Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT-CADRU din 20 martie 2007  de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr. ...... din data .........*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT-CADRU din 20 martie 2007 de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr. ...... din data .........*)

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 324 bis din 15 mai 2007
------
*) Aprobat de <>Ordinul nr. 90 din 20 martie 2007 , publicat in Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 324 din 15 aprilie 2007.

CAP. I
Pãrţile contractante

ART. 1
Societatea Comercialã/Regia Autonomã ..........., cu sediul în ...................., str. ................... nr. ..., bl. .., sc. .., et. .., ap. .., judeţul/sectorul ...., înmatriculatã la Registrul comerţului cu nr. ........., codul fiscal ..........., codul unic de înregistrare ................., contul nr. ..........., deschis la ............., reprezentatã de ...........având funcţia de ............., şi de .........., având funcţia de ..........., în calitate de operator, pe de o parte, şi
...../(se trece Societatea comercialã/Instituţia/Asociaţia de locatari/proprietari/Dl./Dna. )/.......... cu sediul/domiciliat) în localitatea ..............., str. ......., nr. ..., bl. ...., sc. ....., judeţul/sectorul ..........., (înmatriculatã la Registrul comerţului cu nr. ........., codul fiscal ..............., codul unic de înregistrare .............., contul nr. ........, deschis la ............)/(autorizatã prin Încheierea judecãtoreascã nr. ........ emisã de Judecãtoria ................ cod fiscal ............ cont ............... deschis la .........)
reprezentat/ã de (dacã este cazul) ..........................................,
având calitatea de .... /(se trece calitatea celui care semneazã valabil contractul: proprietar sau cu împuternicire datã de proprietar, caz în care se trec datele care atestã autenticitatea împuternicirii),/ ...........
(pentru persoane fizice se trece: se identificã cu C.I/B.I. seria ...... nr. ........., eliberat la data de ........ de ......., C.N.P. ............................),
în calitate de utilizator, pe de altã parte, au convenit sã încheie prezentul contract de prestãri servicii de alimentare cu apã şi de canalizare, cu respectarea urmãtoarelor clauze:

CAP. II
Obiectul contractului

ART. 2
(1) Obiectul prezentului contract îl reprezintã furnizarea/prestarea serviciilor de alimentare cu apã potabilã (şi/sau industrialã) şi de canalizare, în condiţiile prevãzute de prezentul contract.
(2) Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator şi operator la punctul de delimitare între reţeaua interioarã a utilizatorului aflatã pe proprietatea acestuia şi reţeaua publicã situatã pe domeniul public care este constituitã de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apã, respectiv cãminul de racord pentru sistemul de canalizare.
(3) Punctul de delimitare între operator şi utilizator este cãminul de apometru, pentru alimentarea cu apã, şi cãminul de racord, pentru preluarea la canalizare. Elementele de identificare ale punctului de delimitare sunt cele din anexa nr. 1 la contract.
(4) Prestarea altor activitãţi conexe serviciului, dincolo de punctul de delimitare, vor face obiectul altor contracte de prestãri servicii. Prevederile unor astfel de contracte nu pot prevala faţã de prevederile prezentului contact.
ART. 3
Prezentul contract s-a încheiat pentru un numãr de persoane şi operatori economici conform anexei nr. 2.
ART. 4
În anexa nr. 3 la contract sunt menţionate standardele, normativele, condiţiile de calitate privind furnizarea apei, gradul de continuitate, presiunea de serviciu şi debitul asigurat, precum şi condiţiile de acceptare la deversarea în reţelele publice a apelor uzate, valabile la data semnãrii contractului.
ART. 5
(1) Contractul de furnizare/prestare a serviciilor publice de alimentare cu apã şi de canalizare se încheie între operator şi utilizator pe duratã nedeterminatã.
(2) Rezilierea contractului se poate face la cererea utilizatorului numai dupã achitarea la zi a tuturor debitelor datorate cãtre operator.

