Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII DE PERFORMANTA din 4 octombrie 2006  pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pentru anul 2006    Twitter Facebook
Cautare document

CRITERII DE PERFORMANTA din 4 octombrie 2006 pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pentru anul 2006

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR-AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 851 din 17 octombrie 2006

I. Criterii de performanta pentru functionarii publici de executie






───┬──────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────
Nr.│Criterii de │Definirea criteriului │ Definirea criteriului │ Definirea criteriului
crt│performanta │pentru functionarii │ pentru functionarii │ pentru functionarii
│ │publici din clasa I │ publici din clasa II │ publici din clasa III
│ │ │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
1 │Adaptabilitate│Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│ │indeplini activitatile │indeplini activitatile │indeplini activitatile
│ │pe care le presupune │pe care le presupune │pe care le presupune
│ │realizarea atributiilor│realizarea atributiilor │realizarea atributiilor
│ │corespunzatoare fun- │corespunzatoare fun- │corespunzatoare fun-
│ │ctiei publice, a atri- │ctiei publice, a atri- │ctiei publice, a atri-
│ │butiilor delegate, │butiilor delegate, │butiilor delegate,
│ │precum si a activita- │capacitatea de a │capacitatea de a
│ │tilor sau lucrarilor │desfasura activitati │desfasura activitati
│ │cu caracter neplani- │intr-un context │intr-un context
│ │ficat. │reglementat. │reglementat.
│ │ │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────────
2 │Asumarea res- │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│ponsabilita- │accepta erorile sau, │accepta erorile sau, │accepta erorile sau,
│tilor │dupa caz, deficientile │dupa caz, deficientile │dupa caz, deficientile
│ │propriei activitati, │propriei activitati, │propriei activitati,
│ │de a rspunde pentru │de a rspunde pentru │de a rspunde pentru
│ │acestea; capacitatea │acestea; capacitatea │acestea; capacitatea
│ │de a invata din greseli│de a invata din greseli │de a invata din greseli
│ │si de a nu le mai │si de a nu le mai │si de a nu le mai
│ │repeta. │repeta. │repeta.
│ │ │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
3 │Capacitatea de│Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│a rezolva │depasi obstacolele sau │depasi obstacolele sau │depasi obstacolele sau
│problemele │dificultatile inter- │dificultatile inter- │dificultatile inter-
│ │venite in activitatea │venite in activitatea │venite in activitatea
│ │curenta, prin identi- │curenta, prin identi- │curenta, prin solici-
│ │ficarea solutiilor │ficarea solutiilor │tarea solutiilor
│ │adecvate de rezolvare │adecvate de rezolvare │adegvate de rezolvare.
│ │si asumarea riscului. │si asumarea riscului. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
4 │Capacitatea de│Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune
│implementare │eficient in practica │eficient in practica │eficient in practica
│ │solutiile proprii si │solutiile proprii si │solutiile proprii si
│ │pe cele dispuse pentru │pe cele dispuse pentru │pe cele dispuse pentru
│ │desfasurarea activi- │desfasurarea activi- │desfasurarea activi-
│ │tatilor in mod cores- │tatilor in mod cores- │tatilor in mod cores-
│ │punzator, in scopul │punzator, in scopul │punzator, in scopul
│ │realizarii obiecti- │realizarii obiecti- │realizarii obiecti-
│ │velor. │velor. │velor.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
5 │Capacitatea de│Angajament in reali- │Angajament in reali- │Angajament in reali-
│autoperfectio-│zarea obiectivelor; │zarea obiectivelor; │zarea obiectivelor;
│nare si de │dorinta permanenta de │dorinta permanenta de │dorinta permanenta de
│valorificare a│perfectionare profe- │perfectionare profe- │perfectionare profe-
│experientei │sionala, de imbunata- │sionala, de imbunata- │sionala, de imbunata-
