Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII DE SELECTARE din 23 ianuarie 2003  a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII DE SELECTARE din 23 ianuarie 2003 a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 127 din 27 februarie 2003

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În înţelesul prezentei hotãrâri, termenii de mai jos se definesc astfel:
a) organizaţii neguvernamentale - persoane juridice de drept privat fãrã scop patrimonial care desfãşoarã activitãţi în interes general sau în interesul unor colectivitãţi locale, constituite de cãtre persoane fizice sau juridice, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii;
b) alte persoane juridice - persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sãnãtate publica şi protecţia familiei;
c) activitate - intervenţie care se realizeazã pentru atingerea unui obiectiv specific, bine definit, în care se utilizeazã resurse bine precizate pe o anumitã durata;
d) program - set coerent de activitãţi care utilizeazã resurse existente reunite pentru oferirea cãtre o populaţie definitã a unor servicii organizate într-o maniera coerenta, în timpul şi în locul necesar pentru atingerea obiectivelor elaborate pentru rezolvarea unei probleme concrete;
e) instituţie finanţatoare - Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, ministerele cu reţea sanitarã proprie, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, organele administraţiei publice locale şi alte instituţii publice cu atribuţii în domeniul finanţãrii sãnãtãţii şi unitãţile subordonate acestora.
ART. 2
(1) Organizaţiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sãnãtate publica şi protecţia familiei pot participa în comun cu ministerele şi instituţiile publice prevãzute la art. 1 lit. e) la realizarea unor programe de sãnãtate publica şi protecţia familiei.
(2) Finanţarea programelor de sãnãtate publica şi protecţia familiei se asigura, în condiţiile legii, din bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi bugetele locale, în sistem de parteneriat financiar.
ART. 3
(1) Finanţarea organizaţiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sãnãtate publica şi protecţia familiei se face în urma unei proceduri de selecţie, pe baza criteriilor de selectare şi în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie.
(2) Parteneriatul financiar se stabileşte prin convenţie de finanţare încheiatã între pãrţile care trebuie sa realizeze programele în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei.

CAP. 2
Procedura de selectare a organizaţiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice

SECŢIUNEA 1
Criteriile de admitere la selecţie

ART. 4
Pot participa la procedura de selectare organizaţiile neguvernamentale, filialele organizaţiilor neguvernamentale având cont bancar propriu sau alte persoane juridice care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au mai desfãşurat programe anterioare în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei;
b) nu au scop lucrativ şi sunt legal constituite.
ART. 5
Nu pot participa la procedura de selectare organizaţiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sãnãtate publica şi protecţia familiei, aflate în urmãtoarele situaţii:
a) organizaţiile interne ale partidelor politice;
b) filialele organizaţiilor neguvernamentale strãine care nu sunt constituite ca persoane juridice romane, potrivit legii;
c) autoritãţile administraţiei publice centrale sau locale şi instituţiile publice şi serviciile publice descentralizate ale acestora;
d) agenţii economici;
e) au conturile bancare blocate ca urmare a unei hotãrâri judecãtoreşti;
f) nu au respectat o convenţie de finanţare anterioarã sau au prezentat declaraţii inexacte la o participare anterioarã la procedura de selectare.

SECŢIUNEA a 2-a
Anunţul public al organizãrii selecţiei de programe

ART. 6
(1) Selecţia programelor propuse de organizaţiile neguvernamentale sau de alte persoane juridice care îndeplinesc condiţiile de participare la selecţie, prevãzute la art. 4, se organizeazã, în limita fondurilor disponibile, în termen de maximum 60 de zile de la aprobarea bugetului pe anul în curs.
(2) Selecţia de programe se face publica cu 30 de zile înainte de împlinirea termenului de depunere a documentaţiei de prezentare.
(3) Anunţul public privind data, ora şi locul de desfãşurare a selecţiei de programe se face prin intermediul unui ziar central, precum şi al paginii de Internet a instituţiei finanţatoare şi, suplimentar, dupã caz, la dorinta instituţiei finanţatoare, într-un cotidian local.
(4) Conţinutul minim al anunţului publicitar trebuie sa cuprindã:
a) denumirea şi sediul instituţiei finanţatoare;
b) denumirea programelor de sãnãtate publica şi protecţia familiei, promovate de instituţia finanţatoare, în domeniul cãrora se vor desfasura activitãţile sau programele finanţate;
c) locul de unde se pot obţine informaţiile necesare referitoare la condiţiile de participare la selecţie;
d) locul şi data limita de depunere a documentaţiei;
e) locul şi data de anuntare a rezultatelor selecţiei.
(5) Domeniul programelor finanţate, anuntat conform alin. (4), va fi acelaşi cu cel anuntat în mod obligatoriu în mass-media cu cel puţin 6 luni înainte de aprobarea bugetului pe anul în curs.

