Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 724 din 3 iunie 2021  privind desemnarea Fondului de Garantare a Asiguraţilor în calitate de administrator temporar  la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 724 din 3 iunie 2021 privind desemnarea Fondului de Garantare a Asiguraţilor în calitate de administrator temporar la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 571 din 4 iunie 2021
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, Bucureşti, cod de înregistrare fiscală 31588130, reprezentată legal prin preşedinte, în temeiul art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 lit. d), art. 6 alin. (1) şi (3), art. 7 alin. (2) şi art. 21^2 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 8 alin. (3) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu art. 3 alin. (2) lit. b), art. 29, 30 şi următoarele din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor şi cu prevederile Normei A.S.F. nr. 4/2016 privind administrarea Fondului de rezoluţie pentru asigurători,
    în urma hotărârii Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară în şedinţa din data de 2.06.2021, în cadrul căreia a fost analizată Nota privind aprobarea rezultatelor controlului permanent efectuat la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., cu sediul în str. Emanoil Porumbaru nr. 93-95, parter, et. 1, 2, 4 şi 5, sectorul 1, Bucureşti, autorizată prin Decizia nr. 9/23.10.2001,
    a constatat următoarele:
    - prin Decizia nr. 714/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. cu amendă, fiind dispuse în sarcina asigurătorului anumite măsuri;
    – prin Decizia nr. 716/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Renato Szilagyi - preşedinte al directoratului;
    – prin Decizia nr. 717/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Buzerea Barbu Mircea - vicepreşedinte al directoratului;
    – prin Decizia nr. 718/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Spyridon Stavros Mavrogalos Fotis - membru al directoratului;
    – prin Decizia nr. 723/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Browne Woodthorpe Robert - preşedinte al consiliului de supraveghere;
    – prin Decizia nr. 719/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Rossler Max Walter - vicepreşedinte al consiliului de supraveghere;
    – prin Decizia nr. 722/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Pascale Cristian - membru al consiliului de supraveghere;
    – prin Decizia nr. 721/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării doamnei Arampova Aelita - membru al consiliului de supraveghere;
    – prin Decizia nr. 720/2021 A.S.F. a dispus sancţionarea cu amendă şi retragerea aprobării domnului Papanikolaou Epameinondas - membru al consiliului de supraveghere.

    Măsurile de mai sus au fost dispuse în urma activităţii de supraveghere permanentă desfăşurate în cadrul Direcţiei Generale - Sector Asigurări-Reasigurări (D.G.-S.A.R.), prin trei rapoarte de control permanent cu nr. SA-DG 3.764/4.05.2021, nr. SA-DG 3.852/6.05.2021 şi, respectiv, nr. SA-DG 4.182/20.05.2021. Astfel, în temeiul art. 32 şi următoarele din Regulamentul nr. 4/2021 privind activitatea de control desfăşurată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, D.G.-S.A.R., a notificat Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., membrii directoratului şi ai consiliului de supraveghere ai acestei societăţi asupra nerespectării prevederilor legale.
    Aspectele de neconformitate/nelegalitate cuprinse în cadrul celor 3 rapoarte de control permanent vizează, în principal, faptul că societatea a raportat încă din anul 2017 disponibilităţi băneşti la o societate bancară. Autoritatea de Supraveghere Financiară a luat cunoştinţă la data de 28.04.2021 despre faptul că între această societate bancară şi societatea de asigurare nu au existat raporturi contractuale. Prin prisma acestei informaţii noi, A.S.F. a efectuat ajustări ale fondurilor proprii şi indicatorilor de solvabilitate pentru data de raportare 31.12.2020 (primul raport de control permanent), respectiv ajustări ale activelor lichide raportate de societate în cadrul raportării suplimentare de lichiditate la data de 31.03.2021 (al doilea raport de control permanent), fiind constatate abateri grave de la prevederile legale. De asemenea, ultimul raport de control din data de 20.05.2021 a vizat, în principal, neconformităţi în ceea ce priveşte modul de îndeplinire a măsurilor dispuse de autoritate prin deciziile nr. 455/2020, nr. 457/2020 şi nr. 325/2021.
    În vederea îndeplinirii măsurilor dispuse de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, în cursul anului 2016, perioadă în care societatea a fost în dificultate financiară, fiind supusă unei proceduri administrative de redresare financiară pe bază de plan, cât şi ulterior, în vederea luării unor măsuri care să asigure fonduri proprii eligibile care să acopere SCR sau modificarea profilului de risc, a fondurilor proprii eligibile care să acopere MCR şi a coeficientului de lichiditate, Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. a prezentat extrase de cont emise de către o societate bancară din care rezultă faptul că asigurătorul dispune de disponibilităţi financiare necesare susţinerii activităţii şi îndeplinirii cerinţelor legale.
    De la deschiderea contului şi până în prezent, conducerea societăţii, a confirmat că aceste sume deţinute în cont sunt pe deplin disponibile societăţii pentru a fi utilizate în cursul normal al activităţii.
    Astfel, din documentele şi explicaţiile transmise de societate la A.S.F. în perioada martie 2017 - mai 2021, a rezultat că disponibilităţile raportate ca existente în contul societăţii bancare provin din următoarele operaţiuni:
    - contract de împrumut subordonat din data de 29.09.2016 încheiat cu Vivendi International - S.R.L. în valoare de 30 milioane euro, modificat prin act adiţional în data de 31.03.2017 în sensul suplimentării valorii acestuia la 50 milioane euro. Actul adiţional a fost semnat de către directorul general al Vivendi Internaţional - S.R.L. şi de domnul Papanikolaou Epameinondas, în calitate de director general adjunct la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.;
    – contract de împrumut comercial încheiat între Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. şi o societate, în data de 9.09.2019, pentru suma de 25 milioane euro, semnat de domnul Renato Szilagyi şi domnul Mircea Barbu Buzera în calitate de preşedinte, respectiv vicepreşedinte al directoratului Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., precum şi de reprezentantul legal al respectivei societăţi. Acest contract a fost desfiinţat în data de 22.06.2020 şi transformat în împrumut subordonat de la acţionarul Vivendi Internaţional - S.R.L., înscris semnat de domnul Renato Szilagyi şi domnul Mircea Barbu Buzera în calitate de preşedinte, respectiv vicepreşedinte al directoratului Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., precum şi de domnul Epameinondas Papanikolaou în calitate de administrator al Vivendi Internaţional - S.R.L.

