Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONVENŢIE din 29 martie 2024  privind implementarea componentei RURAL PLUS    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CONVENŢIE din 29 martie 2024 privind implementarea componentei RURAL PLUS

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 298 bis din 4 aprilie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 622/128/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 4 aprilie 2024.
──────────

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Ministerul │F.G.C.R. I.F.N. │
│Finanţelor │S.A. │
│Nr. ……../…….. │Nr. ……./……. │
└───────────────────┴──────────────────┘

    Încheiată în temeiul art. 12 alin. (1) din Anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024 pentru aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS, între:
        Ministerul Finanţelor, autoritate a administraţiei publice centrale, cu sediul în municipiul Bucureşti, B-dul. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, reprezentat de .........., în calitate de ............., denumit în continuare MF,
        şi
        Fondul de Garantare a Crediului Rural IFN SA, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Occidentului nr. 5, sectorul 1, înmatriculat în Registrul Comerţului sub nr. J40/3050/1994, Cod Unic de Înregistrare 5439903, înregistrat în Registrul General BNR nr.: RG-PJR-41-090173/2007, Registul Special BNR nr. RS-PJR-41-090029/2007, reprezentat de ............, în calitate de ............... şi de .............., în calitate de ............, denumit în continuare F.G.C.R..
        În scopul derulării Componentei RURAL PLUS a schemei de ajutor de stat IMM PLUS părţile convin încheierea prezentei convenţii de implementare, în condiţiile prevăzute în continuare.
    CAP. I
    Obiectul convenţiei
    ART. 1
     Prezenta convenţie reglementează termenii şi condiţiile mandatului acordat F.G.C.R. de către MF, precum şi drepturile şi obligaţiile părţilor privind acordarea, monitorizarea, raportarea, executarea garanţiilor şi acordarea granturilor prevăzute în Schema de ajutor de stat IMM PLUS, aprobată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024 pentru aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS, denumită în continuare O.U.G. nr. 18/2024.

    ART. 2
    (1) Componenta RURAL PLUS, denumit în continuare Componentă, este un program multianual de susţinere a beneficiarilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar, precum şi în domeniul comerţului cu produse agricole, piscicole şi produse alimentare, cu excepţia băuturilor alcoolice şi a tutunului;, în contextul crizei provocată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.
    (2) Componenta constă în acordarea de garanţii de stat în favoarea fiecărui beneficiar participant în cadrul Componentei RURAL PLUS pentru unul sau mai multe credite pentru realizarea de investiţii şi/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către stat, prin Ministerul Finanţelor, în procent de maximum 90% din valoarea finanţării, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului garantat.
    (3) Pentru beneficiarii din sectorul alimentar, precum şi în domeniul comerţului cu produse agricole, piscicole şi produse alimentare, cu excepţia băuturilor alcoolice şi a tutunului, în cazul creditelor de investiţii, valoarea maximă cumulată a finanţărilor este de 10.000.000 lei, iar pentru creditele/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru valoarea maximă cumulată a finanţărilor este de 5.000.000 lei, fără a depăşi pe beneficiar 10.000.000 lei. Pentru beneficiarii din domeniile agriculturii, pescuitului şi acvaculturii în cazul creditelor de investiţii, valoarea maximă cumulată a finanţărilor este de 5.000.000 lei, iar pentru creditele/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru valoarea maximă cumulată a finanţărilor este de 5.000.000 lei, fără a depăşi pe beneficiar 5.000.000 lei.
    (4) Durata maximă a finanţărilor în cazul creditelor de investiţii este de 72 de luni, fără posibilitate de prelungire. În cazul refinanţării creditelor de investiţii, maturitatea creditului acordat nu poate depăşi 72 de luni de la momentul acordării iniţiale.
    (5) Durata maximă a finanţărilor în cazul creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru este de 36 de luni, fără posibilitatea de prelungire, urmând ca în ultimele 12 luni de valabilitate a garanţiei rambursarea creditului să se facă în rate pe baza unui grafic de rambursare. În cazul refinanţării creditelor/liniilor de credit pentru finanţarea capital de lucru, maturitatea creditului acordat nu poate depăşi 36 luni de la momentul acordării iniţiale cu obligativitate ca, în cel puţin ultimele 12 luni de valabilitate a garanţiei sa aplice graficul de rambursare în rate fără posibilitatea beneficiarului de a efectua trageri/utiliza sume din credit.
    (6) În cazul creditelor de investiţii acordate beneficiarilor Componentei RURAL PLUS, instituţiile de credit acordă, la solicitarea beneficiarului, o perioadă de graţie de maximum 18 de luni pentru rambursarea principalului.
    (7) Pentru creditele prevăzute la alin. (2), MF plăteşte din bugetul Ministerul Finanţelor - Acţiuni generale, în cadrul schemei de ajutor de stat asociate acestei Componente, granturile acordate beneficiarilor, reprezentând dobânzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanţarea capitalului de lucru şi creditelor pentru investiţii pe o perioadă de maxim 12 de luni de la data acordării creditului, comisionul de administrare şi comisionul de risc în procent de 100%, dar nu mai mult de echivalentul în lei a 2.250.000 euro per întreprindere în cazul în care întreprinderea nu îsi desfăşoară activitatea în sectorul agriculturii, pescuitului şi acvaculturii, 335.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii sau 280.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei agricole primare.
    (8) Schema de ajutor de stat IMM PLUS - componenta RURAL PLUS este implementată de către M.F., prin F.G.C.R., în conformitate cu atribuţiile ce îi revin prin Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu legislaţia în materie de ajutor de stat. M.F. are calitatea de furnizor de ajutor de stat, iar calitatea de administrator al acestei componente este delegată F.G.C.R. prin efectul legii.

    ART. 3
    (1) Potrivit prevederilor art. 1 coroborate cu cele ale art. 8 alin. (1) din Anexa la O.U.G. nr. 18/2024, prin prezenta convenţie F.G.C.R. este mandatat să garanteze în numele şi în contul statului creditele acordate de către instituţiile de credit beneficiarilor eligibili în cadrul Componentei RURAL PLUS, care respectă prevederile procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat IMM PLUS şi se încadrează în normele şi procedurile interne ale instituţiilor de credit participante în cadrul Componentei RURAL PLUS.
    (2) Valoarea garanţiei de stat acoperă maximum 90% din valoarea finanţării, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiarul Componentei RURAL PLUS în baza contractului de credit, în cazul creditelor de investiţii şi a creditelor/liniilor de credite pentru capital de lucru acordate întreprinderilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi industriei alimentare.

