Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII DE PERFORMANTA din 14 septembrie 2004  privind structura organizatorica si dotarea serviciilor profesioniste pentru situatii de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII DE PERFORMANTA din 14 septembrie 2004 privind structura organizatorica si dotarea serviciilor profesioniste pentru situatii de urgenta

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 958 din 19 octombrie 2004
CAP. I
Criterii generale

ART. 1
Structura organizatoricã şi dotarea serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţã, constituite conform legii ca inspectorate judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã, se realizeazã pe baza criteriilor de performanţã referitoare la mãrimea şi particularitãţile zonelor de competenţã, categoriile şi tipurile de riscuri potenţiale, amplasarea, dimensionarea, capacitatea şi operabilitatea structurilor şi a subunitãţilor acestora.
ART. 2
(1) Dimensionarea structurilor serviciilor de urgenţã profesioniste se face pe baza urmãtoarelor criterii generale:
a) tipurile de riscuri identificate în profil teritorial;
b) principalele caracteristici fizico-geografice ale unitãţilor administrativ-teritoriale;
c) numãrul, mãrimea localitãţilor, modul de amplasare în teritoriu şi numãrul de locuitori al acestora;
d) starea cãilor de comunicaţii rutiere şi gradul de practicabilitate al acestora;
e) existenţa şi posibilitãţile de acces la sursele de alimentare cu apã pentru stingerea incendiilor;
f) numãrul, mãrimea, vulnerabilitatea şi importanţa obiectivelor economico-sociale şi a instituţiilor publice;
g) densitatea, mãrimea şi comportarea la foc sau la alte riscuri a construcţiilor;
h) numãrul, mãrimea şi complexitatea lucrãrilor de investiţii, precum şi încadrarea acestora în categoriile de obiective supuse avizãrii sau autorizãrii privind prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia civilã;
i) volumul lucrãrilor inginereşti speciale ce se executã pe linie de protecţie civilã;
j) numãrul, categoriile şi capacitatea operaţionalã a serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţã din zona de competenţã;
k) numãrul şi categoriile de persoane ce necesitã a fi pregãtite privind managementul situaţiilor de urgenţã;
l) specificul intervenţiilor;
m) necesitatea existenţei rezervelor pentru intervenţii în situaţii de urgenţã;
n) numãrul, capacitatea şi dispunerea adãposturilor de protecţie civilã;
o) concluziile reieşite din Planul de analizã şi acoperire a riscurilor.
(2) Structurile din subordinea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, altele decât cele prevãzute la alin. (1), se organizeazã având compunere diferitã, în raport cu sarcinile şi atribuţiile stabilite prin lege, precum şi cu cele specifice.
(3) Centrul operaţional al inspectoratului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã se dimensioneazã potrivit necesitãţilor operative şi volumului sarcinilor de îndeplinit, avându-se în vedere dispoziţiile legale în vigoare privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţã profesioniste.
(4) Inspecţia de prevenire se dimensioneazã în raport cu volumul, complexitatea, diversitatea şi specificul activitãţilor pe care le desfãşoarã, avându-se în vedere asigurarea unui numãr de 4-6 inspectori la 100.000 de locuitori. În cazul zonelor de competenţã cu activitate economicã dezvoltatã, cu obiective turistice ori zone cu aflux mare de persoane în sezonul estival, numãrul inspectorilor va fi stabilit avându-se în vedere şi necesitãţile muncii preventive în obiectivele/zonele de acest gen.
(5) Structurile logistice se dimensioneazã în funcţie de numãrul structurilor pe care le are în organicã inspectoratul judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã, precum şi în raport cu mãrimea şi atribuţiile aparatului operativ, administrativ şi tehnic al acestuia.
(6) Structurile de intervenţie se dimensioneazã în funcţie de atribuţiile stabilite, de mãrimea raionului de intervenţie sau de importanţa obiectivului dat în responsabilitate şi avându-se în vedere dispoziţiile legale în vigoare privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţã profesioniste.
(7) Celelalte structuri şi compartimente ale inspectoratului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã se organizeazã în funcţie de atribuţiile tehnice şi/sau administrative pe care le îndeplinesc.
ART. 3
Ierarhizarea componentelor din inspectoratul judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã are caracter:
a) profesional, potrivit legilor speciale, statutului personalului şi reglementãrilor emise în acest sens;
b) operativ, potrivit regulamentelor de organizare, desfãşurare şi conducere a misiunilor, operaţiunilor şi activitãţilor preventive şi de intervenţie;
c) administrativ, potrivit prevederilor statutului funcţionarilor publici sau al funcţionarilor publici cu statut special şi ale dispoziţiilor referitoare la personalul contractual;
d) tehnic, potrivit sarcinilor instituţiei şi misiunilor specifice, în baza reglementãrilor referitoare la organizarea, conducerea şi desfãşurarea activitãţilor de asigurare materialã, tehnicã şi financiarã.
ART. 4
Inspectoratul judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã îşi desfãşoarã activitatea într-o zonã de competenţã, aceasta reprezentând porţiunea din teritoriul naţional în care inspectoratul îşi exercitã atribuţiile, potrivit legii.
ART. 5
(1) Ierarhizarea structurilor de intervenţie din organica inspectoratelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã este urmãtoarea:
a) grupul de intervenţie este unitatea care primeşte ca zonã de responsabilitate o porţiune din zona de competenţã a inspectoratului şi are în subordine 3-4 subunitãţi de valoare detaşament special, detaşament şi/sau secţie/staţie/pichet;
b) detaşamentul special are în compunere un numãr variabil de echipaje de intervenţie şi alte structuri specializate. Se constituie, de regulã, la obiective de importanţã deosebitã sau pentru îndeplinirea unor misiuni de complexitate sporitã, în condiţii de risc ridicat;
c) detaşamentul are în subordine 7-8 echipaje de intervenţie;
d) secţia de pompieri, de protecţie civilã sau mixtã are în organicã 5-6 echipaje de intervenţie;
e) staţia de intervenţie are în subordine 3-4 echipaje de intervenţie;
f) pichetul are în subordine 1-2 echipaje de intervenţie;
g) echipajul/echipa de intervenţie specific/specificã fiecãrei/fiecãrui autospeciale/utilaj reprezintã modulul de bazã al subunitãţii. Acesta/aceasta se constituie în baza instrucţiunilor tehnice de exploatare ale autospecialelor/utilajului.
(2) În raport cu natura riscurilor şi frecvenţa lor de manifestare se constituie subunitãţi specializate de pompieri, protecţie civilã şi mixte, altele decât cele specificate la alin. (1) lit. d).
(3) Pentru fiecare subunitate (detaşament special, detaşament, secţie, staţie, pichet) se stabileşte un raion de intervenţie sau un obiectiv de importanţã deosebitã. În funcţie de specificul detaşamentului special, acesta poate sã îndeplineascã atribuţii în toatã zona de responsabilitate/competenţã sau în afara acesteia, fãrã a i se stabili un raion de intervenţie/obiectiv dat în responsabilitate. Echipajele/echipele de intervenţie îndeplinesc atribuţii, de regulã, în cadrul raioanelor de intervenţie/zonelor de competenţã, în sectoare sau puncte de lucru.