    În anul 2021, Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. a contractat un nou împrumut de la societatea de la care a contractat împrumutul în anul 2019, în valoare de 50 milioane euro, contract care nu a fost pus la dispoziţia autorităţii.
    Din cuantumul total al împrumuturilor subordonate în valoare de 75 milioane euro, în anul 2018 societatea a apelat mecanismul de absorbţie al pierderilor în valoare de 30 milioane euro (aproximativ 136.237.895 lei), evidenţiind această operaţiune prin constituirea în pasivul bilanţier a unor rezerve statutare/contractuale, element care se regăseşte în rezerva de reconciliere sub regimul Solvabilitate II şi constituie element de fonduri proprii eligibile nerestricţionate să acopere SCR şi MCR.
    A.S.F. a dispus o serie de măsuri în sarcina societăţii prin Decizia nr. 457/6.04.2020, emisă ca urmare a controlului periodic desfăşurat de A.S.F. la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., ce a vizat perioada 2017- 2019, act individual prin care s-a stabilit un cuantum suplimentar al cerinţei de capital de solvabilitate (SCR) în valoare de 16,5 milioane de euro, măsură necesară diminuării riscului de lichiditate identificat, şi, respectiv, prin Decizia nr. 325/10.03.2021, emisă ca urmare a controlului periodic desfăşurat de A.S.F. la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., ce a vizat perioada 1.01.2020-30.06.2020, fiind efectuate ajustări asupra valorii fondurilor proprii eligibile în valoare de 244 milioane lei, fapt ce a condus la scăderea gradului de acoperire a SCR cu fonduri proprii eligibile la 0,88.
    Ulterior, în temeiul prevederilor art. 37 alin. (1) şi alin. (6) lit. c) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, s-au constatat elemente noi care au influenţat substanţial indicatorii de solvabilitate avuţi în vedere de către autoritate.
    Astfel, în urma demersurilor efectuate de către A.S.F. a rezultat că în evidenţele societăţii bancare nu a fost identificat contul cu numărul indicat de societate prin reprezentanţii săi legali, cont care apare pe extrasele de cont pe care societatea le-a pus la dispoziţia A.S.F., iar între această societate bancară şi Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. nu există relaţii contractuale.
    Obţinerea acestor informaţii de către autoritate s-a făcut în acord cu prevederile art. 12 şi 19 din Legea nr. 237/2015.
    În scopul realizării procesului de supraveghere, conform art. 12 din Legea nr. 237/2015, A.S.F. a fost învestită cu dreptul de a coopera şi a face schimb de informaţii cu alte autorităţi, organisme şi persoane, cu respectarea prevederilor art. 19 din aceeaşi lege privind secretul profesional, conform căruia:
    "(1) Persoanele care au fost sau sunt angajate în cadrul A.S.F., auditorii şi experţii mandataţi de A.S.F. au obligaţia de a respecta secretul profesional şi nu pot divulga informaţiile obţinute în context profesional niciunei persoane fizice sau juridice decât într-o formă sintetică sau agregată astfel încât societăţile să nu poată fi identificate.
(2) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1), informaţii confidenţiale pot fi comunicate, în condiţiile legii, organelor judiciare în timpul procedurilor judiciare, în procedurile de insolvenţă în cazul în care aceste societăţi sunt declarate insolvente sau în procesul de lichidare."

    La alin. (2) al art. 12 din Legea nr. 237/2015 se stipulează că: „A.S.F. încheie acorduri de cooperare privind schimbul de informaţii cu supraveghetorii sau autorităţile şi organismele competente din state terţe, similare celor definite la alin. (5), în care se stipulează garantarea secretului profesional, cel puţin în condiţiile prevăzute la art. 19, şi utilizarea informaţiilor numai în scopul exercitării supravegherii.“
    De asemenea, art. 12 alin. (3) stipulează că: „În cazul în care schimbul de informaţii menţionat la alin. (2) se referă la informaţii primite de la un supraveghetor sau de la o autoritate dintr-un stat membru, A.S.F. transmite altor entităţi informaţiile respective numai cu acordul emitentului şi, atunci când este cazul, exclusiv în scopul pentru care acesta îşi dă acordul.“
    Totodată, Legea nr. 237/2015 detaliază în mod expres la art. 12 alin. (4) inclusiv scopul în care sunt utilizate în cadrul procesului de supraveghere informaţiile obţinute de la alte autorităţi, organisme şi persoane, respectiv:
    a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de autorizare şi facilitarea supravegherii activităţii desfăşurate de societăţi, în special în ceea ce priveşte rezervele tehnice, SCR, MCR şi sistemul de guvernanţă;
    b) aplicarea sancţiunilor;
    c) în cadrul acţiunilor administrative împotriva unei decizii a A.S.F., precum şi în cadrul acţiunilor în justiţie în temeiul prevederilor prezentei părţi.