│dobandite │tire a activitatii │tire a activitatii │tire a activitatii
│ │curente; aptitudinea │curente; aptitudinea │curente; aptitudinea
│ │de a pune in practica │de a pune in practica │de a pune in practica
│ │cunostintele si de- │cunostintele si de- │cunostintele si de-
│ │prinderile dobandite │prinderile dobandite │prinderile dobandite
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────
6 │Capacitatea de│Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│analiza si │interpreta un volum │interpreta un volum │
│sinteza │mare de informatii, │mare de informatii, │
│ │de a identifica si de │de a identifica si de │
│ │a valorifica │a valorifica │
│ │constantele si elemen- │constantele si elemen- │
│ │tele noi, de a selecta │tele noi, de a selecta │
│ │aspectele esentiale │aspectele esentiale │
│ │pentru domeniul │pentru domeniul │
│ │analizat. │analizat. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────
7 │Creativitate │Atitudine activa in │Atitudine activa in │Atitudine activa in
│si spirit de │solutionarea proble- │solutionarea proble- │solutionarea proble-
│initiativa │melor si realizarea │melor si realizarea │melor si realizarea
│ │obiectivelor prin │obiectivelor prin │obiectivelor prin
│ │crearea unor moduri │crearea unor moduri │crearea unor moduri
│ │alternative de rezol- │alternative de rezol- │alternative de rezol-
│ │vare a problemelor │vare a problemelor │vare a problemelor
│ │curente, atitudine │curente, atitudine │curente, atitudine
│ │pozitiva fata de │pozitiva fata de │pozitiva fata de
│ │idei noi; iventivitate │idei noi; iventivitate │idei noi; spirit
│ │in gasirea unor cai de │in gasirea unor cai de │iventiv.
│ │optimizare a activi- │optimizare a activi- │
│ │tatii desfasurate. │tatii desfasurate. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────
8 │Capacitatea de│Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a
│planificare si│previziona cerintele, │previziona cerintele, │organiza timpul
│de a actiona │oportunitatile si │oportunitatile si │propriu pentru
│strategic │posibilele riscuri si │posibilele riscuri si │indeplinirea eficienta
│ │consecintele acestora; │consecintele acestora; │a atributiilor de
│ │capacitatea de a │capacitatea de a │serviciu.
│ │anticipa solutii si de │anticipa solutii si de │
│ │a organiza timpul │a organiza timpul │
│ │propriu sau, dupa caz, │propriu pentru │
│ │al celorlalti, pentru │indeplinirea eficienta │
│ │indeplinirea eficienta │a atributiilor de │
│ │a atributiilor de │serviciu. │
│ │serviciu. │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
9 │Capacitatea de│Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a
│a comunica │transmite si recepta cu│transmite si recepta cu │transmite si recepta cu
│ │usurinta informatiile, │usurinta informatiile, │usurinta informatiile,
│ │in scris si verbal. │in scris si verbal. │in scris si verbal.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
10│Capacitatea de│Capacitatea de a │ │
│a lucra │desfasura activitati │ │
│independent │pentru indeplinirea │ │
│ │atributiilor de │ │
│ │serviciu fara a │ │
│ │solicita coordonare, │ │
│ │cu exceptia cazurilor │ │
│ │in care activitatile │ │
│ │implica luarea unor │ │
│ │decizii care depasesc │ │
│ │limitele de competenta │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
11│Capacitatea de│Capacitatea de a se │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se
│a lucra in │integra intr-o echipa, │integra intr-o echipa, │integra intr-o echipa,
│echipa │de a-si aduce contri- │de a-si aduce contri- │de a-si aduce contri-
│ │butia prin participare │butia prin participare │butia prin participare
│ │efectiva, de a tran- │efectiva, de a tran- │efectiva, de a tran-
│ │smite si de a influenta│smite si de a influenta │smite si de a influenta
│ │idei, pentru realizarea│idei, pentru realizarea │idei, pentru realizarea
│ │obiectivelor acesteia. │obiectivelor acesteia. │obiectivelor acesteia.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