    ART. 4
    (1) Costul total al creditelor acordate în cadrul Programului, se compune din:
    a) rata dobânzii formată din
    (i) ROBOR la 3 luni plus o marjă de maximum 1,5% pe an pentru creditele de investiţii. Marja include şi nivelul total al comisioanelor percepute de către instituţia de credit în toate etapele creditării. Marja nu include comisionul de administrare, comisionul de risc precum şi taxele aferente operaţiunilor conexe activităţii de creditare (de exemplu: taxe notariale, costurile legate de evaluare şi înregistrarea garanţiilor etc.);
    (ii) ROBOR la 3 luni plus o marjă de maximum 1,9% pe an pentru creditele/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru. Marja include şi nivelul total al comisioanelor percepute de către instituţia de credit în toate etapele creditării. Marja nu include comisionul de administrare, comisionul de risc precum şi taxele aferente operaţiunilor conexe activităţii de creditare (de exemplu: taxe notariale, costurile legate de evaluare şi înregistrarea garanţiilor etc.);

    b) Comisionul de risc reprezintă suma datorată MF de beneficiarul Componentei RURAL PLUS. Comisionul de risc se calculează de către F.G.C.R., pentru întreaga perioadă de valabilitate a garanţiei, şi, după caz, până la data plăţii/refuzul plăţii garanţiei, cu un procent diferenţiat în funcţie de durata garanţiei şi de tipul beneficiarului de credit, fiind aplicat la valoarea/soldul estimat al garanţiei la sfârşitul anului/anilor de derulare a garanţiei.
        Obligaţia de plată a comisionului de risc este acoperită din ajutorul sub formă de grant primit de beneficiar pe toată durata de valabilitate a garanţiei.
        Comisionul de risc se regularizează la scadenţa finală a creditului, sau, după caz, la data plăţii/refuzul plăţii garanţiei, în funcţie de soldul efectiv al garanţiei, pentru întreaga perioadă de derulare a garanţiei, sau, după caz, până la data plăţii/refuzul plăţii garanţiei, , prin plata diferenţei de către beneficiar către MF, respectiv evidenţierea diminuării acestuia de către F.G.C.R., dacă este cazul.

    (2) Formula de calcul a comisionului de risc este următoarea:
        Comision de risc = (valoarea*1)/soldul*2) garanţiei la 31 decembrie al anului anterior * procent comision anual * nr. luni de garantare din anul respectiv*3))/12
        *1) În anul acordării garanţiei comisionul de risc se calculează/regularizează la valoarea maximă a garanţiei. Pentru liniile de credit fără grafic de rambursare în formula de calcul al comisionului de risc se utilizează pentru toată perioada de creditare valoarea maximă a garanţiei.
        *2) Pentru anii următori de acordare a garanţiei, comisionul de risc se calculează la soldul estimat al garanţiei pentru anul anterior şi se regularizează la soldul efectiv al garanţiei la 31 decembrie a anului anterior, cu excepţia liniilor de credit fără grafic de rambursare.
        *3) Inclusiv luna în care intră în vigoare garanţia, exclusiv ultima lună de valabilitate a garanţiei de stat.
        Pentru garanţiile acordate de F.G.C.R., în numele şi în contul statului român, aferente creditelor garantate acordate în cadrul Componentei RURAL PLUS, se aprobă comisionul de risc astfel:
    - la nivelul de 0,25% pentru primul an de garantare, de 0,5% pentru anii 2 şi 3 de garantare, respectiv de 1% pentru anii 4-6 de garantare, aplicat la valoarea/soldul garanţiei de stat în cazul microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii;
    – la nivelul de 0,5% pentru primul an de garantare, de 1% pentru anii 2 şi 3 de garantare, respectiv de 2% pentru anii 4-6 de garantare, aplicat la valoarea/soldul garanţiei de stat în cazul întreprinderilor mici cu capitalizare medie de piaţă şi întreprinderilor mari.



    c) Comisionul de administrare reprezintă suma cuvenită F.G.C.R. pentru remunerarea activităţii de analiză, acordare, monitorizare şi administrare a garanţiilor, al cărui nivel se stabileşte anual prin ordin al ministrului finanţelor şi se suportă din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni Generale în cadrul schemei de ajutor de stat asociate acestei Componentei RURAL PLUS.
        Comisionul de administrare se regularizează la scadenţa finală a creditului, în cazul rambursării anticipate, sau, după caz, până la data plăţii/refuzul plăţii garanţiei, în funcţie de soldul efectiv al garanţiei, pentru întreaga perioadă de derulare a creditului, sau, după caz, până la data plăţii/refuzul plăţii garanţiei, prin plata diferenţei de către beneficiar către F.G.C.R. sau de către F.G.C.R. către M.F., după caz. In cazul renunţării la garanţie*2 comisionul de administrare se restituie M.F., dacă creditul nu a fost utilizat.
        *2 În cazul nesemnării de către beneficiar a acordului de finanţare şi contractului de garantare

        Se aproba nivelul comisionului de administrare de 0,20% p.a., calculat la valoarea/soldul garanţiei.
        Formula de calcul a comisionului de administrare pentru garanţiile aferente tuturor categoriilor de credite acordate în cadrul Componentei este următoarea:
        Comision de administrare = (valoarea*1)/soldul*2) garanţiei la 31 decembrie al anului anterior * procent comision anual * nr. luni de garantare din anul respectiv*3))/12
        *1) În anul acordării garanţiei, comisionul de administrare se calculează/regularizează la valoarea maximă a garanţiei. Pentru liniile de credit fără grafic de rambursare în formula de calcul al comisionului de risc se utilizează pentru toată perioada de creditare valoarea maximă a garanţiei.
        *2) Pentru anii următori de acordare a garanţiei, comisionul de administrare se calculează la soldul estimat al garanţiei la data de 31 decembrie a anului anterior şi se regularizează la soldul efectiv al garanţiei la data de 31 decembrie a anului, cu excepţia liniilor de credit fără grafic de rambursare.
        *3) Inclusiv luna în care intră în vigoare garanţia, exclusiv ultima lună de valabilitate a garanţiei de stat.