    De asemenea, arătăm prevederea reglementată de art. 12 alin. (7) din Legea nr. 237/2015, potrivit căreia „A.S.F. efectuează schimbul de informaţii prevăzut la alin. (5) şi (6), cu respectarea următoarelor condiţii:
    a) sunt utilizate numai în scopul exercitării atribuţiilor prevăzute la alin. (5) şi (6);
    b) informaţiile se află sub incidenţa prevederilor art. 19;
    c) dacă provin din alt stat membru, inclusiv în situaţiile menţionate la art. 9, acestea pot fi divulgate numai cu acordul autorităţii care le-a furnizat şi numai în scopul pentru care aceasta şi-a dat acordul“.

    Aşadar, informaţiile obţinute de către A.S.F., în baza acordurilor de cooperare privind schimbul de informaţii cu supraveghetorii sau autorităţile şi organismele din statele terţe, sunt folosite cu obligativitatea respectării secretului profesional şi numai în scopul supravegherii. Cerinţele impuse de lege sunt imperative.
    În aplicarea prevederilor art. 12 din Legea nr. 237/2015, A.S.F. a solicitat asistenţă internaţională în vederea confirmării existenţei contului şi cuantumului soldului acestuia, cont deschis la societatea bancară pe numele Societăţii de AsigurareReasigurare City Insurance - S.A. şi comunicat la A.S.F.
    Solicitarea de asistenţă internaţională a fost transmisă ca urmare a suspiciunilor A.S.F. cu privire la autenticitatea extraselor de cont emise de societatea bancară semnate de un reprezentant al acesteia, prezentate de Societatea de AsigurareReasigurare City Insurance - S.A. la A.S.F., precum şi cu privire la lipsa mişcărilor în cont şi neaccesarea disponibilităţilor de la deschiderea contului.
    Informaţiile solicitate au provenit dintr-un cadru global pentru cooperare şi schimb de informaţii între autorităţile de supraveghere a asigurărilor, obţinute în baza Memorandumului de înţelegere multilateral al Asociaţiei Internaţionale a Supraveghetorilor în Asigurări - MMoU IAIS, acord care reprezintă o declaraţie a intenţiei semnatarilor săi de a coopera în domeniul schimbului de informaţii, precum şi al procedurilor de gestionare a cererilor de informaţii.
    Cu scrisoarea din data de 20.04.2021, înregistrată la A.S.F. cu RG nr. 13.639/28.04.2021 şi nr. VPA 3.246/28.04.2021, autoritatea de supraveghere din statul de origine a comunicat A.S.F. că în evidenţele societăţii bancare nu a fost identificat contul menţionat în documentele prezentate de asigurător, cont care apare pe extrasele de cont pe care societatea le-a pus la dispoziţia A.S.F. şi că între societatea bancară şi Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. nu există relaţii contractuale. Totodată s-a comunicat faptul că toate confirmările de sold emise de către bancă au două semnături, nu numai una, aşa cum sunt cele prezentate de către societate.
    Aspectele au fost transmise autorităţii sub condiţia păstrării confidenţialităţii şi utilizării informaţiilor în procesul de supraveghere.
    Din interogarea site-ului dun&bradstreet reiese faptul că reprezentantul societăţii bancare care figurează în înscrisurile depuse la A.S.F. de către societate are drept de semnătură numai împreună cu o altă persoană care are, la rândul său, drept de semnătură.
    Totodată, potrivit jurnalelor publice nr. 2.747/24.02.2017, nr. 3.612/13.03.2017, nr. 1.610/01.02.2018 publicate la Registrul Comerţului din ţara de origine, rezultă că persoana în cauză putea să certifice documente emise de societatea bancară numai împreună cu alt director.
    În consecinţă, cu respectarea prevederilor art. 12 şi art. 19 din Legea nr. 237/2015 privind cadrul legal privitor la schimbul de informaţii obţinut ca urmare a cooperării cu alte autorităţi, organisme şi privitor la garantarea secretului profesional, precum şi a cerinţelor de confidenţialitate ale MMoU IAIS privind utilizarea informaţiilor şi diseminarea acestora către terţi, A.S.F. a utilizat datele primite de la autoritatea de supraveghere din ţara de origine a entităţii bancare în scopul verificării îndeplinirii de către Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. a condiţiilor legale cu privire la SCR şi MCR şi la coeficientul de lichiditate.
    Aşa cum s-a menţionat mai sus, atât societăţii cât şi structurii de conducere le-au fost comunicate 3 rapoarte de control permanent, ţinând cont de prevederile art. 18^1 din Legea nr. 237/2015, conform cărora A.S.F. notifică societăţile şi/sau persoanele în cauză asupra nerespectării prevederilor legale, acestea având dreptul ca în termen de 7 zile de la primirea notificării să explice motivul nerespectării sau să formuleze obiecţiuni, după cum urmează:
    Prin Raportul de control permanent nr. SA-DG 3.764/4.05.2021 s-au comunicat societăţii şi structurii de conducere, în principal, următoarele:
    - cuantumul suplimentar al cerinţei de capital de solvabilitate (SCR) în valoare de 16,5 milioane euro, dispus prin Decizia A.S.F. nr. 457/6.04.2020, măsură necesară pentru eliminarea abaterii de la sistemul de guvernanţă, dispusă prin Decizia A.S.F. nr. 457/6.04.2020;
    – măsura dispusă prin Decizia A.S.F. nr. 325/10.03.2021, prin care s-a stabilit în sarcina societăţii obligaţia de a transmite A.S.F. un plan de redresare, cu măsuri pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile care să acopere cerinţa de capital de solvabilitate (SCR) sau pentru modificarea profilului de risc, astfel încât SCR să fie din nou respectat;
    – Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. a raportat A.S.F. active lichide constând în disponibilităţi deţinute la o societate bancară. Valoarea raportată la data de 31.12.2020 este ȋn cuantum de 365.205.000 lei. Potrivit informaţiilor transmise de societate, aceste lichidităţi provin din împrumuturi subordonate din partea acţionarului majoritar Vivendi International - S.R.L. (acordate în tranşe începând cu anul 2017), purtătoare de dobândă, în cuantum cumulat de 75 milioane euro la data de 31.12.2020.