CAP. III
Drepturile şi obligaţiile operatorului

ART. 6
Operatorul are urmãtoarele drepturi:
6.1. sã factureze şi sã încaseze lunar contravaloarea serviciilor de alimentare cu apã şi de canalizare furnizate/prestate conform tarifelor aprobate de autoritatea publicã localã;
6.2. sã aplice penalitãţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, în cazul neachitãrii facturilor la termen;
6.3. sã asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestãri servicii;
6.4. sã iniţieze modificarea şi completarea contractului de furnizare/prestare a serviciului sau a anexelor acestuia ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale;
6.5. sã aibã acces la instalaţiile de utilizare a apei aflate în folosinţa sa de pe proprietatea utilizatorului, pentru verificarea respectãrii prevederilor contractuale, a funcţionãrii, integritãţii sau pentru debranşare, în caz de neplatã sau pericol de avarie a acestora, precum şi la contor, dacã se aflã pe proprietatea utilizatorului, în vederea citirii, verificãrii metrologice sau integritãţii acestuia. Accesul se va efectua în prezenţa delegatului împuternicit al utilizatorului;
6.6. sã stabileascã condiţiile tehnice de branşare şi/sau de racordare a utilizatorului la instalaţiile aflate în administrarea sa, cu respectarea normativelor tehnice în vigoare şi a reglementãrilor elaborate de autoritatea de reglementare competentã;
6.7. sã desfiinţeze branşamentele sau racordurile realizate fãrã obţinerea avizelor legale şi sã sesizeze autoritãţile competente, în cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradãri intenţionate ale componentelor sistemului public de alimentare cu apã şi de canalizare;
6.8. sã întrerupã furnizarea apei, numai dupã 5 zile lucrãtoare de la primirea de cãtre utilizator a unei notificãri constând în comunicarea scrisã fãcutã de operator şi transmisã prin curier sau prin scrisoare recomandatã adresatã utilizatorului, în urmãtoarele situaţii:
a) utilizatorul nu achitã factura în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadentã;
b) utilizatorul nu remediazã defecţiunile interioare şi prin aceasta prejudiciazã alimentarea cu apã a altor utilizatori;
c) neachitarea obligaţiilor de platã pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor construcţii sau instalaţii aferente infrastructurii edilitar-urbane a localitãţilor, aflate în administrarea lor;
d) împiedicarea delegatului împuternicit al operatorului de a controla instalaţiile de utilizare, de a monta, verifica, înlocui sau citi aparatele de mãsurare-înregistrare sau de a remedia defecţiunile la instalaţiile administrate de operator, când acestea se aflã pe proprietatea utilizatorului;
e) branşarea sau racordarea, fãrã acordul operatorului, la reţele publice sau la instalaţiile altui utilizator ori schimbarea, fãrã acordul operatorului, în cadrul unor lucrãri de reparaţii capitale, reconstruiri, modificãri, modernizãri sau extinderi, a caracteristicilor tehnice şi/sau a parametrilor instalaţiilor de utilizare;
f) la cererea utilizatorului;
6.9. sã verifice şi sã constate starea instalaţiilor interioare ale utilizatorului, care trebuie sã corespundã prescripţiilor tehnice avute în vedere la încheierea contractului de branşament;
6.10. sã aplice penalitãţile prevãzute de actele normative în vigoare în cazul în care se deverseazã în reţeaua publicã de canalizare ape uzate care depãşesc concentraţiile maxime admise pentru impurificatori;
6.11. sã suspende contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apã în situaţiile în care timp de 3 luni de la data întreruperii alimentãrii cu apã prevãzute la pct. 6.8 lit. a) şi/sau b) nu sunt îndeplinite condiţiile de reluare a furnizãrii serviciului. Pentru reluarea serviciului dupã acest termen, operatorul va factura, pentru toatã durata de întrerupere, o cotã reprezentând 30% din ultima facturã emisã de operator atât pentru apã, cât şi pentru canalizare şi contravaloarea preluãrii apelor pluviale la canalizare pentru toatã aceastã perioadã.
6.12. sã limiteze sau sã întrerupã furnizarea serviciului de alimentare cu apã, dar nu mai mult de 24 de ore, în urmãtoarele condiţii:
a) când este periclitatã viaţa sau sãnãtatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;
b) pentru prevenirea, limitarea extinderii sau remedierea avariilor în sistemul de alimentare cu apã;
c) pentru executarea unor manevre şi lucrãri care nu se pot efectua fãrã întreruperi;
6.13. sã stabileascã lucrãri de revizii, reparaţii şi de întreţinere planificate la reţelele şi la instalaţiile de distribuţie/furnizare a serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare, realizarea lucrãrilor se va programa astfel încât perioada şi numãrul de utilizatori afectaţi sã fie cât mai micã.
ART. 7
Operatorul are urmãtoarele obligaţii:
7.1. sã respecte angajamentele asumate prin contractul de furnizare/prestare;
7.2. sã respecte prevederile reglementãrilor emise de autoritãţile de reglementare competente şi de autoritãţile administraţiei publice locale;
7.3. sã respecte indicatorii de performanţã ai serviciului stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de dare în administrare;
7.4. sã asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apã la parametrii fizici şi calitativi prevãzuţi de legislaţia în vigoare;
7.5. sã asigure funcţionarea reţelei de canalizare la parametrii proiectaţi;
7.6. sã preia apele uzate la parametrii prevãzuţi de normativele în vigoare;
7.7. sã efectueze analiza calitativã a apei furnizate;
7.8. sã aducã la cunoştinţa utilizatorului, cu cel puţin 24 de ore înainte, prin mass-media şi prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice, în cazul unor lucrãri de modernizare, reparaţii şi întreţinere planificate;