    (2) Ajutorul de stat sub formă de grant acordat beneficiarilor creditelor garantate în cadrul Componentei RURAL PLUS se plăteşte prin intermediul unui mecanism de plată reglementat prin convenţiile de garantare şi plată a granturilor încheiate de F.G.C.R. cu instituţiile de credit. Sumele necesare pentru plata granturilor sunt aprobate anual. Plata granturilor se realizează în condiţiile respectării prevederilor legislaţiei din domeniul ajutorului de stat în vigoare.
    (3) Sumele rezultate din plata valorii de executare a garanţiilor de stat acordate de către F.G.C.R., în numele şi în contul statului, pentru creditele obţinute de beneficiarii eligibili în cadrul Componentei RURAL PLUS, se plătesc instituţiei de credit de către M.F. de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni Generale, titlul "Alte transferuri", cod 55, alineatul "Sume rezultate din executarea garanţiilor acordate din bugetul de stat", cod 55.01.50, pe baza documentelor justificative prezentate de F.G.C.R. şi se recuperează de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de la beneficiarii programului, în condiţiile legii.

    CAP. II
    Conţinutul mandatului
    ART. 5
        M.F., în calitate de reprezentant al statului, are următoarele obligaţii:
    a) să propună plafonul garanţiilor care pot fi emise conform schemei de ajutor de stat IMM PLUS;
    b) să stabilească anual, prin ordin al ministrului finanţelor, nivelul comisionului de risc cuvenit M.F. şi al comisionului de administrare cuvenit F.G.C.R., datorat de beneficiarul Componentei RURAL PLUS;
    c) în baza deciziei de aprobare a cererii de plată a garanţiei şi a addendumului, dacă este cazul, transmise de F.G.C.R. conform prevederilor cap. IV, să efectueze plata valorii de executare a garanţiei din bugetul de stat în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia, fără însă a se depăşi 90 de zile calendaristice de la data înregistrării la F.G.C.R. a cererii de plată. Sumele necesare pentru plata valorii de executare a garanţiei de stat, se plătesc instituţiei de credit de către M.F. de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale, titlul "Alte transferuri", cod 55, alineatul "Sume rezultate din executarea garanţiilor acordate din bugetul de stat", cod 55.01.50;
    d) să transmită F.G.C.R. dovada efectuării plăţii valorii de executare a garanţiei de stat, în termen de 5 zile lucrătoare de la data efectuării plăţii;
    e) să transmită F.G.C.R. eventuale clarificări necesare pentru executarea operaţiunilor ce decurg din mandatul primit;
    f) să informeze F.G.C.R. despre orice modificare survenită asupra modului de raportare, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data la care F.G.C.R. este obligat să transmită raportarea prevăzută la art. 9 alin. (1).