    Potrivit extraselor de cont şi a confirmărilor de sold aferente acestuia, puse la dispoziţia autorităţii de către societate, rezultă că soldul acestui cont nu a înregistrat modificări, cu excepţia influenţei sumelor aferente suplimentărilor împrumutului.
    Ulterior măsurilor dispuse prin deciziile A.S.F. nr. 457/2020 şi nr. 325/2021, în temeiul prevederilor art. 37 alin. (1) şi alin. (6) lit. c) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, s-a constatat că în evidenţele societăţii bancare nu a fost identificat contul la care face referire societatea, iar între această societate bancară şi Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. nu există relaţii contractuale.
    În consecinţă, A.S.F a efectuat ajustări ale fondurilor proprii pentru data de raportare 31.12.2020, în valoare de 609.205.000 lei, şi a majorat nivelul cerinţei de capital de solvabilitate (SCR) cu suma de 80.345.100 lei reprezentând echivalentul în lei a 16,5 milioane euro.
    Totodată s-a adus la cunoştinţă că, la data de 31.12.2020, societatea nu respectă cerinţele prevăzute de art. 72 alin. (1) din Legea nr. 237/2015 cu modificările ulterioare, conform cărora societăţile au obligaţia să deţină fonduri proprii eligibile pentru a acoperi SCR. De asemenea, s-a adus la cunoştinţă că, la data de 31.12.2020, societatea nu respectă cerinţele prevăzute de art. 95 alin. (1) din Legea nr. 237/2015, conform cărora societăţile au obligaţia să deţină fonduri proprii eligibile pentru a acoperi MCR.
    Prin Raportul de control permanent nr. SA-DG 3.852/6.05.2021 s-au comunicat societăţii şi structurii de conducere, în principal, următoarele:
    Pentru data de raportare 31.03.2021 s-a constatat că raportările suplimentare nu au fost transmise în termenele legale, iar în anexa aferentă raportării suplimentare de lichiditate la 31.03.2021 societatea a raportat active lichide în cuantum total de 773.483.399 lei, din care disponibilităţi în societatea bancară în valoare de 615,64 milioane lei, în creştere cu 68,57% faţă de 31.12.2020. S-a precizat că, potrivit informaţiilor transmise de societate, lichidităţile evidenţiate în societatea bancară provin din împrumuturi subordonate din partea acţionarului majoritar Vivendi International - S.R.L. (acordate în tranşe începând cu anul 2017), purtătoare de dobândă, în cuantum cumulat de 75 milioane euro, la data de 31.12.2020. Sa precizat că, potrivit adresei nr. 12.990/5.05.2021 privind stadiul implementării măsurilor asumate prin planul de măsuri transmis A.S.F. în data de 11.03.2021 conform Deciziei A.S.F. nr. 38/2021, rezultă că în anul 2021 societatea a contractat un nou împrumut de la societatea de la care împrumutase în anul 2019, în valoare de 50 milioane euro şi a majorat împrumutul existent de la o instituţie de credit cu valoarea de 25 milioane euro, pe o perioadă de 5 ani, începând cu aprilie 2021.
    De asemenea, în cuprinsul acestui raport, s-a precizat că, în cadrul întâlnirii cu reprezentanţii A.S.F. din data de 05.05.2021, reprezentanţii directoratului şi consiliului de supraveghere au prezentat extrasul de cont şi confirmările de sold aferente contului de la societatea bancară, înregistrate la A.S.F. cu nr. RG 14.737/5.05.2021 şi nr. RG 14.738/5.05.2021, cont care prezenta un sold la data de 30.04.2021 în cuantum de 125 milioane euro.
    A.S.F. a efectuat ajustări ale activelor lichide raportate de societate în cadrul raportării suplimentare de lichiditate la 31.03.2021, ȋn cuantum de 615.637.500 lei.
    Urmare a ajustărilor efectuate, coeficientul de lichiditate al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., la data de 31.03.2021, calculat ca raport între activele lichide în valoare ajustată de 157.845.899 lei şi valoarea rezervei brute de daune avizate în valoare de 1.002.809.576 lei, devine 0,16, necesarul de active lichide pentru acoperirea rezervei de daune brute avizate fiind în cuantum de 844.963.677 lei.
    Totodată, s-a comunicat societăţii că, în contextul în care deficienţele constatate generează un risc extrem de ridicat de lichiditate, cu implicaţii directe asupra tuturor obligaţiilor rezultate din activitatea de asigurare, coroborat cu faptul că Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. deţine cea mai ridicată cotă de piaţă pe segmentul asigurărilor RCA, rezultă un impact semnificativ asupra persoanelor prejudiciate, prin
    afectarea drepturilor şi intereselor acestora, putând conduce la apariţia unui potenţial risc sistemic, fapt susţinut şi de creşterea constantă a cotei de piaţă a societăţii în ultimii doi ani (39,03% la data de 31.12.2019, respectiv 43,49% la 31.12.2020).
    Societatea a formulat obiecţiuni, justificări considerate de autoritate ca nefiind întemeiate, conform celor arătate în Decizia A.S.F. nr. 714/2021.
    Prin raportul de control permanent nr. SA-DG 4.182/20.05.2021 s-au comunicat societăţii şi structurii de conducere, în principal, aspecte privind modalităţile de implementare de către societate a măsurilor dispuse de A.S.F. prin deciziile nr. 455/2020, nr. 457/2020 şi nr. 325/2021.
    Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. a transmis la A.S.F. o serie de informaţii sub forma de note de fundamentare/fişiere Excel şi documente în copie, cu referire la modalităţile de implementare a măsurilor dispuse de A.S.F. prin deciziile nr. 455/2020, nr. 457/2020 şi nr. 325/2021.
    Prin rapoartele de control permanent au fost identificate o serie de neconformităţi, încălcări ale prevederilor cuprinse în actele administrative menţionate, la care societatea a formulat obiecţiuni, justificările fiind considerate de autoritate ca neîntemeiate.
    Aspectele de nelegalitate constate vizează, în principal:
    a) Neîndeplinirea măsurilor dispuse la art. 1 pct. 1.2 şi pct. 1.5 din Decizia A.S.F. nr. 455/2020 de prezentare a unui act adiţional la tratatul de reasigurare cu referinţa 16-0380-16 conform protocolului din 17.09.2019, astfel încât soldul fondurilor reţinute la data de 31.12.2020 să ajungă la nivelul 0, precum şi prezentarea documentelor justificative care atestă sumele recuperate (în termen de 10 zile lucrătoare de la expirarea termenului de 90 de zile pentru recuperarea soldului negativ al fondurilor reţinute), aşa cum este prevăzut în tratatul de reasigurare cu referinţa 16-0380-16.
    Din derularea tratatului de reasigurare cu referinţa 16038016 încheiat cu reasigurătorii B.M.I. şi A.C. societatea a înregistrat la data de 30.09.2020 un sold negativ al fondurilor reţinute în valoare de 118.229.830 euro. Conform termenilor contractuali acest sold se cuvenea societăţii, iar pentru încasarea efectivă conducerea acesteia ar fi trebuit să facă demersurile necesare, astfel încât în perioada de 90 de zile de la data decontului cu reasigurătorii când s-a constatat valoarea negativă a acestor fonduri, soldul să fie plătit de reasigurător, respectiv încasat de Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.
    Creanţa societăţii în valoare de 118 milioane euro la data de 30.09.2020 a fost generată în principal de plăţile efective realizate de societate (ieşiri de numerar) în perioada 2016-septembrie 2020 care au fost în cuantum de peste 135 milioane euro către reasigurătorii B.M.I. şi A.C. sub forma primelor minime şi de depozit.
    Societatea nu a întreprins niciun demers pentru recuperarea acestei creanţe de la B.M.I. şi A.C., deşi conform clauzelor contractuale din vechiul contract avea la îndemână clauza Fund Withheld Balance end of Settlement Period prin care putea să solicite stingerea acestei creanţe prin plata efectivă de către reasigurătorii B.M.I. şi A.C., mai mult, a efectuat în continuare plăţi către reasigurătorii B.M.I. şi A.C. şi nu a apelat nici la clauza set off care permitea compensarea creanţelor cu datoriile.
    În fapt, societatea a încheiat cu alţi reasigurători B.R. şi A.C. alte contracte de reasigurare, iar prin această operaţiune nu a fost recuperat soldul negativ al fondurilor reţinute în valoare de 118.229.830 euro la data de 30.09.2020, ci creanţa a fost preluată de către cei doi reasigurători, iar, aşa cum rezultă din confirmările de solduri transmise de societate la A.S.F., valoarea acesteia s-a diminuat la 51.761.636 euro la data de 31.12.2020, date fiind noile clauze contractuale cu privire la calculul fondurilor reţinute şi nu au fost generate fluxuri de numerar în măsură să aducă beneficii pentru societate şi să contribuie la îmbunătăţirea situaţiei financiare a societăţii.
    Mai mult, având în vedere că tratatele încheiate cu reasigurătorii B.R. şi A.C. conţin o clauză de recuperare a fondurilor negative, calculate pe bază de elemente de decontare aferente contractului pe an de subscriere neinfluenţată de variaţia rezervelor de daune, condiţionat de depăşirea pragului ratei daunei de 95,5%, din documentele furnizate de societate nu rezultă orizontul de timp în care soldul negativ exigibil din fondurile reţinute preluat de reasigurătorii B.R. şi A.C. va fi recuperat, prin urmare creanţa, ca element de activ, faţă de aceşti reasigurători are o scadenţă incertă.
    Astfel, raportat la prevederile art. 52 din Legea nr. 237/2015 şi prevederile secţiunii 2.1 - Dispoziţii generale pct. 18 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) şi secţiunii 2.4 - Principii generale de raportare financiară pct. 46 din anexa la Norma A.S.F. nr. 41/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate ale entităţilor care desfăşoară activitate de asigurare şi/sau reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, a fost necesară ajustarea acestei creanţe, cu impact asupra fondurilor proprii deţinute de societate.

    b) Neîndeplinirea măsurii dispuse prin Decizia A.S.F. nr. 457/2020 prin care s-a stabilit un cuantum suplimentar al cerinţei de capital de solvabilitate (SCR) în valoare de 16,5 milioane de euro, măsură necesară diminuării riscului de lichiditate identificat.
    Prin Decizia nr. 457/2020, A.S.F. a impus în sarcina societăţii măsura de majorare de capital de solvabilitate cu suma de 16,5 milioane euro, ca urmare a identificării unui risc de lichiditate ridicat datorat managementului inadecvat al lichidităţilor interne, componentă importantă a sistemului de guvernanţă al societăţii, în sensul că referatele de plată emise pentru dosarele de daună deschise în baza poliţelor RCA au fost procesate cu întârziere, iar societatea plăteşte dosarele de daună RCA pe măsură ce încasează primele din subscrierile RCA.
    Potrivit machetelor transmise la A.S.F. ulterior emiterii Deciziei nr. 457/2020, s-a constatat că societatea a raportat cerinţa de majorare a capitalului de solvabilitate în raportarea anuală aferentă anului 2019, aceasta fiind eliminată de societate începând cu raportarea aferentă trimestrului I al anului 2020, motivat de faptul că a fost realizată o majorare a fondurilor proprii, prin transformarea unui împrumut comercial în împrumut subordonat, operaţiune care nu produce în fapt fluxuri de numerar suplimentare împrumutului iniţial, considerând că măsura luată este suficientă ca A.S.F. să dispună eliminarea măsurii privind majorarea de capital de solvabilitate.
    Disponibilităţile aferente acestui împrumut sunt localizate în contul despre care A.S.F. a luat cunoştinţă că nu există.
    Măsura impusă de autoritate a vizat majorarea/menţinerea cerinţei suplimentare de solvabilitate până la eliminarea cauzelor care au condus la impunerea acesteia, respectiv eliminarea întârzierilor la plata despăgubirilor pe fondul lipsei de lichidităţi.
    Conform informaţiilor obţinute în procesul de supraveghere permanentă, la data de 31.12.2020, societatea deţinea în portofoliu dosare de daună RCA instrumentate, complete, întârziate la plată, cu o valoare constituită a rezervei de daună în cuantum de 101,38 milioane lei.
    De asemenea, în cursul lunii decembrie 2020, societatea a efectuat plăţi cu întârziere cu o valoare a despăgubirilor în cuantum de 21,4 milioane lei.
    În primul trimestru al anului 2021, societatea a plătit cu întârziere dosare de daună cu un cuantum al despăgubirilor în valoare de 105,23 milioane lei şi a raportat lunar dosare în rezervă întârziate la plată astfel: în ianuarie dosare cu o rezervă constituită în cuantum de 87,87 milioane lei, în februarie dosare cu o rezervă constituită în cuantum de 85,3 milioane lei şi în martie dosare cu o rezervă constituită în cuantum de 80,84 milioane lei. La data de 30.04.2021 societatea înregistrează în soldul rezervei de daune avizate dosare întârziate la plată în cuantum de 86,87 milioane lei, iar în cursul lunii aprilie 2021 a efectuat cu întârziere plăţi de despăgubiri în cuantum de 13,69 milioane lei.
    Astfel, s-a constatat că se menţin motivele pentru care a fost impusă măsura privind majorarea de capital de solvabilitate, respectiv existenţa unui risc de lichiditate manifestat prin plata cu întârziere a dosarelor de daună, iar în fapt justificarea pentru eliminarea majorării SCR se bazează pe disponibilităţile deţinute în contul din societatea bancară, cont despre care A.S.F. a luat cunoştinţă că nu există conform celor mai sus prezentate.