CAP. II
Criterii operaţionale

ART. 6
(1) La amplasarea în teritoriu a subunitãţilor specializate se ţine seama de urmãtoarele criterii operaţionale:
a) timpul de alertare 1-3 minute, în funcţie de anotimp, în timpul zilei sau noaptea;
b) timpul de rãspuns în obiectivele şi localitãţile în care sunt dislocate permanent subunitãţile:
b1) în obiectivele publice de importanţã deosebitã şi cu risc ridicat - între 5 şi 15 minute;
b2) în localitãţile de dislocare - între 5 şi 25 de minute;
b3) în localitãţile din raionul de intervenţie - între 15 şi 35 de minute;
c) raza medie a raionului de intervenţie - între 15 şi 30 de kilometri;
d) viteza medie de deplasare a autospecialelor - 60 km/orã.
(2) Criteriile operaţionale prevãzute la alin. (1) se coreleazã cu cel al complementaritãţii, dat de existenţa în raionul de intervenţie a serviciilor publice şi/sau private pentru situaţii de urgenţã, cu care se coopereazã. În aplicarea criteriului complementaritãţii se au în vedere: numãrul şi capacitatea operaţionalã a serviciilor publice şi/sau private pentru situaţii de urgenţã; starea de întreţinere şi exploatare a tehnicii de intervenţie din dotarea serviciilor publice şi/sau private pentru situaţii de urgenţã; modul de încadrare cu personal şi specificul programului de lucru al acestuia; timpii operativi de alertare şi rãspuns în sectoarele de competenţã ale serviciilor respective.
(3) Principalele activitãţi şi operaţiuni ce se executã de subunitãţile specializate de intervenţie, precum şi procedurile de lucru se stabilesc prin reglementãri care se aprobã conform competenţelor.

CAP. III
Cerinţe privind dotarea

ART. 7
Dotarea inspectoratelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã şi a celorlalte structuri din subordinea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã se face ţinându-se seama de urmãtoarele cerinţe:
a) acoperirea riscurilor din zonele de competenţã din punct de vedere preventiv şi operaţional, avându-se în vedere concluziile reieşite din Planul de analizã şi acoperire a riscurilor;
b) corelarea cu specificul atribuţiilor stabilite prin lege şi posibilitatea extinderii sferei de activitate din domeniul situaţiilor de urgenţã;
c) executarea oportunã a misiunilor, operaţiunilor şi acţiunilor specifice;
d) participarea la operaţiuni de intervenţie specifice, la nivel naţional şi/sau în afara României, la solicitare sau conform acordurilor la care România este parte;
e) interoperabilitatea cu celelalte structuri destinate apãrãrii vieţii, bunurilor şi protecţiei mediului, din zonele de competenţã vecine sau din afara spaţiului naţional ori din zonele de frontierã limitrofe;
f) adaptabilitatea din punctul de vedere al organizãrii şi desfãşurãrii acţiunilor de intervenţie;
g) asigurarea acoperirii din punctul de vedere al comunicaţiilor şi informaticii a zonelor de competenţã;
h) asigurarea necesarului de mijloace pentru formarea şi pregãtirea continuã/specializarea personalului;
i) asigurarea modernizãrii mijloacelor de intervenţie şi protecţie în raport cu evoluţia acestora la nivel european şi mondial;
j) exploatarea eficientã a mijloacelor destinate îndeplinirii atribuţiilor specifice;
k) optimizarea raportului dintre dotarea şi posibilitãţile de acţiune ale mijloacelor tehnice şi numãrul personalului de deservire;
l) efectuarea operaţiunilor şi lucrãrilor de verificare, întreţinere, reparaţii sau de conservare din competenţã;
m) asigurarea condiţiilor adecvate de adãpostire şi depozitare a mijloacelor;
n) prestarea de calitate a serviciilor specializate.
ART. 8
(1) Dotarea subunitãţilor cu mijloace de intervenţie se face avându-se în vedere ca o autospecialã pentru lucrul cu apã şi spumã sã revinã, de regulã, la 10.000-12.000 de locuitori din raionul de intervenţie, iar la nivelul fiecãrei subunitãţi sã existe cel puţin câte o autospecialã având dotarea necesarã pentru executarea operaţiunilor de descarcerare şi a cercetãrii de specialitate.
(2) În cazul în care în unele porţiuni ale raionului de intervenţie al subunitãţii nu sunt organizate servicii publice private sau voluntare pentru situaţii de urgenţã care dispun de autospeciale de intervenţie, la dotarea acestora se va avea în vedere ca o autospecialã pentru lucrul cu apã şi spumã sã revinã la 4.500-5.000 de locuitori.
(3) Dotarea subunitãţilor cu autospeciale şi alte categorii de materiale destinate îndeplinirii atribuţiilor pe linie de protecţie civilã se face conform prevederilor anexelor nr. 3 şi 4 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2000 privind înfiinţarea formaţiunilor de protecţie civilã pentru intervenţie de urgenţã în caz de dezastre, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 448/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi în raport cu riscurile existente la nivelul zonei de competenţã.
ART. 9
Structurile operative şi celelalte instituţii subordonate Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã trebuie sã dispunã de spaţii dotate adecvat pentru: lucru, pregãtire, cazare, prepararea şi servirea hranei; gararea, adãpostirea şi întreţinerea mijloacelor de intervenţie şi a celorlalte mijloace avute la dispoziţie; depozitarea bunurilor; acordarea asistenţei medicale; asigurarea independenţei alimentãrii cu energie electricã în caz de nevoie; întreţinerea lenjeriei; desfãşurarea concursurilor profesionale şi a programului de instrucţie.
ART. 10
Pentru nevoi de decontaminare chimicã şi radioactivã, la nivelul fiecãrui inspectorat judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã se asigurã încadrarea cu personal specializat şi dotarea cu 1-2 autospeciale de decontaminare a personalului şi 1-2 autospeciale de decontaminare a terenului, tehnicii şi instalaţiilor.
ART. 11
Pentru nevoi de intervenţie în caz de dezastre, la nivelul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã Bucureşti, Bacãu, Cluj şi Dolj, se constituie subunitãţi de intervenţie dotate cu tehnicã şi utilaje grele, cãrora li se arondeazã un numãr variabil de judeţe, în funcţie de timpul de rãspuns.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016