12│Competenta in │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se
│redactare │exprima in scris, │exprima in scris, │exprima in scris,
│ │fluient, clar si concis│fluient, clar si concis │fluient, clar si concis
│ │de a utiliza corect │de a utiliza corect │de a utiliza corect
│ │vocabularul si de a │vocabularul si de a │vocabularul si de a
│ │folosi limbajul │folosi limbajul │folosi limbajul
│ │corespunzator exi- │corespunzator exi- │corespunzator exi-
│ │gentelor care trebuie │gentelor care trebuie │gentelor care trebuie
│ │sa caracterizeze │sa caracterizeze │sa caracterizeze
│ │documentele elaborat. │documentele elaborat. │documentele elaborate.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
13│Capacitatea de│Capacitatea de a │ │
│consiliere │oferi sprijin informa- │ │
│ │tional, cu argumentare │ │
│ │solida, justificata │ │
│ │corespunzator si pre- │ │
│ │zentata in mod adecvat │ │
│ │atunci cand este │ │
│ │solicitat. │ │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
14│Capacitatea │Capacitatea de a oferi │Capacitatea de a oferi │
│de indrumare │informatia adecvata │informatia adecvata │
│ │desfasurarii unei │desfasurarii unei │
│ │anumite activitati si │anumite activitati si │
│ │de a oferi sprijin in │de a oferi sprijin in │
│ │valorificarea acesteia │valorificarea acesteia │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
15│Abilitati in │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a
│utilizarea │utiliza calculatoarele,│utiliza calculatoarele, │utiliza calculatoarele,
│calculatoare- │folosind tehnici │folosind tehnici │folosind tehnici
│lor si a │standard de procesare; │standard de procesare; │standard de procesare;
│altor echi- │capacitatea de a │capacitatea de a │capacitatea de a
│pamente in- │utiliza sisteme speci- │utiliza sisteme speci- │utiliza sisteme speci-
│formatice │fice postului, abili- │fice postului, abili- │fice postului, abili-
│ │tatea de a utiliza │tatea de a utiliza │tatea de a utiliza
│ │alte tipuri de echi- │alte tipuri de echi- │alte tipuri de echi-
│ │pament de birou; │pament de birou; │pament de birou;
│ │copiatoare, faxuri, │copiatoare, faxuri, │copiatoare, faxuri,
│ │proiectoare. │proiectoare. │proiectoare.
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────
16│Respectul │Cunoasterea si apli- │Cunoasterea si apli- │Cunoasterea si apli-
│fata de lege │carea consecventa a │carea consecventa a │carea consecventa a
│si loialita- │regulamentelor speci- │regulamentelor speci- │regulamentelor speci-
│tea fata de │fice activitatii │fice activitatii │fice activitatii
│interesele │curente, precum si │curente, precum si │curente, precum si
│institutiei │sustinerea institutiei │sustinerea institutiei │sustinerea institutiei
│ │si a obiectivelor ei │si a obiectivelor ei │si a obiectivelor ei
│ │prin promovarea poli- │prin promovarea poli- │
│ │ticilor, strategiilor │ticilor, strategiilor │
│ │si a unei imagini │si a unei imagini │
│ │favorabile. │favorabile. │
───┼──────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────
17│Conduita in │Respectarea normelor │Respectarea normelor │Respectarea normelor
│timpul │de disciplina si a │de disciplina si a │de disciplina si a
│serviciului │normelor etice in │normelor etice in │normelor etice in
│ │indeplinirea atri- │indeplinirea atri- │indeplinirea atri-
│ │butiilor si realizarea │butiilor si realizarea │butiilor si realizarea
│ │obiectivelor, in │obiectivelor, in │obiectivelor, in
│ │relatiile cu │relatiile cu │relatiile cu
│ │functionarii publici, │functionarii publici, │functionarii publici,
│ │cu cetatenii, precum si│cu cetatenii, precum si │cu cetatenii, precum si
│ │cu ceilalti beneficiari│cu ceilalti beneficiari │cu ceilalti beneficiari
│ │ai serviciilor pres- │ai serviciilor pres- │ai serviciilor pres-
│ │tate de functionarii │tate de functionarii │tate de functionarii
│ │publici. │publici. │publici.
───┴──────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────