    ART. 6
        F.G.C.R., în calitate de mandatar, are următoarele obligaţii:
    a) să publice pe pagina oficială web a F.G.C.R. lista cu instituţiile de credit participante în vederea acordării creditelor prevăzute la art. 2 alin. (2) din prezenta Convenţie de implementare, pentru beneficiarii eligibili, în condiţiile Componentei RURAL PLUS;
    b) să încheie convenţii de garantare şi de plată a granturilor cu instituţiile de credit participante în cadrul Componentei RURAL PLUS, conform modelului standard aprobat;
    c) să predea M.F. o copie certificată a convenţiei de garantare şi de plată a granturilor încheiate cu instituţiile de credit;
    d) să verifice îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prevăzute prin procedura de implementare a Componentei RURAL PLUS, pe baza documentelor şi informaţiilor furnizate de instituţia de credit, în baza analizei efectuate în conformitate cu reglementările proprii;
    e) să analizeze solicitările de garantare formulate de instituţiile de credit referitoare la modificarea clauzelor contractuale, după aprobarea creditelor pentru realizarea de investiţii şi creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru de către structurile competente ale acestora, pe baza informaţiilor furnizate de acestea şi în funcţie de tipul modificării şi a analizei situaţiei economico-financiare a solicitantului, efectuată în conformitate cu reglementările proprii şi convenţiile de garantare şi plată a granturilor încheiate cu instituţiile de credit;
    f) să notifice instituţiei de credit aprobarea/respingerea solicitării de acordare a garanţiei şi să îi comunice, după caz, valoarea comisionului de administrare şi a comisionului de risc;
    g) să semneze şi să transmită instituţiei de credit exemplarele originale ale contractului de garantare şi ale acordului de finanţare, în funcţie de numărul semnatarilor;
    h) să organizeze evidenţa contractelor de garantare valabile;
    i) să monitorizeze garanţiile acordate în cadrul Componentei RURAL PLUS, prin urmărirea lunară a stadiului derulării soldului garanţiei, pe baza situaţiilor furnizate de către instituţia de credit, conform prevederilor convenţiei de garantare şi plată a granturilor;
    j) să transmită M.F. cel mai târziu până în penultima zi lucrătoare a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea, prin intermediul poştei electronice, situaţia garanţiilor emise/aprobate, rezultate din centralizarea datelor colectate conform lit. i) utilizând formularele din anexele nr. 3.2, 3.3, 3.4 şi 3.5 la prezenta convenţie;
    k) să aprobe cererea de plată a garanţiei numai în condiţiile prevăzute în convenţiile de garantare şi plată a granturilor încheiate cu instituţiile de credit şi în contractele de garantare încheiate cu instituţiile de credit şi cu beneficiarii;
    l) să comunice deciziile de aprobare/respingere a cererilor de plată instituţiei de credit şi M.F. cel mai târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, pe fax sau prin poşta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să transmită şi documentul în original;
    m) să comunice M.F. addendum-ul la decizia de aprobare a cererilor de plată sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanţiei, în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării acestuia, pe fax sau poştă electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să transmită şi documentul în original;
    n) să revoce decizia de aprobare sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanţiei dacă solicitarea privind retragerea cererii de plată a fost transmisă până în a 85- a zi calendaristică de la data înregistrării la F.G.C.R. a cererii de plată transmise de instituţia de credit şi să comunice decizia de revocare instituţiei de credit şi M.F. cel mai târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, pe fax sau prin poşta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să transmită şi documentul în original;
    o) să restituie instituţiei de credit cererea de plată şi documentele care o însoţesc, în cazul în care acestea au fost transmise înainte ca beneficiarul să înregistreze cel puţin 60 de zile de restanţă la plata principalului sau la solicitarea instituţiei de credit;
    p) să întocmească înscrisul prin care se individualizează creanţa bugetară rezultată prin plată, precum şi data scadenţei acesteia şi să îl comunice debitorului beneficiar al finanţării garantate, prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii dovezii efectuării plăţii din partea M.F. şi instituţiei de credit prin poştă electronică;
    q) să publice pe pagina oficială web a F.G.C.R. anunţurile în care se menţionează că au fost emise titluri de creanţă bugetară pe numele debitorilor;
    r) să înainteze organelor fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii dovezii privind efectuarea procedurii de comunicare sau după caz, în termen de 15 zile de la data afişării anunţului referitor la înscrisul prevăzut la lit. r) pe pagina oficială web a F.G.C.R., în vederea recuperării creanţelor bugetare rezultate din plata garanţiilor acordate în cadrul Programului, următoarele documente: înscrisul prevăzut la lit. q), împreună cu dovada efectuării procedurii de comunicare către debitorul beneficiar al finanţării garantate sau, după caz, extrasul din consultarea paginii de internet a F.G.C.R. din care rezultă efectuarea procedurii de afişare, însoţite de contractul de garantare şi actele adiţionale încheiate la acesta, după caz, în original, şi de extrasele de carte funciară/avizele din Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară;
    s) să transmită MF o copie după adresa ANAF prin care se confirmă înregistrarea în evidenţa fiscală a sumei plătite de Ministerul Finanţelor;
    t) să ţină o evidenţă a garanţiilor acordate în cadrul Componentei RURAL PLUS, distinctă de evidenţa garanţiilor acordate în nume propriu sau în cadrul altor programe;
    u) să emită acordul de modificare/radiere din cartea funciară/Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară a ipotecilor legale imobiliare şi/sau mobiliare prevăzute la art. 12 alin. (2) şi (3) din Anexa la O.U.G. nr. 18/2024, precum şi a garanţiilor colaterale constituite de beneficiarul finanţării în vederea garantării creditului;
    v) să emită acordul cu privire la vânzarea bunurilor imobile/mobile care constituie atât garanţii convenţionale, cât şi ipoteci legale, cu condiţia utilizării integrale a sumelor obţinute prin vânzare pentru rambursarea creditului garantat prin Program şi în condiţiile păstrării gradului minim de acoperire a creditului cu garanţii de cel puţin 100% pentru creditele de investiţii. În cazurile în care sumele obţinute prin vânzare sunt mai mari decât soldul creditului rămas de rambursat, diferenţa va fi pusă la dispoziţia beneficiarului în conturile sale curente deschise la finanţator.
    w) să emită acordul pentru încheierea unui contract de închiriere/comodat privind bunurile imobile care constituie atât garanţii convenţionale, cât şi ipoteci legale, în condiţiile prevăzute în Convenţia de garantare şi plată a granturilor, numai după ce instituţia de credit a analizat şi a emis acordul său pentru aceeaşi solicitare şi doar în condiţiile în care aceasta se asigură că prin operaţiune nu este afectată posibilitatea statului român prin MF de a recupera creanţa;
    y) să emită acordul cu privire la lucrările de intervenţie şi/sau extindere, pentru care este necesară emiterea autorizaţiei de construire, privind bunul asupra căruia a fost instituită ipoteca legală imobiliară, precum şi orice alte modificări care, deşi nu necesită obţinerea unei autorizaţii de construire, se înscriu în cartea funciară, în condiţiile prevăzute în Convenţia de garantare şi plată a granturilor;
    x) să îndeplinească orice alte atribuţii care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei desfăşurări a Componentei RURAL PLUS, solicitate de M.F.;
    z) să efectueze calculul/regularizarea comisionului de risc şi să verifice dovada virării comisionului de risc, respectiv copia ordinului de plată/a extrasului de cont sau copia chitanţei, după caz, care atestă achitarea de către beneficiarii programului a comisionului de risc în contul de venituri bugetare distinct deschis la unităţile Trezoreriei Statului în cadrul organelor fiscale la care acesta este luat în evidenţă fiscală, în condiţiile prevăzute în Convenţia de garantare şi plată a granturilor.
    aa) să informeze MF, într-un termen rezonabil, anterior termenului limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, cu privire la intrarea în procedura de insolvenţă/faliment a beneficiarilor Componentei RURAL PLUS pentru înscrierea la masa credala a valorii finanţării garantate.
    ab) în cazul beneficiarilor Programului care intră în procedura insolvenţei, după efectuarea de către MF a plăţii valorii de executare a garanţiei de stat către instituţia de credit, F.G.C.R. transmite înscrisul prin care se individualizează creanţa bugetară rezultată prin plată, spre ştiinţă, direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice sau, după caz, ANAF, în vederea înscrierii de către acestea la masa credală a valorii finanţării garantate ca o creanţă certă, exigibilă şi lichidă, precum şi documentaţia aferentă acordării garanţiei.


    ART. 7
        M.F., în calitate de furnizor al schemei de ajutor de stat, are următoarele obligaţii:
    a) să vireze trimestrial în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării Deciziei de plată la Registratura generală a MF, subvenţia aprobată de administratorul schemei, în contul deschis de F.G.C.R. şi înscris în Decizia de plată a sumelor de virat în contul F.G.C.R.
    b) să transmită F.G.C.R. şi instituţiei de credit eventuale clarificări necesare pentru executarea operaţiunilor ce decurg din mandatul primit;
    c) să informeze F.G.C.R. despre orice modificare survenită asupra modului de raportare, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data la care F.G.C.R. este obligat să transmită raportarea prevăzută la art. 9 alin. (1);


