Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII din 21 octombrie 2002  de incadrare si modul de autorizare a unitatilor protejate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII din 21 octombrie 2002 de incadrare si modul de autorizare a unitatilor protejate

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 13 decembrie 2002
ART. 1
Pentru a beneficia de facilitãţile prevãzute de lege pentru unitãţile protejate, solicitantii trebuie sa îndeplineascã unul dintre urmãtoarele criterii:
a) agenţi economici cu personalitate juridicã, indiferent de forma de organizare şi de proprietate, care au cel puţin 30% din numãrul total de salariaţi persoane cu handicap angajate cu contract individual de munca;
b) secţii, ateliere sau alte structuri din cadrul agenţilor economici sau al organizaţiilor neguvernamentale, care au contabilitate proprie şi cel puţin 30% din numãrul total de angajaţi persoane cu handicap încadrate cu contract individual de munca;
c) asociaţii familiale, asociaţii sau fundaţii fãrã scop lucrativ, constituite de cel puţin o persoana cu handicap, precum şi persoana cu handicap care este autorizata, potrivit legii, sa desfãşoare activitãţi economice independente, cu condiţia achitãrii contribuţiilor de asigurãri sociale prevãzute de lege, şi care angajeazã personal din care cel puţin 30% din numãrul total de angajaţi sa fie persoane cu handicap.
ART. 2
În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejata, denumita în continuare autorizaţie, solicitantii vor depune la Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap un dosar care trebuie sa cuprindã urmãtoarele documente:
a) cerere pentru eliberarea autorizaţiei;
b) actul constitutiv şi statutul sau, dupã caz, copie legalizatã de pe hotãrârea judecãtoreascã de acordare a personalitãţii juridice;
c) certificatul de înmatriculare sau, dupã caz, numãrul din Registrul asociaţiilor sau fundaţiilor;
d) un tabel cu structura şi numãrul personalului, din care sa rezulte procentul de persoane cu handicap angajate cu contract individual de munca din numãrul total al salariaţilor;
e) copii de pe contractele de munca ale persoanelor cu handicap;
f) copii de pe certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap ale persoanelor cu handicap angajate (în termen de valabilitate);
g) certificatul de înregistrare fiscalã;
h) autorizaţia de funcţionare vizata anual (pentru asociaţiile familiale sau pentru persoanele cu handicap care desfãşoarã activitãţi economice independente).
ART. 3
(1) Dosarul va fi analizat de cãtre o comisie de autorizare, denumita în continuare comisie, a carei componenta va fi stabilitã prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap. Dupã analizarea dosarului depus şi a referatului de aprobare întocmit de inspectorul-şef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul solicitantul, comisia va întocmi, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii dosarului, o nota prin care va propune secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap autorizarea sau neautorizarea solicitantului ca unitate protejata.
(2) Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în baza notei întocmite de comisie, va emite un ordin de autorizare sau, dupã caz, de neautorizare a solicitantului ca unitate protejata. În termen de 5 zile de la emiterea ordinului, comisia îl va comunica solicitantului la adresa indicatã în cererea de autorizare.
(3) Autorizaţia îşi pãstreazã valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite criteriile de autorizare.
(4) Comisia are obligaţia de a tine evidenta nominalã a autorizaţiilor eliberate într-un registru special, numerotat şi stampilat pe fiecare pagina, precum şi de a asigura monitorizarea unitãţilor protejate.
ART. 4
(1) Solicitantul care a dobândit calitatea de unitate protejata are obligaţia de a prezenta pana la data de 30 a lunii care reprezintã sfârşitul de trimestru un raport scris cu privire la respectarea dispoziţiilor legale prevãzute de lege, referitoare la funcţionarea unitãţilor protejate.
(2) Raportul se va depune la Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Anual sau ori de câte ori este nevoie Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap împreunã cu Ministerul Finanţelor Publice vor controla modul în care unitãţile protejate au folosit sumele rezultate din drepturile de care au beneficiat, putând ridica autorizaţia de funcţionare a acestora ca unitãţi protejate, în cazul nerespectãrii prevederilor <>art. 38 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, modificatã, completatã şi aprobatã prin <>Legea nr. 519/2002 .
ART. 5
În caz de neprezentare a raportului în termenul prevãzut la art. 4 alin. (1) comisia va propune, iar secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap va dispune suspendarea autorizaţiei.
ART. 6
(1) În situaţia în care unitatea protejata nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege, inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor solicita motivat Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în termen de 30 de zile de la data la care au luat cunostinta de faptul ca unitatea protejata nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege, anularea autorizaţiei.
(2) Pe perioada suspendãrii sau anulãrii autorizaţiei unitatea protejata nu mai beneficiazã de facilitãţile prevãzute de lege.
ART. 7
Unitatea protejata cãreia i s-a suspendat sau anulat autorizaţia va putea cere în termen de 30 de zile de la data comunicãrii mãsurii luate anularea suspendãrii autorizaţiei sau eliberarea unei noi autorizaţii.
ART. 8
Controlul activitãţii unitãţilor protejate va putea fi realizat şi de cãtre inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap în a cãror raza teritorialã îşi are sediul sau domiciliul solicitantul.
ART. 9
Modelul-tip de autorizaţie este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele criterii de încadrare şi mod de autorizare.

ANEXA 1
-------
la criteriile de încadrare şi modul de autorizare
-------------------------------------------------

AUTORIZAŢIE
de funcţionare ca unitate protejata
nr. ........../..............

Societatea Comercialã/Secţia/Atelierul/Asociaţia/Fundaţia/Asociaţia familialã/persoana fizica*) ..................................., cu sediul/domiciliul în .............................., str. ............... nr. ......, bl. ......., ap. ....., judeţul/sectorul ................., având numãrul de înregistrare în Registrul comerţului/Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/B.I. sau C.I.........................., codul fiscal ..............., C.N.P. ........................., este autorizata ca unitate protejata şi beneficiazã de drepturile prevãzute de <>art. 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, modificatã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 519/2002 .
Prezenta autorizaţie are valabilitate permanenta, dar poate fi ridicatã, anulatã sau suspendatã în condiţiile prevãzute de prezentul ordin.

-------------
*) Se taie ce nu corespunde, iar autorizaţia se va completa cu litere de tipar.



Secretar de stat,
...................


Vizat pentru legalitate
Direcţia resurse umane, juridic, perfecţionare
Director,
.........................



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016