7.9. sã ia mãsuri pentru remedierea defecţiunilor apãrute la instalaţiile sale. Constatarea defecţiunilor la reţeaua publicã de apã şi de canalizare se efectueazã în maximum 4 ore de la sesizare, intervenindu-se pentru limitarea pagubelor care se pot produce. Demararea lucrãrilor pentru remedierea defecţiunilor constatate se va face în termen de maximum 48 de ore de la constatare. Odatã cu demararea lucrãrilor se va comunica utilizatorului durata intervenţiei. Depãşirea limitelor de timp prevãzute se poate face, în cazuri justificate, numai prin modificarea autorizaţiei de construire;
7.10. pentru întreruperile din culpa operatorului în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice care depãşesc limitele prevãzute în contract, operatorul va suporta despãgubirile datorate utilizatorului. Pentru întreruperile care depãşesc 24 de ore, operatorul este obligat sã asigure, cu mijloace tehnice proprii, nevoile de apã ale utilizatorului care solicitã o astfel de prestaţie;
7.11. sã evacueze, pe cheltuiala sa, apa pãtrunsã în curţi, case, subsoluri din cauza defecţiunilor la sistemul public de alimentare cu apã şi de canalizare; evacuarea apei nu exonereazã operatorul de plata unor despãgubiri stabilite în condiţiile legii;
7.12. sã exploateze, sã întreţinã, sã repare şi sã verifice contoarele instalate la branşamentul fiecãrui utilizator. Verificarea periodicã se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suportã de cãtre operator. Contoarele instalate la branşamentul fiecãrui utilizator, defecte sau suspecte de înregistrãri eronate, se demonteazã de operator şi se supun verificãrii în laboratorul metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificãrii metrologice, atunci cheltuielile de verificare, montare şi demontare vor fi suportate astfel: de cãtre operator, dacã sesizarea a fost întemeiatã; de cãtre utilizator, dacã sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiatã;
7.13. sã echipeze, pe cheltuiala sa, cu contoare branşamentele utilizatorului în punctul de delimitare a instalaţiilor, în termenele stabilite de consiliile locale în conformitate cu prevederile legale, dar nu mai târziu de luna martie 2009;
7.14. sã schimbe, pe cheltuiala sa, contorul instalat la branşamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat cã este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defecţiunii se face în termen de cel mult 72 de ore de la sesizare;
7.15. sã aducã la cunoştinţa utilizatorului modificãrile de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin adresa ataşatã facturii;
7.16. în cazul în care cu ocazia citirii se constatã deteriorarea contorului sau inundarea cãminului de apometru, operatorul va lua mãsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv sã solicite utilizatorului remedierea defecţiunilor la reţeaua interioarã, în cazul în care inundarea cãminului se datoreazã culpei acestuia;
7.17. sã nu deterioreze bunurile utilizatorului şi sã aducã pãrţile din construcţii legal executate, care aparţin utilizatorului, la starea lor iniţialã, dacã au fost deteriorate din vina sa;
7.18. sã acorde despãgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare, ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare;
7.19. sã furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul consumului şi eventualele penalitãţi plãtite de acesta;
7.20. sã anunţe utilizatorul în cazul în care este afectat de limitãrile sau întreruperile planificate în modul stabilit prin contract şi sã comunice durata planificatã pentru întreruperile necesare executãrii unor lucrãri de întreţinere şi reparaţii;
7.21. sã plãteascã toate daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacã:
a) nu anunţã utilizatorul din timp cu privire la limitãrile sau la întreruperile programate;
b) dupã întreruperea furnizãrii apei potabile nu reia furnizarea acesteia în maximum 5 zile lucrãtoare dupã îndeplinirea condiţiilor de reluare a furnizãrii;
7.22. sã acorde bonificaţii utilizatorului în cazul furnizãrii/prestãrii serviciilor sub parametrii de calitate şi cantitate prevãzuţi în contract:
a) nu livreazã apa potabilã în condiţiile stabilite în contract;
b) nu respectã parametrii de calitate pentru apa potabilã furnizatã la branşament, conform prevederilor din contract;
7.23. în cazul în care furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare a fost întreruptã pentru neplatã, reluarea acesteia se va face în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la efectuarea plãţii; cheltuielile justificate aferente sistãrii, respectiv reluãrii furnizãrii/prestãrii serviciului se suportã de utilizator.
7.24. 1. la fiecare citire a contorului de branşament, cu excepţia cazurilor când citirea se face de la distanţã, sã lase o înştiinţare scrisã din care sã reiasã:
a) data şi ora citirii;
b) indexul contorului;
c) numele şi prenumele cititorului;
d) cauza care a dus la imposibilitatea citirii;
2. în cazul în care citirea nu s-a putut efectua din cauza inundãrii cãminului de apometru, operatorul are obligaţia ca pânã la data limitã de emitere a facturii sã:
a) goleascã cãminul de apã;
b) citeascã contorul de apã;
c) sã remedieze defecţiunea care a fãcut posibilã inundarea cãminului;
d) sã emitã factura pe baza citirii efectuate;
3. în cazul în care operaţiile prevãzute la pct. 2 conduc, din motive justificate, la emiterea facturii dupã data de 15 a lunii, se admite emiterea acesteia pe baza unui index estimat, fapt ce va fi obligatoriu menţionat în facturã, regularizarea efectuându-se în factura urmãtoare.