    ART. 8
        F.G.C.R., în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat conform atribuţiilor delegate, are următoarele obligaţii:
    a) să publice pe site-ul său textul integral al schemei de ajutor de stat, perioada în care se pot înregistra cereri, bugetul, data epuizării bugetului total al schemei, precum şi forma şi conţinutul documentelor necesare pentru accesarea acesteia;
    b) să păstreze înregistrări detaliate referitoare la toate ajutoarele acordate în cadrul schemei;
    c) să cuantifice pe fiecare beneficiar toate formele de ajutor de stat acordate, în vederea verificării respectării criteriilor din reglementările europene în domeniu şi să păstreze documentaţia timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei;
    d) să transmită Consiliului Concurenţei toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, precum şi datele şi informaţiile necesare pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de stat şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene;
    e) să încarce în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a schemei de ajutor de stat, a acordurilor de finanţare, a plăţilor efectuate şi a eventualelor recuperări, în conformitate cu prevederile Ordinului Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind Registrul ajutoarelor de stat;
    f) să monitorizeze întreprinderile beneficiare în cadrul schemei de ajutor de stat, iar beneficiarul şi instituţiile de credit care au acordat creditele de investiţii şi/sau creditele/liniile de credit pentru capital de lucru trebuie să accepte şi să faciliteze controlul F.G.C.R. asupra utilizării ajutorului de stat acordat în cadrul schemei;
    g) să vireze, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la art.7 lit. a), fiecărei instituţii de credit valoarea cumulată a granturilor reprezentând dobânda lunară;
    h) să transmită trimestrial către M.F. deciziile de plată aferente comisionului de administrare şi dobânzii subvenţionate, precum şi a comisionului de risc pentru garanţiile acordate în trimestrul anterior, în perioada în care aceste componente sunt suportate de la bugetul de stat;
    j) în situaţia în care F.G.C.R. constată că beneficiarii nu au respectat prevederile schemei de ajutor de stat şi/sau cele ale Acordului de finanţare, să solicite acestora rambursarea ajutorului de stat primit, la care se adaugă dobânda aferentă, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi reglementării interne de recuperare aprobate de F.G.C.R.
     Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 1.589/2015 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. Recuperarea ajutoarelor de stat se realizează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;

    k) să efectueze calculul/regularizarea comisionului de risc pe întreaga perioadă de valabilitate a garanţiei;
    l) să regularizeze comisionul de administrare pentru întreaga perioadă de derulare a creditului.


    CAP. III
    Raportări
    ART. 9
    (1) Pe parcursul derulării prezentei convenţii, F.G.C.R. va transmite M.F. următoarele raportări:
    a) Situaţia utilizării plafonului de garantare, prevăzută în anexa nr. 3.2;
    b) Situaţia garanţiilor acordate şi a comisionului de risc, prevăzută în anexa nr. 3.3;
    c) Situaţia scadenţarului estimativ al rambursărilor de rate de capital în contul garanţiilor emise, prevăzută în anexa nr. 3.4;
    d) Situaţia rambursărilor de rate de capital efectuate în contul garanţiilor emise, prevăzută în anexa nr. 3.5.

    (2) Anexele nr. 3.2 - 3.5, semnate de către reprezentantul F.G.C.R., se transmit lunar în penultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna precedentă.
    (3) În cazul în care pentru monitorizarea şi raportarea datoriei publice, anexele de raportare către M.F. trebuie completate cu informaţii suplimentare, actualizarea formatului de raportare se face cu acordul direcţiei de specialitate din cadrul M.F.
    (4) La solicitarea M.F., F.G.C.R. va transmite informaţii referitoare la:
    a) estimările privind încasările din comisionul de risc datorat de beneficiarii Componentei RURAL PLUS atât pentru anul în curs, cât şi proiecţiile pentru următorii 3 ani;
    b) estimările privind executările de garanţii reprezentând valoarea plăţilor pe care M.F. urmează să le efectueze în contul instituţiilor de credit atât pentru anul în curs, cât şi proiecţiile pentru următorii 3 ani.


    ART. 10
    (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală raportează direcţiilor de specialitate din cadrul M.F. situaţia stingerii creanţelor bugetare datorate de beneficiarii Componentei RURAL PLUS.
    (2) Transmiterea raportării prevăzute la alin. (1) se efectuează trimestrial, până la data de 10 a lunii următoare încheierii trimestrului.

    CAP. IV
    Plata garanţiei
    ART. 11
    (1) Cererea de plată se aprobă/se respinge de către F.G.C.R. conform prevederilor procedurii de implementare a Componentei RURAL PLUS, precum şi în funcţie de respectarea/nerespectarea prevederilor din convenţiile de garantare şi plată a granturilor încheiate cu instituţiile de credit şi din contractele de garantare încheiate cu instituţiile de credit şi cu beneficiarii.
    (2) La solicitarea instituţiei de credit de retragere a cererii de plată, F.G.C.R. revocă decizia de aprobare sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanţiei, dacă solicitarea este transmisă până în a 85-a zi calendaristică de la data înregistrării cererii de plată la F.G.C.R.

    ART. 12
    (1) F.G.C.R. transmite M.F. decizia/addendumul de aprobare/respingere a cererii de plată pentru fiecare garanţie, cel mai târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, pe fax sau prin poşta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să se transmită şi documentul în original, vizat cu menţiunea "bun de plată" în cazul aprobării cererii de plată.
    (2) Decizia de aprobare a cererii de plată reprezintă documentul justificativ pe baza căruia M.F. efectuează plata valorii de executare a garanţiei către Finanţator în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea deciziei F.G.C.R. de aprobare a cererii de plată, fără însă a se depăşi 180 de zile calendaristice de la data înregistrării la F.G.C.R. a cererii de plată.
    (3) Plata valorii de executare a garanţiei se face de către M.F. de la bugetul de stat, prin bugetul M.F. - Acţiuni Generale, titlul "Alte transferuri", cod 55, alineatul "Sume rezultate din executarea garanţiilor acordate din bugetul de stat", cod 55.01.50, într-un cont unic al instituţiei de credit.
    (4) Dacă ulterior transmiterii cererii de plată de către finanţator către F.G.C.R. se diminuează valoarea finanţării garantate restante, F.G.C.R. va modifica, în baza solicitării instituţiei de credit, decizia de aprobare sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanţiei printr-un addendum pe care îl va transmite M.F., în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, prin fax sau prin poşta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să se transmită şi documentul în original.