II. Criterii de performanta pentru functionarii publici de conducere




───┬────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
Nr │Criterii de performanta │Definirea criteriului │
crt│ │ │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
1.│Capacitatea de a organiza │Capacitatea de a identifica activitãţile care trebuie │
│ │desfãşurate de structura condusã, delimitarea lor în │
│ │atribuţii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; │
│ │repartizarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor şi a│
│ │obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi │
│ │gradul funcţionarului public. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
2.│Capacitatea de a conduce │Abilitatea de a crea o viziune realistã, de a transpune în│
│ │practica şi de a o susţine; abilitatea de a planifica şi │
│ │administra activitatea unei echipe formate din personali- │
│ │tãţi diferite, cu nivel diferit al capacitãţii de a │
│ │colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a │
│ │adapta stilul de conducere la situaţii diferite, precum şi│
│ │de a acţiona pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor│
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
3.│Capacitatea de │Armonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum │
│coordonare │şi a activitãţilor din cadrul unui compartiment, în │
│ │vederea realizãrii obiectivelor acestuia. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
4.│Capacitatea de control │Capacitatea de supraveghere a modului de transformare a │
│ │deciziilor în soluţii realiste, depistarea deficienţelor │
│ │şi luarea mãsurilor necesare pentru corectarea la timp a │
│ │acestora. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
5.│Capacitatea de a obţine │Capacitatea de a motiva şi de a încuraja dezvoltarea │
│cele mai bune rezultate │performanţelor personalului prin: cunoaşterea aspiraţiilor│
│ │colectivului, asigurarea unei perspective de dezvoltare │
│ │şi a unei atitudini de încredere; aptitudinea de a asculta│
│ │si de a lua în considerare diferite opinii, precum şi de a│
│ │oferi sprijin pentru obţinerea unor rezultate pozitive │
│ │pentru colectiv; recunoaşterea meritelor şi cultivarea │
│ │performanţelor. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
6.│Competenţa decizionalã │Capacitatea de a lua hotãrâri rapid, cu simţ de rãspundere│
│ │şi conform competenţei legale, cu privire la desfãşurarea │
│ │activitãţii structurii conduse. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
7.│Capacitatea de a delega │Capacitatea de a transfera atribuţii personalului din │
│ │subordine care corespunde din punct de vedere legal şi al │
│ │competenţelor proprii, în scopul realizãrii la timp şi în │
│ │mod corespunzãtor a obiectivelor structurii conduse. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
8.│Abilitãţi în gestionarea │Capacitatea de a planifica şi de a administra eficient │
│resurselor umane │activitatea personalului subordonat, asigurând sprijinul │
│ │şi motivarea corespunzãtoare. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
9.│Capacitatea de a dezvolta │Cunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, │
│abilitãţile personalului │inclusiv prin capacitatea de a crea, de a implementa şi │
│ │de a menţine politici de personal eficiente, în scopul │
│ │motivãrii acestuia. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
10.│Competenţa în gestionarea │Capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale şi │
│resurselor locale │financiare alocate. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
11.│Abilitãţi în domeniul │Capacitatea de a identifica nevoile de instruire ale │
│instruirii │personalului din subordine şi de a forma propuneri privind│
│ │tematica şi formele concrete de realizare a instruirii. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
12.│Abilitãţi de mediere şi │Capacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire, │
│negociere │precum şi de a o orienta cãtre o soluţie comun acceptatã, │
│ │ţinând seama de poziţiile diferite ale pãrţilor; │
│ │capacitatea de a planifica şi de a desfãşura interviuri. │
───┼────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
13.│Obiectivitate în apreciere │Corectitudine în luarea deciziilor; imparţialitate în │
│ │evaluarea personalului din subordine şi în modul de │
│ │acordare a recompenselor pentru rezultatele deosebite în │
│ │activitate. │
───┼────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
14.│Criteriile de performanţã pentru funcţionarii publici de execuţie din clasa I, │
│prevãzute la pct. I.1, I.2, I.3, I,6, I.7, I.8, I.9, I.10, I.11, I.13, I.14, I.15, │
│I.16, I.17 se aplicã şi la evaluarea performanţelor funcţionarilor publici de conducere│
───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



____________
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice