Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT-CADRU din 8 noiembrie 2001  incheiat intre Ministerul Culturii si Cultelor si directorii generali sau, dupa caz, directorii institutiilor publice de cultura subordonate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT-CADRU din 8 noiembrie 2001 incheiat intre Ministerul Culturii si Cultelor si directorii generali sau, dupa caz, directorii institutiilor publice de cultura subordonate

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 28 decembrie 2001
ART. 1
Pãrţile contractante
1. Ministerul Culturii şi Cultelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1, reprezentat prin ................, în calitate de ordonator principal de credite,
şi
2. Doamna/Domnul .............., în calitate de director general/director al ......., au încheiat prezentul contract de management, cu respectarea urmãtoarelor clauze:
ART. 2
Obiectul contractului
Ministerul Culturii şi Cultelor încredinţeazã directorului general/directorului, pe baza obiectivelor şi a indicatorilor care fac obiectul anexei nr. 1 ...... la prezentul contract, organizarea, conducerea şi administrarea instituţiei publice ........., denumita în continuare instituţie, precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi bãneşti de care aceasta dispune, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioada de 3 ani.
În condiţiile îndeplinirii de cãtre directorul general/director a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului prevãzut pãrţile pot conveni prelungirea acestuia, cu modificarea corespunzãtoare a anexei nr. 1 .... la prezentul contract.
ART. 4
Drepturile şi obligaţiile directorului general/directorului
A. Directorul general/directorul are urmãtoarele drepturi:
1. sa fie salarizat în conformitate cu reglementãrile legale stabilite pentru instituţiile bugetare, adicã cu suma de .............. lei, compusa din ..............;
2. sa beneficieze de concediu de odihna potrivit reglementãrilor legale emise pentru instituţiile bugetare;
3. sa beneficieze de premii, conform normelor legale;
4. sa deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurna, transport şi alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasarilor în interes de serviciu, în ţara şi în strãinãtate, în conformitate cu normativele stabilite prin reglementãrile în vigoare.
B. Directorul general/directorul are urmãtoarele obligaţii:
1. sa asigure gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integritãţii patrimoniului instituţiei;
2. sa îndeplineascã obligaţiile asumate, cuprinse în anexele nr. 1 ...... şi 2 la prezentul contract, precum şi obiectivele şi indicatorii stabiliţi pentru instituţie de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor;
3. sa prezinte spre aprobare anual, pana la data de 20 septembrie, programul minimal al proiectelor, acţiunilor şi ansamblul manifestãrilor culturale pe care urmeazã sa le realizeze instituţia în anul urmãtor;
4. sa solicite Ministerului Culturii şi Cultelor, atunci când considera ca este temeinic şi oportun, modificarea obiectivelor şi a indicatorilor instituţiei şi a programelor minimale;
5. sa elaboreze şi sa aplice strategii specifice în mãsura sa asigure desfãşurarea în condiţii performanţe a activitãţii curente şi de perspectiva a instituţiei;
6. sa selecteze, sa angajeze, sa promoveze, sa sanctioneze şi sa concedieze personalul salariat, cu respectarea dispoziţiilor legale;
7. sa stabileascã atribuţiile de serviciu pe compartimente ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei, aprobat de ministrul culturii şi cultelor, precum şi obligaţiile profesionale individuale de munca ale personalului de specialitate, prin elaborarea fişelor postului;
8. sa acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituţiei, initiind programe şi mãsuri eficiente pentru dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare;
9. sa asigure respectarea alocaţiilor bugetare aprobate de Ministerul Culturii şi Cultelor, potrivit statului de funcţii aprobat;
10. sa organizeze la nivelul instituţiei compartimentul de audit intern şi de control financiar preventiv;
11. sa reprezinte instituţia în raporturile cu terţii;
12. sa încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei, conform competentelor sale;
13. sa prezinte trimestrial direcţiilor competente din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor situaţia economico-financiarã a instituţiei, modul de realizare a obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv mãsurile pentru optimizarea activitãţii acesteia, când este cazul;
14. sa ia mãsuri pentru asigurarea pazei instituţiei şi pentru asigurarea pazei contra incendiilor în instituţie;
15. sa stabilesca mãsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de cãtre salariaţi a normelor de securitate a muncii.
ART. 5
Drepturile şi obligaţiile Ministerului Culturii şi Cultelor
A. Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele drepturi:
1. sa pretindã directorului general/directorului îndeplinirea obiectivelor, programelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea prezentului contract de management;
2. sa solicite directorului general/directorului prezentarea de rapoarte privind stadiul realizãrii proiectelor şi programelor instituţiei, a situaţiei economico-financiare şi a altor documente referitoare la activitatea acesteia;