    ART. 13
    (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la efectuarea plăţii valorii de executare a garanţiei, M.F. transmite F.G.C.R. dovada efectuării plăţii, din care să rezulte suma plătită şi data efectuării plăţii.
    (2) Utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 3.1 la prezenta convenţie, F.G.C.R. întocmeşte un înscris, care reprezintă titlu de creanţă bugetară, act premergător procedurii de executare silită, prin care se individualizează creanţa bugetară rezultată prin plată, precum şi data scadenţei acesteia.
    (3) În termen de 15 zile calendaristice de la data primirii dovezii efectuării plăţii din partea MF, F.G.C.R. comunică înscrisul prevăzut la alin. (2) debitorului beneficiar al finanţării garantate, prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. În cazul în care comunicarea titlului de creanţă nu a fost posibilă, aceasta se poate realiza prin publicitate, respectiv prin afişarea pe pagina de internet a F.G.C.R., a unui anunţ în care se menţionează că a fost emis titlul de creanţă bugetară pe numele debitorului.
    (4) Anunţul prevăzut la alin. (3) se menţine afişat cel puţin 60 de zile de la data publicării acestuia şi conţine următoarele elemente:
    a) denumirea debitorului;
    b) adresa sediului social, codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală a debitorului;
    c) numărul şi data emiterii titlului de creanţă bugetară.

    (5) În cazul în care titlul de creanţă bugetară se comunică prin publicitate, acesta se consideră comunicat în termen de 15 zile de la data afişării anunţului.
    (6) Termenul de plată voluntară a obligaţiei rezultate din executarea scrisorii de garanţie este de 15 zile de la data comunicării titlului de creanţă bugetară.
    (7) La data expirării termenului de plată prevăzut la alin. (6), titlul de creanţă bugetară devine titlu executoriu.
    (8) Înscrisul, împreună cu dovada efectuării procedurii de comunicare către debitorul-beneficiar al finanţării garantate, însoţit de contractul de garantare împreună cu actele adiţionale încheiate la acesta, după caz, în original, semnat olograf sau semnat cu semnături electronice, extrasele de carte funciară/avizele din Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară, în copie certificată/e de instituţia de credit pentru conformitate cu originalul, se înaintează, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii dovezii privind efectuarea procedurii de comunicare, organelor fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în vederea recuperării, în condiţiile legii.
    (9) Contractele de garantare prin care F.G.C.R. acordă garanţia de stat constituie titluri executorii şi au valoare de înscrisuri autentice.
    (10) În cazul beneficiarilor Componentei RURAL PLUS care intră în procedura insolvenţei, anterior efectuării de M.F. a plăţii valorii de executare a garanţiei de stat către instituţia de credit, M.F. poate mandata direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sau, după caz, ANAF să solicite înscrierea la masa credală a valorii finanţării garantate ca o creanţă sub condiţie, pe baza documentaţiei aferente acordării garanţiei transmisă de F.G.C.R..
    (11) Recuperarea creanţelor bugetare rezultate din plata garanţiilor acordate în cadrul Componentei RURAL PLUS se face de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală conform dispoziţiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (12) Pentru sumele rezultate din executarea garanţiilor, plătite de M.F., debitorul beneficiar al finanţării garantate datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere, calculate de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu ziua următoare datei plăţii sumei rezultate din plata garanţiei de stat şi până la data stingerii, inclusiv, şi sunt recuperate de către acestea.
    (13) Garanţiile legale prevăzute la art. 12 alin. (2) din Anexa la O.U.G. nr. 18/2024 se execută de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală conform procedurii reglementate de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificările şi completările ulterioare.
    (14) Sumele recuperate ca urmare a punerii în executare a contractului de garantare, precum şi cele recuperate ca urmare a punerii în executare a garanţiilor reglementate la art. 12 alin. (2) din Anexa la O.U.G. nr. 18/2024 de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, proporţional cu procentul de garantare, se fac venit la bugetul de stat.
    (15) În situaţia finalizării executării silite imobiliare de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru recuperarea valorii de executare a garanţiei plătite Finanţatorului de către M.F. şi a tuturor accesoriilor aferente, precum şi în situaţia recuperării integrale a creanţei bugetare rezultate din plata valorii de executare a garanţiei de către beneficiar, M.F. emite acordul privind radierea dreptului de ipotecă legală de rang I sau rang secund, după caz, în favoarea statului român, la solicitarea organelor fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    (16) În cazul debitorilor care intră în procedura insolvenţei, după efectuarea de către Ministerul Finanţelor a plăţii valorii de executare a garanţiilor de stat acordate şi comunicarea de către F.G.C.R a documentelor prevăzute la art. 15 alin. (3) din Anexa la O.U.G. nr. 18/2024, organelor fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, înscrierea la masa credală pentru creanţa rezultată din plata valorii de executare a garanţiei de stat se realizează de către ANAF.

    CAP. V
    Confidenţialitate
    ART. 14
    (1) Părţile sunt obligate să păstreze confidenţialitatea asupra tuturor faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfăşurată, precum şi asupra oricărui fapt, oricărei date sau informaţii, aflate la dispoziţia lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relaţiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finanţărilor garantate ori informaţii referitoare la contractele încheiate cu clienţii sau serviciile prestate pentru aceştia, cu asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În înţelesul prezentului articol, se consideră client orice persoană juridică ce beneficiază sau a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale părţilor în contextul derulării Componentei RURAL PLUS.

    ART. 15
        Persoanele care participă, sub orice formă, la administrarea, conducerea ori activitatea părţilor au obligaţia să păstreze confidenţialitatea asupra oricărui fapt, a oricăror date sau informaţii despre care au luat cunoştinţă în cursul exercitării atribuţiilor lor în cadrul derulării Componentei RURAL PLUS şi al executării prezentei convenţii şi nu au dreptul de a le utiliza în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect. Această obligaţie subzistă şi după încetarea activităţii în cadrul entităţilor semnatare ale prezentei convenţii.

    ART. 16
        Obligaţia de păstrare a confidenţialităţii, impusă de prevederile art. 14 şi 15, nu poate fi opusă unei autorităţi care, potrivit legii, are dreptul de a solicita accesul la astfel de informaţii.

