Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 304 din 13 august 2020  privind constituirea Comitetului interministerial pentru coordonarea eforturilor de reducere a birocraţiei şi de simplificare a procedurilor administrative în vederea eficientizării şi îmbunătăţirii serviciilor destinate atât cetăţenilor, cât şi mediului de afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 304 din 13 august 2020 privind constituirea Comitetului interministerial pentru coordonarea eforturilor de reducere a birocraţiei şi de simplificare a procedurilor administrative în vederea eficientizării şi îmbunătăţirii serviciilor destinate atât cetăţenilor, cât şi mediului de afaceri

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 735 din 13 august 2020
    În temeiul art. 29 şi art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    (1) Se constituie Comitetul interministerial pentru coordonarea eforturilor de reducere a birocraţiei şi de simplificare a procedurilor administrative în vederea eficientizării şi îmbunătăţirii serviciilor destinate atât cetăţenilor, cât şi mediului de afaceri, denumit în continuare Comitetul, organism interministerial, cu rol consultativ, fără personalitate juridică.
    (2) Comitetul are ca obiectiv principal debirocratizarea şi simplificarea procedurilor administrative pentru cetăţeni, mediul de afaceri, precum şi reducerea birocraţiei inter- şi intrainstituţionale.

    ART. 2
    (1) Comitetul este condus de secretarul general al Guvernului, în calitate de preşedinte, iar activitatea Comitetului este coordonată de secretarul de stat din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului care exercită atribuţii în domeniul debirocratizării şi simplificării procedurilor administrative.
    (2) Ministerele şi instituţiile publice care fac parte din Comitet sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
    (3) Ministerele sunt reprezentate la reuniunile Comitetului la nivel de secretar de stat, iar celelalte instituţii publice la nivel de vicepreşedinte sau director general.
    (4) La reuniunile Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, şi reprezentanţi ai altor organizaţii decât cele prevăzute în anexă.

    ART. 3
    În vederea îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 1, Comitetul are următoarele atribuţii principale:
    a) stabilirea principalelor domenii de intervenţie în vederea simplificării procedurilor administrative pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, dar şi pentru reducerea birocraţiei interinstituţionale;
    b) stabilirea etapelor de desfăşurare a demersurilor Grupului de lucru la nivel tehnic din cadrul Comitetului;
    c) propunerea unor măsuri specifice de sistematizare a legislaţiei primare, secundare şi terţiare şi eliminare a redundanţelor legislative, inclusiv a etapelor/situaţiilor care nu sunt neapărat necesare în cadrul procedurilor respective sau a măsurilor care, prin natura lor, produc costuri semnificative suportate colectiv de societatea românească fără a aduce beneficii comparabile acesteia, inclusiv:
    1. simplificarea şi raţionalizarea procedurilor de eliberare a unor certificate, avize, atestate, beneficii, decizii, declaraţii obligatorii;
    2. reducerea numărului de documente solicitate în format letric;
    3. introducerea de modificări legislative pentru integrarea şi corelarea unor diverse acte normative în vederea armonizării acestora;
    4. sistematizarea soluţiilor legale disparate privind proceduri administrative existente în legislaţia actuală;
    5. reglementarea unor situaţii juridice noi semnalate de practica mediului privat, situaţii care prin efectul lor limitează, anulează sau diminuează efectul altor prevederi, proceduri sau acte normative;

    d) propunerea unor măsuri specifice de îmbunătăţire a coordonării instituţionale privind implementarea şi monitorizarea eficientă a actelor normative;
    e) introducerea unor prevederi în scopul evitării introducerii pe viitor a unor prevederi legale şi acte normative ce pot birocratiza excesiv anumite procese şi proceduri;
    f) coordonarea şi corelarea activităţii Comitetului cu activităţile Agenţiei pentru Digitalizarea României în vederea digitalizării a cât mai multe procese şi formalităţi birocratice.


    ART. 4
    (1) În cadrul Comitetului funcţionează Grupul de lucru la nivel tehnic constituit din experţi desemnaţi din cadrul instituţiilor publice prevăzute în anexă.
    (2) Grupul de lucru la nivel tehnic este coordonat de secretarul de stat din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului care exercită atribuţii în domeniul debirocratizării şi simplificării procedurilor administrative.
    (3) Grupul de lucru la nivel tehnic are următoarele atribuţii principale:
    a) inventarierea procedurilor administrative existente care au un impact negativ asupra cetăţenilor şi/sau mediului de afaceri prin prisma birocraţiei excesive;
    b) gruparea şi comasarea propunerilor privind debirocratizarea atât în mod direct, prin comunicarea nemijlocită cu reprezentanţi ai instituţiilor publice, asociaţiilor patronale şi sindicale, organizaţiilor profesionale şi cetăţeneşti, societăţilor private româneşti sau multinaţionale şi reprezentanţilor societăţii civile, cât şi indirect printr-o platformă online de comunicare cu toate categoriile menţionate anterior;
    c) prioritizarea principalelor domenii de intervenţie în vederea simplificării procedurilor administrative pentru cetăţeni sau mediul de afaceri, evidenţiind totodată măsuri concrete de simplificare rezultate în urma activităţilor proprii de cercetare şi consultare ale Grupului de lucru la nivel tehnic;
    d) propunerea unor campanii de comunicare adresate audienţelor largi, atât pentru colectarea propunerilor privind debirocratizarea, cât şi pentru comunicarea rezultatelor demersurilor efectuate de Comitet;
    e) propunerea unor măsuri pentru reducerea riscului de interpretare/aplicare neunitară a legislaţiei, pentru definirea în mod unitar a aspectelor cu un anumit grad de generalitate şi eliminarea unor norme desuete sau contradictorii, precum şi a unor paralelisme legislative.


    ART. 5
    (1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor, Comitetul colaborează în domeniile debirocratizării, simplificării legislative, digitalizării şi e-guvernării, precum şi în alte domenii specifice procesului de modernizare a guvernării, cu organismul consultativ în domeniul e-guvernării, respectiv Comitetul director pentru e-guvernare, constituit prin Decizia prim-ministrului nr. 169/2018.
    (2) Comitetele prevăzute la alin. (1) pot organiza reuniuni comune atât la nivel decizional, cât şi la nivelul grupurilor de lucru.

    ART. 6
    În cadrul primei sale reuniuni, Comitetul aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, pe baza căruia îşi desfăşoară activitatea.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Antonel Tănase

    Bucureşti, 13 august 2020.
    Nr. 304.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comitetului interministerial pentru coordonarea eforturilor de reducere a birocraţiei şi de simplificare
    a procedurilor administrative în vederea eficientizării şi îmbunătăţirii serviciilor destinate atât cetăţenilor,
    cât şi mediului de afaceri
    1. Secretariatul General al Guvernului
    2. Ministerul Finanţelor Publice
    3. Ministerul Afacerilor Interne
    4. Ministerul Afacerilor Externe
    5. Ministerul Justiţiei
    6. Ministerul Apărării Naţionale
    7. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri
    8. Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor
    9. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    10. Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
    11. Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei
    12. Ministerul Fondurilor Europene
    13. Ministerul Sănătăţii
    14. Ministerul Educaţiei şi Cercetării
    15. Ministerul Culturii
    16. Ministerul Tineretului şi Sportului
    17. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
    18. Instituţiile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerelor
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016