SECŢIUNEA a 3-a
Conţinutul documentaţiei de prezentare

ART. 7
(1) Cererea de participare la selecţia de programe, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, precum şi celelalte modele de formulare prevãzute în anexele nr. 1a), 1b) şi 2 se obţin, la cerere, de la sediul instituţiei finanţatoare.
(2) La cererea de participare se anexeazã în mod obligatoriu urmãtoarele documente, în plic sigilat, care se deschide în ziua selecţiei:
a) rezumatul programului, prezentat conform anexei nr. 1a), în maximum o pagina;
b) programul descris în detaliu, în maximum 10 pagini, cuprinzând justificarea programului şi obiectivele, indicatorii de performanta, perioada de derulare, modul de realizare a obiectivelor, termenele intermediare de finalizare a unor acţiuni la care se pot face raportari intermediare sau se pot acorda tranşele de finanţare, descrierea subprogramelor din structura programului, în cazul programelor complexe şi etapizate, resursele necesare şi planificarea colectãrii şi/sau utilizãrii acestora, precum şi posibilitãţile de continuare a programului dupã încetarea finanţãrii, conform anexei nr. 1b);
c) documentele de constituire a organizaţiei neguvernamentale sau a altei persoane juridice prevãzute la art. 2 alin. (1), precum actul constitutiv, statutul şi actele adiţionale, hotãrârea judecãtoreascã definitiva, în copii legalizate;
d) scrisoarea, respectiv scrisorile de intenţie a partenerului, respectiv partenerilor declaraţi în program, prin care aceştia confirma participarea la program, în cazul celor de cooperare; scrisoarea de intenţie se redacteazã pe hârtie cu antetul organizaţiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevãzute la art. 2 alin. (1), cu o data de cel mult 30 de zile în urma, şi conţine numele, adresa şi funcţia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte organizaţia partenera, numele persoanei de contact, denumirea organizaţiei, confirmarea participãrii la program, locul şi perioada de desfãşurare, conform anexei nr. 2;
e) raportul de activitate al organizaţiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevãzute la art. 2 alin. (1) pe anul precedent în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei;
f) curriculum vitae al responsabilului de program, precum şi curriculum vitae al conducatorului organizaţiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevãzute la art. 2 alin. (1);
g) ultimul extras de cont;
h) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrate la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
i) date privind situaţia juridicã a sediului, autorizaţia sanitarã, de acreditare şi alte avize sau aprobãri prevãzute de lege, care sa ateste posibilitatea acordãrii serviciilor de sãnãtate publica, conform obiectului de activitate al solicitantului.
ART. 8
Cererile de solicitare a participãrii la selecţie se arhiveaza la sediul instituţiei finanţatoare.

CAP. 3
Evaluarea şi finanţarea programelor în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei

SECŢIUNEA 1
Evaluarea cererilor

ART. 9
Criteriile de evaluare pe baza cãrora se acorda finanţarea sunt urmãtoarele:
a) încadrarea programului în contextul programelor din domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei, promovate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, ministerele cu reţea sanitarã proprie, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, organele administraţiei publice locale şi de alte instituţii publice cu atribuţii în domeniul finanţãrii sãnãtãţii;
b) înscrierea programului în cadrul prioritatilor de sãnãtate publica şi protecţia familiei ale comunitãţii locale;
c) conceptia programului:
- obiective clar definite;
- concordanta între scop-obiective-mod de realizare;
d) buget realist, în concordanta cu capacitatea organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura desfãşurarea activitãţilor sau programelor în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei, pe perioada finanţãrii, la standardele propuse;
e) impactul social al programului, caracterul de noutate, gradul de adresabilitate al programului, grupul-tinta bine definit şi mãrimea acestuia, capacitatea informativa şi educativã a programului, mãrimea coeficientului de multiplicare a rezultatelor programului, modalitãţile de mediatizare;
f) capacitatea organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura contribuţia financiarã, resursele umane ori materiale ale acestora, posibilitatea de atragere în program a altor surse de finanţare, precum sponsorizãri, donaţii, necesare desfãşurãrii activitãţilor sau programelor conform obiectivelor programului;
g) realizarea programelor în parteneriat cu structuri guvernamentale sau neguvernamentale;
h) experienta organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei.
ART. 10
(1) Pe baza criteriilor de evaluare se acorda urmãtorul punctaj:
a) pentru înscrierea programului în prioritãţile de sãnãtate publica şi protecţia familiei ale comunitãţii locale maximum 5 puncte;
b) pentru obiective clar definite, masurabile şi capacitatea programului de a asigura atingerea lor - maximum 10 puncte;
c) pentru concordanta între scop-obiective-mod de realizare - maximum 10 puncte;
d) pentru realizarea programului în parteneriat cu alte structuri guvernamentale sau neguvernamentale interne maximum 15 puncte sau internaţionale - maximum 20 de puncte;
e) pentru contribuţia programului la integrarea europeanã - maximum 20 de puncte;
f) pentru capacitatea educativ-formativa a programului maximum 10 puncte;
g) pentru capacitatea de continuare a programului dupã încetarea finanţãrii - maximum 20 de puncte;
h) pentru raportul cost/eficienta prognozat - maximum 10 puncte;
i) pentru nivelul implicarii materiale a organizaţiei maximum 10 puncte;
j) pentru concordanta dintre implicarea resurselor umane şi activitãţile propuse - maximum 10 puncte;
k) pentru capacitatea organizaţiei de a atrage şi alte surse de finanţare, precum sponsorizãri, donaţii şi altele maximum 10 puncte;
l) pentru caracterul inovator al programului - maximum 15 puncte;
m) pentru complexitatea programului - maximum 10 puncte;
n) pentru promovarea imaginii instituţiei finanţatoare maximum 10 puncte.
(2) Pot primi finanţare doar programele care realizeazã minimum 90 de puncte.
(3) Selecţia pentru finanţare a programelor care realizeazã 90 de puncte se va face în limita bugetului existent, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut.
ART. 11
Criteriile de respingere a dosarelor conţinând programul propus sunt urmãtoarele:
a) propunerea de alte activitãţi decât cele din domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei;
b) depunerea incompleta a documentaţiei;
c) solicitarea remunerãrii personalului propriu care nu este implicat în desfãşurarea programului respectiv;
d) propunerea de activitãţi care nu concorda cu scopurile şi obiectivele declarate în statutul organizaţiei neguvernamentale;
e) solicitarea achiziţionãrii de echipamente de birotica şi informatizare, precum şi alte bunuri care nu sunt legate de activitãţile programului;
f) propunerea de cãlãtorii individuale, schimburi în cadrul formãrii profesionale;
g) propunerea de activitãţi generatoare de profit;
h) acordarea unui punctaj sub cel minim de 90 de puncte de cãtre comisia de evaluare şi selecţie;
i) solicitarea finanţãrii unor activitãţi care au fost demarate înainte de depunerea cererii de finanţare.
ART. 12
(1) Evaluarea cererilor de finanţare pentru programele depuse de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei se face de o comisie de evaluare şi selecţie, având urmãtoarea componenta:
a) directorul/directorul adjunct al instituţiei cu atribuţii în domeniul finanţãrii sãnãtãţii;
b) reprezentantul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, al ministerului cu reţea sanitarã proprie, al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, al Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, al Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, al organelor administraţiei publice locale sau al altor instituţii publice cu atribuţii în domeniul finanţãrii sãnãtãţii, dupã caz, în funcţie de instituţia care organizeazã selecţia de programe;
c) un medic având specialitatea în sãnãtate publica şi management sau competenta în managementul serviciilor de sãnãtate din cadrul instituţiei finanţatoare;
d) un medic având specialitatea în sãnãtate publica şi management sau competenta în managementul serviciilor de sãnãtate din cadrul instituţiilor subordonate Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, în cazul în care în instituţia finanţatoare nu exista personal cu aceasta calificare profesionalã;
e) un reprezentant al unei organizaţii neguvernamentale care nu se regaseste în lista de solicitanti, selectat în mod aleatoriu, cu statut de observator.
(2) Comunicarea rezultatului selecţiei programelor se face în scris, prin întocmirea unui proces-verbal în 3 exemplare, în termen de cel mult 7 zile de la data întrunirii comisiei.
(3) Procesul-verbal de evaluare prin care se valideazã rezultatele comisiei se semneazã în mod obligatoriu de reprezentantul instituţiei prevãzute la alin. (1) lit. b).
(4) Rezultatul selecţiei programelor este informaţie publica şi apare pe pagina de Internet a instituţiei finanţatoare, precum şi în ziarul central care a publicat anunţul referitor la selecţia de programe, în maximum 3 zile de la selecţie.
(5) Cererea de finanţare se poate aproba şi condiţionat, organizaţia neguvernamentala solicitanta având obligaţia ca în termen de 7 zile de la comunicarea rezultatului sa confirme în scris acceptarea sau neacceptarea convenţiei de finanţare, termen dupã care se considera ca aceasta nu a fost acceptatã, iar programele se elimina de la finanţare, locurile lor fiind preluate de programele eliminate, în ordinea descrescãtoare a punctajului.
ART. 13
Contestaţiile la rezultatul final al selecţiei se depun la instituţia finanţatoare, în termen de maximum 7 zile de la publicarea rezultatului selecţiei.
ART. 14
Instituţia finanţatoare are obligaţia de a reanaliza programele organizaţiilor neguvernamentale contestatare, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiei, în cadrul comisiei de evaluare şi selecţie, cu condiţia ca reprezentantul instituţiei finanţatoare prevãzut la art. 12 alin. (1) lit. b) sa fie înlocuit de o alta persoana cu competente similare.
ART. 15
Comunicarea rãspunsului la contestaţie se efectueazã în scris la organizaţia neguvernamentala contestatara, în termen de 3 zile de la întrunirea comisiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Acordarea finanţãrii