    CAP. VI
    Răspundere contractuală. Jurisdicţie
    ART. 17
    (1) Părţile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentei convenţii şi legislaţiei corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datorează forţei majore, faptei celeilalte părţi ori îndeplinirii unei activităţi impuse de lege.
    (2) F.G.C.R. este direct răspunzător de acoperirea oricărui prejudiciu ce ar putea deriva din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a oricărei obligaţii din conţinutul mandatului acordat de M.F.

    ART. 18
        Orice neînţelegeri decurgând din interpretarea sau din aplicarea prevederilor prezentei convenţii vor fi soluţionate de părţi pe cale amiabilă. În cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe această cale, părţile convin ca neînţelegerile să fie soluţionate de instanţele judecătoreşti competente.

    CAP. VII
    Alte clauze
    ART. 19
        Comunicările referitoare la prezenta convenţie se vor face la adresele şi către persoanele menţionate în continuare:
        M.F. - Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică
    - director general telefon/fax:
    – director general adjunct - back office

        telefon: .........; fax: ................
        MF - Direcţia generală ajutor de stat
    - director general

        telefon: ..........; fax: ..............
        F.G.C.R. I.F.N. S.A - Serviciul Raportări şi Trezorerie
    - Şef serviciu
    fax nr. 021 312.54.19,
    tel: 021 312.54.63/64/65
    mail: raportări@fgcr.ro



    ART. 20
        Orice modificare sau revizuire a prezentei convenţii se va face în scris, cu acordul părţilor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.

    ART. 21
    Anexele nr. 3.1 - 3.5 fac parte integrantă din prezenta Convenţie.

    ART. 22
    (1) Prezenta Convenţie se completează cu prevederile din legislaţia în vigoare aplicabilă.
    (2) Modificările şi completările legislaţiei aplicabile Componentei RURAL PLUS, intervenite după data intrării în vigoare a prezentei convenţii, se aplică în mod corespunzător.

    ART. 23
    (1) Prezenta convenţie intră în vigoare la data semnării, dar nu mai devreme de data adoptării deciziei de autorizare a Comisiei Europene a schemei de ajutor de stat IMM PLUS, rămâne în vigoare pe toată perioada de valabilitate a garanţiilor acordate în cadrul Componentei RURAL PLUS şi îşi încetează valabilitatea odată cu încetarea valabilităţii contractelor de garantare încheiate de F.G.C.R., dar nu mai devreme de îndeplinirea tuturor drepturilor şi obligaţiilor asumate de părţi prin convenţie.
    (2) Prezenta convenţie a fost semnată de M.F. la data de .............. şi de F.G.C.R. la data de ......., în 3 exemplare, fiecare având valoare de original şi constituind împreună un singur act juridic, dintre care două exemplare pentru M.F. şi unul pentru F.G.C.R.


┌───────────┬──────────────────────────┐
│MINISTERUL │FONDUL DE GARANTARE A │
│FINANŢELOR │CREDITULUI RURAL – IFN SA │
└───────────┴──────────────────────────┘

    ANEXA 3.1

        la Anexa nr. 3 la ordin
                            FONDUL DE GARANTARE A CREDITULUI RURAL
        Str. ............... nr. ............, localitatea ...............
        Persoana de contact ............, telefon .............. e mail .............
        Înscris nr. .................. din data de ..............
        Către: ......................*),
        *) Se vor completa elementele de identificare ale debitorului şi adresa acestuia.

        Spre ştiinţă: ..............**)
        **) Organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

        Întrucât la termenul din data de .................. beneficiarul ......................, cu sediul social în localitatea ..........., str. ................. nr. ........, bloc ........., scară ........, etaj ..........., apartament ........., sectorul/judeţul ..........., telefon ........, fax ........, email ........., înregistrat la registrul comerţului cu numărul ............, cod unic de înregistrare ............., nu a achitat creditul acordat în cadrul Componentei RURAL PLUS de instituţia de credit ............***), cu sediul în localitatea ............, str. .............. nr. .........., bloc ........, etaj ........., sectorul/judeţul ........, şi a fost executată garanţia acordată prin Contractul de garantare nr. ........... din data de .........., s-a întocmit prezentul înscris prin care s-au individualizat următoarele sume de plată:
        ***) Se completează denumirea instituţiei de credit finanţatoare care a acordat creditul garantat în cadrul Componentei RURAL PLUS.


┌──────────┬─────────────┬────────────┬─────────┐
│ │ │Nr. │ │
│ │ │contractului│ │
│ │ │de garantare│ │
│ │ │a creditului│ │
│ │ │de │ │
│ │ │investiţii/ │ │
│Natura │Scadenţa │creditului/ │Cuantumul│
│obligaţiei│obligaţiei │liniei de │sumei │
│bugetare │bugetare****)│credit │datorate │
│ │ │pentru │- lei - │
│ │ │capital de │ │
│ │ │lucru │ │
│ │ │garantate în│ │
│ │ │cadrul │ │
│ │ │Componentei │ │
│ │ │RURAL PLUS │ │
├──────────┼─────────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
└──────────┴─────────────┴────────────┴─────────┘

        ****) Se completează data plăţii garanţiei de către Ministerul Finanţelor.
        Sumele menţionate mai sus se achită în contul ............
        Pe documentul de plată se indică în mod obligatoriu şi numărul contractului de garantare a creditului.
     Dacă în termen de 15 zile de la data comunicării prezentului titlu de creanţă nu achitaţi sau nu faceţi dovada stingerii obligaţiilor înscrise în acesta, prezentul înscris devine titlu executoriu, în baza căruia organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor proceda la recuperarea creanţelor bugetare, conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
     Pentru suma rezultată din executarea garanţiei de stat, datoraţi obligaţii fiscale accesorii conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024 pentru aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS, care se calculează de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, începând cu ziua următoare datei scadenţei acestora până la data stingerii inclusiv, şi se recuperează de către acestea în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
        Pentru orice nelămuriri sau obiecţii în legătură cu acest înscris se poate contacta persoana al cărei nume figurează mai sus, la sediul nostru sau la numărul de telefon menţionat.
        Data emiterii ............
        Director,
        Numele şi prenumele .........
        Semnătura .................
        L.S.

