând ca separator de câmpuri simbolul "#", cu respectarea dispoziţiilor alin. (2)-(4).
(7) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a actualiza bazele de date prevãzute la alin. (1) pânã la data de 25 a fiecãrei luni sau ori de câte ori apar modificãri majore ale informaţiilor conţinute, prin retransmiterea integralã a bazei de date.
(8) Bazele de date prevãzute la alin. (1) şi la art. 31 alin. (1) pot fi concatenate şi transmise sub forma unei baze de date unice.
ART. 34
(1) În situaţia utilizãrii unor servicii independente de locaţie, localizarea apelantului se va realiza pe baza informaţiilor furnizate verbal de cãtre abonaţi în momentul primirii apelului de urgenţã de cãtre SNUAU, coroborate cu informaţiile de localizare deţinute de SNUAU şi informaţiile de identificare transmise de furnizori.
(2) În vederea asigurãrii implementãrii prevederilor alin. (1), furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului îşi vor informa abonaţii care utilizeazã servicii independente de locaţie, atât la încheierea contractului de furnizare a serviciilor, cât şi periodic, dar cel puţin de douã ori pe an, cu privire la limitãrile transmiterii informaţiilor de localizare primarã cãtre SNUAU în cazul apelurilor de urgenţã, precum şi cu privire la necesitatea informãrii furnizorului în cel mai scurt timp cu privire la modificarea localizãrii echipamentului terminal al reţelei cãruia i-a fost asignat numãrul.
(3) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a transmite ANC o descriere detaliatã a procedurii de informare a abonaţilor care utilizeazã servicii independente de locaţie, precum şi a procedurii prin care se oferã acestora posibilitatea de a informa furnizorul cu privire la modificarea localizãrii echipamentului terminal, cu respectarea dispoziţiilor alin. (2), în termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, precum şi orice modificare a acestor proceduri, în termen de 10 zile de la data realizãrii modificãrii.

