Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONVENTIE din 1 septembrie 1992  intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ungare privind preluarea persoanelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONVENTIE din 1 septembrie 1992 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ungare privind preluarea persoanelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 261 din 16 septembrie 1994

Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare,
animate de dorinta de a reglementa, în spiritul raporturilor de buna vecinãtate, preluarea la punctele de trecere a frontierei romano-ungare a persoanelor care au trecut ilegal sau a cãror şedere a devenit ilegala,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
(1) Pãrţile contractante vor reprimi pe teritoriul lor, fãrã formalitãţi deosebite, la solicitarea celeilalte pãrţi contractante, proprii lor cetãţeni, în mãsura în care nu întrunesc condiţiile legale de intrare sau de şedere şi se poate dovedi fãrã dubiu sau prezuma ca aceste persoane sînt cetãţeni ai partii contractante solicitate.
(2) Partea contractantã solicitanta va reprimi pe teritoriul sau, în aceleaşi condiţii, persoanele care, în urma verificãrilor ulterioare, se constata ca nu dispun de cetãţenia partii contractante solicitate în momentul iesirii de pe teritoriul partii contractante solicitante.
(3) Dacã partea contractantã solicitanta nu poate dovedi cetãţenia, fãrã dubiu, la cererea acesteia, reprezentanta diplomaticã sau consularã a celeilalte pãrţi contractante va întreprinde mãsuri pentru clarificarea fãrã intirziere, cel mai tirziu în termen de 10 zile, dacã persoana care urmeazã sa fie predatã poseda cetãţenia partii contractante respective. În aceasta situaţie, rãspunsul partii contractante solicitate este hotaritor.
(4) Intenţia de transportare la domiciliu a unei persoane din categoria celor prevãzute la alin. (1) şi (2), care, datoritã stãrii sãnãtãţii sau virstei, necesita îngrijire medicalã, se comunica reprezentantei diplomatice sau consulare a celeilalte pãrţi contractante. Dupã 10 zile de la prezentarea comunicãrii, rãspunsul este obligatoriu cu privire la locul şi data cînd va efectua primirea.
(5) Fiecare parte contractantã suporta cheltuielile rezultate din aplicarea acestui articol, intervenite pe teritoriul propriu.
ART. 2
(1) Pãrţile contractante îşi asuma obligaţia de a prelua strãinii aparţinînd unei terţe tari care, înaintea trecerii ilegale a frontierei romano-ungare, au avut un titlu legal de şedere pe teritoriul partii contractante solicitate.
(2) Obligaţia reprimirii menţionate la alin. (1) nu se referã la persoanele care, deşi au intrat ilegal pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, se afla în posesia unei vize sau titlu de şedere, valabile, eliberate de partea contractantã solicitanta sau care, dupã intrarea pe teritoriul acestei pãrţi, au obţinut dreptul de şedere legalã, sau cãrora li s-a acordat statutul de refugiat, conform Convenţiei de la Geneva din 1951 privind refugiatii.
(3) Cererea privind preluarea se poate inainta oricind în intervalul de 90 de zile de la intrarea ilegala a cetãţeanului terţei tari. Cererea trebuie sa cuprindã personale ale persoanei care trebuie sa fie predatã, precum şi datele doveditoare privind trecerea frauduloasã a frontierei de stat comune.
(4) Rãspunsul la cererea de preluare trebuie dat în termen de 72 de ore de la prezentarea acesteia.
Cetãţeanul terţei tari va fi preluat, de cãtre partea contractantã solicitatã, pe baza de declaraţie de primire.
(5) În mãsura în care, ulterior, se constata ca cetãţeanul terţ nu a trecut ilegal frontiera de pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, acesta trebuie luat înapoi în interval de 30 de zile de la data predãrii.
(6) Dacã persoana care urmeazã sa fie predatã nu dispune de suficiente mijloace materiale, partea contractantã solicitanta va suporta cheltuielile de transport pînã la frontiera comuna.
ART. 3
(1) Fiecare parte contractantã, la solicitarea celeilalte pãrţi contractante, va prelua pentru tranzitare cetãţenii terţelor tari, care nu au cetãţenia nici uneia dintre pãrţile contractante, dacã este asigurata preluarea în ţara de destinaţie, respectiv în ţãrile de tranzit.
(2) Nu solicita tranzitarea, respectiv aceasta poate fi refuzatã, dacã cetãţeanul unei terţe tari face dovada ori se prezuma ca:
a) este expus, în ţara de destinaţie sau în ţãrile de tranzit, la un tratament inuman, ori viata sau libertatea îi sînt puse în pericol pe motive rasiale, religioase, naţionale sau politice sau este condamnat la moarte; respectiv,
b) este intentatã o acţiune penalã impotriva sa în ţara solicitatã, în ţãrile de tranzit sau în ţara de destinaţie.
(3) Solicitarea privind tranzitarea va fi înaintatã şi rezolvatã prin legatura directa între Ministerul de Interne al României şi Ministerul de Interne al Republicii Ungare. Solicitarea trebuie sa cuprindã, în afarã datelor personale ale cetãţeanului terţei tari, şi declaraţia ca potrivit alin. (1) condiţiile sînt date şi necunoscute, iar potrivit alin. (2), motivele refuzãrii.
(4) Dacã partea solicitatã refuza cererea din cauza neîntrunirii condiţiilor necesare, atunci ea va trebui sa comunice celeilalte pãrţi contractante motivele refuzului.
(5) Cetãţenii unei terţe tari pot fi returnati partii contractante solicitante, dacã ulterior devin cunoscute asemenea fapte sau intervin asemenea împrejurãri care fac irealizabila tranzitarea. Dupã comunicarea acestor motive, partea contractantã solicitanta este obligatã sa reprimeasca de îndatã persoanele predate anterior pentru tranzitare.
(6) Cheltuielile privind tranzitarea şi, eventual, returnarea cetãţenilor terţei tari, vor fi suportate de partea contractantã solicitanta. Rambursarea cheltuielilor de cãtre partea contractantã solicitanta trebuie efectuatã în intervalul de 30 de zile de la primirea documentelor justificative de la partea contractantã solicitatã.
ART. 4
Pãrţile contractante vor asigura tranzitarea pe teritoriul lor, la cererea unei terţe tari, a cetãţenilor celeilalte pãrţi contractante, dacã sînt îndeplinite condiţiile de tranzitare şi preluare.
Cheltuielile nu vor fi suportate de partea contractantã primitoare.
ART. 5
În baza prezentei convenţii predarea persoanelor se poate realiza prin punctele de trecere de la frontiera romano-ungara deschise traficului internaţional de persoane, precum şi pe aeroporturile internaţionale ale pãrţilor contractante.
ART. 6
(1) Pentru punerea în aplicare a prezentei convenţii, ministerele de interne ale celor doua pãrţi contractante vor conveni asupra modalitãţilor de informare reciprocã, procedura de urmat, datele, actele, precum şi dovezile necesare.
(2) Modalitãţile de rambursare a cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor art. 3 alin. (6) vor fi convenite de organele de resort ale celor doua pãrţi contractante.
ART. 7
(1) Aplicarea prezentei convenţii poate fi suspendatã temporar de oricare dintre cele doua pãrţi contractante din motive de ordine publica, securitate sau sãnãtate publica. La introducerea şi la încetarea unor asemenea mãsuri, cealaltã parte contractantã va trebui sa fie informatã fãrã intirziere pe cale diplomaticã.
(2) Prevederile de la alin. (1) nu se aplica în ce priveşte preluarea cetãţenilor proprii.
ART. 8
(1) Prezenta convenţie intra în vigoare la 30 de zile dupã ce pãrţile contractante se vor informa reciproc în scris ca au fost îndeplinite procedurile legale interne în vigoare.
(2) Convenţia se încheie pe o perioada nedeterminatã şi rãmîne în vigoare în mãsura în care nici una dintre pãrţile contractante nu o denunta, în scris, pe cale diplomaticã. În acest caz, convenţia îşi înceteazã valabilitatea la 30 de zile dupã primirea comunicãrii.
Încheiatã la Bucureşti la 1 septembrie 1992, în doua exemplare originale, în limbile romana şi maghiara, ambele texte avînd aceeaşi valabilitate.

În numele Guvernului României,
Victor Babiuc

În numele Guvernului Republicii Ungare,
Peter Boross
-------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016