    ANEXA 3.2

        la Anexa nr. 3 la ordin
                                            SITUAŢIA
                                       utilizării plafonului de garantare
                                          la data de............
        Plafon Componenta RURAL PLUS: .............. lei
        Număr total contracte care consumă plafonul: .........
        Valoarea totală a garanţiilor care consumă plafonul: ..........lei
        Plafon neutilizat: ..............lei
        Persoană împuternicită de F.G.C.R.,
        Mod de completare
    - Prin acest formular se raportează utilizarea plafonului de garantare în cadrul Componentei RURAL PLUS.
    – Se completează cu informaţiile privind numărul şi valoarea garanţiilor care consuma plafon, de la începutul anului până la sfârşitul lunii de raportare.
    – Informaţiile se raportează agregat la nivel de instituţie de credit.


    ANEXA 3.3

        la Anexa nr. 3 la ordin
                                                SITUAŢIA
                       garanţiilor emise de către F.G.C.R. şi a comisionului de risc aferent
                                         la data de ..........

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│RON │
├────┬───────────┬───────────────────┬─────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────────┤
│ │ │ │ │ │Valoare comision de│ │
│ │ │Valoare garanţii │Alte intrări │Total intrări │risc suportat în │Valoare comision de│
│ │ │emise │ │ │cadrul schemei de │risc de regularizat│
│ │Denumire │ │ │ │ajutor de stat │ │
│Nr. │a ├─────────┬─────────┼─────────┬───────┼─────────┬─────────┼─────────┬─────────┼─────────┬─────────┤
│crt.│instituţiei│ │cumulat │ │cumulat│ │cumulat │ │cumulat │ │cumulat │
│ │de credit │în luna │de la │în luna │de la │în luna │de la │în luna │de la │în luna │de la │
│ │ │de │începutul│de │început│de │începutul│de │începutul│de │începutul│
│ │ │raportare│anului │raportare│ul │raportare│anului │raportare│anului │raportare│anului │
│ │ │ │ │ │anului │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 = 3 + 5│8=4+6 │9 │10 │11 │12 │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │Banca 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │Banca 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │. . . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴─────────┴─────────┴─────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┘

        Persoană împuternicită de F.G.C.R.,
        Mod de completare
    - Acest formular se completează în cadrul Componentei RURAL PLUS cu valoarea garanţiilor emise în luna de raportare/cumulat an, inclusiv corecţiile lunare/cumulate an provenite din raportările transmise de banei, precum şi comisioanele de risc lunare/cumulate an, aferente garanţiilor acordate, care sunt suportate/neacoperite de schema de ajutor de stat
    – Informaţiile se raportează agregat la nivel de instituţie de credit.


    ANEXA 3.4

        la Anexa nr. 3 la ordin
                               SCADENŢARUL ESTIMATIV
                       al rambursărilor de rate de capital în contul garanţiilor emise de către F.G.C.R.
                               la data de ..............

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│RON │
├───┬───────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬─────────┤
│ │ │Rambursări │Rambursări │Rambursări │Rambursări │Rambursări │Rambursări │Rambursări │ │
│ │Denumire │de rate de │de rate de │de rate de │de rate de │de rate de │de rate de │de rate de │ │
│Nr.│instituţiei│capital în │capital în │capital în │capital în │capital în │capital în │capital în │ │
│crt│de │primul an al│al 2-lea an │al 3-lea an │al 4-lea an │al 5-lea an │al 6-lea an │al 7-lea an │TOTAL │
│ │credite │contractului│al │al │al │al │al │al │ │
│ │ │de credit │contractului│contractului│contractului│contractului│contractului│contractului│ │
│ │ │ │de credit │de credit │de credit │de credit │de credit │de credit │ │
├───┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10= │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │3+4+...+9│
├───┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ │Banca1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ │Banca2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ │…… │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴─────────┘

        Persoană împuternicită de F.G.C.R.,
        Mod de completare
    - Pentru garanţiile acordate în luna de raportare, prin acest formular se raportează rambursările de rate de capital ce urmează a fi efectuate, agregate pe instituţii de credit, pe toată durata contractului de credit garantat.


    ANEXA 3.5

        la Anexa nr. 3 la ordin
                                   RAMBURSĂRILE
             de rate de capital efectuate în contul garanţiilor emise de către F.G.C.R.
                                 la data de ......

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│RON │
├────┬───────────┬───────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬──────────────────┬───────────────────┤
│ │ │Rambursări de rate │Renunţări la │Diminuări la │Valoarea soldurilor│Valoarea │ │
│ │ │de capital │contracte de │contracte de │garanţiilor │soldurilor │Total ieşiri │
│ │ │efectuate │garantare │garantare │refuzate la plată │garanţiilor │ │
│Nr. │Denumirea │ │ │ │ │plătite de MF │ │
│crt.│instituţiei├─────────┬─────────┼────────┬─────────┼─────────┬─────────┼─────────┬─────────┼────────┬─────────┼─────────┬─────────┤
│ │de credit │în luna │cumulat │în luna │cumulat │în luna │cumulat │în luna │cumulat │în luna │cumulat │în luna │cumulat │
│ │ │de │de la │de │de la │de │de la │de │de la │de │de la │de │de la │
│ │ │raportare│începutul│raportar│începutul│raportare│începutul│raportare│începutul│raportar│începutul│raportare│începutul│
│ │ │ │anului │e │anului │ │anului │ │anului │e │anului │ │anului │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │13=3+5+7 │14= │
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │+9+11 │4+6+8+1 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │0+12 │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │Banca 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │Banca 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┘

        Persoană împuternicită de F.G.C.R.,
        Mod de completare
    - Prin acest formular se raportează în cadrul Componentei RURAL PLUS valoarea rambursărilor de rate de capital efectuate de beneficiari în contul garanţiilor, valoarea garanţiilor renunţate, valoarea diminuărilor aferente contractelor de garantare, valoarea soldurilor contractelor de garantare cu cereri de plată soluţionate cu refuz la plată conform deciziilor de respingere emise de F.G.C.R., precum şi valoarea soldurilor contractelor de garantare cu cereri de plată soluţionate prin plată, reprezentând sumele plătite efectiv de Ministerul Finanţelor în lei, atât în luna de raportare, cât şi cumulat de la începutul anului până la sfârşitul lunii de raportare.
    – Informaţiile se raportează agregat la nivel de instituţie de credit.


                           -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016