ART. 16
Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridicã încheie convenţie de finanţare, în forma scrisã, cu instituţia finanţatoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 4, cu maximum 14 zile înainte de demararea programului.
ART. 17
(1) Contribuţia minima a organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice la realizarea programului este de 20% din bugetul total al programului.
(2) Contribuţia minima a organizaţiei poate fi parţial sau integral reprezentatã de resursele umane sau materiale ale programului, precum munca voluntarilor, munca personalului implicat în program, dar neremunerat din suma solicitatã de la instituţia finanţatoare, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie pentru realizarea programului.
ART. 18
În cazul existenţei şi a altor surse de finanţare decât cele ale organizaţiei neguvernamentale, respectiv ale persoanei juridice sau instituţiei finanţatoare, acestea au obligaţia de a mentiona explicit existenta surselor de finanţare, destinaţia fondurilor, cuantumul resurselor atrase, precum şi cotele de contribuţie ale fiecãrei pãrţi la finanţarea programului dupã acoperirea unei pãrţi a costului programului din celelalte surse.
ART. 19
(1) Instituţiile finanţatoare, dupã caz, analizeazã lunar nivelul sumelor solicitate de organizaţia neguvernamentala sau de persoana juridicã şi stabilesc creditele bugetare necesare, conform documentelor justificative.
(2) Plata cãtre beneficiar a sumei aprobate se face în transe, dupã cum urmeazã:
a) prima transa, de cel mult 25% din suma aprobatã, în termen de 7 zile de la încheierea convenţiei de finanţare;
b) diferenţa pana la totalul sumei acordate se plãteşte fie prin decontãri parţiale, pana la încheierea acţiunilor circumscrise programului, fie integral, la sfârşitul acestora.
(3) Cu excepţia primei transe, celelalte transe de finanţare se acorda numai dupã prezentarea documentelor de justificare a cheltuielilor din transa precedenta.
(4) Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridicã are obligaţia sa transmitã instituţiei finanţatoare, la termenele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare, contul de execuţie privind modul de utilizare a sumelor primite drept finanţare.
(5) Din sumele ce urmeazã a se acorda nu se pot efectua cheltuieli de personal, pentru personalul care nu este implicat în desfãşurarea programului respectiv, iar cheltuielile materiale şi de servicii de natura cheltuielilor cu întreţinerea şi reparaţiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative sau cheltuieli de capital de natura investiţiilor se pot efectua în limita a 10% din bugetul programului, calculat pe categorii de cheltuieli.
(6) Disponibilitãţile provenite din alocaţiile bugetare destinate finanţãrii programelor, rãmase la finele exerciţiului bugetar în conturile structurilor de implementare, se reporteazã în anul urmãtor pentru a fi folosite pentru finanţarea în continuare a programelor.
ART. 20
Programele se monitorizeazã şi se evalueaza de cãtre reprezentantul instituţiei finanţatoare, inclusiv prin participarea directa la acţiunile programului.

CAP. 4
Decontarea cheltuielilor

ART. 21
(1) Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridicã va evidenţia şi va raporta separat cheltuielile legate de suma primitã drept finanţare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, şi va pãstra în arhiva proprie originalele chitantelor şi ale celorlalte documente financiarcontabile, potrivit <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã.
(2) Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridicã are obligaţia sa prezinte instituţiei finanţatoare rapoarte intermediare şi conturi de execuţie pentru sumele primite, la termenele stabilite în convenţia de finanţare, precum şi raportul final întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5.
ART. 22
Persoanele abilitate, prin împuternicire scrisã semnatã de conducãtorul organizaţiei neguvernamentale, depun documentele privind decontarea cheltuielilor, în termen de 30 de zile de la terminarea acţiunii.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 23
Materialele de lucru sau cele promotionale care sunt elaborate de organizaţia neguvernamentala în vederea sustinerii programului aprobat pentru finanţare conţin, alãturi de sigla organizaţiei sau a partenerilor care sunt implicaţi în desfãşurarea programelor, şi sigla instituţiei finanţatoare.
ART. 24
Controlul asupra activitãţilor desfãşurate de organizaţiile neguvernamentale sau de persoanele juridice care au beneficiat de finanţare din bugetul de stat, din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate sau din bugetele locale se exercita, dupã caz, de serviciile specializate ale autoritãţilor şi instituţiilor prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate şi din bugetele locale a unor activitãţi şi programe în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei, desfãşurate de organizaţii neguvernamentale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 423/2002 , precum şi de alte instituţii de control abilitate de lege.
ART. 25
Unitatea subordonata care acorda finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi din bugetele locale, dupã caz, prezintã anual, pana la sfârşitul trimestrului I, un raport de activitate instituţiei ierarhic superioare, pe baza proceselor-verbale întocmite de comisia de evaluare şi selecţie şi de comunicare a rezultatului selectãrii.
ART. 26
Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 3, 4 şi 5 fac parte integrantã din prezentele criterii de selectare.

ANEXA 1


────────
la criteriile de selectare
──────────────────────────

Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã ...............
Localitatea ...., str. .... nr. ...., judeţul ................
Telefon ....................., fax ...........................
Numãrul şi data înscrierii legale: Dosar nr. .................
Sentinta civilã nr. ..................... din data de ......., pronunţatã de ..........
Instituţia care a acordat avizul în vederea obţinerii personalitãţii juridice ...........................................
codul fiscal ..................................................
Numãrul contului bancar .......................................
Banca ......./(denumirea şi sediul)............................
Numele şi prenumele preşedintelui şi al directorului economic
(sau al contabilului-şef) .....................................

CERERE

În numele organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice ..., în deplina cunostinta a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 54/2000 privind finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate şi din bugetele locale a unor activitãţi şi programe în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei, desfãşurate de organizaţii neguvernamentale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 423/2002 , va rog sa aprobaţi participarea organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice ..... prin programul ......... la selecţia de programe care se va organiza în data de .......... .
Declar ca subsemnatul şi organizaţia pe care o reprezint vom respecta prevederile legale în vigoare şi vom coopera cu instituţia finanţatoare. Declar, de asemenea, pe propria rãspundere ca datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realitãţii.

Preşedintele organizaţiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
.......................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Data ..................... Localitatea ....................

Ştampila .....................

ANEXA 1a)
──────────
la criteriile de selectare
──────────────────────────

REZUMATUL PROGRAMULUI
(maximum 1 pagina)

1. Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã ............
2. Denumirea programului .....................................
3. Perioada de desfãşurare a programului .....................
4. Scopul programului ........................................
5. Grupurile-tinta ...........................................
6. Activitãţile principale ...................................
7. Rezultate asteptate .......................................

ANEXA 1b)
──────────
la criteriile de selectare
──────────────────────────

DESCRIEREA PROGRAMULUI
(maximum 10 pagini)

1. Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã .............
2. Denumirea programului ......................................
3. Perioada de desfãşurare a programului ......................
4. Introducere ................................................
5. Justificarea programului ................./(contextul naţional/internaţional al problematicii de sãnãtate publica abordate în cadrul programului, relevanta programului pentru comunitatea localã, pentru grupurile-tinta, relevanta programului pentru obiectivele sale, motivele alegerii grupurilor-tinta şi a activitãţilor etc.) ..............................................
6. Scopul programului ........................................
7. Obiective .................................................
8. Metodologie ............./(tip de studiu, tipul programului, grupuri-tinta) ...................................................
9. Abilitaţi şi competente ale personalului implicat .........
10. Activitãţi ............./(enunţarea fiecãrei activitãţi, specificarea responsabilului activitãţii respective, specificarea resurselor personal, echipament, timp etc.-, precum şi planificarea colectãrii şi/sau utilizãrii acestora, desfãşurarea activitãţilor în timp şi modul cum se interfereaza folosindu-se Diagrama Gant, termenele intermediare de finalizare a unor acţiuni la care se pot face raportari intermediare sau se pot acorda tranşele de finanţare, descrierea subprogramelor din structura programului în cazul programelor complexe şi etapizate) ..........................





Diagrama Gant
┌────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┐
│Activitãţi- │Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│
│ │ I │ II │ III│ IV │ V │ VI │ VII│VIII│ IX │ X │ XI │XIII│
└────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘



11. Asigurarea continuitãţii programului ......................
a) din punct de vedere financiar (cum vor fi finanţate activitãţile dupã încetarea finanţãrii de la Guvern), dacã este cazul;
b) din punct de vedere institutional (posibilitatea de funcţionare a structurilor care susţin implementarea activitãţilor la sfârşitul prezentului program), dacã este cazul;
c) din punct de vedere al continuitãţii la nivelul politicilor (impactul structural al programului, dacã va conduce la îmbunãtãţirea legislaţiei, a codurilor de conduita, a metodelor etc.), dacã este cazul.
12. Indicatorii de performanta/evaluare .......................
13. Buget ....../(explicitarea bugetului pe activitãţi)........
14. Rezultate asteptate .........../(cum va îmbunãtãţi programul situaţia grupurilor-tinta; cum va îmbunãtãţi programul capacitatile manageriale şi tehnice ale grupurilor-tinta şi/sau ale partenerilor, dacã este cazul; impactul la nivelul comunitãţii; descrierea posibilitãţilor de replicare şi extindere a rezultatelor programului).......................................................

ANEXA 2


────────
la criteriile de selectare
──────────────────────────

Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã ...............
Localitatea ...., str. ..... nr. ...., judeţul ..............,
telefon ............, fax ................


SCRISOARE DE INTENŢIE

Titlul programului:............"................" ............. care se va desfasura ........../(locul şi perioada)................
Subsemnatul, ......./(numele, prenumele şi adresa) ............ în calitate de ........./(funcţia şi organizaţia).................. declar ca voi participa activ la implementarea programului mai sus menţionat, în situaţia în care acesta va fi aprobat pentru finanţare din bugetul ........ în urma selecţiei de programe din data de .........................

Data ...........................
Semnatura ......................
Ştampila .......................

ANEXA 3
────────
la criteriile de selectare
──────────────────────────

ADRESA DE INAINTARE
Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã . .............
localitatea ....., str. .... nr. ..., judeţul ................
telefon ..............., fax ................................,
numãr (de înregistrare de la organizaţie) ....................

Cãtre
.................................................
(denumirea instituţiei finanţatoare)

Va inaintam alãturat decontul de cheltuieli al acţiunii .... care a avut loc în ........./(localitatea) ......... în perioada ..../(data)......, în valoare de ........ lei, conform documentelor justificative anexate:





┌────┬────────────────────────────┬───────┬─────────────┬─────────────┐
│Nr. │ │Emitent│ Denumirea │ Valoarea │
│crt.│ Felul, numãrul şi data │ │cheltuielilor│cheltuielilor│
│ │ documentului justificativ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────┼─────────────┼─────────────┤
└────┴────────────────────────────┴───────┴─────────────┴─────────────┘



Decontul mai cuprinde urmãtoarele documente:
a) lista de participanţi;
b) bonul de consum pentru materialele consumabile - copie şi nota de intrare-recepţie - copie (dacã este cazul);
c) tabel nominal referitor la transport (dacã este cazul);
d) contract de colaborare, ordin de plata (dacã este cazul);
e) nota de evaluare.

Semnatura preşedintelui
........................

Semnatura contabilului (director economic)
............................................

Ştampila organizaţiei

ANEXA 4


────────
la criteriile de selectare
──────────────────────────

Instituţia finanţatoare

Organizaţia neguvernamentala/
Persoana juridicã .......................................
Reprezentant legal .....................................
(numele, prenumele, adresa, B.I./C.I., seria, nr.)

În baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 54/2000 privind finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate şi din bugetele locale a unor activitãţi şi programe în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei, desfãşurate de organizaţii neguvernamentale, aprobatã cu modificãri şi completari prin <>Legea nr. 423/2002 , se încheie astãzi ...................... prezenta


CONVENŢIE DE FINANŢARE
Între
instituţia finanţatoare ....., cu sediul în ...., telefon ...., cod fiscal ......, cont de virament nr. ...., deschis la ...., reprezentatã de ...../(se precizeazã funcţia)........,
şi
organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã ......, cu sediul în ....., telefon ....., cod fiscal ....., cont de virament nr. ....., deschis la ......, reprezentatã de ...../(numele şi prenumele)......, preşedintele/directorul organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice.

CAPITOLUL. I
Obiectul convenţiei

Art. 1. - Instituţia finanţatoare asigura în anul ....... o finanţare în limita sumei de ....... lei, de la bugetul ......, organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice ...... pentru desfãşurarea programelor în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei.

CAPITOLUL. II
Obligaţiile organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice

Art. 2. - Organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã, în calitate de beneficiar al finanţãrii, are urmãtoarele obligaţii:
a) sa foloseascã finanţarea în mod exclusiv pentru activitãţile sau programele în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei pentru care a depus documentaţia de prezentare;
b) în momentul solicitãrii decontãrilor parţiale din tranşele de finanţare, sa prezinte instituţiei finanţatoare rapoarte intermediare de activitate şi financiare;
c) sa prezinte instituţiei finanţatoare, în termen de 15 zile de la data încetãrii convenţiei, un raport final de activitate;
d) sa accepte controlul şi verificãrile structurii de control a instituţiei finanţatoare şi ale altor instituţii de control abilitate de lege în legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finanţarea primitã;
e) în cazul nerespectãrii prevederilor legale în vigoare, sa ramburseze, în termen de 15 zile de la data comunicãrii somaţiei din partea structurii de control, sumele primite, precum şi penalitãţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare care se aplica impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat.

CAPITOLUL. III
Obligaţiile instituţiei finanţatoare

Art. 3. - Instituţia finanţatoare are, în raport cu obiectul convenţiei, urmãtoarele obligaţii:
a) sa asigure fondurile reprezentând finanţarea stabilitã;
b) sa acorde asistenta de specialitate în desfãşurarea activitãţilor şi programelor în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei.
Art. 4. - Plata fondurilor se realizeazã prin virament în contul nr. ....., deschis de organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã ....... la Banca ........, cu sediul în .............. .
Art. 5. - Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului este redat în anexa nr. 4a) la prezenta convenţie, care constituie parte integrantã a acesteia.
Art. 6. - Eliberarea sumelor cãtre primitor se va face în ..... transe, pe baza documentelor justificative. Prima transa este consideratã avans.
Art. 7. - Nivelul avansului, precum şi al celorlalte transe este stabilit dupã cum urmeazã:
a) transa I (avans) .............;
b) transa a II-a ................;
c) transa a III-a ...............;
d) transa a IV-a ............... .
Art. 8. - (1) La solicitarea urmãtoarei transe primitorul trebuie sa prezinte finanţatorului un raport privind stadiul implementarii programului din punct de vedere fizic, financiar şi al contribuţiei organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice şi documentele adecvate, justificând utilizarea a cel puţin 75 % din transa anterioarã. Restul de cel mult 25 % se justifica cu ocazia formularii solicitãrii pentru urmãtoarea transa.
(2) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupã caz, în funcţie de nevoile reale identificate, în vederea finalizarii programului. Justificarea utilizãrii ultimei transe se va efectua înainte de momentul închiderii programului.
(3) Sumele alocate, rãmase necheltuite dupã finalizarea programului, vor fi returnate instituţiei finanţatoare, în termen de maximum 30 de zile.