CAP. IV
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului

ART. 8
Utilizatorul are urmãtoarele drepturi:
8.1. sã utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de alimentare cu apã şi de canalizare în condiţiile prevãzute în contract;
8.2. sã conteste facturile când constatã diferenţe între consumul facturat şi cel realizat;
8.3. sã beneficieze de reducerea valorii facturii, prin acordarea de bonificaţii în valoare de 30%/lunã din valoarea facturii curente, în urmãtoarele situaţii:
a) nefurnizarea apei conform prevederilor art. 7 pct. 7.4;
b) neanunţarea întreruperilor, conform prevederilor art. 7 pct. 7.8, sau depãşirea limitelor de timp comunicate;
8.4. sã primeascã rãspuns, în termen de maximum 30 de zile calendaristice, la sesizãrile adresate operatorului cu privire la neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;
8.5. sã racordeze în condiţiile legii şi cu acordul scris al operatorului alţi consumatori pentru alimentarea acestora cu apã;
8.6. sã solicite operatorului remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la branşament;
8.7. sã solicite în scris verificarea contoarelor instalate pe branşamentul propriu, defecte sau suspecte de înregistrãri eronate, în condiţiile art. 7 pct. 7.12.
8.8. sã solicite şi sã primeascã, în condiţiile legii, despãgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de cãtre operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;
8.9. sã sesizeze autoritãţilor administraţiei publice locale competente orice deficienţã constatatã în furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare şi sã facã propuneri vizând înlãturarea acesteia, îmbunãtãţirea activitãţii şi creşterea calitãţii serviciilor;
8.10. sã renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate;
8.11. sã primeascã şi sã utilizeze informaţii privind serviciile de utilitãţi publice care îl vizeazã;
8.12. sã se adreseze, individual sau colectiv, autoritãţilor administraţiei publice locale sau centrale ori instanţelor judecãtoreşti, în vederea prevenirii sau reparãrii unui prejudiciu direct sau indirect.
ART. 9
Utilizatorul are urmãtoarele obligaţii:
9.1. sã respecte normele de exploatare şi funcţionare a sistemelor de alimentare cu apã şi de canalizare prevãzute de legislaţia în vigoare;
9.2. sã accepte limitarea cantitativã sau întreruperea temporarã a furnizãrii/prestãrii serviciului pentru execuţia unor lucrãri prevãzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;
9.3. sã respecte în punctul de descãrcare în reţeaua de canalizare condiţiile de calitate a apelor, potrivit normelor şi normativelor în vigoare;
9.4. în cazul în care cãminul de branşament şi/sau contorul de apã se aflã pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de mãsurare, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificãrilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii;
9.5. sã nu execute manevre la robinetul/vana de concesie. Izolarea instalaţiei interioare se va face prin manevrarea robinetului/vanei de dupã contor;
9.6. sã nu foloseascã în instalaţia interioarã pompe cu aspiraţie din reţeaua publicã, direct sau prin branşamentul de apã;
9.7. sã ia mãsuri pentru prevenirea inundãrii subsolurilor, prin montarea de clapete de reţinere sau vane pe coloanele de scurgere din subsol;
9.8. sã aducã la cunoştinţã operatorului, în termen de 15 zile lucrãtoare, orice modificare a datelor sale de identificare, a datelor cuprinse în anexa nr. 2 la contract şi a datelor de identificare a imobilului la care sunt prestate serviciile contractate, precum şi a adresei la care operatorul urmeazã sã trimitã facturile;
9.9. sã asigure pentru apele uzate şi meteorice condiţiile de descãrcare prevãzute de operator în avizul de branşare/racordare;
9.10. sã asigure integritatea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor interioare de apã şi de canalizare;
9.11. sã solicite rezilierea contractului şi încetarea furnizãrii serviciului în termen de 15 zile de la înstrãinarea imobilului;
9.12. sã nu construiascã sau sã amplaseze obiective în zona de protecţie sau care nu respectã distanţele de siguranţã faţã de construcţiile şi instalaţiile operatorului aferente activitãţii de distribuţie, iar pe cele construite sau amplasate ilegal sã le desfiinţeze;
9.13. sã nu modifice instalaţiile de utilizare interioare aferente unui condominiu decât cu acordul operatorului.

