Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONVENTIE din 25 noiembrie 1999  intre Guvernul Romaniei si Guvernul Federatiei Ruse privind cooperarea si schimbul de informatii in domeniul combaterii incalcarii legislatiei fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONVENTIE din 25 noiembrie 1999 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Federatiei Ruse privind cooperarea si schimbul de informatii in domeniul combaterii incalcarii legislatiei fiscale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 12 aprilie 2000
Guvernul României şi Guvernul Federaţiei Ruse, denumite în continuare pãrţi,
conducandu-se dupã legislaţia nationala şi dupã obligaţiile internaţionale ale statelor lor,
pornind de la interesul reciproc în soluţionarea eficienta a sarcinilor legate de prevenirea, identificarea şi combaterea incalcarilor legislaţiei fiscale şi în asigurarea securitãţii economice a statelor lor,
acordand o mare importanta utilizãrii în aceste scopuri a tuturor posibilitãţilor legale,

au convenit asupra urmãtoarelor:

ART. 1
Obiectul convenţiei
1. Obiectul prezentei convenţii îl reprezintã colaborarea dintre organele competente ale pãrţilor în scopul organizãrii luptei eficiente impotriva incalcarilor legislaţiei fiscale.
2. Prezenta convenţie nu afecteazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor, rezultate din înţelegerile internaţionale referitoare la acordarea asistenţei juridice în cazuri civile şi penale, la care sunt pãrţi România şi Federaţia Rusa.
ART. 2
Terminologie
Pentru scopurile acestei convenţii, termenii folosiţi înseamnã:
- autoritatea competenta:
● din partea romana - Garda financiarã;
● din partea rusa - Serviciul Federal al Poliţiei Fiscale a Federaţiei Ruse.
În cazul schimbãrii denumirii oficiale a autoritãţilor competente, pãrţile îşi vor notifica imediat aceasta schimbare;
- încãlcãri ale legislaţiei fiscale - infracţiuni şi/sau contravenţii în sfera legislaţiei fiscale, a cãror combatere intra în atribuţiile autoritãţilor competente ale pãrţilor.
ART. 3
Forme de cooperare
1. În cadrul prezentei convenţii pãrţile utilizeazã urmãtoarele forme de cooperare:
- schimbul de informaţii privind încãlcarea legislaţiei fiscale de cãtre persoane juridice şi fizice;
- cooperarea în implementarea mãsurilor îndreptate spre prevenirea, identificarea şi combaterea incalcarilor legislaţiei fiscale;
- prezentarea de copii de pe documentele în baza cãrora se realizeazã impunerea persoanelor juridice şi fizice;
- schimbul de informaţii cu privire la sistemele fiscale naţionale, la modificãrile şi completãrile legislaţiei fiscale, precum şi la recomandãrile metodologice privind organizarea luptei impotriva incalcarilor legislaţiei fiscale;
- schimbul de experienta privind crearea şi funcţionarea sistemelor informationale utilizate în lupta impotriva incalcarilor legislaţiei fiscale;
- coordonarea acţiunilor privind problemele apãrute în procesul de colaborare, inclusiv înfiinţarea de grupe de lucru şi schimbul de reprezentanţi;
- acordarea de sprijin în pregãtirea şi reciclarea cadrelor;
- desfãşurarea de conferinţe şi seminarii cu caracter ştiinţific şi practic, pe probleme ale combaterii incalcarilor legislaţiei fiscale.
Prezenta convenţie nu impiedica pãrţile sa elaboreze şi sa dezvolte şi alte forme reciproc acceptabile de cooperare.
2. În problemele legate de aplicarea prevederilor prezentei convenţii autoritãţile competente ale pãrţilor vor colabora direct.
ART. 4
Schimbul de informaţii privind încãlcãrile legislaţiei fiscale
1. Schimbul de informaţii privind încãlcãrile legislaţiei fiscale se va referi la:
- sustragerea de la impozitare a veniturilor persoanelor juridice şi fizice, cu indicarea mijloacelor utilizate în cazul incalcarilor legislaţiei fiscale;
- deschiderea conturilor în bãnci cu capital privat şi de stat de cãtre persoanele juridice şi fizice, dacã exista o baza sa se presupunã ca în aceste conturi se afla sume sustrase de la impozitare;
- determinarea cuantumului bazei de impozitare şi a sumelor ce urmeazã sa fie impuse persoanelor juridice şi fizice care incalca legislaţia fiscalã; precum şi
- alte probleme legate de prevenirea, identificarea şi combaterea incalcarilor legislaţiei fiscale.
2. Informaţiile prevãzute la pct. 1 vor fi prezentate de autoritatea competenta a unei pãrţi, la solicitarea autoritãţii competente a celeilalte pãrţi, în condiţiile în care informaţiile prezentate nu contravin legislaţiei naţionale şi intereselor de stat ale partii cãtre care s-a îndreptat solicitarea.
Dacã autoritatea competenta a uneia dintre pãrţi considera ca deţine informaţii care prezintã interes pentru autoritatea competenta a celeilalte pãrţi, ea poate prezenta aceste informaţii din proprie initiativa.
ART. 5
Desfãşurarea acţiunilor
Cooperarea dintre autoritãţile competente ale pãrţilor pentru aplicarea mãsurilor privind prevenirea, identificarea şi combaterea incalcarilor legislaţiei fiscale, în legatura cu persoanele care savarsesc sau sunt suspecte de astfel de încãlcãri ale legislaţiei fiscale, va include planuri comune, coordonarea folosirii de forte şi mijloace, schimbul de informaţii cu privire la stadiul şi rezultatele desfãşurãrii acestor mãsuri.
ART. 6
Prezentarea de copii de pe documente
Autoritãţile competente ale pãrţilor îşi vor prezenta una alteia, la cerere, copii de pe documentele privind impunerea diferitelor persoane juridice şi fizice (chitanţe, scrisori de trasura, contracte, certificate şi alte documente), precum şi de pe documentele pe probleme care au legatura cu încãlcarea legislaţiei fiscale.
ART. 7
Schimbul de materiale cu caracter juridic
Autoritãţile competente ale pãrţilor vor realiza schimb de informaţii cu privire la sistemele fiscale naţionale, bazele legale privind lupta impotriva incalcarilor legislaţiei fiscale şi se vor informa reciproc despre modificãrile legislaţiei fiscale dupã adoptarea actelor normative noi sau dupã introducerea de modificãri şi completãri în acte normative în vigoare.
ART. 8
Cooperarea în domeniul asigurãrii informationale
Autoritãţile competente ale pãrţilor vor realiza schimb de experienta, de metodologii şi materiale ştiinţifice în domeniul creãrii şi functionarii sistemelor informationale utilizate în organizarea combaterii incalcarilor legislaţiei fiscale.
ART. 9
Schimbul de experienta şi acordarea de sprijin în pregãtirea cadrelor
Autoritãţile competente ale pãrţilor vor colabora pentru pregãtirea şi reciclarea personalului, desfãşurarea de cercetãri ştiinţifice comune, conferinţe şi seminarii stiintifico-practice pe probleme actuale ale combaterii incalcarilor legislaţiei fiscale şi, de asemenea, vor efectua schimburi de specialişti.
Formele concrete de realizare a colaborãrii respective şi, în special, finanţarea acesteia se stabilesc prin acorduri corespunzãtoare încheiate între autoritãţile competente ale pãrţilor.
ART. 10
Forma şi conţinutul solicitãrii
1. Solicitarea de informaţii trebuie trasmisa în forma scrisã sau prin utilizarea mijloacelor tehnice de transmitere a textelor.
În cazuri urgente poate fi acceptatã şi o solicitare verbalã transmisã telefonic, dar care trebuie imediat confirmatã în forma scrisã.
În cazul utilizãrii mijloacelor tehnice de transmitere a textelor, precum şi atunci când apar îndoieli cu privire la autenticitatea sau conţinutul solicitãrii primite, autoritatea competenta solicitatã poate cere o confirmare în forma scrisã.
2. Solicitarea de informaţii trebuie sa cuprindã:
- numele autoritãţii competente solicitante;
- numele autoritãţii competente solicitate;
- rezumatul solicitãrii şi fundamentarea acesteia;
- alte date necesare pentru îndeplinirea solicitãrii.
Pentru cazurile penale, pe lângã acestea se indica:
- scurta descriere a circumstanţelor actuale ale cazului;
- calificarea infracţiunii în conformitate cu legislaţia statului partii solicitante;
- mãrimea prejudiciului cauzat.
ART. 11
Executarea solicitãrii
1. Solicitarea va fi data în lucru fãrã întârziere. Autoritatea competenta solicitatã poate cere clarificãri, date suplimentare, dacã acestea îi sunt necesare pentru executarea solicitãrii.
2. Dacã este imposibila executarea solicitãrii, autoritatea competenta solicitatã va notifica neîntârziat despre aceasta autoritatea competenta care a formulat cererea.
3. Dacã executarea solicitãrii poate aduce prejudicii suveranitãţii sau securitãţii statului ori contravine legislaţiei statului partii cãtre care s-a îndreptat solicitarea, aceasta va fi refuzatã.
Autoritãţii competente a partii solicitante i se vor notifica motivele refuzului executãrii solicitãrii.
ART. 12
Limbile de lucru
Atât solicitarea de informaţii, cat şi rãspunsul la aceasta se vor întocmi în limba convenitã de autoritãţile competente ale pãrţilor.
ART. 13
Utilizarea informaţiilor
Autoritãţile competente ale pãrţilor garanteazã confidenţialitatea informaţiilor referitoare la problemele legate de prevenirea, identificarea şi combaterea incalcarilor legislaţiei fiscale.
Informaţia obţinutã în cadrul acestei convenţii nu poate fi predatã unei terţe pãrţi fãrã acordul scris al autoritãţii competente furnizoare a acestei informaţii.
ART. 14
Cheltuieli
1. Autoritãţile competente ale pãrţilor suporta cheltuielile legate de îndeplinirea solicitãrilor pe teritoriul propriului stat.
2. La intalnirile planificate, dacã nu se convine în scris altfel, autoritatea competenta a partii primitoare asigura toate cheltuielile legate de şederea delegaţiei autoritãţii competente a celeilalte pãrţi pe teritoriul propriului stat, iar autoritatea competenta trimitatoare suporta cheltuielile privind plata transportului.
Pentru desfãşurarea intalnirilor extraordinare toate cheltuielile sunt suportate de autoritatea competenta a partii care este iniţiatoare a acţiunii.
3. Deplasarile reprezentanţilor autoritãţii competente a partii care transmite solicitarea se efectueazã cu acordul preliminar al autoritãţii competente a partii solicitate.
ART. 15
Soluţionarea divergentelor
Toate divergenţele care apar în cursul aplicãrii prezentei convenţii vor fi soluţionate pe calea negocierilor între autoritãţile competente ale pãrţilor.
ART. 16
Intrarea în vigoare şi încetarea valabilitãţii convenţiei
1. Pãrţile îşi notifica reciproc, pe canale diplomatice, îndeplinirea tuturor procedurilor interne necesare pentru intrarea în vigoare a prezentei convenţii.
Prezenta convenţie intra în vigoare în a 15-a zi dupã primirea ultimei notificãri.
2. Fiecare parte poate sa înceteze valabilitatea prezentei convenţii prin remiterea pe canale diplomatice a unei notificãri scrise despre aceasta, cu cel puţin 6 luni înainte de sfârşitul oricãrui an calendaristic, începând cu al 5-lea an urmãtor celui în care prezenta convenţie a intrat în vigoare.
Semnatã la Moscova la 25 noiembrie 1999, în doua exemplare, fiecare în limbile romana şi rusa, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Ion Tomescu,
comisar general
al Garzii financiare

Pentru Guvernul Federaţiei Ruse,
V. F. Soltaganov,
director general
al Serviciului Federal
al Poliţiei Fiscale a
Federaţiei Ruse

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016