Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE  nr. 76 din 27 ianuarie 2021  privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 76 din 27 ianuarie 2021 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 88 din 27 ianuarie 2021
    În temeiul art. 22 alin. (3) şi al art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţionează Cancelaria Prim-Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de şeful cancelariei, cu rang de ministru, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului. În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfăşoară activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, precum şi directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (3) Şeful Cancelariei Prim-Ministrului emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.

    ART. 2
    (1) Cancelaria Prim-Ministrului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    I. în domeniul comunicării şi în cel al relaţiilor cu presa, asigură şi coordonează producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi coordonează răspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare, sens în care:
    a) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activităţii Guvernului, prin informări şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie;
    b) asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini la biroul de presă al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta;
    c) asigură informaţiile necesare în vederea mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale prim-ministrului în străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al jurnaliştilor care însoţesc aceste delegaţii;
    d) asigură consultanţă tehnică şi, după caz, coordonează, în limitele competenţelor, gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului;
    e) coordonează şi asigură activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţară şi din străinătate, de către prim-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
    f) efectuează informarea reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângă Guvern;

    II. contribuie, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, la implementarea politicilor şi stabilirea obiectivelor în domeniul relaţiilor internaţionale, potrivit Programului de guvernare şi obligaţiilor ce derivă din strategiile naţionale şi din instrumentele juridice internaţionale la care România este parte. În acest scop:
    a) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe în vederea alcătuirii agendei de politică externă a prim-ministrului, în funcţie de priorităţile în domeniu ale Programului de guvernare;
    b) gestionează, cu ajutorul Ministerului Afacerilor Externe, agenda de politică externă a prim-ministrului, prin sprijinirea organizării de acţiuni politice bilaterale, sprijinirea organizării participărilor prim-ministrului la reuniuni internaţionale, urmărirea implementării deciziilor stabilite în cadrul evenimentelor de politică externă la care participă prim-ministrul sau a dispoziţiilor în domeniu ale prim-ministrului, stabilite în cadrul şedinţelor Guvernului, implicarea în redactarea documentaţiei necesare derulării în condiţii optime a secvenţelor de dialog politic bilateral şi multilateral;
    c) pregăteşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte instituţii abilitate ale Guvernului, luările de poziţie ale prim-ministrului în domeniul relaţiilor internaţionale;
    d) contribuie la derularea acţiunilor întreprinse de alte structuri ale Guvernului în domeniul relaţiilor internaţionale, în scopul asigurării unităţii şi coerenţei mesajului guvernamental, în completarea avizului şi sprijinului furnizat de Ministerul Afacerilor Externe;
    e) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe în vederea acordării de asistenţă de specialitate în domeniul relaţiilor internaţionale entităţilor din coordonarea prim-ministrului;
    f) menţine, în domeniul reprezentării, legături cu ambasadele străine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţară, în scopul informării acestora, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc domeniile de activitate a Guvernului;
    g) asigură realizarea activităţilor referitoare la protocol care deservesc prim-ministrul, Secretariatul General al Guvernului şi structurile fără personalitate juridică din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;

    III. asigură, alături de Secretariatul General al Guvernului, buna desfăşurare a relaţiei cu Parlamentul în domeniul său de activitate;
    IV. asigură derularea relaţiei instituţionale cu Secretariatul General al Guvernului;
    V. analizează, verifică şi valorifică informaţiile din domeniul securităţii naţionale;
    VI. îndeplineşte funcţia de coordonare la nivelul aparatului de lucru al Guvernului a procesului de reformă în domeniul administraţiei publice şi a relaţiilor cu societatea civilă şi partenerii sociali, sens în care:
    a) colaborează cu instituţiile implicate la realizarea procesului de reformă a administraţiei publice centrale;
    b) coordonează elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul reformei administraţiei publice şi colaborează cu toate instituţiile implicate în acest proces. În acest sens, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului coordonează secretariatul tehnic al Comitetului Naţional pentru Coordonarea Implementării Strategiei de Consolidare a Administraţiei Publice 2014-2020 - CNCISCAP;
    c) colaborează cu instituţiile implicate în asigurarea dialogului social dintre Guvern şi organizaţiile sindicale şi patronale, precum şi cu alte asociaţii profesionale.


    (2) Cancelaria Prim-Ministrului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevăzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a prim-ministrului, în condiţiile legii.

    ART. 3
    În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, în subordinea directă a prim-ministrului, îşi desfăşoară activitatea:
    a) directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, care coordonează îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) pct. II-V;
    b) purtătorul de cuvânt al Guvernului, secretar de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, care coordonează îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) pct. I;
    c) corpul secretarilor şi consilierilor de stat.


    ART. 4
    În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfăşoară activitatea consiliul ştiinţific, organism consultativ compus din 7 membri, personalităţi reprezentative ale mediului academic, ştiinţific şi neguvernamental, neremuneraţi, numiţi prin decizie a prim-ministrului, la propunerea şefului Cancelariei Prim-Ministrului, care are rolul de a emite propuneri şi opinii în domeniul de competenţă al Cancelariei Prim-Ministrului. Funcţionarea şi atribuţiile consiliului ştiinţific se vor stabili prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului.

    ART. 5
    (1) Structura organizatorică a Cancelariei Prim-Ministrului este prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor, precum şi circuitul documentelor din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
    (3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
    (4) Şeful Cancelariei Prim-Ministrului coordonează activitatea structurilor, instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice prevăzute în anexa nr. 2.
    (5) Cabinetul prim-ministrului se află în subordinea prim-ministrului şi în coordonarea directorului de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat.

    ART. 6
    Ordinul secretarului general al Guvernului pentru aprobarea statului de funcţii al Cancelariei Prim-Ministrului se emite cu încadrarea în numărul maxim de posturi al aparatului de lucru al Guvernului.

    ART. 7
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta decizie.

    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentei decizii, Decizia prim-ministrului nr. 42/2019 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 din 6 martie 2019, cu completările ulterioare, se abrogă.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Dragoş Condrea

    Bucureşti, 27 ianuarie 2021.
    Nr. 76.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA
    organizatorică a Cancelariei Prim-Ministrului
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    LISTA
    structurilor, instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice
    coordonate de şeful Cancelariei Prim-Ministrului
    1. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
    2. Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
    3. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului;
    4. Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel“, instituţie publică cu personalitate juridică;
    5. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016