CAP. V
Stabilirea cantitãţii de apã furnizatã şi a celei evacuate în reţeaua de canalizare

ART. 10
(1) Data citirii contorului este ........... . Data emiterii facturii este .......... .
(2) În cazul schimbãrii datei de citire a contoarelor, noua datã va fi comunicatã utilizatorului împreunã cu factura anterioarã lunii în care citirea se va efectua la data modificatã.
ART. 11
Stabilirea cantitãţii de apã furnizatã şi a celei evacuate în reţeaua publicã de canalizare se va face astfel:
1. Cantitatea de apã furnizatã se stabileşte [se trece una dintre metodele de la lit. a) sau b)]:
a) pe baza înregistrãrilor contorului de apã montat în cãminul de branşament;
b) în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantitãţilor de apã în sistem pauşal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare.
2. Cantitatea de apã preluatã în reţeaua publicã de canalizare se stabileşte: [se trece una dintre metodele de la lit. a)-e)];
a) pentru utilizatorii casnici conform Hotãrârii consiliului local nr. ..... din data ..........., în procent de ...... din volumul de apã potabilã şi caldã înregistratã de contorul de apã şi contorul de energie termicã, dupã caz;
b) pentru ......../(se trece denumirea agentului economic care are calitatea de utilizator)/ ..... ca fiind egalã cu cantitatea de apã consumatã;
c) ca fiind egalã cu cantitatea de apã consumatã, din care se scade cantitatea de apã rãmasã înglobatã în produsul finit stabilitã conform breviarului de calcul din anexa nr. 4 la contract;
d) pe baza citirii contorului/contoarelor având caracteristicile prevãzute în anexa nr. 1;
e) pentru ........... /(se trece denumirea operatorului economic care are calitatea de utilizator)/ ....... se alimenteazã din surse proprii şi evacueazã apã uzatã în reţeaua publicã de canalizare în cantitãţile stabilite conform (se trece: breviarului de calcul din anexa nr. 4 sau: citirii contorului/contoarelor având caracteristicile prevãzute în anexa nr. 1).
3. Stabilirea cantitãţii de apã meteoricã preluatã în reţeaua de canalizare se determinã prin înmulţirea cantitãţii specifice de apã meteoricã comunicatã de A.N.M. pentru luna anterioarã emiterii facturii, cu suprafeţele totale ale incintelor construite şi neconstruite, declarate de fiecare utilizator, şi cu coeficienţii de scurgere recomandaţi de SR 1846-1:2006, utilizând [se trece una dintre metodele de la lit. a) sau b)]:
a) relaţia de calcul analitic din anexa nr. 3 la contract;
b) norma specificã determinatã analitic pe categorii de utilizatori, aprobatã prin Hotãrârea consiliului local nr. .... din data de .................... .
ART. 12
(1) În cazul defectãrii contorului de branşament din vina doveditã a utilizatorului cantitatea facturatã va fi determinatã în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantitãţilor de apã în sistem pauşal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare, la care se adaugã, separat, cheltuielile justificate aferente înlocuirii acestuia.
(2) La schimbarea contorului în vederea reparãrii sau verificãrii metrologice periodice, operatorul are obligaţia de a anunţa titularii contractelor de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare despre operaţiunea respectivã, cu cel puţin 24 de ore înainte de ora la care este programatã acţiunea şi vor completa un document în care sunt trecute cel puţin:
a) datele de identificare ale operatorului;
b) datele de identificare ale utilizatorului;
c) datele de identificare ale contorului existent;
d) datele de identificare ale sigiliului existent;
e) datele de identificare ale contorului ce se monteazã;
f) seria sigiliului cu serie unicã de identificare;
g) datele de identificare a persoanei care a realizat înlocuirea.

CAP. VI
Tarife, facturare şi modalitãţi de platã

ART. 13
(1) Operatorii serviciilor publice de alimentare cu apã şi de canalizare vor practica preţurile şi tarifele aprobate potrivit prevederilor legale în vigoare, consemnate în anexa la prezentul contract.
(2) Modificarea preţurilor şi tarifelor va fi adusã la cunoştinţa utilizatorului în scris, cu minimum 15 zile înaintea începerii perioadei de facturare la noul preţ.
ART. 14
(1) Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantitãţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.
(2) În cazul facturãrii unor cantitãţi estimate, regularizarea consumului se realizeazã la ....... /(se trece perioada la care se face regularizarea stabilitã de comun acord cu utilizatorul)/.......
(3) Factura va cuprinde elementele de identificare ale fiecãrui punct de consum, cantitãţile facturate, preţul/tariful aplicat, inclusiv baza legalã, cantitatea de apã ce ar reveni în sistem pauşal operatorilor economici cuprinşi în anexa nr. 2, cantitatea de apã uzatã şi pluvialã.
ART. 15
(1) Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare se emite cel mai târziu pânã la data de 15 a lunii urmãtoare celei în care prestaţia a fost efectuatã. Utilizatorii sunt obligaţi sã achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadenţã de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii şi termenul de scadenţã se înscriu pe facturã.
(2) Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la data scadenţei atrage dupã sine penalitãţi de întârziere, dupã cum urmeazã:
a) penalitãţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) penalitãţile se datoreazã începând cu prima zi dupã data scadenţei;
c) valoarea totalã a penalitãţilor nu poate depãşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.
(3) Nerespectarea de cãtre utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de descãrcare a apelor uzate în sistemele publice de canalizare, stabilite prin acordurile de preluare şi avizele de racordare eliberate de operator potrivit reglementãrilor legale în vigoare, conduce la retragerea acestora şi la plata unor penalitãţi şi despãgubiri pentru daunele provocate.
ART. 16
Facturile şi documentele de platã se transmit de operator la adresa ..................
ART. 17
Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin urmãtoarele modalitãţi:
a) în numerar, la casieria operatorului;
b) cu filã CEC;
c) cu ordin de platã;
d) prin internet;
e) alte instrumente de platã convenite de pãrţi.
ART. 18
(1) În cazul în care pe documentul de platã nu se menţioneazã obiectul plãţii, se considerã achitate facturile în ordine cronologicã.
(2) În funcţie de modalitatea de platã, aceasta se considerã efectuatã, dupã caz, la una dintre urmãtoarele date:
a) data certificãrii plãţii de cãtre unitatea bancarã a utilizatorului pentru ordinele de platã;
b) data certificatã de operator pentru filele cec sau celelalte instrumente de platã legale;
c) data înscrisã pe chitanţa emisã de casieria operatorului.
ART. 19
În cazul în care se constatã cã utilizatorul la care anterior a fost sistatã furnizarea apei potabile a beneficiat de furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare fãrã acordul operatorului, se va proceda la facturarea acestora începând cu data de la care existã dovada cã a beneficiat de serviciu.

CAP. VII
Rãspunderea contractualã

ART. 20
(1) Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevãzute în prezentul contract pãrţile rãspund conform prevederilor legale.
(2) Pãrţile contractante pot include şi daune-interese pentru neexecutarea totalã sau parţialã a contractului, sub forma daunelor moratorii sau compensatorii.
ART. 21
Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plãti o facturã emisã de operator va fi comunicat acestuia prin adresã scrisã care va conţine şi motivul refuzului, în termen de 10 zile de la data primirii facturii. Reclamaţiile ulterioare efectuãrii plãţii facturilor se conciliazã între pãrţi în termen de 10 zile lucrãtoare de la data formulãrii scrise a pretenţiilor de cãtre utilizator. În cazul în care, ca urmare a unor recalculãri conciliate între pãrţi, se reduce nivelul consumului facturat, nu se percep penalitãţi.
ART. 22
În cazul în care, ca urmare a unor recalculãri ale consumurilor, se reduce nivelul consumului facturat, nu se vor încasa penalitãţi.
ART. 23
Operatorul este obligat sã plãteascã despãgubiri în cazul deteriorãrii instalaţiilor interioare aparţinând utilizatorului sau îmbolnãvirii utilizatorilor colectivi sau individuali, în situaţia în care au apãrut presiuni în punctul de delimitare mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare sau calitatea apei nu corespunde condiţiilor de potabilitate. Plata despãgubirilor se face în termen de maximum 30 de zile de la data producerii sau constatãrii deteriorãrii pe baza expertizei efectuate de un expert autorizat angajat de operator şi agreat de utilizator. În cazul în care în urma expertizei se constatã cã operatorul nu este în culpã, plata expertizei va fi suportatã de utilizator.
ART. 24
Pentru nerespectarea de cãtre operator a prevederilor art. 7 pct. 7.4 şi 7.6 utilizatorul beneficiazã de o reducere a valorii facturii în concordanţã cu gradul de neasigurare a serviciului şi durata cât acesta nu a putut fi asigurat. Criteriile de stabilire a cuantumului reducerii vor fi aprobate de autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 25
În cazul nerespectãrii prevederilor art. 7 pct. 7.9, 7.10, 7.11 şi 7.12, operatorul va fi obligat la plata de despãgubiri care sã acopere prejudiciul creat.
ART. 26
(1) În cazul apariţiei unor situaţii de forţã majorã partea care o invocã este exoneratã de rãspundere în condiţiile legii.
(2) Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termenul de 48 de ore, despre producerea evenimentului, apreciind perioada în care urmãrile ei înceteazã, cu confirmarea autoritãţilor competente de la locul producerii evenimentului, şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.

CAP. VIII
Litigii

ART. 27
Pãrţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia sã fie rezolvate pe cale amiabilã de reprezentanţii lor.
ART. 28
În cazul în care nu este posibilã rezolvarea litigiilor pe cale amiabilã, pãrţile se vor adresa instanţelor judecãtoreşti române competente.

CAP. IX
Alte clauze

ART. 29
(clauzele nu vor avea prevederi contrare sau care sã modifice sensul dispoziţiilor din regulamentul serviciului de alimentare cu apã şi canalizare sau ale prezentului contract-cadru)
...............................................................................
ART. 30
(clauzele introduse vor fi stabilite de comun acord între cele douã pãrţi) .......

CAP. X
Dispoziţii finale

ART. 31
În toate problemele care nu sunt prevãzute în prezentul contract pãrţile se supun prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, ale Codului civil, Codului comercial şi ale altor acte normative incidente.
ART. 32
Prezentul contract se poate modifica cu acordul pãrţilor, prin acte adiţionale.
ART. 33
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul contract.
ART. 34
Prezentul contract a fost încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intrã în vigoare la data de ..........
ART. 35
(1) Modificarea contractelor existente se va face în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului contract-cadru, cu respectarea dispoziţiilor acestuia.
(2) Caracterele utilizate în redactarea contractului vor avea aceeaşi dimensiune şi vor fi scrise cu font de minimum 11 puncte.