CAP. IV
Mãsuri privind limitarea apelãrii abuzive a serviciului de urgenţã 112

ART. 35
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU posibilitatea de a transmite cãtre abonaţii care au efectuat apeluri abuzive cãtre serviciul de urgenţã 112 urmãtorul mesaj scurt în format text: "Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţã 112. Veţi suporta rigorile legii."
(2) Administratorul SNUAU elaboreazã zilnic, pe baza statisticilor zilei anterioare, lista numerelor de la care s-a înregistrat un numãr semnificativ de apeluri abuzive cãtre serviciul de urgenţã 112. Lista conţinând numerele de la care au fost originate apeluri abuzive cãtre serviciul de urgenţã 112 din propriile reţele va fi transmisã spre informare şi furnizorilor de reţele publice mobile de telefonie.
(3) Pe baza listei prevãzute la alin. (2), administratorul SNUAU transmite mesaje scurte de atenţionare a abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţã 112, astfel:
a) în cazul abonaţilor care au apelat abuziv de 5 pânã la 10 ori, în cursul aceleiaşi zile, serviciul de urgenţã 112, vor fi transmise pânã la 20 de mesaje scurte;
b) în cazul abonaţilor care au apelat abuziv de mai mult de 10 ori, în cursul aceleiaşi zile, serviciul de urgenţã 112, vor fi transmise pânã la 50 de mesaje scurte.
(4) Modalitãţile tehnice de transmitere a mesajelor scurte cãtre abonaţi şi data începerii transmiterii efective a acestora vor fi stabilite de administratorul SNUAU şi furnizorii de reţele publice mobile de telefonie şi vor fi comunicate de îndatã ANC de cãtre administratorul SNUAU.
(5) Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie vor suporta costurile aferente transmiterii acestor mesaje pentru o perioadã de 3 luni de la data începerii transmiterii efective a mesajelor scurte.
ART. 36
Mãsurile privind limitarea apelãrii abuzive a serviciului de urgenţã 112 se vor aplica pentru o perioadã de 3 luni de la data punerii la dispoziţia administratorului SNUAU de cãtre furnizorii de reţele publice mobile a posibilitãţii de a transmite cãtre abonaţii care au efectuat apeluri abuzive cãtre serviciul de urgenţã 112 mesaje scurte, cu respectarea dispoziţiilor art. 35.
ART. 37
Administratorul SNUAU transmite lunar ANC statisticile zilnice privind numãrul de apeluri abuzive cãtre serviciul de urgenţã 112, numãrul mesajelor transmise în fiecare caz, precum şi lista numerelor de la care au fost efectuate aceste apeluri.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 38
(1) Administratorul SNUAU transmite Operatorului şi ANC configuraţia iniţialã a legãturilor de interconectare, potrivit art. 6 alin. (2), şi programul de migrare la noua soluţie de realizare a comunicaţiilor cãtre SNUAU, în termen de douã zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii.
(2) Pânã la data de 24 noiembrie 2008, Operatorul are obligaţia de a lua mãsurile necesare pentru a asigura implementarea în propria reţea a configuraţiei legãturilor de interconectare solicitatã de administratorul SNUAU, conform programului de migrare stabilit de acesta, precum şi a tuturor serviciilor necesare în vederea asigurãrii funcţionãrii comunicaţiilor cãtre SNUAU în conformitate cu dispoziţiile prezentei decizii.
ART. 39
(1) Pânã la data de 24 noiembrie 2008, Operatorul oferã altor furnizori de reţele publice de telefonie accesul la serviciul de urgenţã 112 prin intermediul serviciului de interconectare în vederea terminãrii apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112.
(2) Tarifele maxime care pot fi percepute de cãtre Operator pentru serviciul de interconectare în vederea terminãrii apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 oferit altor furnizori de reţele publice de telefonie sunt:
a) 0,84 eurocenţi/minut, în cazul interconectãrii la nivel local în vederea terminãrii apelurilor la puncte fixe;
b) 0,97 eurocenţi/minut, în cazul interconectãrii la nivel regional în vederea terminãrii apelurilor la puncte fixe;
c) 1,06 eurocenţi/minut, în cazul interconectãrii la nivel naţional în vederea terminãrii apelurilor la puncte fixe.
(3) Pânã la data prevãzutã la alin. (1), tarifele pentru serviciul interconectare în vederea terminãrii apelurilor cãtre serviciul de urgenţã 112 furnizat de Operator se factureazã de acesta, împreunã cu toate tarifele pentru serviciile necesare pentru realizarea accesului la serviciul de urgenţã 112, furnizorilor de reţele publice de telefonie din reţeaua cãrora sunt originate apelurile cãtre serviciul de urgenţã 112.
ART. 40
(1) Administratorul SNUAU implementeazã un sistem-pilot şi coordoneazã procedurile de testare în vederea remedierii eventualelor disfuncţionalitãţi identificate cu privire la transmiterea informaţiilor de localizare a apelantului, potrivit dispoziţiilor prezentei decizii.
(2) În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, administratorul SNUAU transmite furnizorilor de reţele publice de telefonie calendarul implementãrii sistemului-pilot şi al efectuãrii procedurilor de testare.
(3) Furnizorii de reţele publice de telefonie au obligaţia de a participa la efectuarea testelor, în condiţiile stabilite de administratorul SNUAU, şi de a colabora la soluţionarea operativã a disfuncţionalitãţilor şi incompatibilitãţilor identificate cu privire la transmiterea informaţiilor de localizare a apelantului.
(4) Extinderea la nivel naţional a furnizãrii informaţiilor de localizare a apelantului în conformitate cu dispoziţiile prezentei decizii se realizeazã dupã finalizarea testelor prevãzute la alin. (3).
ART. 41
Anexa face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 42
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale pentru Comunicaţii,
Dorin Liviu Nistoran

Bucureşti, 24 octombrie 2008.
Nr. 1.023.


ANEXĂ

CODURI
ale punctelor de semnalizare naţionale alocate
administratorului SNUAU




┌──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ TIPUL SPC │ NSPC │
├──────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Coduri ale punctelor │1-254-0, 1-254-1, 1-254-2, 1-254-3, 1-254-4, 1-254-5, 1-254-6, 1-254-7 │
│ de semnalizare │1-255-0, 1-255-1, 1-255-2, 1-255-3, 1-255-4, 1-255-5, 1-255-6, 1-255-7 │
├──────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãr total de coduri │ 16 │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016