    c) Neîndeplinirea măsurii dispuse prin Decizia A.S.F nr. 325/2021, prin care s-a stabilit în sarcina societăţii obligaţia transmiterii la A.S.F. până la data de 12.05.2021, spre aprobare, a unui plan de redresare care să prevadă măsuri pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile să acopere cerinţa de capital de solvabilitate sau pentru modificarea profilului de risc, astfel încât, în termen de 6 luni, SCR să fie din nou respectată, ca urmare a deficienţelor constatate în controlul periodic realizat cu privire la modul de constituire a rezervelor tehnice care au condus la ajustări asupra fondurilor proprii în valoare de 244 milioane lei, având ca efect scăderea gradului de acoperire a SCR cu fonduri proprii sub nivelul legal.
    Prin Adresa nr. VPA 2.249/30.03.2021 A.S.F. a solicitat societăţii ca la elaborarea planului de redresare să se aibă în vedere inclusiv măsura de majorare a capitalului de solvabilitate dispusă prin Decizia A.S.F. nr. 457/2020.
    Din analiza planului de redresare transmis de societate a rezultat că societatea nu a procedat la luarea în considerare a măsurii de majorare a capitalului de solvabilitate dispuse prin Decizia nr. 457/2020, iar planul de redresare nu a fost documentat cu toate elementele necesare, aşa cum este prevăzut la art. 102 din Legea nr. 237/2015 coroborat cu prevederile art. 21 alin. (1) lit. e) şi art. 22 alin. (2) din aceeaşi lege, precum şi cu art. 7 alin. (12) din Norma A.S.F. nr. 20/2016 privind autorizarea şi monitorizarea societăţilor de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare.
    Din analiza planului a rezultat că, în ceea ce priveşte resursele financiare care urmează să acopere rezervele tehnice SCR şi MCR, există referiri strict pentru data de 31.12.2021, respectiv un nivel al fondurilor proprii de 486 milioane lei, SCR în valoare de 410 milioane lei şi MCR 102 milioane lei, iar sursele estimate ar fi reprezentate de două noi împrumuturi contractate de societate, respectiv un împrumut acordat Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. în cuantum de 50 milioane euro de o societate comercială şi suplimentarea împrumutului acordat de o instituţie de credit, în cuantum de 25 milioane euro.
    La elaborarea planului, societatea a luat în considerare disponibilităţi în cuantum de 125 milioane euro deţinute la societatea bancară (care provin din împrumuturi aşa cum au fost prezentate anterior), iar potrivit informaţilor deţinute de A.S.F. între societatea bancară şi Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. nu există relaţii contractuale, iar existenţa contului nu a fost confirmată.
    Prin urmare este pusă la îndoială credibilitatea informaţiilor cuprinse în planul transmis de societate la A.S.F. şi nu poate fi considerat unul fezabil.


