Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII din 21 martie 2002  de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII din 21 martie 2002 de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 3 aprilie 2002
ART. 1
Prezentele criterii de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de munca, denumite în continuare criterii de acreditare, reglementeazã punerea în aplicare a prevederilor <>art. 129 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, denumita în continuare lege.
ART. 2
(1) Serviciile specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de munca, denumite în continuare servicii de ocupare, constau în:
a) servicii de informare şi consiliere;
b) servicii de mediere a muncii pe piata interna.
(2) Serviciile prevãzute la alin. (1) sunt furnizate de agenţiile pentru ocuparea forţei de munca ori de alţi furnizori de servicii, denumiţi în continuare furnizori, acreditaţi în condiţiile prevãzute de prezenta hotãrâre.
(3) Furnizorii pot fi persoane juridice din sectorul public sau privat ori persoane fizice autorizate sa desfãşoare o activitate independenta, conform legii.
ART. 3
În vederea acreditãrii furnizorii prevãzuţi la art. 2 alin. (2) trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele criterii:
A. sa aibã prevãzut ca obiect de activitate serviciul pentru care se solicita acreditarea;
B. sa detina baze de date, dupã caz, privind:
a) persoanele în cãutarea unui loc de munca şi, respectiv, cererea de forta de munca din partea angajatorilor, astfel încât sa poatã evalua tendintele de pe piata muncii localã;
b) potenţialul existent în domeniul formãrii profesionale pentru a corela cererea cu oferta de pe piata muncii;
C. sa dispunã de baza materialã, dupã caz, pentru:
a) evaluarea şi autoevaluarea personalitãţii în vederea orientarii profesionale;
b) efectuarea de teste de aptitudini, dezvoltarea abilitatii şi încrederii în sine a persoanelor în cãutarea unui loc de munca;
c) instruire în tehnici şi metode de cãutare a unui loc de munca şi de prezentare la interviuri în vederea ocupãrii;
d) mediere electronica;
D.a) sa fie asigurat cu cel puţin 30% personal angajat cu studii superioare în specialitatile: psihologie, pedagogie, drept, consiliere;
b) sa fie asigurat cu cel puţin 25% personal cu experienta de minimum 3 ani în domeniul serviciului pentru care se solicita acreditarea.
ART. 4
(1) Acreditarea furnizorilor în condiţiile prezentei hotãrâri se face de cãtre Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca prin agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cãror raza teritorialã îşi au sediul sau, dupã caz, domiciliul.
(2) Filialele şi sucursalele furnizorilor, persoane juridice, sunt considerate unitãţi distincte şi se supun separat procedurii de acreditare.
ART. 5
În vederea obţinerii acreditãrii furnizorii vor depune la agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, o cerere însoţitã de urmãtoarele:
A. documente care dovedesc înregistrarea:
a) autorizaţia pentru desfãşurarea de activitãţi independente, în original şi în copie;
b) certificatul de înmatriculare emis de oficiul registrului comerţului sau, dupã caz, de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, în original şi în copie;
B. actul constitutiv din care sa rezulte ca obiectul de activitate cuprinde serviciul pentru care solicita acreditarea;
C. documente care atesta eligibilitatea:
a) acte din care sa rezulte ca nu s-au operat cereri privind înscrierea de menţiuni referitoare la existenta unei hotãrâri judecãtoreşti definitive pentru sãvârşirea de infracţiuni în legatura cu activitatea pe care o desfãşoarã, punerea sub interdicţie, instituirea curatelei, declararea stãrii de faliment ori lichidãrii, cedarea contractului în favoarea altei persoane juridice sau existenta unei hotãrâri judecãtoreşti definitive în defavoarea sa privind litigii contractuale;
b) dovada privind bonitatea, eliberata de banca la care furnizorul are deschis contul;
c) certificate constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plata a impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, inclusiv cãtre bugetele locale, precum şi a contribuţiei la bugetul asigurãrilor sociale de stat, la bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi la Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
D. documente care dovedesc capacitatea tehnica şi managerialã:
a) documente care atesta situaţia juridicã a spaţiului în care presteazã serviciul pentru care solicita acreditarea;
b) declaraţie care conţine informaţii privind dotãrile specifice, echipamentul tehnic şi alte mijloace fixe pe care se angajeazã sa le utilizeze pentru realizarea serviciului pentru care solicita acreditarea;
c) declaraţie care conţine informaţii privind descrierea serviciului oferit, respectiv modul de organizare şi obiectivele stabilite, grupurile-tinta, asigurarea cu personal de specialitate;
d) prezentarea activitãţii desfãşurate pana la solicitarea acreditãrii, a proiectelor la care au participat, a rezultatelor obţinute şi a unei recomandãri din partea beneficiarilor sau clienţilor;
e) documente care atesta studiile de specialitate efectuate - diploma de studii;
f) documente care atesta experienta în domeniul serviciului pentru care se solicita acreditarea - curriculum vitae şi, dupã caz, recomandare de la ultimul loc de munca;
E. dovada achitãrii taxei de acreditare.
ART. 6
Pe baza documentelor depuse şi a constatãrilor de la sediul furnizorului agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, va evalua îndeplinirea criteriilor de acreditare prevãzute la art. 3 şi va soluţiona cererea în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii.
ART. 7
(1) Acreditarea furnizorilor care îndeplinesc criteriile de acreditare se face prin eliberarea unui certificat de acreditare, conform anexei nr. 1.
(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor comunica Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, în termen de 15 zile de la eliberare, o copie de pe certificatul de acreditare.
(3) Pentru înregistrarea furnizorilor acreditaţi Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca înfiinţeazã Registrul naţional al furnizorilor de servicii servicii de ocupare acreditaţi, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2.
(4) Modul de ţinere a registrului prevãzut la alin. (3) precum şi de efectuare a înregistrãrilor se stabileşte prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
(5) Lista cuprinzând furnizorii acreditaţi şi pe cei cãrora li s-a suspendat, respectiv li s-a retras, acreditarea se publica în cursul fiecãrei luni în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 8
Furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentei hotãrâri au urmãtoarele obligaţii:
a) sa presteze serviciile de ocupare în condiţiile prevãzute de lege;
b) sa trateze clienţii fãrã discriminare pe criterii de sex, varsta, religie, rasa, opinii politice, origine socialã, origine etnicã, statut familial şi sa respecte principiul egalitãţii sanselor;
c) sa asigure confidenţialitatea datelor şi informaţiilor despre clienţi şi sa permitã accesul acestora la datele personale;
d) sa se asigure ca încadrarea în munca a persoanelor mediate s-a fãcut cu respectarea condiţiilor legale;
e) sa permitã accesul personalului cu atribuţii de control al agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, pentru verificarea îndeplinirii şi respectãrii criteriilor de acreditare şi a obligaţiilor prevãzute în prezenta hotãrâre;
f) sa comunice lunar agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorialã îşi au sediul, date privind numãrul şomerilor mediati şi încadraţi în munca, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 .
ART. 9
În cazul în care furnizorul nu îndeplineşte criteriile de acreditare prevãzute la art. 3 sau documentaţia depusa este incompleta, agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, va respinge cererea de acreditare prin dispoziţie de respingere, pe care o va comunica furnizorului, însoţitã de motivele pentru care s-a dispus în acest sens, restituindu-i, totodatã, documentaţia depusa.
ART. 10
Acreditarea se acorda pentru o perioada de 4 ani, dupã care, în urma verificãrii îndeplinirii criteriilor de acreditare prevãzute la art. 3 şi a îndeplinirii procedurii de acreditare, se reînnoieşte pentru perioade de câte 4 ani.
ART. 11
(1) Acreditarea furnizorilor, acordatã în condiţiile prezentei hotãrâri poate fi suspendatã de cãtre agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dacã se constata de cãtre organele de control ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, ale Inspecţiei Muncii şi ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca urmãtoarele:
a) nu mai sunt îndeplinite criteriile de acreditare prevãzute la art. 3;
b) nu s-au respectat obligaţiile prevãzute la art. 8;
c) s-au înregistrat reclamaţii şi sesizãri din partea beneficiarilor serviciilor de ocupare şi s-a constatat de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca temeinicia acestora.
(2) Dispoziţia privind suspendarea acreditãrii se comunica în scris furnizorilor, în termen de 15 zile de la data constatãrii abaterilor prevãzute la alin. (1).
(3) În perioada de suspendare furnizorii nu mai pot presta serviciile pentru care au fost acreditaţi.
(4) Suspendarea acreditãrii înceteazã dacã, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, furnizorii dovedesc înlãturarea cauzelor care au stat la baza luãrii acestei mãsuri.
ART. 12
(1) Acreditarea poate fi retrasã dacã furnizorii nu fac dovada inlaturarii cauzelor pentru care s-a dispus suspendarea, în termenul prevãzut la art. 11 alin. (4).
(2) Furnizorii cãrora li s-a retras acreditarea pot solicita o noua acreditare, în condiţiile prezentei hotãrâri, numai dupã un an de la data comunicãrii mãsurii de retragere.
(3) Furnizorii cãrora li s-a retras de doua ori acreditarea acordatã pentru realizarea unui anumit serviciu de ocupare pierd dreptul de a mai fi acreditaţi pentru respectivul serviciu.
ART. 13
Impotriva dispoziţiei de respingere, de suspendare sau, dupã caz, a dispoziţiei de retragere a acreditãrii furnizorul poate inainta contestaţie, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca, care este obligatã sa o soluţioneze în termen de 30 de zile de la înregistrare.
ART. 14
Sub sancţiunea decãderii furnizorul poate introduce acţiune, conform legii, la instanta de contencios administrativ, în cel mult 30 de zile de la data primirii rezoluţiei motivate privind contestaţia sau, în cazul în care nu primeşte rãspuns, de la data expirãrii perioadei de soluţionare a contestaţiei.
ART. 15
Furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentei hotãrâri pot sa presteze servicii de ocupare, finanţate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, pe baza de contracte încheiate cu agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit art. 32 din normele metodologice de aplicare a legii, ca urmare a selecţiei, conform procedurilor prevãzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 16
Furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentei hotãrâri pot fi selectaţi de agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, conform legislaţiei în vigoare, în vederea realizãrii serviciilor de preconcediere prevãzute la art. 51 din lege.
ART. 17
Avizele provizorii eliberate furnizorilor de cãtre Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri îşi înceteazã valabilitatea dupã 90 de zile de la aceasta data.
ART. 18
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din Criteriile de acreditare a furnizorilor de serviciile specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de munca.