3. sa menţinã sau sa diminueze subvenţia iniţial acordatã instituţiei, în funcţie de respectarea programelor minimale contractate;
4. sa aprobe modificarea indicatorilor economico-financiari prevãzuţi în bugetele anuale, precum şi în programele minimale, în cazuri temeinic justificate, potrivit legii;
5. sa analizeze periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor pe care şi le-a asumat prin contract directorul general/directorul.
B. Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele obligaţii:
1. sa asigure instituţiei, în limitele aprobate prin legea anuala a bugetului de stat, fondurile necesare;
2. sa asigure condiţiile pentru ca directorul general/directorul sa primeascã toate drepturile stabilite de reglementãrile legale pentru instituţiile bugetare;
3. sa asigure directorului general/directorului deplina libertate în conducerea şi organizarea activitãţii instituţiei, singurele limitãri fiind cele prevãzute de lege şi de prezentul contract;
4. sa asigure instituţiei asistenta de specialitate, la solicitarea acesteia.
ART. 6
Programul minimal, obiectivele şi indicatorii culturali
Programul minimal, obiectivele şi indicatorii culturali, la a cãror realizare se obliga directorul general/directorul, sunt precizate în anexa nr. 1 .... la prezentul contract. Pe parcursul executãrii contractului pãrţile pot sa modifice, de comun acord, obiectivele şi indicatorii culturali, în scopul de a le adapta la evoluţia conjuncturala a instituţiei.
Programul minimal, obiectivele şi indicatorii culturali se stabilesc anual, pe baza criteriilor de performanta, de cãtre direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor şi se definitiveaza în condiţiile prevederilor prezentului contract.
ART. 7
Loialitate, confidenţialitate
Directorul general/directorul este obligat sa îşi foloseascã intreaga capacitate de munca în interesul instituţiei.
Directorului general/directorului îi sunt interzise orice activitãţi şi manifestãri de natura sa prejudicieze interesul şi prestigiul instituţiei.
Pe durata contractului directorul general/directorul este obligat sa pãstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea instituţiei, care au un astfel de caracter sau care sunt stabilite ca având acest caracter de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor.
ART. 8
Rãspunderea pãrţilor
Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract pãrţile rãspund potrivit reglementãrilor legale.
Rãspunderea directorului general/directorului este angajata pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract şi a dispoziţiilor sau ordinelor emise de ministrul culturii şi cultelor.
Directorul general/directorul rãspunde pentru daunele produse instituţiei prin orice act al sau contrar intereselor instituţiei, prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuzivã sau neglijenţa a fondurilor instituţiei.
În cazul în care exista indicii privind sãvârşirea unei infracţiuni în legatura cu funcţia pe care o deţine, Ministerul Culturii şi Cultelor are obligaţia de a sesiza de îndatã organele competente; pe perioada soluţionãrii sesizãrii contractul de management se suspenda.
ART. 9
Modificarea contractului
Prevederile prezentului contract pot fi modificate prin act adiţional, cu acordul ambelor pãrţi.
Pãrţile vor adapta contractul corespunzãtor reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional şi care îi sunt aplicabile.
ART. 10
Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, iar pãrţile, oricare ar fi aceasta, nu au solicitat renegocierea în vederea prelungirii; refuzul Ministerului Culturii şi Cultelor, comunicat în scris directorului general/directorului, de a negocia prelungirea contractului este suficient pentru ca acesta sa îşi înceteze valabilitatea;
b) revocarea directorului general/directorului de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor, în cazul neîndeplinirii obligaţiilor precizate în contract;
c) renunţarea de cãtre directorul general/director la mandatul încredinţat, în situaţia neasigurarii condiţiilor prevãzute în contract ori în alte situaţii întemeiate;
d) acordul pãrţilor;
e) decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a directorului general/directorului;
f) desfiinţarea, comasarea sau schimbarea regimului de funcţionare a instituţiei.
În cazurile prevãzute la lit. b), c) şi f) partea în cauza va acorda un preaviz de 30 de zile.
ART. 11
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti.
ART. 12
Alte clauze
Directorul general/directorul are dreptul sa solicite mediere, consultanţa şi mãsuri de protecţie din partea Ministerului Culturii şi Cultelor în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele şi cu alte organizaţii.
ART. 13
Dispoziţii finale
Anexele nr. 1 şi 2 la prezentul contract se întocmesc ţinându-se seama de specificul fiecãrei instituţii şi devin parte integrantã a acestuia.
Prezentul contract a fost întocmit în 3 (trei) exemplare, cu urmãtoarea destinaţie:
- 1 exemplar la ordonatorul principal de credite;
- 1 exemplar la oficiul juridic al ordonatorului principal de credite;
- 1 exemplar la directorul general/directorul instituţiei.