    Luând în considerare cele de mai sus, cerinţele deciziilor A.S.F. nr. 455/2020, nr. 457/2020 şi nr. 325/2020, informaţiile raportate de societate la A.S.F. la data de 31.12.2020 şi 31.03.2021, cele obţinute de A.S.F., precum şi concluziile A.S.F. pe baza rapoartelor de control permanent şi răspunsul societăţii cu privire la acestea, respectiv:
    - menţinerea măsurii privind majorarea SCR în valoare de 16,5 milioane euro;
    – necesitatea ajustărilor asupra activelor lichide în cuantum de 365.205.000 lei la data de 31.12.2020, respectiv de 615.637.500 lei la data de 31.03.2021, ca urmare a informaţiilor obţinute de A.S.F. privind inexistenţa contului de la societatea bancară;
    – necesitatea ajustării creanţelor din reasigurare în valoare de 51.761.636 euro;
    – necesitatea derecunoaşterii tuturor operaţiunilor, inclusiv a efectelor mecanismului privind absorbţia pierderilor în cuantum de 30 milioane euro, ce decurg din contractele de împrumut subordonat încheiate de Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. cu acţionarul Vivendi Internaţional - S.R.L. şi din contractele comerciale încheiate cu o societate comercială, dată fiind lipsa substanţei economice a acestora determinată de faptul că disponibilităţile decurgând din aceste contracte au fost evidenţiate într-un cont bancar despre care A.S.F a luat cunoştinţă că nu există,

    s-a constatat că:
    - la data de 31.12.2020 şi respectiv la data de 31.03.2021, Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. nu deţine suficiente fonduri proprii eligibile pentru acoperirea cerinţei minime de capital (MCR), gradul de acoperire fiind minus 3,35, respectiv de minus 3,79;
    – la data de 31.12.2020 şi 31.03.2021 Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. în raport cu elementele care nu au fost avute în vedere la emiterea Deciziei nr. 325/2021, nu deţine fonduri suficiente eligibile pentru acoperirea cerinţei de capital de solvabilitate SCR, gradul de acoperire fiind minus 0,33, respectiv de minus 0,41.

    În conformitate cu prevederile art. 72 alin. (1) şi art. 95 alin. (1) din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. are obligaţia să deţină fonduri proprii pentru acoperirea SCR şi MCR.
    Ţinând cont de următoarele aspecte:
    - ponderea semnificativă a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A. în sistemul naţional de asigurări, dată fiind cota de piaţă RCA a societăţii în ultimii doi ani de 39,03% la data 31.12.2019, respectiv 43,49% la 31.12.2020 şi 45,62 la 31.03.2021, precum şi cota în total piaţa asigurărilor de 25,85% la 31.03.2021;
    – ponderea semnificativă, de peste 81%, a asigurărilor RCA în portofoliul societăţii şi ponderea semnificativă de contracte RCA, respectiv de 39,5% din total poliţe RCA aflate în vigoare la 31.03.2021, precum şi ponderea semnificativă de 38,97% din total poliţe RCA emise pentru persoane fizice;
    – numărul mare de dosare de daună avizate şi nelichidate de 131.533, din care dosare RCA 73.997, şi valoarea importantă a rezervei de daună 1.002.809.576 lei, înregistrate de societate la data de 31.03.2021, potrivit evidenţelor asigurătorului,

    ca urmare a încălcărilor semnificative ale legislaţiei constatate, în special în ceea ce priveşte activele deţinute de societate, la data de 31.03.2021, s-a identificat un risc ridicat ca fondurile proprii eligibile să nu mai fie suficiente pentru acoperirea SCR şi MCR, materializat printr-o scădere a ratei de acoperire a SCR de la 115% la minus 0,41%, iar rata de acoperire a MCR a scăzut de la 281% la minus 379% şi un risc de lichiditate la care este expusă societatea ca urmare a scăderii coeficientului de lichiditate de la 0,77 la 0,16,
    ţinând seama de împrejurarea că în prezent s-a dispus ca sancţiune contravenţională complementară retragerea aprobării membrilor consiliului de supraveghere şi ai directoratului societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., care au fost retrase de A.S.F. conform deciziilor menţionate mai sus, situaţie de fapt care conduce la concluzia că în prezent sistemul de guvernanţă al societăţii, din perspectiva managementului, este nefuncţional,
    autoritatea consideră insuficientă măsura înlocuirii conducerii pentru remedierea situaţiei constatate şi totodată necesară desemnarea unui administrator temporar pentru a asigura conducerea societăţii în vederea protejării creditorilor de asigurări şi evitării efectelor negative semnificative asupra stabilităţii financiare a pieţei de asigurări.
    Ţinând seama de principiul proporţionalităţii în raport cu natura, amploarea şi complexitatea riscurilor inerente activităţii desfăşurate de societate, pentru asigurarea implementării măsurilor stabilite de A.S.F. prin Decizia nr 714/2021, se impune desemnarea unui administrator temporar pentru a înlocui temporar conducerea asigurătorului în vederea asigurării unei conduceri sănătoase şi prudente a asigurătorului.
    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    (1) În scopul restabilirii situaţiei financiare a asigurătorului şi pentru asigurarea unei conduceri sănătoase şi prudente a activităţii asigurătorului, în conformitate cu art. 30 alin. (2) coroborat cu art. 33 raportat la art. 2 pct. 3 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, se desemnează ca administrator temporar Fondul de garantare a asiguraţilor, cu sediul în Bucureşti, str. Vasile Lascăr nr. 31, et. 5, sectorul 2, prin reprezentat legal, în vederea înlocuirii conducerii Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A.
    (2) Durata mandatului administratorului temporar este de 4 luni şi va începe de la data comunicării prezentei decizii.