ANEXA 1


la criteriile de acreditare
----------------------------


Agenţia
pentru MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE
ocuparea AGENŢIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCA
forţei
de Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Munca
munca


─────────────────────
.........
CERTIFICAT DE ACREDITARE

Furnizorul de servicii ................................ cu
sediul/domiciliul în .......................... înregistrat
Nr. ........ la oficiul registrului comerţului sub numãrul de ordine ...
Seria ...... ........, cod fiscal ........., cod unic de înregistrare
Data ....... (C.U.I.) ........., se acrediteazã pentru a pãstra, în
condiţiile legii,:
...........................................................
...........................................................
Semnatura ...........................................................
..........

DIRECTOR EXECUTIV
Semnatura Seria ...... numãr ....... ...................
de primire Data ....... Semnatura şi ştampila
..........

Falsificarea acestui document este ilegala şi se pedepseşte
conform legislaţiei în vigoare.




ANEXA 2


la criteriile de acreditare
---------------------------

REGISTRUL NAŢIONAL
al furnizorilor de servicii de ocupare acreditaţi

Judeţul ...........


┌────┬─────────┬──────┬──────┬─────────┬─────┬───────┬──────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │Codul│Numãrul│Serviciile│ Numãrul, │
│Nr. │Denumirea│Adresa│ Codul│Atributul│unic │de te- │de ocupare│seria şi data│
│crt.│furnizo- │ │fiscal│ fiscal │ de │ lefon,│acreditate│ eliberãrii │
│ │ rului │ │ │ │inre-│ fax │ │ certifica- │
│ │ │ │ │ │gis- │ │ │ tului de │
│ │ │ │ │ │trare│ │ │ acreditare │
├────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼─────┼───────┼──────────┼─────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼─────┼───────┼──────────┼─────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼─────┼───────┼──────────┼─────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼─────┼───────┼──────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼─────┼───────┼──────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼─────┼───────┼──────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────┴──────┴─────────┴─────┴───────┴──────────┴─────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016