Operator, Utilizator,
................ ........................

Data semnãrii

ANEXA 1
------
la contract

DELIMITAREA
instalaţiilor de alimentare cu apã şi de canalizare

Denumire utilizator ......../(se trece denumirea utilizatorului care trebuie sã fie aceeaşi cu cea din contract)/ ........
Adresa condominiului/spaţiului la care se furnizeazã/presteazã serviciul de alimentare cu apã şi de canalizare este (se trec toate adresele de consum care au branşament propriu şi aparţin aceluiaşi proprietar sau fac parte din aceeaşi asociaţie de proprietari/locatari) ...................................
A. Alimentarea cu apã se face din (se trece denumirea staţiei de pompare, repompare, hidrofor etc. din care se face alimentarea fiecãrui punct de consum).
B. Punctul/punctele de delimitare este/sunt amplasat/amplasate conform schiţei/schiţelor (se trece numãrul schiţei) din anexã (în fiecare schiţã cotatã se vor figura vanele, contorul de apã, reducţiile şi materialul, diametrul exterior şi grosimea peretelui conductei).
C. Caracteristicile contorului/contoarele de branşament sunt: (pentru fiecare contor de branşament se trece denumirea comercialã, tipul, seria, clasa de precizie, termenul scadent pentru verificarea metrologicã, data montãrii etc.).
D. Caracteristicile contorului/contoarele de racord sunt: (pentru fiecare contor de racord se trece denumirea comercialã, tipul, seria, clasa de precizie, termenul scadent pentru verificarea metrologicã, data montãrii etc.).
E. Schema de principiu a conductelor şi armãturilor în amonte şi în aval de punctul de delimitare este conform schiţei/schiţelor (se trece numãrul schiţei/schiţelor) din anexã (schiţa cotatã va cuprinde racordul pânã la prima vanã de separare a reţelei de distribuţie şi partea de reţea interioarã pânã la intrarea pe proprietatea utilizatorului).

Operator, Utilizator,
............... .................


ANEXA 2
-------
la contract

SITUAŢIA PERSOANELOR ŞI A OPERATORILOR ECONOMICI


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Adresa punctului Numãrul persoanelor Numãrul persoanelor Numãr de
crt. de consum alimentate cu apã care îşi preparã niveluri
caldã produsã apã caldã local
centralizat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Activitatea Numãr de unitãţi Total
crt. operatorului desfãşuratã mc/lunã
economic/adresa robinete elevi locuri copii
punctului
de consum
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Operator, Utilizator,
................ ............................



ANEXA 3
-------
la contract

CONDIŢII DE CALITATE ŞI LEGISLAŢIA APLICABILĂ

Presiunea apei asiguratã la ultimul nivel al condominiului este de ..... (se trece valoarea presiunii ce trebuie asiguratã), la un consum de apã instantaneu de ...... (se trece consumul de apã instantaneu, considerând factorul de simultaneitate din normele de proiectare).
Debitul de apã minim asigurat este de ....... l/s şi de ....... mc/zi.
Gradul de asigurare în furnizare a alimentãrii cu apã este de .... %/lunã.
Gradul de asigurare în furnizare a serviciului de canalizare este de .... %/lunã.
Cantitatea de apã meteoricã preluatã la canalizare lunar se calculeazã cu relaţia .................
Legislaţia şi normele tehnice aplicabile serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare pentru care se încheie contractul este:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicativul actului Denumirea actului
crt. normativ sau tehnic*1) normativ sau tehnic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------
*1) Legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenţã, hotãrâri ale Guvernului, ordine, normative, norme, standarde etc.

Apele uzate acceptate la deversarea în reţelele publice a apelor uzate trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii minime:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Valoarea Mod de
crt. Indicatorul U.M. maximã determinare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. temperaturã °C 40
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. pH 6,5'f78,5 SR ISO 10523:97
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Materii în suspensie mg/dmc 350 STAS 6953:81
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Substanţe extractibile cu solvenţi
organici mg/dmc 30 SR 7587:96
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Fenoli antrenabili cu vapori de apã
[C(6)H(5)OH] mg/dmc 30 STAS7167:92
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Detergenţi sintetici biodegradabili mg/dmc 25 SR ISO
7875/1,2:96
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
... alţi indicatori consideraţi esenţiali
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016