    ART. 2
    (1) Pe toată perioada exercitării mandatului, administratorul temporar va exercita competenţele organelor de conducere ale asigurătorului respectiv, consiliu de supraveghere şi directorat, în conformitate cu actele constitutive ale societăţii şi cu legislaţia naţională aplicabilă.
    (2) Competenţele administratorului temporar în legătură cu asigurătorul se exercită în conformitate cu prevederile Legii nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare-reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările completările ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor.
    (3) Actele administratorului temporar, cu excepţia celor care vizează activitatea curentă a asigurătorului, sunt supuse aprobării prealabile a A.S.F., în calitate de autoritate competentă, conform art. 34 alin. (1) din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor.

    ART. 3
    (1) Administratorul temporar va avea următoarele atribuţii:
    a) implementarea măsurilor dispuse prin deciziile A.S.F. nr. 455/2020, nr. 457/2020, nr. 325/2021, nr. 714/2021;
    b) elaborarea planului de finanţare şi refacerea planului de redresare dispus prin Decizia A.S.F. nr. 325/2021 şi transmiterea acestora către autoritate, în conformitate cu prevederile Deciziei A.S.F. nr. 714/2021, astfel încât:
    (i) să fie restabilit nivelul fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă cerinţa minimă de capital (MCR) calculat la data de 31.03.2021 sau modificat profilul de risc, astfel încât, în termen de 3 luni de la data comunicării către societate a Deciziei A.S.F. nr. 714/2021 să fie respectată cerinţa minimă de capital (MCR);
    (ii) să fie restabilit nivelul fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR) calculat la data de 31.03.2021 sau modificat profilul de risc, astfel încât cerinţa de capital de solvabilitate (SCR) să fie din nou respectată în conformitate cu termenele ce decurg din Decizia nr. 325/2021;

    c) verificarea evidenţei contractelor de asigurare în vigoare şi a dosarelor de daună, precum şi a evidenţelor tehnico-operative contabile aferente contractelor de asigurări, a dosarelor de daună, în special asupra aspectelor care prezintă impact asupra creditorilor de asigurări, precum şi verificarea contractelor de reasigurare;
    d) convocarea adunării generale a acţionarilor societăţii, stabilirea ordinii de zi a acestei adunări, numai cu aprobarea prealabilă a Autorităţii de Supraveghere Financiară, după caz;
    e) realizarea demersurilor necesare în vederea recuperării dobânzilor plătite către acţionarul majoritar Vivendi International - S.R.L., decurgând din contractele de împrumut acordate societăţii şi raportate către autoritate;
    f) asigurarea desfăşurării exerciţiului BSR conform Deciziei A.S.F. nr. 340/13.03.2020.

    (2) Atribuţiile administratorului temporar menţionate la alin. (1) se completează cu cele prevăzute la art. 33 din Norma A.S.F. nr. 4/2016 privind administrarea fondului de rezoluţie pentru asigurători.
    (3) În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (3) din Legea nr. 246/2015 şi art. 27 din Norma A.S.F. nr. 4/2016, administratorul temporar are următoarele competenţe:
    a) evaluarea poziţiei financiare a asigurătorului;
    b) conducerea activităţii asigurătorului în vederea menţinerii sau restabilirii situaţiei financiare a asigurătorului, inclusiv cu privire la condiţiile de efectuare a plăţilor din/în conturile asigurătorului;
    c) adoptarea de măsuri în vederea restabilirii conducerii sănătoase şi prudente a activităţii asigurătorului;
    d) examinarea activităţii asigurătorului şi întocmirea unui raport cu privire la situaţia financiară a acestuia, identificând măsuri pentru soluţionarea problemelor constatate;
    e) elaborarea unui program de acţiuni şi a unui calendar de implementare a acestuia.


    ART. 4
    Onorariul cuvenit Fondului de garantare a asiguraţilor, în calitate de administrator temporar al Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., este stabilit la nivelul remuneraţiei conducerii asigurătorului şi va fi plătit din activele societăţii de asigurare.

    ART. 5
    (1) Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 10 zile de la data comunicării acesteia, conform art. 138 alin. (1) şi art. 139 alin. (1) raportat la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor.
    (2) Prezenta decizie constituie titlu executoriu, conform art. 140 alin. (1) din Legea nr. 237/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor coroborat cu art. 28 alin. (1) din Norma A.S.F. nr. 4/2016 privind administrarea Fondului de rezoluţie pentru asigurători.
    (3) Contestaţia adresată Curţii de Apel Bucureşti nu suspendă efectele prezentei decizii, în conformitate cu prevederile art. 140 alin. (1) din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor.

    ART. 6
    Prezenta decizie intră în vigoare la data comunicării către Fondul de garantare a asiguraţilor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea l, în conformitate cu art. 30 alin. (4) din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 3 iunie 2021.
    Nr. 724.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016