CAPITOLUL. IV
Proceduri de încetare a convenţiei

Art. 9. - Fiecare dintre pãrţi poate revoca prezenta convenţie, cu condiţia notificãrii deciziei celeilalte pãrţi. Revocarea produce efecte dupã 30 de zile de la data notificãrii.
Art. 10. - (1) În cazul în care organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã nu respecta condiţiile prezentei convenţii, prin neutilizarea finanţãrii în scopul activitãţilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare şi finale la termenul stabilit sau împiedicarea structurii de control sa verifice actele financiar-contabile, instituţia finanţatoare are dreptul de a decide oricând încetarea aplicãrii convenţiei, notificând organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice anularea plãţilor şi solicitând restituirea sumelor acordate cu titlu de finanţare.
(2) Dacã organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vãtãmatã se poate adresa instanţei de judecata.

CAPITOLUL. V
Clauze speciale

Art. 11. - (1) Dacã o cauza de forta majorã provoacã imposibilitatea totalã sau parţialã, temporarã ori definitiva de executare a convenţiei, partea afectatã de cauza de forta majorã va fi exoneratã de rãspundere privind îndeplinirea obligaţiilor sale pentru perioada în care aceasta îndeplinire este împiedicatã sau intarziata de cauza de forta majorã.
(2) Partea care invoca forta majorã este obligatã sa comunice celeilalte pãrţi, în termen de 30 de zile de la apariţia cauzei de forta majorã, existenta acesteia, prin notificare scrisã însoţitã de acte doveditoare.
Art. 12. - Nerespectarea obligaţiilor asumate de cãtre organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã da dreptul celeilalte pãrţi sa dispunã suspendarea plãţii fondurilor care constituie finanţarea pana la reglementarea situaţiei.
Art. 13. - În cazul în care organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã înceteazã activitatea sau programul în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei, bunurile dobândite prin finanţare se pun la dispoziţie instituţiei finanţatoare pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei instituţii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în condiţiile legii.
Art. 14. - Organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã va evidenţia şi va raporta separat sumele primite drept finanţare şi cheltuielile efectuate din acestea.
Art. 15. - (1) Modificarea prezentei convenţii se poate face numai cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
(2) Partea care are initiativa modificãrii va notifica în scris celeilalte pãrţi propria propunere. Partea care primeşte notificarea respectiva se obliga sa rãspundã în termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea acesteia.
(3) În cazul în care pãrţile convin modificarea prezentei convenţii, aceasta se va realiza prin încheierea unui act adiţional.
Art. 16. - (1) Orice neînţelegere care decurge din interpretarea şi aplicarea prezentei convenţii va fi soluţionatã de pãrţi, pe cale amiabila, în termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea acesteia.
(2) În cazul în care pãrţile nu ajung la un consens pe cale amiabila, neînţelegerile vor fi soluţionate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 17. - (1) În mãsura în care nu vin în contradictie cu prevederile acestei convenţii, la executarea şi interpretarea ei se vor aplica prevederile Codului civil şi alte reglementãri în vigoare.
(2) Prezenta convenţie, inclusiv anexa la aceasta, a fost încheiatã în doua exemplare, ambele având valoare de original şi constituind împreunã un singur act juridic.
Art. 18. - (1) Prezenta convenţie intra în vigoare la data semnãrii ei de cãtre ambele pãrţi şi este valabilã pana la închiderea programului.
(2) Perioada de implementare a programului este de ........... luni.
(3) Utilizarea alocaţiilor bugetare în alte scopuri decât cele prevãzute în prezenta convenţie este interzisã şi atrage desfiinţarea ei, fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti sau a celei de arbitraj, dupã caz.
(4) În cazul în care primitorului i s-a notificat desfiinţarea prezentei convenţii din vina sa, acesta este obligat ca în termen de 30 de zile de la data primirii notificãrii sa restituie finanţatorului toate sumele primite.
(5) În cazul restituirii sumelor primite, primitorul datoreazã penalitãţi calculate la nivelul şi potrivit prevederilor legale referitoare la penalitãţile datorate pentru neplata la termen a creanţelor bugetare.

Instituţia finanţatoare

Semnatura
L.S.

Organizaţia neguvernamentala/
Persoana juridicã .....................

Semnatura
L.S.

ANEXA 4a)
──────────
la convenţia de finanţare
──────────────────────────
Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã ..............
Programul ...................................................

BUGETUL
de venituri şi cheltuieli al programului

- mii lei -
VENITURI - TOTAL,
din care:
1. Contribuţia organizaţiilor neguvernamentale/persoane juridice (a+b+..........),
constând din:
a) contribuţie proprie ..................................
b) donaţii (dacã este cazul) ............................
c) sponsorizãri (dacã este cazul) .......................
d) alte surse (se vor nominaliza) .......................
2. Sume primite de la buget (a+b+c) .....................
a) de la bugetul de stat ................................
b) de la bugetul local ..................................
c) de la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate ....................................................
3. CHELTUIELI - TOTAL,
din care:
a) cheltuieli de personal
................................... .......................
b) cheltuieli materiale şi servicii
................................... .......................
c) cheltuieli de capital
................................... .......................