Ministerul Culturii şi Cultelor Instituţia .................
Ordonator principal de credite, Director general/Director,
..................... ...............



ANEXA 1a)


la contractul-cadru
-------------------

Denumirea instituţiei
......................

LISTA
programelor şi proiectelor culturale minimale proprii prevãzute
pentru anul 2002



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Nivelul de Descrierea sumarã Suma Perioada
crt. programului/ interes a programului/ estimatã de
proiectului proiectului şi a desfãşurare
cultural coorganizatorilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ANEXA 1b)


la contractul-cadru
-------------------

Instituţii de spectacole

NOMENCLATOR
privind principalii indicatori culturali şi economici care urmeazã
sa se realizeze conform normelor pentru aplicarea prevederilor
<>Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 de cãtre ...............



┌────────┬───────────┐
│Anul de │Anul ......│
│baza*) │ │
┌──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 1. Personal │ │ │
│ a) Numãr de personal conform statului de funcţii │ │ │
│ aprobat, │ │ │
│ din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - personal artistic │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - personal tehnic │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - personal administrativ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ b) Numãr de personal prevãzut sa se realizeze, │ │ │
│ din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - personal artistic │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - personal tehnic │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - personal administrativ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 2. Numãr de premiere │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 3. Numãr de refaceri │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 4. Numãr de spectacole, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - la sediu │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - în turnee │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 5. Numãr de spectatori, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - la sediu │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - în turnee │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 6. Indice de ocupare a sãlii la sediu (%) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 7. Venituri totale, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - venituri proprii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - subvenţii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 8. Cheltuieli totale, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli de personal, inclusiv colaboratori │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli de întreţinere │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli pentru reparaţii capitale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli de capital │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 9. Cheltuieli pe spectator, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - din subventie │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - din venituri proprii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 10. Gradul de acoperire din venituri proprii a │ │ │
│ cheltuielilor instituţiei (%) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 11. Ponderea cheltuielilor de personal din totalul │ │ │
│ cheltuielilor (%) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 12. Gradul de acoperire a salariilor din │ │ │
│ subventie (%) │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┘


*) Datele referitoare la anul precedent.

ANEXA 1c)
---------
la contractul-cadru
-------------------

Muzee

NOMENCLATOR
privind principalii indicatori culturali şi economici care
urmeazã sa se realizeze conform normelor pentru aplicarea prevederilor
<>Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 de cãtre ........



┌────────┬───────────┐
│Anul de │Anul ......│
│baza*) │ │
┌──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 1. Personal │ │ │
│ a) Numãr de personal conform statului de funcţii │ │ │
│ aprobat │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ b) Numãr de personal prevãzut sa se realizeze │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 2. Numãr de expoziţii, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - expoziţii permanente │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - expoziţii temporare │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 3. Numãr de vizitatori │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 4. Venituri totale, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - venituri proprii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - subventie │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 5. Cheltuieli totale, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli de personal, inclusiv colaboratori │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli de întreţinere │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli pentru expoziţii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli pentru reparaţii capitale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - cheltuieli de capital │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 6. Cheltuieli pe vizitator, din care: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - din subventie │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ - din venituri proprii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 7. Gradul de acoperire din venituri proprii a │ │ │
│ cheltuielilor instituţiei (%) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 8. Ponderea cheltuielilor de personal din totalul │ │ │
│ cheltuielilor (%) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────┼───────────┤
│ 9. Gradul de acoperire a salariilor din │ │ │
│ subventie (%) │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────┘


*) Datele referitoare la anul precedent.

ANEXA 2
-------
la contractul-cadru
--------------------

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
aprobat pentru anul .........

VENITURI
1. Venituri proprii ................
2. Alocaţii bugetare ................
3. Total surse de finanţare ................
4. Ponderea subventiei în total surse (%) ................
CHELTUIELI
1. Cheltuieli pentru salarii ................
2. Cheltuieli pentru colaboratori externi ................
3. Alte cheltuieli salariale (C.A.S., Fondul
pentru plata ajutorului de şomaj) ................
4. Cheltuieli pentru întreţinere şi gospodãrire ................
5. Cheltuieli pentru reparaţii capitale ................
6. Cheltuieli pentru activitãţi culturale, ................
din care:
- programe culturale proprii ................
- programul cultural minimal suportat din
subvenţia bugetarã ................
7. Alte cheltuieli ................
8. Cheltuieli pentru investiţii ................
TOTAL CHELTUIELI: ................


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016