ANEXA 5
────────
la convenţia de finanţare
──────────────────────────

RAPORT FINAL
Convenţia nr. ..........................................
Data încheierii convenţiei .............................
Organizaţia neguvernamentala/
Persoana juridicã ......................................
Adresa .................................................
Telefon/fax ............................................
Data inaintarii raportului .............................

Instituţia, numele, prenumele şi funcţia persoanei care a primit raportul .............................

I. Raport de activitate

1. Descrierea pe scurt a activitãţilor desfãşurate pana la data întocmirii raportului:
(Descrierea va cuprinde: grupul-tinta, activitãţile desfãşurate, bugetul, resursele umane, colaborarea cu alte organizaţii.)
2. Realizarea activitãţilor propuse:
Au putut fi desfãşurate aceste activitãţi în timpul planificat? DA/NU
(Dacã NU, explicaţi şi propuneti mãsurile ce pot fi luate pentru realizarea activitãţilor prevãzute în convenţie.)
3. Rezultate obţinute şi rezultate asteptate:
(Rezultatele obţinute şi rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfasurata, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupã caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitãţilor şi programelor în domeniul sãnãtãţii publice şi protecţiei familiei:
(Explicaţi de ce aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea activitãţilor ori programelor.)
5. Alte comentarii (dupã caz):

II. Raport financiar

1. Date despre organizaţia neguvernamentala/persoana juridicã finanţatã:
- cont bancar nr. ......, deschis la Banca ....../(denumirea şi sediul)............
- persoana cu drept de semnatura ................/(numele şi prenumele)....... .
2. Date despre finanţare:
- valoarea finanţãrii de la bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate sau de la bugetul local, în conformitate cu convenţia ..............................;
- valoarea finanţãrii la data întocmirii raportului ..........;
- dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ....;
- soldul în lei la sfârşitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont .......................... .
3. Se anexeazã actele justificative, în copie, în conformitate cu prevederile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã.
4. Se anexeazã contul de execuţie, în copie.
5. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al programului ........... este prezentatã în anexa la prezentul raport final [conform modelului din anexa nr. 5a)].

Preşedintele/directorul organizaţiei
neguvernamentale/
persoanei juridice,
........................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Responsabilul de program/activitãţi,
......................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Responsabilul financiar al organizaţiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
........................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Data .................................
Ştampila





ANEXA 5a)
──────────
la raportul final
──────────────────

Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridicã ...............
Programul ....................................................

EXECUŢIA
bugetului de venituri şi cheltuieli
┌────────────────────────────────────────┬───────────────┬─────────┬──────────┐
│ │ │ │ % │
│ Categorii de venituri şi cheltuieli │ Buget aprobat │Execuţie │ col. 2 │
│ │ │ │ ─────────┤
│ │ │ │ col. 1 │
├────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────┼──────────┤
│ A │ 1 │ 2 │ 3 │
├────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────┼──────────┤
│VENITURI - TOTAL │ │ │ │
│ 1. contribuţie proprie │ │ │ │
│ 2. donaţii │ │ │ │
│ 3. sponsorizãri │ │ │ │
│ 4. alte surse │ │ │ │
│ a) ............................ │ │ │ │
│ b) ............................ │ │ │ │
│ 5. sume primite de la bugetul de stat │ │ │ │
│ 6. sume primite de la bugetul local │ │ │ │
│ 7. sume primite de la bugetul │ │ │ │
│ Fondului naţional unic de │ │ │ │
│ asigurãri sociale de sãnãtate │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ CHELTUIELI - TOTAL ................., │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
│ de la bugetul ..................... │ │ │ │
│ 1. Cheltuieli de personal (inclusiv │ │ │ │
│ deplasãri în ţara), │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
│ de la bugetul ..................... │ │ │ │
│ 2. Cheltuieli materiale şi servicii, │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │
│ de la bugetul ..................... │ │ │ │
│ din acestea: │ │ │ │
│ 2.1. Medicamente şi materiale │ │ │ │
│ sanitare │ │ │ │
│ 2.2. Întreţinere şi gospodãrire │ │ │ │
│ (posta, telefon etc.; furnituri │ │ │ │
│ de birou etc.) │ │ │ │
│ 2.3. Materiale şi prestãri de │ │ │ │
│ servicii cu caracter funcţional │ │ │ │
│ 2.4. Obiecte de inventar de mica │ │ │ │
│ valoare │ │ │ │
│ 2.5. Cãrţi şi publicaţii │ │ │ │
│ 2.6. Alte cheltuieli │ │ │ │
│ 3. Cheltuieli de capital, din care: │ │ │ │
│ de la bugetul ..................... │ │ │ │
└────────────────────────────────────────┴───────────────┴─────────┴──────────┘


Preşedinte (director),
..........................

Responsabil de program, Responsabil financiar,
....................... ........................





───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016